Certyfikowane szkolenie: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w praktyce, od diagnozy do działania
Certyfikowane szkolenie: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w praktyce, od diagnozy do działania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Nowy start w Małopolsce z EURESEM
- Grupa docelowa usługi
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych
Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, pedagogów, psychologów, terapeutów oraz dyrektorów placówek oświatowych, którzy zajmują się organizacją i realizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Uczestnikami mogą być również osoby przygotowujące się do pracy w tym obszarze, chcące poznać praktyczne zasady diagnozowania potrzeb uczniów i planowania skutecznych działań wspierających.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji18-04-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do prawidłowego planowania, organizowania i realizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole lub placówce, w tym do rozpoznawania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów oraz do podejmowania skutecznych działań wspierających w oparciu o diagnozę, obserwację i współpracę zespołową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się • Zna obowiązujące przepisy prawa oświatowego dotyczące organizacji i realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać podstawy prawne i dokumenty regulujące organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się • Rozumie etapy procesu diagnozy i potrafi rozpoznać indywidualne potrzeby rozwojowe oraz edukacyjne uczniów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi omówić etapy diagnozy funkcjonalnej oraz rozróżnić formy pomocy adekwatne do potrzeb ucznia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się • Potrafi opracować i wdrażać działania wspierające dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb ucznia | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje przykładowy plan działań wspierających (PDW) lub indywidualny program pracy z uczniem (IPET) w oparciu o analizę przypadku. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się • Umie efektywnie współpracować z zespołem nauczycieli, specjalistów i rodziców w procesie planowania i realizacji pomocy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zaplanować współpracę z rodzicami i specjalistami w procesie udzielania pomocy oraz określić ich role. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Efekty uczenia się Walidacja | Kryteria weryfikacji weryfikacja wiedzy i umiejętności zdobytych podczas szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I – Od diagnozy do działania: skuteczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna w praktyce
Blok 1 (9:00–10:30)
Temat: System pomocy psychologiczno-pedagogicznej – podstawy prawne i organizacyjne. Rozmowa na żywo, dyskusja
- Cele i zadania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle przepisów prawa oświatowego
- Zakres odpowiedzialności nauczycieli, specjalistów i dyrektora szkoły
- Formy pomocy i zasady ich udzielania
- Dokumentacja działań: PDW, IPET, KIPU – co, kiedy i jak opracować
Blok 2 (10:30–12:00)
Temat: Diagnoza potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia. Rozmowa na żywo, ćwiczenia, case study
- Etapy diagnozy funkcjonalnej – od obserwacji do planu działania
- Narzędzia i techniki diagnozy w pracy nauczyciela i specjalisty
- Studium przypadku – analiza sytuacji ucznia z trudnościami
- Jak interpretować wnioski z diagnozy i przekładać je na praktykę
Przerwa 15 minut (12:00–12:15)
Blok 3 (12:15–13:45)
Temat: Od diagnozy do planu działania – opracowanie skutecznego wsparcia. Rozmowa na żywo, ćwiczenia praktyczne
- Jak tworzyć plan działań wspierających (PDW) i indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET)
- Dobór adekwatnych form i metod wsparcia
- Wdrażanie działań w środowisku edukacyjnym
- Ćwiczenia praktyczne: opracowanie przykładowego PDW w oparciu o analizę przypadku
Blok 4 (13:45–15:15)
Temat: Współpraca zespołu nauczycieli, specjalistów i rodziców w procesie pomocy. Rozmowa na żywo, dyskusja, case study
- Zasady skutecznej komunikacji w zespole wielospecjalistycznym
- Rola nauczyciela wychowawcy, pedagoga, psychologa i logopedy
- Współpraca z rodzicami ucznia – komunikacja wspierająca i partnerska
- Studium przypadku: przykłady udanej współpracy zespołowej
Blok 5 (15:15–16:15): Posumowanie szkolenia. Forma zajęć dyskusja.
- Omówienie najważniejszych wniosków z dnia szkolenia
Blok 6 (16:15 – 17:15): Walidacja
- test wiedzy i autorefleksja uczestników.
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 8 godzin zegarowych, co odpowiada 8 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 System pomocy psychologiczno-pedagogicznej – podstawy prawne i organizacyjne. Rozmowa na żywo, dyskusja | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Diagnoza potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia. Rozmowa na żywo, ćwiczenia, case study | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Przerwa | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Od diagnozy do planu działania – opracowanie skutecznego wsparcia. Rozmowa na żywo, ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Współpraca zespołu nauczycieli, specjalistów i rodziców w procesie pomocy. Rozmowa na żywo, dyskusja, case study | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Posumowanie szkolenia. Forma zajęć dyskusja | Prowadzący Gabriela Rafińska | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Gabriela Rafińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych.
Informacje dodatkowe
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 8 godzin zegarowych, co odpowiada 8 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe. Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.
Uczestnicy PROSZENI SĄ o logowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa. Logowanie się z urządzeń mobilnych (telefon, tablet) BARDZO CZĘSTO powoduje u uczestników nagminne wylogowanie się/rozłączenie/ z systemu konferencyjno-szkoleniowego, co utrudnia i zakłóca prowadzenie zajęć.