Kurs Fizjoterapia geriatryczna w praktyce – diagnostyka i terapia
Kurs Fizjoterapia geriatryczna w praktyce – diagnostyka i terapia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do: fizjoterapeutów, rehabilitantów, osteopatów, terapeutów manualnych, studentów ostatniego roku studiów na kierunku fizjoterapia.
Usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
Uczestnik szkolenia powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii oraz biomechaniki ludzkiego ciała oraz na poziomie podstawowym ogólna wiedzę na temat starzenia się organizmu ludzkiego.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji05-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnej pracy terapeutycznej z osobami w podeszłym wieku, obejmującej przeprowadzanie pogłębionej oceny geriatrycznej z wykorzystaniem odpowiednio dobranych testów oraz wdrażanie i prowadzenie terapii dostosowanej do potrzeb seniorów, z uwzględnieniem najskuteczniejszych metod i praktyk terapeutycznych stosowanych w geriatrii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie definiuje problemy związane ze starzeniem się społeczeństwa i związanymi z tym procesem potrzebami stosowania specjalistycznej fizjoterapii geriatrycznej | Kryteria weryfikacji Wskazuje problemy geriatryczne w kontekście fizjoterapii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wytyczne World Health Organization w zakresie opieki senioralnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje najczęstsze schorzenia osób starszych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady opieki wskazywane przez Polskie Towarzystwo Gerontologiczne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie prowadzi diagnostykę i terapię pacjentów geriatrycznych | Kryteria weryfikacji Prowadzi diagnostykę i ocenę geriatryczną poprzez odpowiednio dobrane testy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dokonuje wyboru stosowanych terapii dostosowanych do potrzeb pacjenta geriatrycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uwzględnia ograniczenia wynikające z najczęstszych schorzeń osób w podeszłym wieku oraz polipragmazji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik postępuje etycznie i przestrzega praw pacjenta, jest świadomy odpowiedzialności zawodowej w pracy z pacjentem oraz podkreśla znaczenie współpracy i konieczność interdyscyplinarnego podejścia do pacjenta. | Kryteria weryfikacji Wykazuje odpowiedzialność w decyzjach terapeutycznych, stosuje zasady etyki w kontaktach z pacjentem, komunikuje się empatycznie, respektuje granice, tworzy atmosferę zaufania, podkreśla znaczenie konsultacji i współpracy z innymi specjalistami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM:
Dzień 1
1.Wprowadzenie do fizjoterapii geriatrycznej
- Definicja
- nowe cele WHO zasada 5M i ONZ Dekada Zdrowego Starzenia się
- Klasyfikacja wg. Rowe’a i Kahna
- COG znaczenie fizjoterapii w opiece nad osobami starszymi
- Demografia
- Zasady opieki PTG
- Zalecenia WHO i CDC
- Wyzwania dla społeczeństwa
2.Charakterystyka starzenia się
- Definicja
- Zmiany fizjologiczne
- Wpływ tych zmian na funkcjonowanie w życiu codziennym
- Bariery do pokonania
- Cele fizjoterapeutyczne
- Kaskada objawów
3.Najczęstsze schorzenia
- Charakterystyka wielkie problemy geriatryczne WZG
- Zaburzenia widzenia
- Zmiany zwyrodnieniowe
- Choroby metaboliczne
- Choroby układu krążenia
- Osteroporoza
- Zespół słabości/ kruchości
- Sarkopenia
- Inkontynencja i seksualność
- Ćwiczenia praktyczne i rodzaje terapii
4.Polipragmazja
- Charakterystyka polipragmazji
- Błędne koło wielolekowości
- Zaburzenia jatrogenne
- Leki przeciwbólowe
5.Upadek i zaburzenia równowagi
- Definicja
- Epidemiologia
- Konsekwencje
- Zaburzenia równowagi przyczyny
- Zapobieganie w domu
- Zapobieganie na zewnątrz
- Algorytm oceny upadku
- Strategie posturalne
- Zespół poupadkowy
- Ocena lęku
- Wstawanie po upadku
- Ćwiczenia równoważne
- Ćwiczenia praktyczne i rodzaje terapii
Dzień 2
1.Chód
- Definicja
- Anatomia
- Chód z pomocą
- Ćwiczenia praktyczne i rodzaje terapii
2.Diagnostyka i ocena geriatryczna rozwinięcie COG i testy geriatryczne
- COG – ogólna ocena funkcji poznawczych u osób starszych.
- Skala VES-13 – narzędzie do identyfikacji osób starszych zagrożonych pogorszeniem stanu zdrowia i niesamodzielnością.
- ADL – skala oceniająca podstawowe czynności życia codziennego, jak jedzenie czy ubieranie się.
- IADL – skala mierząca bardziej złożone czynności dnia codziennego, np. robienie zakupów czy korzystanie z telefonu.
- Skala Barthel – ocena stopnia samodzielności w wykonywaniu codziennych czynności.
- BBS (Berg Balance Scale) – test równowagi i ryzyka upadków.
- FSST (Four Square Step Test) – ocena zdolności szybkiej zmiany kierunku chodu i równowagi.
- OLS (One Leg Stand) – test równowagi statycznej polegający na staniu na jednej nodze.
- TUG (Timed Up and Go) – ocena sprawności i ryzyka upadku poprzez czas wstawania, chodzenia i siadania.
- TUG-DT – odmiana testu TUG wykonywana z podwójnym zadaniem (dual-task), np. liczeniem.
- Fullerton – zestaw testów sprawności fizycznej dla osób starszych, oceniający m.in. siłę, równowagę i wytrzymałość.
- SPPB (Short Physical Performance Battery) – test oceniający równowagę, szybkość chodu i siłę kończyn dolnych.
- POMA (Performance Oriented Mobility Assessment, test Tinetti) – ocena równowagi i chodu u osób starszych.
- SUR (Senior Fitness Test – czasem stosowane określenie) – zestaw prób oceniających wydolność i sprawność funkcjonalną seniorów.
- DGI (Dynamic Gait Index) – ocena stabilności chodu w różnych warunkach i sytuacjach.
- 5-krotnego wstawania (Chair Stand Test) – pomiar siły kończyn dolnych poprzez pięciokrotne wstanie z krzesła.
- SARC-F – kwestionariusz przesiewowy w kierunku sarkopenii.
- Skala VAS (Visual Analogue Scale) – ocena natężenia bólu w skali wizualno-analogowej.
- Skala Laitinena – ocena nasilenia i częstotliwości bólu oraz przyjmowania leków przeciwbólowych.
- Norton test – ocena ryzyka powstawania odleżyn.
- AMTS (Abbreviated Mental Test Score) – szybki test przesiewowy funkcji poznawczych.
- MMSE (Mini-Mental State Examination) – popularny test oceny funkcji poznawczych i otępienia.
- MoCA (Montreal Cognitive Assessment) – czuły test przesiewowy w kierunku łagodnych zaburzeń poznawczych.
- CDT (Clock Drawing Test) – prosta próba oceny funkcji wzrokowo-przestrzennych i planowania.
- GDS (Geriatric Depression Scale) – skala do oceny objawów depresji u osób starszych.
- MNA-SF (Mini Nutritional Assessment – Short Form) – test przesiewowy w kierunku niedożywienia u seniorów.
- EURO-Qol 5D (EQ-5D) – kwestionariusz jakości życia związanej ze zdrowiem.
- SF-36 – rozbudowany kwestionariusz oceny jakości życia i funkcjonowania zdrowotnego.
- Norton test – (powtórzenie) narzędzie do oceny ryzyka odleżyn.
- Ćwiczenia praktyczne
3.Lęk i depresja
- Definicja
- Charakterystyka
- Pomoc
- Przemoc
4.Dyskryminacja osób starszych
- Definicja
- Wykluczenie
- Działania WHO
- Włączanie na rynek pracy
- Łamanie barier międzypokoleniowych
5.Zaburzenia funkcji poznawczych i praca z osobami z choroba neurodegeneracyjną
- Definicja
- Epidemiologia
- Charakterystyka i klasyfikacja
- Rozkład zaburzeń w społeczeństwie
- Neuroprofilaktyka
- BDNF
- Budowa mózgu i funkcji
- Zasady ćwiczeń
- Ćwiczenia praktyczne
6.Zasady treningu/ zdolności motoryczne
- Charakterystyka i zalecenia WHO i MZ
- Zdolności motoryczne
- Ćwiczenia
- Filmy
- Zdjęcia
- Ćwiczenia praktyczne i rodzaje terapii
7.Walidacja- test
------------------
Szkolenie „Fizjoterapia geriatryczna w praktyce – diagnostyka i terapia” zapewnia obszerną praktyczną wiedzę na temat fizjoterapii geriatrycznej. Uczestnicy nauczą się pracować, diagnozować i przeprowadzać odpowiednio dobrane nowoczesne techniki i metody pracy z osobą starszą.
Szkolenie dostarcza narzędzi do identyfikacji i zarządzania najczęstszymi schorzeniami geriatrycznymi, takimi jak sarkopenia, osteoporoza, zaburzenia równowagi, choroby neurodegeneracyjne.
Uczestnicy poznają praktyczne techniki ćwiczeń dostosowane do wielkich problemów geriatrycznych, takich jak: zaburzenia poznawcze, zaburzenia równowagi, koordynacji w tym strategie zapobiegania upadkom oraz poprawy funkcji motorycznych.
Na szkoleniu pokażemy jak przeprowadzać kompleksową ocenę geriatryczną i holistycznego podejścia do opieki, uwzględniając aspekty polipragmazji, depresji , lęku i wykluczenia seniorów, zadnienia zgodne z wytycznymi WHO.
Program kładzie nacisk na kompleksową ocenę geriatryczną z użyciem i nauczeniem się korzystać z wielu testów w celu lepszej diagnostyki, takich jak ADL, BBS, OLS, FRT, DGI, TUG, SPPB czy MoCA i wielu innych, wspierając indywidualne podejście do pacjenta.
Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił samodzielnie zdiagnozować pacjenta i jego problem oraz odpowiednio przeprowadzić terapię dostosowana do jego potrzeb.
Będziesz miał/a:
-wiedzę, praktyczne umiejętności oraz podniesiesz kompetencje w stosowaniu diagnostyki i terapii pacjentów geriatrycznych,
-pewność i samodzielność w prowadzeniu terapii - koncentracja na samodzielnym leczeniu,
-ogromną dawkę praktycznej wiedzy do pracy z pacjentem i lepsze wyniki w leczeniu,
-wiedzę jak rozmawiać, diagnozować i dostosować potrzebą terapię - gotowe narzędzia diagnostyczne i terapeutyczne.
Zajęcia praktyczne połączone z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach.
Uczestnicy szkolenia pracują w parach. Każda para ma do dyspozycji jeden stół fizjoterapeutyczny, przy którym realizowane są wszystkie ćwiczenia praktyczne.
Podczas szkolenia zapewnione są wszelkie niezbędne środki higieniczne umożliwiające bezpieczną i komfortową pracę (m.in. środki dezynfekcyjne, ręczniki papierowe, jednorazowe podkłady itp.).
W przypadku, gdy program szkolenia obejmuje wykonywanie ćwiczeń praktycznych, uczestnicy mają dostęp do sprzętu potrzebnego do ich realizacji.
Jeśli zakres szkolenia obejmuje pracę z aparatami lub sprzętem medycznym, organizator szkolenia zapewnia odpowiedni sprzęt dla każdej z par uczestników.
Uczestnik, który chciałby podczas zajęć korzystać z własnego sprzętu, zobowiązany jest do wcześniejszego zgłoszenia tego organizatorowi szkolenia. Organizator uwzględnia tę prośbę, o ile jest to możliwe z punktu widzenia programu i bezpieczeństwa szkolenia.
Na części teoretycznej uczestnicy mają do dyspozycji krzesła konferencyjne z pulpitami, umożliwiające wygodne notowanie i uczestnictwo w wykładach.
------------------
Kurs trwa 21 godz. dydaktycznych, co stanowi 15 godz. 45 min. zegarowych.
1 godz. dydaktyczna (szkoleniowa) = 45 min
W harmonogramie ujęto:
-zajęcia teoretyczne – 7 godzin dydaktycznych = 5 godz. 15 min. zegarowych
-zajęcia praktyczne – 10 godzin dydaktycznych = 7 godz. 30 min. zegarowych
-przerwy 2 godz. 30 min
-walidację 30 min.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w czas trwania szkolenia.
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Harmonogram szkolenia może ulegać nieznacznemu przesunięciu czasowemu ze względu na tempo pracy uczestników podczas szkolenia.
-----------------------
Walidacja:
Test – w zakresie wiedzy i umiejętności - przewidziany na końcu szkolenia, uwzględniony i wykazany w harmonogramie.
Obserwacja w warunkach symulowanych - w zakresie kompetencji społecznych - przeprowadzona będzie podczas części praktycznej.
Na realizację każdej z części walidacji przewidziano odpowiedni i wystarczający czas, zapewniający rzetelność oceny. Test trwa 30 minut i jest przeprowadzany na zakończenie szkolenia dla wszystkich uczestników jednocześnie, zgodnie z harmonogramem zajęć. Obserwacja w warunkach symulowanych przewidziana jest indywidualnie dla każdego uczestnika – po 30 minut na osobę – co pozwala walidatorowi na dokładną analizę zachowań, sposobu komunikacji i postawy uczestnika w kontekście ocenianych kompetencji społecznych. Takie rozłożenie czasu gwarantuje obiektywność i wiarygodność wyników walidacji oraz umożliwia indywidualne podejście do każdego uczestnika procesu.
Walidacja przebiegu szkolenia zostanie przeprowadzona w formie testu teoretycznego o charakterze zamkniętym, opartego na przygotowanym kluczu odpowiedzi oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Taka forma sprawdzania wiedzy umożliwia jednoznaczną i obiektywną weryfikację stopnia opanowania materiału przez uczestników. Jeżeli walidacja opiera się na teście teoretycznym z kluczem odpowiedzi (zamkniętym), walidator nie musi posiadać wiedzy merytorycznej z dziedziny szkolenia – wystarczająca jest znajomość procedur walidacyjnych, umiejętność stosowania ich w praktyce oraz rzetelność w zakresie prowadzenia procesu oceny.
W związku z tym, że część procesu walidacji zaplanowano w formie testu teoretycznego zamkniętego, w harmonogramie szkolenia na końcu szkolenia została wpisana pozycja walidacja-test. Dzięki temu harmonogram w sposób jednoznaczny i przejrzysty odzwierciedla termin przeprowadzenia
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem -dzień 1, punkt 1 | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem -dzień 1, punkt 2 | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 PRZERWA kawowa | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem -dzień 1, punkt 3 | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 PRZERWA obiadowa | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem -dzień 1, punkt 4 | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem -dzień 1, punkt 5 | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem -dzień 2, punkt 1 | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem -dzień 2, punkt 2 | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 PRZERWA kawowa | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem -dzień 2, punkt 3 | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem -dzień 2, punkt 4 | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 PRZERWA obiadowa | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem -dzień 2, punkt 5 | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem -dzień 2, punkt 6 | Prowadzący Monika Piekarniak | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja - test zamknięty, punkt 7 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 995,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 995,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 95,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 95,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Monika Piekarniak
Posiada doświadczenie zawodowe od ponad 20 lat. Aktywna zawodowo w obszarze fizjoterapii seniorów. Prelegentka wielu konferencji naukowych.
Ukończone szkolenia w okresie 5-ciu lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR:
2024 Szkolenie Globalne Centrum Szkoleń Zdrowotnych „Dobra praktyka kliniczna ICH E6(R2)”
2023-2024 Kurs Opiekun Medyczny zakończony egzaminem nr dyplomu 532102
2021 Kurs „ Wprowadzenie do Geronto-psychomotoryki-koncepcja wspomagająca rozwój osób starszych z niepełnosprawnością oraz demencją”
2020 Kongres Akademia po dyplomie „Geriatria”
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Organizator szkolenia zapewnia kompleksowo wyposażoną salę szkoleniową, która umożliwia przeprowadzenie szkolenia tj.:
-materiały i akcesoria potrzebne do pracy,
-w pełni wyposażone stanowisko pracy wraz z niezbędnymi urządzeniami w zależności o tematyki szkolenia.
Aby łatwiej osiągnąć cel główny uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na szkoleniu oraz zapoznać się z zalecaną przez Instruktora literatura naukową.
A.A. Guccione, R.A. Wong, D. Advers, Fizjoterapia kliniczna w geriatrii, Elsevier U&P, Wrocław 2014, ISBN 978-83-7609-858-6
A. Skrzek, K. Wieczorowska-Tobis, Fizjoterapia w geriatrii. Podstawy i nowe trendy. PZWL, Warszawa 2019, ISBN 978-83-200-5570-2
W. Osiński, Gerokinezjologia. Nauka i praktyka aktywności fizycznej w wieku starszym. PZWL, Warszawa 2015, ISBN 978-83-200-4623-6
B. Czarkowska-Pączek, J. Przybylski, Zarys fizjologii wysiłku fizycznego, Elsevier U&P, Wrocław 2006, ISBN 83-89581-33-7
A. Marchewka, Z. Dąbrowski, J.A. Żołądź, Fizjologia starzenia się. Profilaktyka i rehabilitacja, PWN, Warszawa 2013, ISBN 978-83-01-17029-5
J. Fugiel, K. Czajka, P. Posłuszny, T. Sławińska. Motoryczność człowieka. Podstawowe zagadnienia z antropomotoryki. MedPharm Polska, Wrocław 2017, ISBN 978-83-7846-085-5
J. Raczek, Antropomotoryka. Teoria motoryczności człowieka w zarysie, PZWL, Warszawa 2017, ISBN 978-83-200-3845-3
R. Roller-Wirnsberger, K. Singer, M. C. Polidori, Geriatria. Praktyczny przewodnik, PZWL, Warszawa 2021, ISBN 978-83-200-6470-4
A.M. Borowicz, M. Forycka, K. Wieczorowska-Tobis, Rehabilitacja osób z zaburzeniami funkcji poznawczych. 300 ćwiczeń. PZWL, Warszawa 2016, ISBN 978-83-200-4985-5
M. Cybulski, E. Krajewska-Kułak, N. Waszkiewicz, K. Kędziora-Kornatowska, Psychogeriatria, PZWL, Warszawa 2017, ISBN978-83-200-5318-0
M. Barcikowska, T. Parnowski, Choroba Alzheimera, 1906-2021 PZWL, Warszawa 2022, ISBN 978-83-200-6506-0
A.Gorzkowska, A. Klimkowicz-Mrowiec, Neurologia wieku podeszłego. PZWL, Warszawa 2023, ISBN 978-83-01-22757-9
M.Piekarniak, Testy i skale geriatryczne, OrtoKursy, Warszawa 2024, ISBN 978-83-954482-1-8
A.Olczak, Równowaga ciała człowieka. Ćwiczenia, PZWL, Warszawa 2016, ISBN 978-83-200-5067-7
Warunki uczestnictwa
Uczestnik szkolenia powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii oraz biomechaniki ludzkiego ciała oraz na poziomie podstawowym ogólna wiedzę na temat starzenia się organizmu ludzkiego.
Nie jest wymagany staż pracy.
Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR wymagane jest zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie www.pro-future.pl, pod opisem wybranego szkolenia, w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
Przy zapisie na szkolenie wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych.
Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 29 Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów: związanych z dojazdem uczestnika na usługę, zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
Organizator zapewnia dostępność uwzględniając potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Uczestnik ze szczególnymi potrzebami powinien na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed kursem zgłosić Organizatorowi dodatkowe wymagania/potrzeby umożliwiające mu udział w usłudze.
Zawarto umowę z: WUP Kraków-proj. Małopolski pociąg do kariery-sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem, WUP Toruń-proj. Kierunek-Rozwój, WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach Projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sala dydaktyczna spełnia wymogi BHP i będzie dostosowana do potrzeb kursu.