Akademia Coachingu Nauczycieli.
Akademia Coachingu Nauczycieli.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zainteresowani rozwijaniem kompetencji dydaktycznych, wychowawczych i komunikacyjnych poprzez metody coachingowe, tutoringowe i mentoringowe.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji23-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie stosowania narzędzi coachingowych, tutoringowych i mentoringowych w pracy dydaktycznej i wychowawczej, wspieranie rozwoju uczniów w oparciu o ich indywidualne predyspozycje, a także kształtowanie umiejętności komunikacyjnych, prezentacyjnych i neurodydaktycznych w środowisku szkolnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje mechanizmy motywacji wewnętrznej i zewnętrznej uczniów i nauczycieli; definiuje podstawowe zasady coachingu w edukacji.Planuje działania motywacyjne dla uczniów; klasyfikuje przykłady zachowań nauczyciela i ucznia pod kątem wpływu na motywację. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia czym jest coaching i odróżnia go od mentoringu i tutoringu.Opisuje sposoby motywowania uczniów w konkretnych sytuacjach edukacyjnych. Omawia skuteczność działań motywacyjnych w przykładowych scenariuszach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Definiuje tutoring i jego cele; charakteryzuje sposoby rozpoznawania talentu i potencjału ucznia; klasyfikuje metody wsparcia rozwoju indywidualnego.Przyporządkowuje narzędzia diagnozy talentu do potrzeb ucznia; planuje działania wspierające rozwój potencjału. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia czym jest tutoring i jakie są jego cele.Opisuje sposoby identyfikacji talentów i potencjału ucznia. Omawia działania wspierające indywidualny rozwój w przykładowych scenariuszach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje mentoring i jego etapy; definiuje rolę mentora i mentee; rozróżnia mentoring, coaching i tutoring.Przyporządkowuje działania mentorskie do etapu rozwoju ucznia; uzasadnia wybór strategii mentoringowej w różnych sytuacjach szkolnych. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia czym jest mentoring i na czym polega relacja mistrz–uczeń.Omawia strategie mentoringowe w różnych sytuacjach edukacyjnych. Uzasadnia wybór działań wspierających ucznia w scenariuszu testowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Definiuje etapy przygotowania wystąpienia publicznego; charakteryzuje komunikację werbalną i niewerbalną; opisuje techniki radzenia sobie ze stresem i tremą.Planuje strukturę wystąpienia; uzasadnia dobór języka, gestów i mimiki; projektuje strategie redukcji stresu podczas prezentacji. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia etapy przygotowania wystąpienia publicznego.Opisuje techniki radzenia sobie ze stresem i tremą. Omawia zastosowanie odpowiedniego języka i komunikacji niewerbalnej w scenariuszach wystąpień. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe mechanizmy uczenia się i pamięci; opisuje zasady neurodydaktyki w praktyce szkolnej; rozróżnia czynniki wspierające efektywne uczenie się.Planuje lekcje i działania dydaktyczne zgodnie z zasadami neurodydaktyki; przyporządkowuje techniki do konkretnych potrzeb uczniów. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasady neurodydaktyki i jej zastosowanie w praktyce szkolnej.Opisuje elementy lekcji wspierające koncentrację i pamięć uczniów. Omawia wpływ emocji i środowiska na proces uczenia się w scenariuszach testowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs „Akademia coachingu nauczycieli” umożliwia zdobycie umiejętności w zakresie:
- projektowania i wdrażania narzędzi coachingowych, tutoringowych i mentoringowych w procesie edukacyjnym,
- planowania działań motywacyjnych i wspierających rozwój uczniów,
- prowadzenia efektywnych i bezstresowych wystąpień publicznych,
- tworzenia środowiska uczenia się zgodnego z zasadami neurodydaktyki,
- budowania partnerskich relacji nauczyciel–uczeń opartych na zaufaniu, empatii i współodpowiedzialności za proces uczenia się.
Warunki organizacyjne:
- forma zajęć w ramach usługi - zdalna w czasie rzeczywistym,
- minimalna liczba uczestników usługi to 5 osób, a maksymalna to 10 osób,
- zajęcia w ramach usługi obejmują 40 godzin zegarowych łącznie z walidacją,
- zajęcia w ramach usługi zdalnej w czasie rzeczywistym prowadzone są na platformie Clickmeeting, która umożliwia m.in. rozmowę na żywo, chat, współdzielenie ekranu itp.,
- ewentualne przerwy w trakcie zajęć nie wliczają się w czas trwania całej usługi,
- w przypadku zajęć trwających 8 godzin stosuje się dwie przerwy 15-minutowe i jedną 30 - minutową,
- walidacja prowadzona jest zgodnie z kartą usługi i załączonym harmonogramem,
- termin walidacji jest adekwatny do zaplanowanych metod oceny efektów uczenia się,
- walidacja prowadzona jest w formie testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie. Test udostępniony zostanie na platformie ClickMeeting przez osobę prowadzącą usługę, ale nie uczestniczącą w procesie sprawdzania i oceniania,
- walidacja jest integralną częścią kształcenia, gdyż dopiero po jej przeprowadzeniu (bez względu na wynik) można uznać usługę za zakończoną zgodnie z wytycznymi.
Motywacja w pracy nauczyciela z elementami coachingu.
- Definicja coachingu.
- Metody relaksacyjne.
- Inteligencja motywacyjna.
- Komunikacja interpersonalna.
- Zarządzanie czasem i stresem w pracy.
- Typowy dzień pracy nauczyciela z elementem wypoczynku.
- Równowaga między życiem prywatnym a pracą nauczyciela.
- Aktywizacja uczniów do pracy jako droga do sukcesu pedagogicznego.
Mentoring czyli nauczyciel mistrzem swojego ucznia.
- Nauczyciel XXI wieku.
- Partnerstwo z uczniem.
- Ocenianie kształtujące w edukacji.
- Mistrz i uczeń w tradycji starożytnej.
- Komunikacja z uczniami i ich rodzicami.
- Istota, rola i znaczenie mentora w szkole.
- Działania nauczyciela motywujące uczniów do nauki.
Tutoring w edukacji, talent i potencjał ucznia.
- Tutoring w szkole.
- Relacja mistrz – uczeń.
- Portret ucznia uzdolnionego.
- Coaching podczas zebrań z rodzicami.
- Mentoring i elementy coachingu uczniów.
- Jak zindywidualizować proces kształcenia w placówce oświatowej?
Efektywne i bezstresowe wystąpienia publiczne.
- Planowanie wystąpienia.
- Stres i trema pod kontrolą.
- Język wystąpienia publicznego.
- Retoryka i erystyka podczas wystąpień.
- Etapy pracy nad wystąpieniem publicznym.
- Wystąpienie publiczne jako model komunikacyjny.
- Autoprezentacja za pomocą komunikacji pozawerbalnej.
Neurodydaktyka w praktyce szkolnej.
- Neurodydaktyka?
- Efektywne powtórki.
- Pamięć i koncentracja.
- Neurodydaktyka w praktyce szkolnej oraz życiu.
- Przestrzeń wirtualna w nauce – zagrożenia i korzyści.
- Na czym polega rola emocji i wyobraźni w dydaktyce.
- Projektowanie lekcji wykorzystujących techniki neurodydaktyki.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Motywacja w pracy nauczyciela z elementami coachingu. | Prowadzący Anna Olejniczak | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Motywacja w pracy nauczyciela z elementami coachingu. | Prowadzący Anna Olejniczak | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Motywacja w pracy nauczyciela z elementami coachingu. | Prowadzący Anna Olejniczak | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Motywacja w pracy nauczyciela z elementami coachingu. | Prowadzący Anna Olejniczak | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Mentoring czyli nauczyciel mistrzem swojego ucznia. | Prowadzący Katarzyna Dobijańska | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Mentoring czyli nauczyciel mistrzem swojego ucznia. | Prowadzący Katarzyna Dobijańska | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Mentoring czyli nauczyciel mistrzem swojego ucznia. | Prowadzący Katarzyna Dobijańska | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Mentoring czyli nauczyciel mistrzem swojego ucznia. | Prowadzący Katarzyna Dobijańska | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Tutoring w edukacji, talent i potencjał ucznia. | Prowadzący Katarzyna Dobijańska | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Tutoring w edukacji, talent i potencjał ucznia. | Prowadzący Katarzyna Dobijańska | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Tutoring w edukacji, talent i potencjał ucznia. | Prowadzący Katarzyna Dobijańska | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Tutoring w edukacji, talent i potencjał ucznia. | Prowadzący Katarzyna Dobijańska | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Efektywne i bezstresowe wystąpienia publiczne. | Prowadzący Dariusz Wata | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Efektywne i bezstresowe wystąpienia publiczne. | Prowadzący Dariusz Wata | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Efektywne i bezstresowe wystąpienia publiczne. | Prowadzący Dariusz Wata | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Efektywne i bezstresowe wystąpienia publiczne. | Prowadzący Dariusz Wata | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Neurodydaktyka w praktyce szkolnej. | Prowadzący Anna Olejniczak | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Neurodydaktyka w praktyce szkolnej. | Prowadzący Anna Olejniczak | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Neurodydaktyka w praktyce szkolnej. | Prowadzący Anna Olejniczak | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Neurodydaktyka w praktyce szkolnej. | Prowadzący Anna Olejniczak | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Olejniczak
Od lat związana z obszarem edukacji i rozwoju osobistego nauczycieli. Jako trener szkoleń dla kadry pedagogicznej prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji, motywacji, radzenia sobie ze stresem, budowania relacji oraz rozwijania kompetencji coachingowych w pracy z uczniami.
W pracy szkoleniowej łączy wiedzę psychologiczną z praktycznym doświadczeniem w obszarze pedagogiki i resocjalizacji. Jej celem jest wspieranie nauczycieli w rozwijaniu samoświadomości, empatii i skutecznych strategii wspierania uczniów w rozwoju osobistym i edukacyjnym.
Katarzyna Dobijańska
Dariusz Wata
Posiada bogate doświadczenie zawodowe jako dyrektor szkoły, nauczyciel, wykładowca akademicki oraz trener szkoleń dla kadry pedagogicznej. Od wielu lat prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu zarządzania placówkami oświatowymi, rozwoju kompetencji nauczycieli oraz wdrażania nowoczesnych metod dydaktycznych.
W pracy trenerskiej łączy wiedzę menedżerską z praktyką edukacyjną, inspirując nauczycieli do rozwijania postaw przedsiębiorczych, innowacyjności i efektywnego zarządzania własnym rozwojem zawodowym.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy kursu, którzy:
- mają ukończone 18 lat,
- mają brak przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku zgodnym z kierunkiem kursu,
- przystąpią do procesu walidacji.
Informacje dodatkowe
- Zastrzegamy prawo do zmiany harmonogramu, kadry wykładowców i walidatorów w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności.
- Warunkiem ukończenia kursu jest obecność na zajęciach (minimum 80% godzin kursu), przystąpienie do procesu walidacji.
- Po zakończonym kursie uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie.
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
- Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
- Zawarto umowę z WUP Toruń w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
- Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu „Nowy start w Małopolsce z EURESem”.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa będzie prowadzona na platformie ClickMeeting.
Wymagania, które muszą zostać spełnione:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 10 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.
Aby móc korzystać z usługi na niektórych urządzeniach mobilnych, konieczne może być pobranie odpowiedniej aplikacji w iTunes App Store lub Google Play Store.
Do korzystania z usługi w pełnym zakresie dźwięku i obrazu, konieczne jest posiadanie kamery internetowej, mikrofonu lub zestawu słuchawkowego, lub głośników podłączonych do urządzenia i rozpoznanych przez urządzenie i nie powinny być one jednocześnie używane przez żadną inną aplikację.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.