Edukacja włączająca, indywidualizacja nauczania i specjalne potrzeby edukacyjne (organizacja PPP, IPET, WOPFU, SPE (autyzm, Zespół Aspergera, ADHD, dysleksja), agresja, autoagresja, depresja i więcej... Forma szkolenia, jego zakres oraz budżet zostaną potwierdzone po analizie wymagań)
Możliwość dofinansowania
Edukacja włączająca, indywidualizacja nauczania i specjalne potrzeby edukacyjne (organizacja PPP, IPET, WOPFU, SPE (autyzm, Zespół Aspergera, ADHD, dysleksja), agresja, autoagresja, depresja i więcej... Forma szkolenia, jego zakres oraz budżet zostaną potwierdzone po analizie wymagań)
Numer usługi 2025/10/30/48174/3117483
4 800,00 PLN
brutto
4 800,00 PLNnetto
200,00 PLNbrutto/h
200,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Dyrektorzy i nauczyciele wszystkich przedmiotów i poziomów edukacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników50
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 183 ust. 1 oraz art. 184 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tj. Dz. U. z 2025 r. poz. 1043 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńFormy doskonalenia zawodowego nauczycieli
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy nauczycieli na temat edukacji włączającej oraz skutecznej indywidualizacji procesu nauczania, tak aby mogli wspierać rozwój każdego ucznia zgodnie z jego możliwościami i potrzebami. Uczestnicy poznają praktyczne metody pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami, zaburzeniami koncentracji, spektrum autyzmu czy trudnościami w uczeniu się.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnicy poznają zasady edukacji włączającej, podstawy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej (IPET, WOPFU), diagnozy i pracy z uczniami ze SPE, a także metody wspierania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, trudnościami w uczeniu się oraz problemami emocjonalnymi. Umiejętności: Nauczą się planować i dostosowywać proces dydaktyczny do indywidualnych potrzeb uczniów, dobierać skuteczne metody pracy w zróżnicowanej klasie oraz rozpoznawać objawy problemów rozwojowych, emocjonalnych i wychowawczych, aby odpowiednio reagować w praktyce szkolnej. Kompetencje społeczne: Rozwiną empatię, wrażliwość i otwartość na potrzeby uczniów ze SPE, wzmocnią umiejętność współpracy z rodzicami i specjalistami oraz gotowość do tworzenia wspierającego, bezpiecznego środowiska edukacyjnego dla wszystkich dzieci. | Kryteria weryfikacji Wiedza: uczestnik poprawnie definiuje podstawowe pojęcia związane z edukacją włączającą, SPE, IPET i WOPFU oraz rozpoznaje charakterystyczne trudności i potrzeby uczniów w przedstawionych opisach przypadków.Umiejętności: uczestnik potrafi wskazać adekwatne metody pracy i formy wsparcia dla uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych w pytaniach sytuacyjnych i zadaniach otwartych. Kompetencje społeczne: uczestnik w pytaniach problemowych i scenariuszowych identyfikuje właściwe postawy nauczyciela (empatia, akceptacja, współpraca) w pracy z uczniem ze SPE oraz w kontaktach z rodzicami i zespołem specjalistów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
- Indywidualizacja procesu nauczania i edukacja włączająca w praktyce szkolnej
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej – IPET, WOPFU, diagnoza i dokumentacja
- Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną oraz ze spektrum autyzmu (w tym Zespół Aspergera i autyzm cyfrowy)
- Metody pracy z uczniem ze szczególnymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia)
- Wsparcie uczniów z ADHD, zaburzeniami koncentracji, nadmierną impulsywnością i obniżoną grafomotorycznością
- Depresja, mutyzm wybiórczy oraz ryzykowne zachowania dzieci i młodzieży – rozpoznawanie, zapobieganie, wsparcie
- Agresja i autoagresja wśród uczniów, w tym strategie pracy z zachowaniami trudnymi oraz współpraca z rodzicami
- Trening umiejętności społecznych (TUS) i rozwijanie inteligencji emocjonalnej na wszystkich etapach edukacji
- Rozwijanie empatii, akceptacji i integracji w klasie oraz wspieranie ucznia zdolnego w zróżnicowanej grupie
- Wykorzystanie integracji sensorycznej, sensoplastyki oraz elementów Ruchu Rozwijającego W. Sherborne w pracy nauczyciela
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Patrycja Pochwatka
Pedagog, trener wspomagania kompetencji kluczowych, terapeuta Integracji Sensorycznej.
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
Od kilku lat prowadzi szkolenia dla nauczycieli dotyczące metod nauczania uczniów z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ale również metod terapeutycznych. Na co dzień pracuje z dziećmi ze SPE wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej.
Autorka bajek terapeutycznych, opowiadań i wierszy dla dzieci.
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
Od kilku lat prowadzi szkolenia dla nauczycieli dotyczące metod nauczania uczniów z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ale również metod terapeutycznych. Na co dzień pracuje z dziećmi ze SPE wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej.
Autorka bajek terapeutycznych, opowiadań i wierszy dla dzieci.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały dodatkowe w formie kart pracy, praktycznych ebooków oraz scenariuszy do wykorzystania w pracy dydaktycznej.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie dla nauczycieli i pracowników oświatowych.
Informacje dodatkowe
Szkolenie w formie zdalnej na żywo, szkolenie stacjonarne w placówce lub szkolenie wyjazdowe. Forma szkolenia, jego zakres oraz budżet zostaną potwierdzone po analizie wymagań.
Napisz lub zadzwoń email. kontakt@aktywnynauczyciel.pl tel. 609060941
Więcej informacji:
Strona internetowa: https://aktywnynauczyciel.pl/
Profil Facebook: https://www.facebook.com/aktywnynauczyciel
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagana jest podstawowa znajomość obsługi komputera i dostęp do internetu.
Kontakt
Kontakt
Tomasz Rojek
E-mail
kontakt@aktywnynauczyciel.pl
Telefon
(+48) 609 060 941