Zarządzanie szkoleniami – efektywna polityka szkoleniowa kluczem do rozwoju organizacji
Zarządzanie szkoleniami – efektywna polityka szkoleniowa kluczem do rozwoju organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Akademia HR, Małopolski Pociąg do kariery, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Grupa docelowa usługi
Menedżerowie i specjaliści HR – osoby odpowiedzialne za opracowywanie i wdrażanie strategii personalnych, polityk rozwojowych, ścieżek karier, programów sukcesji i zarządzania talentami.
HR Business Partnerzy – profesjonaliści wspierający kadrę menedżerską w realizacji celów biznesowych poprzez efektywne zarządzanie kapitałem ludzkim, w tym projektowanie i wdrażanie programów rozwojowych.
Specjaliści ds. rozwoju talentów – osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy w zakresie nowoczesnych metod rozwoju kompetencji, planowania ścieżek karier i budowania programów sukcesji.
Konsultanci i trenerzy HR – profesjonaliści pragnący poszerzyć swoje kompetencje w obszarze strategicznego zarządzania rozwojem, budowania kompleksowych programów rozwojowych i wdrażania innowacyjnych rozwiązań HR.
Rekruterzy – osoby poszukujące nowych wyzwań i chcące rozwijać swoje kompetencje w obszarze „miękkiego HR” i zarządzania talentami.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji10-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności strategicznego zarządzania szkoleniami i rozwojem pracowników, tak aby skutecznie wspierały cele biznesowe organizacji. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat projektowania i wdrażania efektywnych programów rozwojowych, zarządzania procesem szkoleniowym oraz wykorzystania nowoczesnych technologii edukacyjnych. Szkolenie pozwoli także na optymalizację polityki szkoleniowej, budżetowania i ewaluacji efektów szkoleń.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie znaczenie kultury rozwoju i potrafi powiązać ją ze strategią organizacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyjaśnić, w jaki sposób kultura rozwoju wpływa na realizację strategii i wyniki biznesowe organizacji. Rozróżnia elementy kultury wspierającej uczenie się od tych, które je blokują. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Potrafi projektować działania rozwojowe powiązane z celami biznesowymi | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozumie zasady strategicznego zarządzania szkoleniami, potrafi formułować cele rozwojowe zgodne z celami biznesowymi i mierzyć ich realizację. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Potrafi tworzyć spójny i mierzalny proces szkoleniowy | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi dobrać i zastosować metody diagnozy potrzeb rozwojowych na różnych poziomach (organizacja, zespół, jednostka) oraz interpretować uzyskane dane | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opracować plan szkoleń obejmujący strukturę działań, cele, priorytety i harmonogram, uwzględniający strategiczne cele organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi formułować cele szkoleniowe zgodnie z zasadą SMART i logiką rezultatów (cel – wskaźnik – źródło danych). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi formułować cele szkoleniowe zgodnie z zasadą SMART i logiką rezultatów (cel – wskaźnik – źródło danych). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi analizować wyniki ewaluacji i na ich podstawie wprowadzać usprawnienia w procesie rozwoju. Rozumie znaczenie informacji zwrotnej w doskonaleniu programów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się otrafi projektować i wdrażać politykę szkoleniową zintegrowaną ze strategią HR | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozumie cele, funkcje i elementy polityki szkoleniowej oraz potrafi dobrać mierniki oceny jej skuteczności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykorzystuje nowoczesne technologie w zarządzaniu rozwojem pracowników | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia i potrafi zastosować rozwiązania technologiczne (LMS, LXP, HR Analytics, AI) wspierające proces uczenia się i zarządzania wiedzą w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Budowanie kultury rozwoju – strategiczne podejście do szkoleń
- Rola kultury rozwoju w realizacji strategii organizacji
- Zasady strategicznego zarządzania szkoleniami – jak powiązać rozwój z celami biznesowymi
- Psychologia uczenia się dorosłych – jak zwiększyć skuteczność szkoleń dzięki lepszemu zrozumieniu mechanizmów przyswajania wiedzy
- Projektowanie interwencji rozwojowych odpowiadających na rzeczywiste potrzeby organizacji
- Metody angażowania interesariuszy – dlaczego warto włączać menedżerów w planowanie rozwoju
Projektowanie i wdrażanie systemowych programów rozwoju kompetencji
- Przegląd systemowych rozwiązań rozwojowych stosowanych w organizacjach (IPRZ, ŚK, ŚA, PZT, PSS) – uporządkowanie procesów rozwoju
- Model 70/20/10 – jak skutecznie łączyć szkolenia formalne z uczeniem w pracy i mentoringiem
- Cykl Kolba – planowanie szkoleń opartych o doświadczenie i refleksję
- Model efektywnego procesu szkoleniowego – jak budować szkolenia przynoszące realną wartość biznesową
- Mapowanie interesariuszy – skuteczna komunikacja i zaangażowanie odpowiednich osób w proces rozwoju
Tworzenie i wdrażanie polityki szkoleniowej w organizacji
- Cele i funkcje polityki szkoleniowej – po co ją tworzyć i jak wspiera strategię personalną
- Elementy skutecznej polityki szkoleniowej – zasady, procesy, mierniki
- Integracja polityki szkoleniowej ze strategią HR i ZZL – spójność działań i priorytetów
- Komunikacja polityki szkoleniowej w organizacji – jak budować świadomość i zaangażowanie pracowników
- Standaryzacja działań szkoleniowych
Kompleksowe zarządzanie procesem szkoleniowym
- Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych – metody, narzędzia i poziomy (organizacja, zespół, jednostka)
- Opracowanie planu szkoleń – struktura, cele, priorytety
- Ustalanie celów szkoleniowych – jak sformułować cele, które można zmierzyć
- Ewaluacja szkoleń – zastosowanie Modelu Kirkpatricka 2.0 do mierzenia skuteczności działań rozwojowych
- Optymalizacja cyklu szkoleniowego – jak wykorzystać wyniki ewaluacji do usprawniania procesów
Dzień 2
Budowanie partnerstwa HR z biznesem w obszarze szkoleń i rozwoju
- Rola działu szkoleń jako partnera strategicznego – od realizatora do doradcy biznesowego
- Współpraca z menedżerami liniowymi i interesariuszami – jak budować relacje wspierające rozwój
- Planowanie komunikacji działań szkoleniowych – jasne komunikaty, które wzmacniają zaangażowanie
- Wskaźniki efektywności szkoleń i rozwoju (KPI) – jak raportować wartość działań HR w języku biznesu
- Określenie ról w zespole L&D – odpowiedzialności, kompetencje, wpływ na organizację
Operacyjne zarządzanie szkoleniami – organizacja i logistyka
- Planowanie i organizacja wydarzeń szkoleniowych – harmonogram, zasoby, priorytety
- Zarządzanie budżetem szkoleniowym – jak kontrolować koszty bez utraty jakości
- Selekcja trenerów i dostawców – kryteria wyboru i oceny jakości
- Współpraca z kadrą menedżerską – jak zapewnić wsparcie i odpowiedzialność na poziomie zespołów
- Dokumentacja i monitoring procesów – usprawnienie pracy działu szkoleń
Zarządzanie wiedzą w organizacji i uczenie się organizacyjne
- Wprowadzenie do zarządzania wiedzą – dlaczego to dziś kluczowy element przewagi konkurencyjnej
- Modele DIKW i SECI – praktyczne zastosowanie koncepcji transferu i przetwarzania wiedzy
- Projektowanie strategii zarządzania wiedzą – jak tworzyć i utrwalać know-how w organizacji
- Mierniki efektywności zarządzania wiedzą – jak monitorować i raportować rezultaty
- Przegląd trendów i rozwiązań wspierających uczenie się organizacyjne
Wykorzystanie nowych technologii w szkoleniach i rozwoju pracowników
- Platformy LMS i LXP – jak wybrać i wdrożyć system wspierający e-learning
- HR Analytics – wykorzystanie danych do podejmowania trafnych decyzji szkoleniowych
- Nowoczesne technologie (VR, AR, AI) – przykłady zastosowań w rozwoju kompetencji
- Personalizacja szkoleń z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – zwiększanie trafności i zaangażowania
- Integracja technologii z polityką rozwoju – jak połączyć narzędzia cyfrowe z celami HR
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 dzień 1 moduł 1 | Prowadzący Elżbieta Sucharska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 dzień 1 przerwa | Prowadzący Elżbieta Sucharska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 dzień 1 moduł 2 | Prowadzący Elżbieta Sucharska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:50 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 dzień 2 moduł 3 | Prowadzący Elżbieta Sucharska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 dzięń 2 przerwa | Prowadzący Elżbieta Sucharska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 dzień 2 moduł 4 | Prowadzący Elżbieta Sucharska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:50 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 590,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 590,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 106,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 106,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Sucharska
Wsparcie merytoryczne: w zakresie zarządzania strategicznego i operacyjnego.
Wsparcie procesowe: wdrożenia nowych modeli zarządzania i ewaluacji.
Wsparcie metodyczne: tworzenie i implementacja narzędzi diagnostycznych oraz rozwojowych.
Obszary wiedzy fachowej obejmują zarówno programy grupowe, jak i indywidualne formy wsparcia, takie jak counseling, mentoring, tutoring oraz konsultacje. Jako wykładowca i opiekun merytoryczny na studiach podyplomowych w WSZP w Warszawie oraz wykładowca ALK w programach typu “Expert-Led, Expert-Oriented Program”, łączy praktyczną wiedzę z solidnymi podstawami akademickimi, dostarczając profesjonalne i kompleksowe rozwiązania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma po szkoleniu pakiet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej
Uczestnik musi mieć włączoną kamerę oraz zalogować się do spotkania podając Imię i Nazwisko. Obowiązek uczestnictwa w minimum 80% zajęć; sposób potwierdzania frekwencji – raporty logowania na platformie Microsoft Teams
Liczba godzin zegarowych wynosi 15, zaś dydaktycznych 20. Podany wymiar godzinowy zawiera część warsztatową, przerwy oraz walidację
Szkolenie jest zwolnione z VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.)
Szkolenie prowadzone będzie z wykorzystaniem nowoczesnych, interaktywnych metod wspierających zaangażowanie uczestników i skuteczny transfer wiedzy do praktyki. W szczególności wykorzystane zostaną:
- Dyskusje moderowane – uczestnicy będą analizować rzeczywiste przypadki i wymieniać się doświadczeniami, co sprzyja uczeniu się od siebie nawzajem.
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe – praktyczne zadania pozwalające na zastosowanie omawianych treści w bezpiecznym środowisku szkoleniowym.
- Analiza przypadków (case study) – uczestnicy poznają konkretne przykłady sytuacji zawodowych, które będą analizować i rozwiązywać w grupach.
- Mini-wykłady z prezentacją multimedialną – krótkie, skoncentrowane bloki teoretyczne uzupełniane materiałami wizualnymi
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie prowadzone jest za pośrednictwem Microsoft Teams
- uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: urządzenie przenośne/mobilne lub stacjonarne (komputer/laptop/tablet) z kamerą, mikrofonem i głośnikami; procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy) lub Core i5 Kaby Lake; min. 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); system operacyjny taki jak min. Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS; w zależności od platformy/rodzaju komunikatora, aktualne wersje przeglądarki np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Brave, Safari, Microsoft Edge, Opera, Internet Explorer, Yandex;
- uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: dostęp do internetu o zalecanej szybkości - minimalna prędkość pobierania 2 Mb/s, prędkość wysyłania 512 kb/s;
- uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
Ważność linku - od rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia zgodnie z harmonogramem w karcie. Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom drogą mailową najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną opublikowane w karcie usługi nie później niż w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.