Zielony Śląsk Szkolenie - Tworzenie tożsamości zespołowej w procesie adaptacji pracowników do wyzwań procesów transformacji - z wykorzystaniem narzędzi komunikacji, negocjacji i mediacji.
Zielony Śląsk Szkolenie - Tworzenie tożsamości zespołowej w procesie adaptacji pracowników do wyzwań procesów transformacji - z wykorzystaniem narzędzi komunikacji, negocjacji i mediacji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe chcące podnieść swoje umiejętności, kompetencje lub kwalifikacje w zakresie współpracy zespołowej, radzenia sobie z procesami zmian oraz organizacji pracy podczasu porcesu transformacji.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji04-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa rozwojowa przygotowuje Uczesnika do samodzielnego wdrażania zasad związanych z zieloną transformacją w organizacji z wykorzystaniem narzędzi komunikacji, negocjacji oraz medjacji, w tym zarządzania zmianą z uwzględnieniem zmiennych warunków oraz opracowania i wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju w organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady strategii ESG orazzrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i opisuje kluczowe zagadnieniadotyczące strategii ESG. Identyfikuje główne przyczyny zmian klimatycznych i rozpoznaje ich wpływ na różne sektory gospodarki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe pojęciazwiązane z ESG i zrównoważonym rozwojem | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia ESG, zrównoważonyrozwój, ślad węglowy oraz ocenia ich znaczenie w działalności organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady związane z zielonątransformację w organizacji | Kryteria weryfikacji Analizuje SWOT organizacji w kontekściezielonej transformacji i przygotowuje plan działania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza i opisuje ocenę oddziaływaniaorganizacji na środowisko, identyfikuje kluczowe wskaźniki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje pojęcie VUCA oraz jego cechy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje pojęcie VUCA , definiujewszystkie jego cechy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresieindywidualnej świadomości ekologicznej | Kryteria weryfikacji Definiuje znaczenie odpowiedzialnościekologicznej i jej wpływ na działalność biznesową. Opracowuje konkretne działania proekologiczne w kontekście codziennej pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje i wdraża strategiezrównoważonego rozwoju w organizacji | Kryteria weryfikacji Projektuje plan wdrożenia zielonychkompetencji w organizacji w zakresie innowacyjnych rozwiązań | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza rozmowy zpracownikami, w oparciu o zdiagnozowane przyczyny oporu wobec zmiany | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Kształtuje techniki komunikacjiinterpersonalnej | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w dyskusji podczasszkolenia. Rozwija techniki komunikacyjne podczas swobodnych wypowiedzi. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Docenia istotę samokształcenia się | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje korzyści płynące zciągłego podnoszenia swoich kompetencji i kwalifikacji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zarządzanie zmianą w organizacji zuwzględnieniem zmiennych warunków. | Kryteria weryfikacji Planuje zarządzenie w oparciu o podejście VUCA.Wykorzystuje w swojej pracy rozwiązania minimalizujące negatywne oddziaływanie na środowisko. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęHerman Global Corporation Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoMirela Jeleń Śląska Akademia Nauki i Rozwoju
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie: „Zielony Śląsk Szkolenie - Tworzenie tożsamości zespołowej w procesie adaptacji pracowników do wyzwań procesów transformacji - z wykorzystaniem narzędzi komunikacji, negocjacji i medjacji.” jest ściśle powiązane z Regionalną Strategią Innowacji Województwa Śląskiego 2030 w zakresie Inteligentnej Specjalizacji – Zielona Gospodarka. Jest to priorytetowy obszar dla województwa śląskiego, ze względu na największy potencjał do wykorzystania w gospodarce, obejmujący działania wspierające wzrost i rozwój gospodarczy, z zapewnieniem stałej dostępności kapitału naturalnego i usług ekosystemowych (green growth), politykę środowiskową, gospodarczą, społeczną oraz innowacje zapewniające społeczeństwu efektywne wykorzystanie zasobów w procesach produkcji i konsumpcji (green economy).
Grupy technologii w obszarze inteligentnej specjalizacji Zielona gospodarka, które są ściśle powiązane z przedmiotowym szkoleniem: Technologie ekologicznego, bezpiecznego i efektywnego postępowania z odpadami oraz zarządzanie odpadami oraz Technologie wspomagające zarządzanie środowiskiem.
Moduł 1. Zielona transformacja – wprowadzenie do tematu. (2 h dydaktyczne)
1. Zmiany klimatyczne – fakty i trendy w wymiarze globalnym i lokalnym
2. Strategia ESG, zrównoważony rozwój, ślad węglowy - podstawowe pojęcia związane z tematem
3. Wpływ biznesu na klimat – szanse i zagrożenia
Moduł 2. Nasza firma a środowisko (2 h dydaktyczne)
1. Ocena oddziaływania na środowisko - analiza wpływu firmy na środowisko
2. Zielona transformacja firmy - analiza SWOT
Moduł 3. Wprowadzanie zielonej transformacji – zarządzanie zmianą krok po kroku (2 h dydaktyczne)
1. Jak zmienia się biznes i gospodarka – perspektywa historyczna, prognozy na przyszłość
2. Podejście VUCA – wytyczne jak działać w zmiennych i niepewnych warunkach biznesowych
3. Wprowadzanie zmiany – perspektywa projektowa:
a. Fazy projektu
b. Biznesowe uzasadnienie wdrażania zmiany
c. Identyfikowanie i definiowanie mierzalnych celów i rezultatów zmiany
d. Analiza otoczenia i interesariuszy wprowadzanej zmiany
4. Wprowadzanie zmiany – perspektywa kapitału społecznego
a. Identyfikacja interesariuszy zmiany
b. Rola, wpływ i oczekiwania interesariuszy zmiany
c. Klasyfikacja interesariuszy zmiany na macierzy Wpływ - Zainteresowanie
d. Planowanie strategii postępowania wobec każdej z grup interesariuszy zmiany
e. Planowanie komunikacji z interesariuszami zmiany
f. Mapa świadomości – co wspiera, a co ogranicza naszą adaptację w procesie zmiany
Moduł 4. Wprowadzanie zielonej transformacji – wyzwanie dla komunikacji wewnętrznej (2 h dydaktyczne)
1. Komunikacja wewnętrzna jako jedno ze źródeł sukcesu lub porażki wdrażanej zmiany
2. Bariery komunikacyjne i sposoby ich przełamywania
3. Jak komunikować zmianę – kanały i środki
4. Komunikacja dwukierunkowa – jak wspierać dialog i usłyszeć głos pracowników (Voice of Employee, VoE)
Moduł 5. Wprowadzanie zielonej transformacji – wyzwanie dla kadry (1,5 dydaktyczne)
1. Pracownik jako ambasador zielonej zmiany pierwszego stopnia – wyzwania i zagrożenia
2. Wdrażanie zielonych zmian na poziomie małych zespołów
a. „Zielone” nawyki w pracy indywidualnej
b. „Zielone” nawyki w pracy grupowej
3. Reagowanie na opór pracownika – jak rozmawiać z pracownikiem, który odrzuca zasadność wprowadzanych zmian.
Podsumowanie / Walidacja: Test
Uczestnicy w trakcie szkolenia będą mieć dwie przerwy wliczające się w czas trwania usługi: jenda 15 min. druga 30 min. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi. Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
Warunki organizacyjne: W celu osiągnięcia maksymalizacji efektów szkolenia, grupa uczestników powinna wynosić minimum 5 osób, max.: 30 os.
Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy. Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Szkolenie jest prowadzon w godzinach dydaktycznych tj. 12 h dydaktycznych, co w przeliczeniu na godziny zegarowe daje: 9 h zegarowych. 1 godzina rozliczeniowa = 45 minut dydaktycznych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Moduł 1. Zielona transformacja – wprowadzenie do tematu. | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przerwa | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Moduł 2. Nasza firma a środowisko | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Moduł 3. Wprowadzanie zielonej transformacji – zarządzanie zmianą krok po kroku | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Przerwa | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Moduł 4. Wprowadzanie zielonej transformacji – wyzwanie dla komunikacji wewnętrznej | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Moduł 5. Wprowadzanie zielonej transformacji – wyzwanie dla kadry | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Walidacja wewnętrzna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Walidacja zewnętrzna - egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:20 | Godzina zakończenia 16:40 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Podsumowanie, rozdanie certyfikatów | Prowadzący Klaudia Seidel | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:40 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 437,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 437,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 123,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 123,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 246,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 246,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Seidel
Trenerka posiada doświadczenie i umiejętności niezbędne do przeprowadzenia szkolenia zdobyte w ostatnich 5 latach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników szkolenia otrzyma materiały dot. szkolenia w formie wydrukowanego skryptu, teczkę, notatnik, długopis.
UWAGI DODATKOWE: Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfi kacji efektów uczenia się uczestników usługi. Trener przygotowuje walidację:zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfi kacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom. Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba walidującazostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działańzwiązanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej. Osobą, które nie otrzymają dofinansowania co najmniej 70% na realizację ww. usługi rozwojowej ze środków poblicznych do kwoty netto zostanie doliczona stawka VAT 23%.
Istnieje możliwość zwolnienia usługi z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (DZ.U.2013, poz. 1722 z późn. zm.), w przypadku, gdy Przedsiębiorca/uczestnik otrzyma dofinansowanie na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. Warunkiem zwolnienia jest dostarczenie do firmy szkoleniowej stosownego oświadczenia na co najmniej 1 dzień roboczy przed szkoleniem. W innej sytuacji należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Reklamacje można zgłaszać do Herman Global Corporation Sp. z o.o. w formie pisemnej, listem poleconym na adres: Herman Global Corporation Sp. z o.o., ul. Górnośląska 15, 43-200 Pszczyna lub mailem: hgc.kontakt@gmail.com najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych od daty zakończenia realizacji danej usługi szkoleniowej wg zasad wskazanych w Procedurze reklamacji usługi szkoleniowej dostępnej na stronie internetowej: https://hermangc.pl/kontakt/
Reklamacja zostanie uwzględniona w przypadku nienależytego zrealizowania Szkolenia z wyłącznej winy Herman Global Corporation Sp. z o.o.
Informujemy, że usługa może zostać poddana kontroli lub audytowi instytucji zewnętrznych, w tym audytowi w ramach audytów funkcjonowania podmiotów w Bazie Usług Rozwojowych. Zespół audytowy ma możliwość na podstawie upoważnienia wydanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości do przeprowadzenia wizytacji usługi rozwojowej
Warunki uczestnictwa
Usługodawca zapewnia dostępność do usługi rozwojowej osobą z szczególnymi potrzebami zgodnie z Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027 – Standard Szkoleniowy. Jeśli ktoś z zainteresowanych potencjalnych Uczestników usługi rozwojowej ma szczególne potrzeby bardzo prosimy o kontakt z naszym biurem: mailowo, telefonicznie lub osobiście.
Jeśli będzie zachodzić potrzeba usługodawca zapewni aseystenta osobą tego wymagające, tłumacza migowego, przygotowania specjalnych materiałów zgodnie z wymogami jasnego języka (w zależności o zgłoszonych potrzeb). Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pełnoletność, a warunkiem niezbędnym do nabycia kwalifikacji ustalonych dla szkolenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% przewidzianych w jego ramach zajęć dydaktycznych.
Informacje dodatkowe
Szkolenie prowadzi do nabycia tzw. zielonych kompetencji tj. takich, które są niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, opartej na zarządzaniu środowiskowym w organizacji. Ponadto jego tematyka, w tym założenia programowe oraz nabyte przez jego uczestniczki/uczestników kompetencje umożliwią również ich rozwój w kierunku umiejętności zawodowych niezbędnych z punktu widzenia regionalnych/lokalnych specjalizacji, albowiem wynikają one zarówno z Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030, jak też Programu Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030.