Comarch Bootcamp – Junior C# Developer
Comarch Bootcamp – Junior C# Developer
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Bootcamp dedykujemy wszystkim, którzy chcą podjąć pracę jako programista C#.
Szkolenie skierowane jest do osób chcących dopiero rozpocząć przygodę z programowaniem od zera. Na szkoleniu wymagana jest biegła obsługa komputera, a predyspozycje algorytmiczno-matematyczne będą dodatkowym atutem.
Wybierz nasz kurs, jeżeli:
- Pracujesz w innym obszarze specjalności i chcesz się przekwalifikować
- Chcesz zdobyć kompetencje dostosowane do oczekiwań pracodawców względem kandydatów stanowiska C# Developer
- Masz już za sobą pierwsze kroki w programowaniu (np. inne języki) i chcesz wziąć udział w intensywnym kursie uczącym programować w C#
„Usługa również adresowana dla uczestników projektu Kierunek Kariera Zawodowa" i "Małopolskie Bony Rozwojowe Plus”
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji02-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi212
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs ma na celu przygotowanie do roli Młodszego Programisty C# oraz podjęcia pracy w charakterze programisty. Podczas kursu uczestnik buduje pierwsze programy komputerowe, korzysta w stopniu zaawansowanym z narzędzi niezbędnych w codziennej pracy programisty, wybiera zaawansowane funkcje języka C# usprawniające produkowanie programów oraz korzysta z wielu technologii pozwalających na tworzenie profesjonalnych projektów komercyjnych.Efektem kursu będzie przygotowanie samodzielne projektu o char
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Korzysta z systemu kontroli wersji Git do zarządzania kodem i współpracy z zespołem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie zarządza repozytoriami Git, tworzy gałęzie, łączy je, rozwiązuje konflikty oraz wykonuje operacje na kodzie w sposób efektywny i zgodny z najlepszymi praktykami w zakresie kontroli wersji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy aplikacje w języku C#, wykorzystując pełny potencjał tego języka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy aplikacje, wykorzystując zaawansowane funkcje języka C#, takie jak delegaty, zdarzenia, LINQ, asynchroniczność, generics, co pozwala na optymalne wykorzystanie możliwości tego języka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z wbudowanych bibliotek BCL i FCL, przyspieszając rozwój aplikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje odpowiednie klasy i narzędzia z bibliotek BCL (Base Class Library) i FCL (Framework Class Library), przyspieszając rozwój aplikacji oraz poprawiając jakość kodu poprzez ponowne wykorzystanie sprawdzonych komponentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady programowania obiektowego, co pozwala na tworzenie przejrzystego i łatwego w utrzymaniu kodu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy przejrzysty, dobrze zorganizowany kod, przestrzegając zasad programowania obiektowego (SOLID, wzorce projektowe), co pozwala na łatwe rozbudowywanie i utrzymanie aplikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Używa narzędzi takich jak NuGet, MSBuild, NSwag i Swagger do zarządzania projektem, kompilacji oraz generowania dokumentacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik efektywnie wykorzystuje narzędzia do zarządzania zależnościami (NuGet), budowania projektu (MSBuild), oraz generowania dokumentacji i specyfikacji API (NSwag, Swagger), zapewniając sprawny proces tworzenia i dokumentowania aplikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy aplikacje webowe przy użyciu ASP.NET Core, implementując nowoczesne rozwiązania webowe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy aplikacje webowe oparte na ASP.NET Core, implementując mechanizmy routingu, middleware, autentykacji i autoryzacji oraz zarządzania sesjami, stosując najlepsze praktyki w budowie aplikacji webowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje wzorce projektowe w celu budowania skalowalnych i elastycznych aplikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje odpowiednie wzorce projektowe (np. MVC, Singleton, Repository, Dependency Injection), co umożliwia budowanie aplikacji o elastycznej i łatwej do rozbudowy strukturze. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy i zarządza relacyjnymi bazami danych, zapewniając sprawną obsługę danych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje struktury baz danych, tworzy tabele, relacje, indeksy oraz dba o optymalizację zapytań, co zapewnia sprawną i efektywną obsługę danych w aplikacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Używa Entity Framework do efektywnego wykonywania operacji na bazach danych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje Entity Framework do mapowania obiektowo-relacyjnego i efektywnie wykonuje operacje na bazach danych, w tym zapytania, migracje oraz operacje CRUD. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy aplikacje okienkowe, dostosowane do różnych systemów operacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy aplikacje desktopowe przy użyciu odpowiednich technologii (WPF, Windows Forms), zapewniając ich kompatybilność z różnymi wersjami systemów operacyjnych i dostosowując interfejsy użytkownika do wymagań platformy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy testy automatyczne, zapewniając jakość i niezawodność aplikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy testy jednostkowe i integracyjne, automatyzując proces testowania oraz zapewniając wysoką jakość i niezawodność aplikacji. Testy są przeprowadzane za pomocą narzędzi takich jak NUnit, MSTest czy xUnit. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza swoją pracą w metodyce Agile, skutecznie realizując projekty w iteracjach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie realizuje projekty w metodyce Agile, aktywnie uczestnicząc w spotkaniach, planowaniu sprintów oraz retrospektywach, przyczyniając się do realizacji projektów zgodnie z harmonogramem i wymaganiami zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy podstawowe diagramy UML, które pomagają w modelowaniu i dokumentowaniu systemów informatycznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy diagramy UML (np. diagramy klas, przypadków użycia, sekwencji), które skutecznie pomagają w modelowaniu, dokumentowaniu oraz wizualizowaniu struktur i procesów systemu informatycznego. Diagramy są zgodne z zasadami notacji UML i dostosowane do wymagań projektowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wstęp do .net i języka C#
- Historia .Net i .Net Core
- Rodzaje aplikacji .NET
- Wersje .NET
- Wersje C#
- Deasemblacja kodu
Narzędzia developerskie
- GIT
- Instalacja
- Klonowanie repozytorium
- Tworzenie repozytorium
- Tworzenie branch’a
- Merge, rozwiązywanie konfliktów
- Umieszczanie zmian w lokalnym repozytorium
- Umieszczanie zmian w zdalnym repozytorium
- Tworzenie pull requestów
- popularne usługi github, bitbucket
- .Net Core Framework
- Instalacja
- Visual Studio
- Instalacja
- Rodzaje projektów
- Logiczna i fizyczna struktura projektu
- Najważniejsze widoki, komendy oraz skróty klawiszowe w Visual Studio
- Uruchomienie oraz debugowanie aplikacji
- Aplikacja „Hello World”
C# podstawy
- Komentarze, regiony
- Typy podstawowe
- Operatory
- Metody
- Tablice
- Pętle
- Instrukcje warunkowe
- Typy danych
- Typy generyczne
- Wnioskowanie typu (var)
- Typy wyliczeniowe
Wstęp do obiektowości
- Klasy
- Struktury
- Konstruktory
- Pola
- Właściwości
- Zdarzenia
- Polimorfizm
- Delegaty
- Metody anonimowe
- Indeksery
- Interfejsy
LINQ
- Metody rozszerzające
- Wyrażenia lambda
- LINQ to Objects
- LINQ to XML
Nowoczesny C#
- Nullowalne typy referencyjne
- Krotki
- Rekordy
- Dopasowanie do wzorca
- Wybrane elementy programowania funkcyjnego
Architektura, wzorce, czysty kod, testy
- Wybrane wzorce "Gang of Four"
- Wzorce projektowe
- Service Locator
- Dependency Injection
- Event Broker
- Programowanie aspektowe
- Testy jednostkowe
Relacyjne bazy danych
- Relacyjne bazy danych - teoria
- Podstawy SQL
- ADO.net
- Entity Framework Core
- Źródła danych stosowane w ASP.NET Core
- Opisywanie modelu za pomocą encji POCO
- CRUD Tworzenie relacyjnej bazy danych z modelu, pobieranie oraz modyfikacja
Wybrane elementy platformy .net
- Zasoby, ustawienia, lokalizowanie aplikacji
- Obsługa IO (system plików, sieć)
- Serializacja (binarna, XML, JSON)
- Refleksja
- Programowanie współbieżne (wątki, pule wątków, TPL, PLINQ)
- Programowanie asynchroniczne (APM, EAP, TAP)
Zaawansowane elementy platformy .net
- Aplikacje okienkowe (WPF):
- XAML,
- najwazniejsze kontrolki
- data binding
- MVVM
- WPF VS Windows Forms
- Aplikacje rozproszone (WCF, Web RTC)
- Aplikacje webowe:
#ASP.NET Core Podstawy
- Hosting (kestrel, konfiguracja)
- Dependency Injection,
- Wzorzec Repository
- Middleware
- Omówienie wbudowanych Middlewareów (logowanie, obsługa błędów, CORS, serwowanie plików statycznych)
- Zasady działania mechanizmów routing'u
- Obszary stosowania mechanizmów routing'u (Areas)
#ASP.NET Core Web API
- Przetwarzanie żądania HTTP
- Budowa żądania HTTP
- Architektura REST
- Filtry (opis istniejących, tworzenie własnych)
#ASP.NET Core MVC
- Architektura MVC
- Podstawowe mechanizmy służące do budowy kontrolerów w architekturze MVC
- Klasa ActionResult i jej zastosowanie w kontrolerach
- Asynchroniczne operacje kontrolera z wykorzystaniem typów Task
- Wykorzystanie klas ViewData oraz TempData, w celu usprawnienia kontrolerów
- Widok
- Sposoby definiowania widoków
- Definiowanie układu strony
- Składnia Razor
- Typowane i nietypowane widoki
- Metody pomocnicze HTML (tworzenie własnych)
- Szablony (tworzenie własnych)
- Mechanizm metadanych
- Sekcje Mechanizmy partiaviews oraz viewcomponents
Podstawy front-end'u
- JavaScript/TypeScript
- HTML
- CSS
- JQuery
- AJAX
Metody wytwarzania oprogramowania
- Agile (Scrum, Kanban)
- Dokumentacja
- UML/4C
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 12 054,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 9 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 56,86 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 46,23 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Weronika Wasieczko
Leszek Lewandowski
Dodatkowo pełnię rolę trenera, prowadząc szkolenia z zakresu technologii .NET i Oracle, dzieląc się swoją wiedzą z innymi. Regularnie uczestniczę w konferencjach i spotkaniach branżowych, aby na bieżąco śledzić rozwój technologii i wymieniać doświadczenia z innymi profesjonalistami. Ostatnio brałem udział w .NET Developers Day, gdzie miałem okazję poszerzyć swoje umiejętności i nawiązać nowe kontakty zawodowe.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, nagrania oraz linki do stron www.
Warunki uczestnictwa
W ramach kursu będą wyznaczane zadania domowe oraz jeden większy projekt (ok 50 roboczo godzin) wykorzystujący umiejętności zdobyte na całym szkoleniu.
Prace domowe pozwolą na obycie się z kodem, środowiskiem i zdobycie doświadczenia w pisaniu i projektowaniu oprogramowania. Pomogą przyswoić dobre praktyki programowania i zrozumieć problemy wynikające z niestarannie pisanego kodu lub nieprzemyślanego projektu.
Część zadań będzie polegała na samodzielnym zgłębieniu konkretnego tematu i omawianiu go na zajęciach
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Małopolski Pociąg do kariery”.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Komputer / laptop ze stałym dostępem do Internetu (Szybkość pobierania/przesyłania: minimalna 2 Mb/s / 128 kb/s; zalecana 4 Mb/s / 512 kb/s
- przeglądarka internetowa – zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge
- słuchawki lub dobrej jakości głośniki
- mikrofon
Zalecane
- dodatkowy monitor
- kamera ( w przypadku komputerów stacjonarnych)
- spokojne miejsce, odizolowane od zewnętrznych czynników rozpraszających
- podstawowa znajomość języka angielskiego (do sprawnego poruszania się po platformie zdalnej)
Szkolenie Zdalne prowadzone jest w czasie rzeczywistymi i transmitowane za pomocą kanału internetowego z wykorzystaniem systemu ZOOM lub Webex, który umożliwia komunikację głosową oraz wideo z Uczestnikami przebywających w dowolnym miejscu ze sprawnie działającym stałym łączem internetowym. Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje przed szkoleniem link dostarczony w wiadomości mailowej z informacjami dotyczącymi szkolenia zdalnego.
Link umozliwiający uczestnictwo w szkoleniu jest aktywny w godzinach wskazanych na karcie uslugi.