AI w przygotowywaniu dokumentów strategicznych: SRG i GPR (ChatGPT + narzędzia analityczne i edycyjne)/
AI w przygotowywaniu dokumentów strategicznych: SRG i GPR (ChatGPT + narzędzia analityczne i edycyjne)/
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
- Pracownicy JST (wydziały strategii/rozwoju, funduszy, promocji), jednostek podległych oraz ZIT/partnerskich LGD.
- Analitycy, urzędnicy i wykonawcy opracowujący SRG i GPR, w tym diagnozy, cele, kierunki działań, wskaźniki oraz opisy przedsięwzięć.
- Specjaliści i konsultanci piszący wnioski o dofinansowanie (FEnIKS, FEPW, FERS, RPO, KPO).
- NGO i firmy realizujące projekty publiczne wymagające wskaźników cyfrowych i środowiskowych (DNSH, taksonomia UE).
Usługa jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych – zarówno osób indywidualnych, jak i kierowanych przez urzędy, firmy, instytucje oraz wszystkich operatorów.
Mogą w niej uczestniczyć także osoby z programów regionalnych, w tym m.in.
- Kierunek - Rozwój WUP Toruń
- Usługi rozwojowe województwa śląskiego
- Małopolski pociąg do kariery – sezon 1,
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji03-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do usprawnienia codziennej pracy nad SRG/GPR poprzez zastosowanie AI (ChatGPT + narzędzia analityczne i edycyjne) do szybkiego tworzenia diagnoz, streszczeń i porównań, automatyzacji zapisów celów i kierunków, przygotowania wskaźników SMART oraz treści do wniosków. Nacisk na standaryzację, skrócenie czasu i zgodność formalną, z włączeniem kompetencji cyfrowych i zielonych (DNSH, taksonomia, wskaźniki środowiskowe).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Rozróżnia zastosowania AI (ChatGPT + narzędzia analityczne/edytorskie) na etapach SRG/GPR (diagnoza, cele, wskaźniki, monitoring) | Kryteria weryfikacji Wskazuje, które zadania w opisanym scenariuszu najlepiej automatyzować AI i dobiera do nich narzędzie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje przygotowanie danych do promptów (jednostki, wskaźniki, sfery diagnozy) oraz typowe błędy (halucynacje, bias) | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawny sposób strukturyzacji danych wejściowych dla zadanego celu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Definiuje zasady DNSH i elementy taksonomii UE w tworzeniu treści AI (walidacja środowiskowa) | Kryteria weryfikacji Wybiera zapis zgodny z DNSH dla przykładowej inwestycji generowanej z użyciem AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Określa zasady etyczne i ochrony danych (RODO, anonimizacja) przy pracy zespołu z AI w chmurze | Kryteria weryfikacji Wskazuje dopuszczalne praktyki przetwarzania/udostępniania treści do narzędzi AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności: Organizuje dane wejściowe i dobiera szablony promptów do automatyzacji diagnoz, streszczeń i porównań | Kryteria weryfikacji Wybiera najbardziej efektywny prompt/szablon dla podanego celu i typu danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Projektuje cele i kierunki działań z użyciem AI (iterowanie promptów, kontrola wersji treści) | Kryteria weryfikacji Wskazuje zapis celu/kierunku najlepiej odpowiadający opisowi inwestycji i wynikowi AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Formułuje wskaźniki SMART i wartości docelowe (np. 2030) z wykorzystaniem generatorów AI oraz waliduje wynik | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawny zestaw parametrów wskaźnika (nazwa, jednostka, źródło, wartość). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kontroluje zgodność wygenerowanych przez AI treści z wymogami formalnymi i DNSH, wskazuje działania korygujące | Kryteria weryfikacji Wybiera właściwą korektę zapewniającą zgodność formalną/środowiskową. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uzasadnia przed interesariuszami wykorzystanie AI i doboru wskaźników | Kryteria weryfikacji Wskazuje najtrafniejszy argument dla scenariusza decyzyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Organizuje pracę zespołu z AI (role, polityka danych, audyt zmian) | Kryteria weryfikacji Wybiera zestaw procedur usprawniających pracę i bezpieczeństwo informacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dlaczego warto skorzystać z naszej usługi:
Praktyczne umiejętności:
- Program szkolenia jest nastawiony na praktyczne ćwiczenia i studia przypadków, co pozwala uczestnikom na zastosowanie zdobytej wiedzy w realnych sytuacjach. Praktyczne podejście gwarantuje, że uczestnicy będą gotowi do efektywnej pracy od razu po ukończeniu szkolenia.
Interaktywna forma zdalna:
- Szkolenie odbywa się w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, za pomocą platformy Zoom. Umożliwia to uczestnictwo z dowolnego miejsca, oszczędzając czas i koszty związane z dojazdami. Interaktywne sesje wideo, współdzielenie ekranu i chat pozwalają na aktywny udział i bieżącą komunikację z prowadzącymi oraz innymi uczestnikami.
Dostępność kurs do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami
- Wsparcie techniczne: Zapewniamy wsparcie techniczne dla uczestników, którzy mogą potrzebować pomocy w obsłudze platformy szkoleniowej lub dostępu do materiałów.
- Sesje Q&A: sesje pytań i odpowiedzi, gdzie uczestnicy mogą zadawać pytania w czasie rzeczywistym, również poprzez czat tekstowy, co jest pomocne dla osób, które mogą mieć trudności z komunikacją werbalną.
- platforma ZOOM, na której prowadzone jest szkolenie, jest zgodna z międzynarodowymi standardami dostępności,
- takimi jak WCAG 2.1.
- elastyczny harmonogram szkolenia, aby dostosować tempo nauki do indywidualnych możliwości uczestników.
Godziny realizacji szkolenia:
- Szkolenie obejmuje 10 godzin zajęć edukacyjnych tj. 7,5 godzin zegarowych.
- Każda godzina szkolenia obejmuje 45 minut.
- walidacja wliczona jest w czas trwania usługi
Przerwy:
- Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Metody pracy:
- Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową, połączoną z rozmową na żywo oraz współdzieleniem ekranu. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera.
Harmonogram szkolenia:
Szczegółowy harmonogram zajęć, uwzględniający podział na dni i godziny oraz przerwy, zostanie ustalony i uzupełniony na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zgodnie z regulaminem BUR. Będzie on dostosowany do preferencji czasowych uczestników.
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o kontakt w celu określenia preferowanych godzin szkolenia.
- Szkolenie może być realizowane zarówno raz jaki i kilka razy w tygodniu w trybie dziennym, umożliwiając intensywną naukę i skoncentrowane zajęcia lub popołudniowym, co pozwala uczestnikom z innymi obowiązkami dostęp do wartościowej edukacji.
- Dodatkowo, istnieje opcja organizacji zajęć w formie weekendowej, co sprawia, że szkolenie staje się bardziej elastyczne i dostosowane do różnych harmonogramów życia.
- w związku z powyższym nie wskazano szczegółowego harmonogramu - jesteśmy gotowi dostosować się do potrzeb całej grupy zapisanych osób, tworząc harmonogram, który uwzględni zróżnicowane preferencje czasowe uczestników.
- Harmonogram szkolenia może ulegać nieznacznemu przesunięciu czasowemu, zależnie od czasu potrzebnego na wykonanie poszczególnych ćwiczeń i zdolności przyswajania materiału przez uczestników, zgodnie z ich indywidualnym tempem nauki
Certyfikat ukończenia:
- Zaświadczenie wydane na podstawie § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Weryfikacja efektów uczenia się:
- Program obejmuje weryfikację efektów uczenia się poprzez test teoretyczny, który pozwala na ocenę zdobytej wiedzy i umiejętności. Taki system oceny gwarantuje, że uczestnicy faktycznie przyswoili potrzebne informacje i są gotowi do ich praktycznego zastosowania.
PROGRAM
Moduł 1: Podstawy i etyka AI w pracy analityka (2h)
- Zasady działania i ograniczenia ChatGPT w kontekście pracy na dokumentach formalnych.
- Praktyka: Zasady tworzenia promptów dla specyficznych zadań:
- Prompt 1: Tworzenie opisów diagnoz z danych (np. "Na podstawie tych danych [wskaźniki z Excela] opisz sytuację demograficzną gminy").
- Prompt 2: Wyciąganie wniosków i podsumowań (np. "Przeanalizuj poniższy tekst [wklejenie treści diagnozy] i przygotuj jego streszczenie w punktach").
Moduł 2: Automatyzacja tworzenia dokumentów strategicznych (4h)
- Tworzenie Diagnozy (SRG i GPR):
- Ćwiczenie: Uczestniczka używa danych z dostarczonego pliku Excel i promptów do generowania opisów do diagnozy.
- Praktyka: Stosowanie AI do analizy i syntezy treści w sferach społecznej, gospodarczej, przestrzennej, technicznej i środowiskowej.
- Delimitacja Obszarów (GPR):
- Ćwiczenie: Wprowadzanie danych wskaźnikowych i użycie promptów do identyfikacji obszarów, które spełniają kryteria rewitalizacji.
- Wizja, Cele i Kierunki Działań:
- Praktyka: Uczestniczka opisuje planowane inwestycje oraz wykorzystuje AI do przekształcenia ich w formalne cele strategiczne i kierunki działań.
Moduł 3: Wnioski o dofinansowanie i wskaźniki (4 h)
- Tworzenie opisów wniosków:
- Praktyka: Generowanie treści do wniosków o dofinansowanie, z naciskiem na sekcje dotyczące kompetencji cyfrowych i zielonych.
- Formułowanie Wskaźników:
- Ćwiczenie: Uczestniczka dostarcza opisy projektów, a AI pomaga w generowaniu propozycji wskaźników realizacji celów (np. "Zaproponuj mierzalne wskaźniki dla tego projektu...").
- Praktyka: Użycie ChatGPT do określania wartości docelowych wskaźników na koniec okresu realizacji strategii, np. na 2030 rok.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu:
- Kierunek - Rozwój
- Małopolski pociąg do kariery – sezon 1,
- Nowy start w Małopolsce z EURESem1
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Komisarczyk
Dzięki wykształceniu technicznemu oraz praktycznemu doświadczeniu zdobytemu w branży IT, Pan Sławomir prowadzi praktyczne i inspirujące szkolenia, kładąc nacisk na rozwój cyfrowych i zielonych kompetencji. Łączy wiedzę techniczną z pasją do edukacji, wspierając uczestników w efektywnym wykorzystywaniu nowoczesnych narzędzi do budowania kreatywnych i skutecznych treści.
Trenera prowadzący usługę posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat lub kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne w formie elektronicznej. Zostaną one przesłane w postaci plików i dokumentów (np. PDF, prezentacje, arkusze informacyjne, linków, inne)
Warunki uczestnictwa
- Podstawowa znajomość funduszy UE oraz procesu aplikowania o dofinansowanie (kurs nie obejmuje zagadnień podstawowych).
- Mile widziane doświadczenie w pracy nad SRG/GPR lub wnioskami (ułatwi realizację ćwiczeń warsztatowych).
- Umiejętność obsługi komputera, korzystania z przeglądarek internetowych i edytorów tekstu; podstawowa praca na arkuszu kalkulacyjnym
Informacje dodatkowe
Podczas szkolenia obowiązkowe jest korzystanie z kamery internetowej przez uczestników.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Zawarto umowę WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój
„Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i projektu „Nowy start w Małopolsce z EURESem” został obustronnie podpisany regulamin współpracy i rozliczenia usług z wykorzystaniem elektronicznym bonów szkoleniowych w ramach projektu.
Ośrodek Szkolenia Dokształcania i Doskonalenia Kadr Kursor Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością świadczy usługi zwolnione z podatku od towarów i usług na podstawie Art. 43., ust. 1. Ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne szkolenia na platformie Zoom:
- Sprzęt komputerowy:
- Wymagany komputer z dostępem do internetu wraz z kamerą oraz kamerą.
- Przeglądarka internetowa
- Zalecane przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari.
- Stabilne połączenie internetowe:
- Platforma Zoom:
- Konieczne pobranie i zainstalowanie najnowszej wersji aplikacji Zoom przed szkoleniem.
- Aktywne konto Zoom (możliwość utworzenia bezpłatnego konta).
- Dźwięk i słuchawki:
- Zalecane użycie słuchawek z mikrofonem dla lepszej jakości dźwięku.
- Sprawdzenie działania dźwięku przed rozpoczęciem szkolenia.
- Przygotowanie przed sesją:
- Testowanie sprzętu i połączenia przed planowanym szkoleniem.
- Zapewnienie cichego miejsca pracy dla minimalizacji zakłóceń.
- Zaplanowane przerwy:
- Uwzględnienie krótkich przerw w grafiku dla odpoczynku uczestnika
Zapewnienie powyższych warunków technicznych umożliwi płynny przebieg szkolenia na platformie Zoom, zminimalizuje zakłócenia i zagwarantuje efektywną interakcję między prowadzącym a uczestnikiem