Kurs NVC - Porozumienie bez Przemocy w praktyce
Możliwość dofinansowania
Kurs NVC - Porozumienie bez Przemocy w praktyce
Numer usługi 2025/10/07/191290/3063170
1 500,00 PLN
brutto
1 500,00 PLNnetto
100,00 PLNbrutto/h
100,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
- dyrektorzy
- nauczyciele
- wychowawcy
- pedagodzy
- psychologowie szkolni
- specjaliści pracujący w szkołach i przedszkolach
- osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą w placówkach oświatowych
- rodzice – w kontekście wspierania wychowania i edukacji
- inni zainteresowani
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji05-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zrozumienie podstaw Porozumienia bez Przemocy i rozwijanie empatii – wobec siebie i innych.Stosowanie NVC w codziennych sytuacjach – budowanie komunikatów, stawianie granic, radzenie sobie z trudnymi emocjami.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się rozumienie idei i podstawowych założeń NVC | Kryteria weryfikacji wskazanie różnic między komunikacją empatyczną a przemocową | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się rozpoznawanie emocji i potrzeb własnych | Kryteria weryfikacji poprawne użycie schematu „czuję…, potrzebuję…” | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się empatyczne słuchanie drugiej osoby | Kryteria weryfikacji parafraza potrzeb w dialogu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się wyrażanie wdzięczności w duchu NVC | Kryteria weryfikacji sformułowanie komunikatu wdzięczności | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się stosowanie 4 kroków NVC w komunikacie | Kryteria weryfikacji konstruowanie wypowiedzi: obserwacja–uczucie–potrzeba–prośba | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się stawianie granic w duchu empatii | Kryteria weryfikacji sformułowanie „empatycznego nie” | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się reagowanie na trudne emocje i krytykę | Kryteria weryfikacji odwołanie do potrzeb zamiast ocen | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się planowanie wykorzystania NVC w praktyce | Kryteria weryfikacji opracowanie krótkiego planu działań | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
DZIEŃ I – Fundamenty NVC
Cel dnia: Zrozumienie podstaw Porozumienia bez Przemocy i rozwijanie empatii – wobec siebie i innych.
Tematy:
Czym jest NVC?
- – filozofia Marshalla Rosenberga, różnica między komunikacją „przemocową” a empatyczną,
- – NVC jako sposób budowania relacji, a nie technika do „grzecznego zachowania”.
Empatia wobec siebie
- – kontakt z własnymi emocjami i potrzebami,
- – przyjęcie odpowiedzialności za swoje uczucia,
- – dlaczego to, co czujemy, nie jest winą innych, tylko sygnałem naszych potrzeb.
Potrzeby jako kompas
- – emocje jako drogowskazy prowadzące do potrzeb,
- – rozróżnienie: potrzeba uniwersalna vs. strategia,
- – jak brak kontaktu z potrzebami prowadzi do konfliktów i agresji.
Empatia wobec innych
- – jak słuchać „co jest pod spodem”, zamiast zatrzymywać się na ocenie zachowania,
- – rozumienie krytyki i agresji jako niezgrabnego wołania o zaspokojenie potrzeb,
- – modelowanie – dlaczego dzieci uczą się języka emocji i potrzeb od dorosłych.
Wdzięczność w duchu NVC
- – różnica między pochwałą a wdzięcznością,
- – dlaczego język, którego używamy, kształtuje rzeczywistość i poczucie własnej wartości dziecka
DZIEŃ II – NVC w działaniu
Cel dnia: Stosowanie NVC w codziennych sytuacjach – budowanie komunikatów, stawianie granic, radzenie sobie z trudnymi emocjami.
Tematy:
Budowanie komunikatów NVC
- – cztery kroki: obserwacja, uczucie, potrzeba, prośba,
- – jak mówić tak, by być usłyszanym, zamiast ocenianym.
Stawianie granic w duchu NVC
- – granice jako dbanie o siebie, a nie kara,
- – „empatyczne nie” – jak odmawiać, nie niszcząc relacji,
- – pokazanie dziecku, że jego potrzeby są ważne, ale nie każda strategia ich zaspokajania jest akceptowalna.
NVC w trudnych sytuacjach
- – reagowanie na złość, krytykę, agresję – u dzieci i dorosłych,
- – jak nie dać się wciągnąć w „walkę na oceny”, tylko szukać potrzeb,
- – praktyka języka empatii w szkole i w domu.
NVC w codzienności
- – jak wplatać NVC w krótkie rozmowy, konflikty klasowe, spotkania z rodzicami,
- – język wspierający zamiast oceniającego: „widzę/słyszę” zamiast „jesteś…”,
- – jak dzięki NVC rozwijać współpracę, zaufanie i poczucie bezpieczeństwa w grupie.
Docenianie i wdzięczność
- – jak język wdzięczności wzmacnia relacje i motywację,
- – praktyczne różnice: pochwała vs. wdzięczność,
- – jak na co dzień wzmacniać dzieci w duchu empatii.
NVC jako droga rozwoju osobistego i zawodowego
- – dlaczego zmiana zaczyna się od języka,
- – jak budować własny plan wdrażania NVC w pracy i w życiu,
- – NVC jako proces uczenia się nowych strategii – dla dorosłych i dla dzieci.
Zakończenie
Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.
UWAGA - Szkolenie trwa 15h dydaktycznych
Charakter zajęć:
- 50% zajęć teoretycznych – wykład interaktywny, prezentacje multimedialne, analiza przypadków.
- 50% zajęć praktycznych – warsztaty, ćwiczenia grupowe, odgrywanie ról, symulacje.
Metody pracy:
- Metody aktywizujące: praca w grupach, burza mózgów, zadania problemowe.
- Metody interaktywne: dyskusje moderowane, analiza przypadków, ćwiczenia praktyczne.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 19
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Otwarcie i wprowadzenie (cele, kontrakt grupowy, integracja) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Czym jest NVC? (filozofia Marshalla Rosenberga, różnica między komunikacją „przemocową” a empatyczną, NVC jako sposób budowania relacji) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 09:50 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Empatia wobec siebie (kontakt z własnymi emocjami i potrzebami, odpowiedzialność za swoje uczucia, emocje jako sygnały potrzeb) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:50 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Potrzeby jako kompas (emocje jako drogowskazy, potrzeba vs. strategia, brak kontaktu z potrzebami a konflikty i agresja) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Empatia wobec innych (słuchanie „co jest pod spodem”, krytyka/agresja jako wołanie o potrzeby, modelowanie języka emocji i potrzeb) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Przerwa | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Wdzięczność w duchu NVC (różnica między pochwałą a wdzięcznością, język jako kształtowanie poczucia własnej wartości) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Ćwiczenia praktyczne – empatia wobec siebie i innych | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Podsumowanie dnia i refleksja (sesja pytań, wnioski, mini-praktyka wdzięczności) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Wprowadzenie do dnia, krótkie przypomnienie fundamentów | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Budowanie komunikatów NVC (cztery kroki: obserwacja, uczucie, potrzeba, prośba; jak mówić, by być usłyszanym) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 09:50 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Stawianie granic w duchu NVC (granice jako dbanie o siebie, „empatyczne nie”, potrzeby dziecka vs. strategie ich zaspokajania) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:50 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 NVC w trudnych sytuacjach (złość, krytyka, agresja; jak nie wchodzić w „walkę na oceny”, praktyka języka empatii) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 NVC w codzienności (krótkie rozmowy, konflikty klasowe, język wspierający zamiast oceniającego, rozwijanie współpracy i bezpieczeństwa) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Przerwa | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Docenianie i wdzięczność (różnice: pochwała vs. wdzięczność, jak wzmacniać dzieci w duchu empatii) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 NVC jako droga rozwoju osobistego i zawodowego (zmiana od języka, plan wdrażania NVC w pracy i w życiu, uczenie się nowych strategii) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Ćwiczenia końcowe i podsumowanie całego szkolenia (refleksja, plan wdrażania NVC, sesja pytań i odpowiedzi, zamknięcie procesu) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie – udostępniany uczestnikom po zakończeniu szkolenia (do samodzielnego rozwiązania online) | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Edyta Gawlak
Psycholożka, trenerka Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) oraz certyfikowana facylitatorka, specjalizująca się w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych dzieci, młodzieży i dorosłych. Od kilku lat prowadzi zajęcia TUS, w tym z dziećmi w spektrum autyzmu, wspierając je w rozwijaniu komunikacji, samoświadomości i umiejętności radzenia sobie z emocjami.
Na co dzień szkoli nauczycieli, edukatorów i liderów, pokazując im, jak rozwijać u dzieci i młodzieży umiejętności społeczne i emocjonalne – takie jak empatia, współpraca, komunikacja czy regulacja emocji – wykorzystując narzędzia TUS oraz praktyczne metody pracy grupowej. W swojej pracy stawia na konkret – zamiast teorii, oferuje rozwiązania, które można od razu wdrożyć w codziennej praktyce wychowawczej i edukacyjnej. Chętnie sięga po techniki aktywizujące, elementy zabawy, pracy z metaforą, a także narzędzia inspirowane Porozumieniem bez Przemocy (NVC) i Terapią Skoncentrowaną na Rozwiązaniach (TSR).
Jest także certyfikowaną facylitatorką i trenerką umiejętności miękkich. Ukończyła studium pracy z grupą i zespołem z elementami NVC, a obecnie jest w trakcie szkolenia terapeutycznego TSR, co wzbogaca jej styl pracy o podejście wspierające zasoby i potencjał uczestników.
Trener posiada doświadczenie zawodowe zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat.
Na co dzień szkoli nauczycieli, edukatorów i liderów, pokazując im, jak rozwijać u dzieci i młodzieży umiejętności społeczne i emocjonalne – takie jak empatia, współpraca, komunikacja czy regulacja emocji – wykorzystując narzędzia TUS oraz praktyczne metody pracy grupowej. W swojej pracy stawia na konkret – zamiast teorii, oferuje rozwiązania, które można od razu wdrożyć w codziennej praktyce wychowawczej i edukacyjnej. Chętnie sięga po techniki aktywizujące, elementy zabawy, pracy z metaforą, a także narzędzia inspirowane Porozumieniem bez Przemocy (NVC) i Terapią Skoncentrowaną na Rozwiązaniach (TSR).
Jest także certyfikowaną facylitatorką i trenerką umiejętności miękkich. Ukończyła studium pracy z grupą i zespołem z elementami NVC, a obecnie jest w trakcie szkolenia terapeutycznego TSR, co wzbogaca jej styl pracy o podejście wspierające zasoby i potencjał uczestników.
Trener posiada doświadczenie zawodowe zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Pakiet materiałów szkoleniowych.
Informacje dodatkowe
- Szkolenie obejmuje 15 godzin dydaktycznych (45 min każda) co odpowiada 11 godzinom i 15 minutom zegarowych.
- Przerwy nie są wliczane do liczby godzin dydaktycznych – zostały ujęte w harmonogramie wyłącznie informacyjnie.
- Przerwy trwają łącznie 30 minut dziennie, co daje 1 godzinę zegarową w całym szkoleniu.
- Warunkiem ukończenia szkolenia i otrzymania zaświadczenia jest uczestnictwo w minimum 80% zajęć.
- Obecność uczestników monitorowana jest poprzez listy obecności / raport z platformy.
- Uczestnik zobowiązany jest do korzystania z mikrofonu i kamery.
- Organizator zastrzega sobie możliwość monitorowania aktywności uczestników w trakcie szkolenia.
- Walidacja efektów uczenia się odbywa się w formie testu z automatycznie generowanym wynikiem. W związku z tym nie jest wymagane wskazanie osoby przeprowadzającej walidację.
- Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT (art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Kurs odbywa się na platformie ClickMeeting – nie ma potrzeby zakładania konta.
- Wystarczy laptop lub komputer z dostępem do internetu.
- Niezbędny jest sprawny mikrofon, aby móc aktywnie uczestniczyć w zajęciach.
- Kamerka internetowa jest obowiązkowa.
Kontakt
Kontakt
Amelia Musiatowicz
E-mail
eurekaksztalcenie@gmail.com
Telefon
(+48) 574 005 593