GenAI w Social Media i stronach www w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp - szkolenie kończące się egzaminem.
GenAI w Social Media i stronach www w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp - szkolenie kończące się egzaminem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry zarządzającej, kierowników, techników oraz pracowników biurowych (doświadczenie na zajmowanym stanowisku nie jest wymagane), jak również osób wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy lub uczących się. Uczestnicy szkolenia powinni posiadać podstawowe umiejętności obsługi komputera.
Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy w sektorach takich jak rolnictwo, transport, energetyka, recykling czy inżynieria środowiskowa, głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest pracownikom odpowiedzialnym lub planujących wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
również dla osób korzystających z projektu KIERUNEK - ROZWÓJ
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji11-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa POTWIERDZA PRZYGOTOWANIE do samodzielnego projektowania, tworzenia i optymalizacji treści komunikacyjnych (teksty, grafiki, wideo, www) z wykorzystaniem GenAI, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.Uczestnik rozwija inicjatywę indywidualną (GreenComp 4.3), stosuje etykę komunikacji, tworzy odpowiedzialne treści w przestrzeni publicznej oraz promuje świadome, etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji w działalności zawodowej i społecznej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Charakteryzuje rolę GenAI i LLM w projektowaniu strategii komunikacji cyfrowej, w tym w tworzeniu treści tekstowych, wizualnych i multimedialnych wspierających zrównoważony rozwój. | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje główne funkcje narzędzi GenAI i LLM wykorzystywanych w komunikacji (tekst, grafika, wideo, strony www). Wyjaśnia, w jaki sposób GenAI wspiera realizację celów zrównoważonego rozwoju poprzez tworzenie treści proekologicznych i społecznie odpowiedzialnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Charakteryzuje etyczne i prawne aspekty tworzenia treści cyfrowych, w tym zasady dostępności (WCAG) i odpowiedzialności środowiskowej. | Kryteria weryfikacji Owymienia podstawowe zasady etycznego korzystania z AI (jawność, autentyczność, brak plagiatu),opisuje zasady dostępności cyfrowej (WCAG) i ich znaczenie dla różnych grup odbiorców, wskazuje konsekwencje naruszenia zasad prawa autorskiego przy generowaniu treści. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Wyjaśnia wpływ komunikacji cyfrowej na zachowania społeczne, środowisko i wizerunek organizacji. | Kryteria weryfikacji wyjaśnia zależności między formą przekazu a postrzeganiem organizacji,wskazuje elementy komunikacji, które mogą prowadzić do greenwashingu lub dezinformacji, charakteryzuje skutki publikacji treści cyfrowych dla odbiorców i środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Projektuje strategię komunikacji w mediach społecznościowych i na stronach www z wykorzystaniem GenAI, zgodną z zasadami etyki i zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji projektuje koncepcję strategii komunikacyjnej opartą na celach ESG lub CSR,stosuje narzędzia GenAI do planowania działań komunikacyjnych, porównuje różne rozwiązania strategiczne pod kątem ich skuteczności i spójności z wartościami organizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 5. Tworzy treści tekstowe, graficzne i wideo z wykorzystaniem narzędzi GenAI, dostosowując je do platform społecznościowych i stron www | Kryteria weryfikacji stosuje narzędzia AI (np. ChatGPT, Canva AI) do przygotowania postów i grafik,porównuje formy i style treści na różnych platformach (FB, IG, LinkedIn), wykorzystuje techniki promptingu do personalizacji komunikatu i zgodności z SEO/UX analizuje zgodność opracowanych materiałów z zasadami dostępności cyfrowej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 6. Ocenia skuteczność i wpływ komunikacji prowadzonej z użyciem GenAI. | Kryteria weryfikacji analizuje dane dotyczące zaangażowania odbiorców, skuteczności kampanii i wyników SEO,porównuje efekty różnych form komunikacji pod kątem oddziaływania społecznego i środowiskowego, formułuje wnioski i wdraża działania usprawniające komunikację z użyciem AI. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 7. Współpracuje z innymi przy projektowaniu i realizacji kampanii społecznych i środowiskowych z użyciem GenAI. | Kryteria weryfikacji inicjuje współpracę przy opracowywaniu koncepcji komunikacji opartej na wartościach ESG,wykorzystuje narzędzia GenAI do wspierania procesów zespołowych (np. wspólne planowanie, tworzenie materiałów, analiza efektów), komunikuje swoje pomysły i sugestie w sposób konstruktywny, wspierający atmosferę zaufania i współodpowiedzialności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 8. Komunikuje się w sposób odpowiedzialny i etyczny, promując wartości zrównoważonego rozwoju w środowisku zawodowym i online. | Kryteria weryfikacji komunikuje się z różnymi grupami odbiorców, dostosowując język i formę przekazu do ich potrzeb,wspiera pozytywną atmosferę współpracy i dialogu, motywuje innych do podejmowania działań prospołecznych i proekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 9. Motywuje i wspiera innych w realizacji działań komunikacyjnych opartych na wartościach etycznych i społecznych. | Kryteria weryfikacji wspiera współpracowników w rozwijaniu odpowiedzialnych praktyk komunikacyjnych z użyciem GenAI,inspiruje innych do tworzenia treści zwiększających świadomość społeczną i ekologiczną, buduje relacje sprzyjające długofalowemu zaangażowaniu i współodpowiedzialności w komunikacji cyfrowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills (jest instytucją certyfikującą wpisaną do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji pod numerem: 25704)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills (jest instytucją certyfikującą wpisaną do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji pod numerem: 25704)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 4.3 „Indywidualna inicjatywa” w zawodzie Specjalista ds. Sztucznej Inteligencji z elementami social media
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 4 - Działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju
Zakres kompetencji 4.3 w ramach GreenComp: Szkolenie obejmuje rozwijanie kompetencji w zakresie tworzenia i wdrażania strategii komunikacyjnych w mediach społecznościowych z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), osadzonych w kontekście zrównoważonego rozwoju. Program kształtuje myślenie systemowe, czyli umiejętność analizowania złożonych systemów społecznych, technologicznych i środowiskowych. Uczestnicy nauczą się identyfikować wzajemne relacje między komunikacją, technologią, organizacją a otoczeniem społecznym i ekologicznym. Kompetencja ta wspiera podejmowanie świadomych decyzji komunikacyjnych z uwzględnieniem długofalowych skutków: lokalnie i globalnie.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
___________________________
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie:
- projektowania i wdrażania strategii komunikacji w mediach społecznościowych i na stronach www z wykorzystaniem narzędzi GenAI, w tym tworzenia promptów strategicznych (prompt design) wspierających planowanie kampanii,
- tworzenia i optymalizacji treści tekstowych, graficznych i wideo generowanych przez AI, z uwzględnieniem zasad SEO, UX i dostępności cyfrowej,
- planowania, realizacji i ewaluacji kampanii społecznych i środowiskowych opartych na wartościach ESG i zrównoważonego rozwoju,
- etycznej i odpowiedzialnej komunikacji cyfrowej, obejmującej ochronę danych, unikanie greenwashingu oraz promowanie postaw prospołecznych i proekologicznych w środowisku online,
- analizy skuteczności komunikacji i doskonalenia działań promocyjnych z wykorzystaniem danych z narzędzi AI (np. Google Analytics, Meta, Canva AI, ChatGPT) w celu zwiększania rzeczywistego wpływu społecznego i środowiskowego.
Szkolenie jest zgodne z europejskimi ramami kompetencji zielonych GreenComp, a także wspiera uczestników w wdrażaniu realnych działań komunikacyjnych, nie tylko na poziomie planowania, ale przede wszystkim na poziomie transformacji praktyk komunikacyjnych w stronę bardziej etycznych, inkluzywnych i zrównoważonych.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do projektowania, tworzenia i wdrażania strategii komunikacji w mediach społecznościowych i www z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), w sposób wspierający zrównoważony rozwój, odpowiedzialność społeczną (CSR) i środowiskową (ESG), a także zasady dostępności cyfrowej (WCAG).
Uczestnicy nauczą się praktycznego stosowania GenAI do tworzenia dostępnych, etycznych i spójnych treści cyfrowych, służących realnemu wpływowi społecznemu i środowiskowemu. Szkolenie rozwija umiejętność komunikowania wartości organizacji w duchu gospodarki obiegu zamkniętego, sprawiedliwości społecznej, odpowiedzialnego marketingu oraz ograniczania negatywnego wpływu działalności komunikacyjnej w kanałach cyfrowych.
Program obejmuje zarówno aspekty techniczne, takie jak tworzenie i edycja treści tekstowych, graficznych i wideo z wykorzystaniem narzędzi GenAI, optymalizacja grafik pod kątem SEO i UX, automatyzacja publikacji oraz analiza skuteczności działań komunikacyjnych, jak i aspekty strategiczne — projektowanie kampanii społecznych i CSR, planowanie komunikacji ESG, budowanie narracji marki w kontekście Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG) oraz wdrażanie etycznych standardów komunikacji cyfrowej.
Uczestnicy analizują pełny cykl życia treści cyfrowych – od planowania i prompt designu, przez generowanie i publikację, po ewaluację efektów i doskonalenie komunikacji z wykorzystaniem danych i narzędzi AI.
Szczególny nacisk położony jest na:
- dostępności treści cyfrowych (dostosowanie do potrzeb różnych użytkowników),
- etycznym wykorzystaniu GenAI w komunikacji,
- przeciwdziałaniu greenwashingowi,
- aktywizowaniu społeczności wokół działań prośrodowiskowych i społecznych,
- wdrażaniu realnych zmian komunikacyjnych wspierających transformację ekologiczną i społeczną.
Efekty uczenia się są zaprojektowane w sposób precyzyjny i mierzalny zgodnie z wymaganiami FESL.10.17 - obejmują:
- tworzenie treści z pomocą GenAI zgodnych z zasadami ESG i GOZ,
- planowanie dostępnej i inkluzywnej komunikacji cyfrowej,
- projektowanie kampanii CSR z rzeczywistym wpływem,
- analizę wpływu treści cyfrowych na środowisko, odbiorców i społeczności lokalne.
Szkolenie nie ogranicza się do deklaratywnych postaw. Uczestnicy realizują konkretne zadania komunikacyjne i techniczne, ucząc się, jak realnie używać AI i social mediów i strony www do poprawy sytuacji społecznej, środowiskowej i organizacyjnej w swoim otoczeniu.
__________________________
Program został zaprojektowany dla szerokiego środowiska biznesowego i edukacyjnego. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności łączenia generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) z celami zrównoważonego rozwoju w kontekście pracy swojej organizacji.
PROGRAM
Dzień 1 (8h): STRATEGIA I PLANOWANIE Z WYKORZYSTANIEM AI
- Wprowadzenie - Komunikacja i AI w służbie zmiany społecznej
- Social Media jako narzędzie wpływu społecznego i środowiskowego.
- Omówienie aktualnych globalnych i lokalnych wyzwań (kryzys klimatyczny, dezinformacja, wykluczenie cyfrowe).
- Rola komunikacji cyfrowej w kształtowaniu postaw i zachowań społecznych.
- Wsparcie AI w codziennej pracy.
- Strategia i spójność komunikacji - budowanie koncepcji z pomocą AI
- Czym jest strategia? Czym różni się od planu działań?
- Tworzenie person i ich potrzeb - wykorzystanie AI do generowania insightów.
- Filar komunikacji: „co chcemy zmienić i dla kogo?”
- Projektowanie filarów komunikacyjnych (content pillars).
- Planowanie spójnej narracji i storytellingu.
- Spójny, dostępny język komunikacji.
- Znaczenie stylu komunikacji dla kształtowania relacji z użytkownikiem.
- AI jako wsparcie w opowiadaniu historii zaangażowania.
- Mapowanie działań w modelu: JA – MY – SPOŁECZEŃSTWO.
- Zadanie praktyczne - Wygenerowanie 3 propozycji strategii komunikacji dopasowanych do marek z różnych branż.
- Kalendarz działań na rzecz zmiany - nie tylko publikacji
- Tworzenie harmonogramów publikacji (content calendar) - szablony + AI.
- Algorytm platform: dostosowanie częstotliwości, formy i tematyki treści.
- Planowanie komunikacji wokół wydarzeń, działań społecznych, lokalnych projektów.
- AI jako partner w projektowaniu kampanii edukacyjnych i angażujących.
- Cykle i serie treści.
- Zadanie praktyczne - Wygenerowanie 30-dniowego kalendarza treści dopasowanych do strategii i platformy.
- Pomysły na posty i generowanie contentu z AI
- Jak zatrzymać uwagę w pierwszych 3 sekundach?
- Angażowanie odbiorców do realnych działań (np. wyzwania, petycje).
- AI jako kreator inspirujących historii i CTA prowadzących do zmiany.
- Skąd brać pomysły? (prompt engineering, analiza trendów, AI + dane z grupy docelowej).
- ChatGPT jako asystent kreatywny: teksty, CTA, hashtagi.
- Współpraca z innymi narzędziami (np. Perplexity, Gemini, Canva).
- Zadanie praktyczne - Stworzenie 3 pomysłów na posty w różnych formatach z pomocą AI.
- Dostępność cyfrowa + etyka AI w działaniach społecznych
- Jak nasze treści mogą wykluczać (język, forma, dostępność)?
- Etyczne AI w kampaniach SD - wizerunek, fakty, autentyczność.
- Dostępność: tekst alternatywny, kontrasty, formatowanie, subtitles.
- Zasady etycznego korzystania z AI (plagiat, dezinformacja, jawność).
- AI a prawo autorskie.
- Zadanie praktyczne - Ocena własnego posta pod kątem dostępności (checklista WCAG-light).
Dzień 2 (8h): TWORZENIE TREŚCI W PRAKTYCE: TEKSTY, GRAFIKI, WIDEO
- Pisanie angażujących postów - AI i copywriting
- Różnice między FB, IG, LinkedIn - ton, długość, struktura.
- Jak pisać posty, które inspirują i poruszają?
- Jak wykorzystać AI, by mówić „po ludzku”?
- Higiena promptowania (poufność, ochrona danych).
- Zasady konstrukcji angażującej narracji.
- Blog na stronie - strata czasu czy skuteczne narzędzie?
- Szablony i prompty do pisania postów z AI.
- Tworzenie i edycja treści zgodnych z SEO oraz strategią marki
- Optymalizacja nagłówków, opisów produktów i sekcji FAQ - treści, które sprzedają
- UX content wspierający sprzedaż i zaufanie
- Zadanie praktyczne - Napisz 1 post na każdą platformę i blog na www, dostosowując ton i CTA.
- Hashtagi, CTA, mikroteksty - mikrodziałania, makroefekty
- Projektowanie hashtagów kampanijnych, CTA społecznych, bio wspierających SD.
- Tworzenie bio zgodnego z brandingiem i SEO.
- Hashtagi: jak szukać, jakie wybierać, jak targetować.
- CTA - skuteczne wezwania do działania w różnych formach.
- Zadanie praktyczne - AI jako asystent: stworzenie zoptymalizowanego bio i zestawu hashtagów na SoMe.
- Treści wizualne wspierające działania społeczne
- Grafiki i wideo jako narzędzie mobilizacji i edukacji.
- Przykłady kampanii NGO, lokalnych inicjatyw.
- AI do tworzenia materiałów do kampanii edukacyjnych i CSR.
- Wprowadzenie do narzędzia Canva AI
- Formatowanie zgodne z platformą (reels, stories, carousels).
- Edycja, optymalizacja i publikacja treści
- Od zasięgu do działania: jak mierzyć realny wpływ?
- AI jako narzędzie monitorowania zaangażowania.
- Checklisty przed publikacją (czytelność, dostępność, spójność).
- Harmonogram publikacji: zautomatyzowane publikowanie (Meta).
- Analiza wyników – skuteczność podejmowanych działań.
- Optymalizacja treści na podstawie danych z Google Analytics oraz Google Search Console
- Dane → wnioski → działania: jak ulepszać treści w oparciu o fakty
- Podsumowanie, feedback, konsultacje
- Podsumowanie kluczowych narzędzi i metod.
- Q&A
- Egzamin końcowy:
- Test teoretyczny dotyczący łączenia wykorzystania AI z celami zrównoważonego rozwoju (30 minut)
- Test teoretyczny obejmujący zagadnienia GenAI i LLM (45 minut)
W trakcie każdego dnia szkolenia (nie krótszego niż 8h) zaplanowano jedną dłuższą przerwę 30 minutową w okolicach godziny 13:00 lub 14:00 oraz dwie/trzy przerwy kawowe około 10minutowe.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie - Komunikacja i AI w służbie zmiany społecznej (wykład "na żywo" - współdzielony ekran); | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Strategia i spójność komunikacji - budowanie koncepcji z pomocą AI (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran); | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 przerwa (wszystkie przerwy wliczone są w czas usł. rozwojowej) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Kalendarz działań na rzecz zmiany - nie tylko publikacji (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran); | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 przerwa | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Pomysły na posty i generowanie contentu z AI (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran); | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Dostępność cyfrowa + etyka AI w działaniach społecznych (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran); | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Pisanie angażujących postów - AI i copywriting (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran); | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Hashtagi, CTA, mikroteksty - mikrodziałania, makroefekty (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran); | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Przerwa | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Treści wizualne wspierające działania społeczne (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran); | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 przerwa | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Edycja, optymalizacja i publikacja treści (ćwiczenia - współdzielony ekran); | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie, feedback, konsultacje (dyskusja) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin końcowy (testy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 263,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 263,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 328,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 328,95 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 307,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 307,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 307,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 307,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adrianna Aftańska
Trener posiada doświadczenie oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Posiada również doświadczenie oraz kwalifikacje w obszarze zielonych kompetencji nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe zostaną udostępnione na szkoleniu: pliki ćwiczeń przygotowane w dowolnym formacie.
___________________________
Warunki organizacyjne:
- szkolenie organizowane w formie wykładowej (20-30%) i praktycznej (70-80%), w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe.
- każdy uczestnik na czas szkolenia otrzymuje dostępy do płatnych wersji narzędzi takich jak: Chat GPT, SORA, Midjourney,
- każdy uczestnik otrzymuje link z dostępem do dedykowanej platformy na której odbywa się szkolenie.
___________________________
W ostatnich godzinach kursu zostaną przeprowadzone zewnętrzne egzaminy w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® potwierdzające:
1. nabycie kwalifikacji zawodowej: specjalista ds. sztucznej inteligencji.
2. nabycie zielonej kompetencji: 4.3 „Indywidualna inicjatywa” w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Osiągnięte efekty uczenia się pozwolą uczestnikom szkolenia nie tylko na zdobycie wiedzy i umiejętności technicznych związanych z GenAI i LLM, ale także na rozwinięcie kompetencji w zakresie Indywidualna inicjatywa.
Certyfikaty zostaną przesłane do uczestników pocztą tradycyjną po pozytywnej weryfikacji wyników egzaminów.
_________________________________________
Program szkolenia został dostosowany tak, aby wyraźnie odnosić się do czterech obszarów kompetencji zrównoważonego rozwoju GreenComp. PROGRAM PIKP „GenAI w SoMe” uwzględnia:
1. Urzeczywistnianie wartości dotyczących zrównoważonego rozwoju (GreenComp 1.1–1.3)
Podczas szkolenia uczestnicy poznają etyczne aspekty wykorzystania sztucznej inteligencji w komunikacji społecznej i marketingowej. Omawiane są zagadnienia odpowiedzialnego projektowania treści, przeciwdziałania dezinformacji i greenwashingowi oraz kształtowania przekazów wspierających sprawiedliwość społeczną i ochronę środowiska. Dyskusje dotyczą również roli komunikacji cyfrowej w promowaniu postaw prospołecznych i proekologicznych, co odpowiada kompetencjom GreenComp z obszaru 1 – docenianie zrównoważonego rozwoju, wspieranie sprawiedliwości społecznej i troska o przyrodę.
2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju (GreenComp 2.1–2.3)
Szkolenie rozwija myślenie systemowe (2.1), ucząc uczestników identyfikowania relacji między technologią, organizacją, społeczeństwem i środowiskiem. W trakcie ćwiczeń uczestnicy analizują powiązania między strategią komunikacji, wartościami marki i jej wpływem społecznym. Rozwijają również kompetencję krytycznego myślenia (2.2), oceniając rzetelność treści generowanych przez AI, oraz formułowania problemów (2.3) – rozpoznając wyzwania etyczne i środowiskowe w komunikacji cyfrowej. Jednocześnie uczestnicy uczą się krytycznie oceniać cały cykl życia treści cyfrowych (GreenComp 2.2–2.3), aby planować działania komunikacyjne w sposób zrównoważony.
3. Wizualizacja zrównoważonej przyszłości (GreenComp 3.1–3.3)
- Uczestnicy rozwijają kompetencje przewidywania i projektowania przyszłości komunikacji w duchu zrównoważonego rozwoju. W ramach warsztatów tworzą strategie i kampanie społeczne oparte na narracjach przyszłości (3.1 „umiejętność przewidywania przyszłości”), dostosowują komunikację do zmieniających się warunków społecznych i technologicznych (3.2 „zdolność adaptacji”), a także eksperymentują z kreatywnymi formami przekazu (3.3 „myślenie eksploracyjne”). W ten sposób uczą się wykorzystywać generatywną AI do planowania długofalowych działań wspierających pozytywne zmiany społeczne i środowiskowe.
_______________________
Szkolenie rozwija trzy kluczowe kompetencje transformacyjne:
- Inicjatywę indywidualną - poprzez tworzenie i publikację treści mobilizujących do zmiany,
- Wspólne działanie - poprzez projektowanie kampanii społecznych i środowiskowych,
- Sprawczość polityczną - poprzez angażowanie społeczności i wywieranie wpływu na otoczenie.
Program koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu GenAI do projektowania treści, grafik, harmonogramów publikacji oraz kampanii opartych na wartościach. Uczestnicy poznają narzędzia umożliwiające szybkie tworzenie treści zgodnych z celami SD (Sustainable Development), ESG (Environmental, Social, Governance) oraz zasadami GOZ (gospodarki obiegu zamkniętego).
Szczególny nacisk położony jest na cyfrową dostępność treści, odpowiedzialne wykorzystanie technologii oraz etykę komunikacji w kontekście środowiskowym i społecznym.
_______________________
PROJEKT GRUPOWY:
Szkolenie ma charakter interaktywny – uczestnicy przez cały czas aktywnie angażują się w ćwiczenia praktyczne (grupowe i indywidualne) oraz dyskusje. Bloki tematyczne zawierają elementy pracy warsztatowej, co umożliwia natychmiastowe zastosowanie wiedzy w praktyce i sprzyja wymianie doświadczeń.
Dzięki projektowi oraz grupowym ćwiczeniom uczestnicy rozwijają umiejętność współpracy oraz pogłębiają zrozumienie wyzwań związanych z wdrażaniem AI w sposób zrównoważony. Taka forma pracy buduje również zaangażowanie i pewność, że zdobyte kompetencje GreenComp mogą być praktycznie wykorzystane w ich codziennej pracy
__________________________________________________________________________________________
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS realizuje procesy walidacji i certyfikacji kwalifikacji rynkowych poza Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji, zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Walidacja i certyfikacja prowadzone są na podstawie wewnętrznych procedur jakości Fundacji, zgodnych z wytycznymi krajowymi i europejskimi, obejmującymi niezależność oceniających, standaryzację procesu oraz weryfikację efektów uczenia się.
__________________________________________________________________________________________
Zwolnienie na podstawie §3 ust.1 pkt 14 Rozp. Min. Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług i warunków stosowania tych zwolnień
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
Informacje dodatkowe
Przerwy wliczone są w czas usługi rozwojowej.
Walidacja wlicza się w czas trwania usługi rozwojowej.
Szkolenie jest prowadzone w godzinach zegarowych.
Proces walidacji:
- proces walidacji efektów zostanie przeprowadzony w formie testu teoretycznego oraz analizy dowodów i deklaracji
- instytucją prowadząca walidację i certyfikację jest Fundacja My Personality Skills
Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® odbędzie się w formie zdalnej (on-line) w czasie rzeczywistym.
________________________
Frekwencja uczestnictwa stanowi 80% obecności.
Szkolenie będzie trwało 16 godzin zegarowych.
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi.
W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt.
Adres
biuro@pikp.pl
Polski Instytut Kompetencji Przyszłości
ul. Tadeusza Kościuszki 341
40-690 Katowice
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe :
- łącze internetowe – preferowane łącze szerokopasmowe lub bezprzewodowe ((kablówka, światłowód, szybkie LTE, 5G). Minimalne wymagania (typu łącze 3G/4G lub jakiekolwiek szerokopasmowe) oznaczają dolny próg wejścia – na takim łączu da się połączyć z ClickMeeting, ale komfort może być różny.
- głośnik i mikrofon
- kamerka internetowa (wbudowana lub plug-in)
- System operacyjny: macOS, Windows 10, Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Windows XP with SP3 lub późniejsza
Można korzystać na tablecie i urządzeniach mobilnych.
Przeglądarki:
- Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
- Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+, Edge 12+
- Linux: Firefox 27+, Chrome 30+, Edge 12+
- Rekomendujemy przeglądarkę Chrom lub Edge 12+
E-MAILEM OTRZYMASZ ZAPROSZENIE.
Aby rozpocząć udział w zajęciach kliknij na otrzymany link –system połączy Cię z dedykowaną platformą szkoleniową (Click Meeting / Teams).
Link jest ważny przez cały okres trwania szkolenia.
PIKP, jako Dostawca Usług, zapewnia niezbędne wymagania techniczne i informacje potrzebne do realizacji usługi.