Kurs doskonalący NDT-Bobath Baby
Kurs doskonalący NDT-Bobath Baby
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Warunki uczestnictwa:
- posiadanie dyplomu fizjoterapeuty, magistra rehabilitacji ruchowej, logopedy, terapeuty zajęciowego lub lekarza
- ukończony Kurs Podstawowy NDT-Bobath potwierdzony certyfikatem
- rekomendowany staż pracy z dziećmi z uszkodzeniem OUN
- Minimalna liczba uczestników24
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji01-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi110
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego prowadzenia oceny terapii zgodnie z założeniami koncepcji NDT Bobath na poziomie kursu Baby. Usługa przygotowuje do samodzielnego świadczenia usług w zakresie oceny poziomu rozwoju niemowląt.Program kursu, realizowany zgodnie z wytycznymi Europejskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Bobath (EBTA), obejmuje 110 godzin dydaktycznych, łącząc wiedzę teoretyczną z intensywnym szkoleniem praktycznym w zakresie neurofizjologicznej terapii niemowląt.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie prowadzi ocenę zaburzeń narządu ruchu i czucia u pacjentów pediatrycznych. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje rozwój prawidłowy i nieprawidłowy od 1 miesiąca do 2 roku życia, opisuje prawidłowy i nieprawidłowy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Opisuje kamienie milowe rozwoju. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Opisuje prawidłowy i nieprawidłowy rozwój sensoryczny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Wykonuje badanie na potrzeby terapii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie prowadzi terapię zaburzeń narządu ruchu u pacjentów pediatrycznych. | Kryteria weryfikacji Określa cele terapeutyczne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Prowadzi terapię w oparciu wspomagania koncepcji NDT Bobath. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Prowadzi instruktarz rodziców w celu wdrożenia ich w proces terapeutyczny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Propaguje postawę prozdrowotną i zdrowy styl życia. | Kryteria weryfikacji Propaguje i aktywnie kreuje wszelkie aktywności ruchowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Okazuje zrozumienie dla problemów wynikających z niepełnosprawności. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zarys programowy kursu:
- współczesne podstawy koncepcji neurofizjologicznego oddziaływania NDT-Bobath w odniesieniu do niemowląt i małych dzieci; interdyscyplinarność podejścia Koncepcji NDT-Bobath
- rozwój typowy/atypowy/nieprawidłowy niemowlęcia; problemy dziecka urodzonego przedwcześnie
- rozwój czuciowy niemowlęcia/wcześniaka i jego znaczenie w kontekście integracji czuciowej
- narzędzia i metody oceny niemowlęcia/wcześniaka pod względem neurologicznym, behawioralnym i rozwojowym (Prechtl, Brazelton, Als, Bayley, TIMP)
- Kryteria interwencji terapeutycznej i współczesne poglądy na temat wczesnego leczenia
- Włączanie Rodziców/Opiekunów do pracy zespołu terapeutycznego: wspólne określanie problemów i ustalanie celów terapeutycznych; Handling
- wspomagania stosowane w terapii niemowlęcia/małego dziecka – zajęcia praktyczne: z użyciem lalek, na sobie
- część ‘logopedyczna’ obejmująca podstawy rozwoju, tzw. ‘pre-speech’ i rozwoju mowy oraz pokazy pracy i pracę z niemowlętami (w tym wspomaganie karmienia/pojenia)
- część dotycząca terapii zajęciowej obejmująca teorię, pokazy pracy i pracę z niemowlętami (aspekt czuciowy, rola zabawy)
- sesje pracy z niemowlętami/małymi dziećmi z grupy ryzyka, z objawami zaburzeń pochodzenia centralnego
- demonstracje pracy, badania lekarskie i ocena fizjoterapeutyczna, rozwiązywanie problemów terapeutycznych/analiza materiału filmowego
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:
Szkolenie adresowane jest do fizjoterapeutów, terapeutów zajęciowych, logopedów i lekarzy, posiadających podstawowe doświadczenie w swoim zawodzie oraz którzy ukończyli kurs Terapia neurorozwojowa NDT Bobath, kurs podstawowy. Uczestnik powinien znać podstawy anatomii, neurologii, pediatrii.
Kurs obejmuje 110 godzin edukacyjnych (1 godzina edukacyjna to 45 minut).
Łączna liczba dni, w których zostanie przekazana wiedza oraz umiejętności praktyczne opisane w programie: 12 dni.
W harmonogramie ujęto walidację. Walidacja wlicza się w czas trwania kursu. Przerwy nie są wliczone w liczbę godzin usługi.
Przerwy zaplanowano w godzinach: 10.45-11.00, 13.00-13.45, 15.45-16.00. Godziny przerw są podane orientacyjnie w zależności od dynamiki i tempa grupy mogą ulec zmianie.
Opiekun Naukowy Kursu, osoba odpowiedzialna za walidację efektów uczenia się podczas kursu. - Prof. dr hab. Marek Woźniewski.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Noworodek-fizjologia i najczęstsze stany chorobowe, wcześniak - rozwój i zaburzenia dojrzałości zmysłów, wpływ powikłań wcześniactwa na rozwój dziecka. | Prowadzący dr n. med. Monika Gasińska | Data realizacji zajęć 02-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Rozwój typowy/atypowy, obserwacja i analiza aktywności spontanicznej niemowląt | Prowadzący mgr Mirosław Kuta | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Zmysły, percepcja, SI – rozwój i zaburzenia, testy OT, warsztaty, pokaz pracy i analiza, praca z dziećmi i analiza | Prowadzący dr Lea Šuc | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Terapia-zabawa, rozwój funkcji ręki, warsztaty | Prowadzący dr Lea Šuc | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Praca z dziećmi i analiza, pokaz pracy i analiza, handling | Prowadzący mgr Mirosław Kuta | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Handling, ocena fizjoterapeutyczna, wspomagania, pokaz pracy i analiza, praca z dziećmi i analiza | Prowadzący mgr Mirosław Kuta | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Wspomagania, praca z dziećmi i analiza, rozwiązywanie problemów | Prowadzący mgr Mirosław Kuta | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Dysfagia dziecięca – badanie kliniczne i interwencja, wspomagania, pokaz pracy i analiza, praca z dziećmi i analiza | Prowadzący mgr Anna Kejikova | Data realizacji zajęć 09-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Karta badania neurologopedycznego, rozwiązywanie problemów | Prowadzący mgr Anna Kejikova | Data realizacji zajęć 10-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Praca z dziećmi i analiza, wspomagania, aranżacja środowiska-rozwiązywanie problemów | Prowadzący mgr Mirosław Kuta | Data realizacji zajęć 10-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Wspomagania, pokaz pracy i analiza, praca z dziećmi i analiza, wykorzystanie sprzętu terapeutycznego i TSPiD | Prowadzący mgr Mirosław Kuta | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Grupowy pokaz pracy z dziećmi i analiza, rozwiązywanie problemów | Prowadzący mgr Mirosław Kuta | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Grupowy pokaz pracy z dziećmi i analiza, rozwiązywanie problemów | Prowadzący mgr Mirosław Kuta | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Grupowy pokaz pracy z dziećmi i analiza, rozwiązywanie problemów; podsumowanie – zasady wczesnej interwencji w Koncepcji NDT-Bobath | Prowadzący mgr Mirosław Kuta | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 68,18 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 68,18 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Mirosław Kuta
dr n. med. Monika Gasińska
dr Lea Šuc
mgr Anna Kejikova
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników kursu: w formie elektronicznej (pdf);
Rekrutacja, dodatkowe informacje i weryfikacja dokumentów: MIROSŁAW KUTA, tel. 502 361 982 (kontakt w godzinach wieczornych)
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany terminu poszczególnych modułów kursu, zmiany miejsca szkolenia lub odstąpienia od współorganizacji kursu w przypadku zbyt małej liczby uczestników lub z innych przyczyn niezależnych od współorganizatorów.
Zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust.1 pkt 26a ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 685, z późn. zm.)
Warunki uczestnictwa
- posiadanie dyplomu fizjoterapeuty, magistra rehabilitacji ruchowej, logopedy, terapeuty zajęciowego lub lekarza
- ukończony Kurs Podstawowy NDT-Bobath potwierdzony certyfikatem
- rekomendowany staż pracy z dziećmi z uszkodzeniem OUN
Informacje dodatkowe
Warunki uzyskania certyfikatu:
uczestnictwo w całym kursie (możliwość opuszczenia max 10% z 110 godzin dydaktycznych)
pozytywna ocena z zajęć praktycznych
Uczestnicy we własnym zakresie organizują noclegi i wyżywienie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Dostępność dla osób z niepełnosprawnościami.