Zamknięcie ksiąg rachunkowych za rok 2025 oraz ewidencja wybranych zagadnień w instytucjach kultury
Zamknięcie ksiąg rachunkowych za rok 2025 oraz ewidencja wybranych zagadnień w instytucjach kultury
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do głównych księgowych oraz pozostałych pracowników zajmujących się prowadzeniem ewidencji księgowej oraz sporządzaniem sprawozdań finansowych w instytucjach kultury.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji23-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do zamknięcia ksiąg rachunkowych i sporządzenia sprawozdawczości finansowej za 2025 rokEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje czynności warunkujące prawidłowe zamknięcie ksiąg rachunkowych za 2025 rok | Kryteria weryfikacji Omawia czynności warunkujące prawidłowe zamknięcie ksiąg rachunkowych za 2025 rok | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Definiuje zasady sporządzania sprawozdań finansowych za 2025 rok | Kryteria weryfikacji Omawia zasady sporządzania sprawozdań finansowych za 2025 rok | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Przygotowanie do zamknięcia ksiąg rachunkowych:
Inwentaryzacja jako podstawowy element ustalenia aktywów i pasywów, w tym skontrum zbiorów bibliotecznych, obowiązki kierownika, głównego księgowego, metody, terminy, rozliczenie inwentaryzacji, odpowiedzialność za inwentaryzację.
2. Prawidłowa wycena aktywów i pasywów- zapisy w polityce rachunkowości, dokonanie niezbędnych księgowań:
a) wycena należności i zobowiązań – naliczenie odsetek,
b) odpisy aktualizujące należności,
c) umorzenie, odpisanie należności.
3. Prawidłowe rozliczenie dotacji podmiotowej, jak rozliczyć dotację w przypadku, gdy instytucja kultury otrzymuje zwroty poniesionych kosztów, ewidencja dotacji podmiotowej pozostałej do zwrotu, wykazanie w sprawozdaniu z wykonania planu finansowego i sprawozdaniu finansowym.
4. Sprawozdanie z wykonania planu finansowego, a rozliczenie dotacji.
5. Ewidencja dotacji celowej lub pożyczek otrzymanych z jednostki samorządu terytorialnego na współfinansowanie projektów.
6. Księgowania w instytucji kultury ustalające wynik finansowy. Ewidencja wszystkich zdarzeń na przełomie roku. Ujmowanie zdarzeń do odpowiednich okresów sprawozdawczych.
7. Przeksięgowanie wyniku finansowego na początku roku. Księgowania po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego.
8. Omówienie sprawozdania finansowego, zwrócenie uwagi na wykazywanie dotacji podmiotowej, dotacji celowej, dotacji na inwestycje i zakup środków trwałych:
a) bilans,
b) rachunek zysków i strat,
c) dodatkowe informacje i objaśnienia do sprawozdania finansowego.
9. Podpisywanie i przekazywanie sprawozdania finansowego:
a) kto podpisuje,
b) w jaki sposób, kiedy i komu przekazać sprawozdanie finansowe.
10. Pytania i odpowiedzi.
11.Walidacja.
Szkolenie skierowane jest do głównych księgowych oraz pozostałych pracowników zajmujących się prowadzeniem ewidencji księgowej oraz sporządzaniem sprawozdań finansowych w instytucjach kultury.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Przerwy w usłudze są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia szkolenia: samodzielne stanowisko komputerowe.
Walidacja efektów uczenia się odbywa się w sposób zautomatyzowany. W dniu szkolenia uczestnicy rozwiązują test wiedzy udostępniony przez osobę prowadzącą usługę. Sprawdzenie poprawności odpowiedzi następuje w sposób automatyczny w systemie. Uczestnik otrzymuje informację o wyniku testu bezpośrednio po jego wypełnieniu.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Zamknięcie ksiąg rachunkowych za rok 2025 oraz ewidencja wybranych zagadnień w instytucjach kultury | Prowadzący Elżbieta Dworak | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Przerwa | Prowadzący Elżbieta Dworak | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Zamknięcie ksiąg rachunkowych za rok 2025 oraz ewidencja wybranych zagadnień w instytucjach kultury | Prowadzący Elżbieta Dworak | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:55 | Liczba godzin 02:25 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Elżbieta Dworak | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:55 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:05 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 499,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 499,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 83,17 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 83,17 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Dworak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały w formie prezentacji.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie prowadzone na platformie ClickMeeting.
Wymagania techniczne potrzebne do wzięcia udziału w szkoleniu:
Rodzaj połączenia | Uczestnik (prędkość pobierania) |
Dźwięk | 512 kbps |
Dźwięk + obraz SD | 512 kbps + 1 Mbps |
Dźwięk + obraz HD | 512 kbps + 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb LiteQ) | 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb HighQ) | 2 – 5 Mbps |
Współdzielenie ekranu (oparte na przeglądarce) | 1 – 4 Mbps |
Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 10, Mac OS wersja 13 (zalecana najnowsza wersja), Linux,, Chrome OS.
W przypadku korzystania z dofinansowania ze środków Unii Europejskiej może być również wymagana kamera internetowa - należy zapoznać się z regulaminem projektu.