Budowanie systemów ocen pracowniczych
Budowanie systemów ocen pracowniczych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do:
- kadr kierowniczych – menedżerów, kierowników działów, brygadzistów oraz liderów zespołów odpowiedzialnych za ocenę i rozwój pracowników,
- specjalistów HR / personalnych / kadrowych, którzy zajmują się projektowaniem i wdrażaniem systemów ocen, motywacji oraz rozwoju pracowników,
- właścicieli i menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw, którzy chcą wprowadzić lub usprawnić proces ocen okresowych w swojej organizacji,
- osób odpowiedzialnych za politykę personalną, zarządzanie kompetencjami i planowanie ścieżek kariery w firmie,
- konsultantów i trenerów wewnętrznych, którzy wspierają procesy HR w organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik potrafi samodzielnie zaprojektować, wdrożyć i stosować system ocen pracowniczych dopasowany do organizacji. Określa cele i kryteria oceny, tworzy narzędzia i harmonogram procesu. Stosuje rozwiązania wspierające kulturę rozwojową (continuous feedback, 1:1, check-in, OKR/KPI). Prowadzi rozmowy oceniające i rozwojowe, udziela informacji zwrotnej i planuje działania rozwojowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Definiuje cele i funkcje systemu ocen pracowniczych | Kryteria weryfikacji opisuje cele systemu (rozwojowe, efektywnościowe, motywacyjne) oraz uzasadnia ich dobór do specyfiki organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Projektuje strukturę i zasady systemu ocen okresowych | Kryteria weryfikacji tworzy projekt systemu: etapy, częstotliwość, role, narzędzia, zasady komunikacji i wdrożenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Dobiera kryteria i kompetencje do oceny pracowników | Kryteria weryfikacji przygotowuje zestaw kompetencji i kryteriów wraz z opisem zachowań (behawioralnych wskaźników) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Konstruuje formularz oceny i skalę ocen | Kryteria weryfikacji opracowuje formularz oceny z adekwatną skalą i opisami poziomów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Stosuje narzędzia rozwojowe i continuous feedback | Kryteria weryfikacji przygotowuje plan regularnych check-inów, rozmów 1:1, feedbacku i rozwoju kompetencji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 6. Prowadzi rozmowę oceniającą i rozwojową z pracownikiem | Kryteria weryfikacji przeprowadza rozmowę oceniającą zgodnie ze strukturą, stosując model feedbacku i plan działań rozwojowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 7. Integruje OKR/KPI z systemem ocen | Kryteria weryfikacji łączy cele indywidualne z celami zespołu i organizacji, tworzy przykładowe OKR/KPI do wykorzystania w procesie oceny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 8. Przygotowuje plan wdrożenia systemu w organizacji | Kryteria weryfikacji opracowuje plan komunikacji, harmonogram wdrożenia i wskaźniki skuteczności systemu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Rola i cele systemu ocen pracowniczych
• Funkcje systemu ocen: rozwojowa, motywacyjna, efektywnościowa, HR-owa
• Połączenie systemu ocen z kulturą organizacyjną i strategią
• Analiza dojrzałości organizacji – kiedy jaki model oceny działa?
Ćwiczenie: uczestnik samodzielnie definiuje cele systemu ocen dla swojej organizacji
Moduł 2. Projektowanie systemu ocen okresowych
• Kluczowe elementy systemu: model 6 kroków HR
• Struktura procesu oceny, role, zasady, częstotliwość
• Błędy oceniania (efekt halo, świeżości, podobieństwa, złudzenia) i jak im przeciwdziałać
Ćwiczenie: uczestnik samodzielnie projektuje szkielet systemu ocen
Moduł 3. Kryteria oceny i model kompetencyjny
• Jak definiować kompetencje – poziomy i wskaźniki behawioralne
• Modele: Lominger, STAR, BARS – budowanie opisów zachowań
• Ocena potencjału i efektywności – 9-Box Grid
Ćwiczenie: tworzenie matrycy kompetencji i wskaźników zachowań
Moduł 4. Narzędzia systemu ocen (formularze, skale, 360° itp.)
• Formuła formularza oceny – budowa i elementy
• Rodzaje skal ocen i ich wpływ na obiektywność
• Feedback wieloźródłowy – 90°, 180°, 360°
Ćwiczenie: uczestnik samodzielnie konstruuje formularz oceny
Moduł 5. Nowoczesne podejście rozwojowe – continuous feedback
• 4 filary kultury feedbackowej
• Check-in, 1:1, rozmowy rozwojowe – częstotliwość i struktura
• Modele feedbacku: SBI, CAN DO, FUKO, CO-FEEDBACK
Ćwiczenie: prowadzenie rozmowy 1:1 z zastosowaniem wybranego modelu
Moduł 6. Cele, OKR i KPI w systemie ocen
• OKR vs KPI – różnice, kiedy stosować które
• Jak łączyć cele indywidualne z celami zespołu i organizacji
Ćwiczenie: uczestnik samodzielnie konstruuje zestaw OKR/KPI
Moduł 7. Rozmowy oceniające i rozwojowe
• Struktura rozmowy oceniającej
• Trudne rozmowy i obiekcje pracowników
Ćwiczenie scenkowe: symulacja rozmowy oceniającej z feedbackiem trenera
Moduł 8. Wdrożenie systemu ocen w organizacji
• Plan komunikacji i wdrożenia
• Wskaźniki skuteczności i ewaluacji systemu
• Przygotowanie pracowników i menedżerów do wdrożenia
Ćwiczenie: uczestnik opracowuje plan wdrożenia dla swojej organizacji
Moduł 9. Walidacja efektów uczenia się
• Utrwalenie wiedzy
• Test walidacyjny i omówienie wdrożeń
Przerwy są wliczone w czas usługi rozwojowej
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Otwarcie szkolenia, cele i zasady pracy | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Rola i cele systemu ocen pracowniczych + przerwa kawowa | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Projektowanie systemu ocen okresowych – elementy i zasady | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Kryteria oceny i model kompetencyjny (BARS, STAR, 9-Box, matryca kompetencji) | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Narzędzia systemu ocen: formularze, skale, 360° – tworzenie narzędzi | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Nowoczesne podejście – continuous feedback, check-in, rozmowy 1:1 | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Ustalanie celów, powiązanie z OKR/KPI w systemie ocen | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Rozmowa oceniająca i rozwojowa – struktura, trudne rozmowy, scenki | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Wdrożenie systemu ocen w organizacji – plan + ryzyka + komunikacja | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Podsumowanie + test walidacyjny + plan wdrożenia indywidualnego | Prowadzący Aneta Mirończuk | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 231,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 231,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aneta Mirończuk
Opis doświadczenia: Coach ICF (ACC), trener z ponad 20-letnim doświadczeniem, psychoterapeutka w trakcie szkolenia, mediatorka, prawniczka. Specjalizuje się w rozwijaniu kompetencji przywódczych, pracy z zespołami w kryzysie, przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu, projektowaniu kultury współpracy oraz zarządzaniu przez wartości. Współtworzy modele kompetencyjne i wdraża systemy etyczne w organizacjach. Jej aktualizacja wiedzy i kompetencji odbyła się w 2023 roku, co gwarantuje aktualność i praktyczność przekazywanych treści.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały: Ilustrowany skrypt, zestaw narzędzi, karty pracy, dostęp do prezentacji
Informacje dodatkowe
- Dostępność: Szkolenie zgodne ze Standardami dostępności polityki spójności 2021–2027
- Adres realizacji: ul. Moniuszki 28, 21-500 Biała Podlaska
- Kontakt: Edyta Hornowska, tel. 883 604 204, edyta.hornowska@gmail.com
- Strona: www.psychopark.pl