Integracja Sensoryczna (SI) – podstawy i zastosowanie. Online
Integracja Sensoryczna (SI) – podstawy i zastosowanie. Online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do Nauczycieli, terapeutów, pedagogów, fizjoterapeutów oraz wszystkich zainteresowanych tematem Integracji Sensorycznej.
„Usługa również adresowana dla uczestników projektu Małopolski pociąg do kariery”
„Usługa również adresowana dla uczestników projektu Kierunek Rozwój”
„Usługa rozwojowa adresowana również dla Uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z teorią Integracji Sensorycznej, mechanizmami przetwarzania bodźców oraz podstawami diagnozy i terapii SI. Uczestnicy zdobędą umiejętności pozwalające na rozpoznawanie zaburzeń SI i stosowanie odpowiednich strategii wspierających rozwój dzieci i dorosłych z trudnościami sensorycznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe założenia teorii Integracji Sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Wymienia główne układy sensoryczne i charakteryzuje ich rolę w funkcjonowaniu człowieka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia charakterystyczne objawy zaburzeń Integracji Sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia symptomy trudności sensorycznych charakterystyczne dla różnych typów zaburzeń SI u dzieci i dorosłych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dobiera podstawowe techniki wspierające Integrację Sensoryczną do rodzaju zaburzeń SI. | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie aktywności terapeutyczne do określonych typów zaburzeń Integracji Sensorycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje działania wspierające Integrację Sensoryczną w środowisku domowym i edukacyjnym. | Kryteria weryfikacji Wskazuje i uzasadnia wybór strategii wspierających SI, dostosowanych do funkcjonowania dziecka w środowisku domowym i szkolnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Blok 1: Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej
- Definicja i historia koncepcji Integracji Sensorycznej
- Rola zmysłów w przetwarzaniu sensorycznym
- Znaczenie SI dla rozwoju dziecka
Blok 2: Układy sensoryczne i ich funkcje
- Przegląd podstawowych systemów sensorycznych: przedsionkowy, proprioceptywny, dotykowy, wzrokowy, słuchowy i węchowy
- Mechanizmy przetwarzania bodźców sensorycznych
- Neurofizjologiczne podstawy działania SI
Dzień 2
Blok 3: Zaburzenia Integracji Sensorycznej
- Rodzaje dysfunkcji SI: nadwrażliwość, podwrażliwość, problemy z modulacją sensoryczną
- Charakterystyczne objawy zaburzeń w różnych grupach wiekowych
- Powiązania SI z innymi trudnościami (ADHD, ASD, dyspraksja)
Blok 4: Diagnoza i podstawy terapii SI
- Metody oceny funkcjonowania sensorycznego
- Narzędzia diagnostyczne stosowane w SI
- Podstawowe zasady terapii Integracji Sensorycznej
Blok 5: Praktyczne strategie wspierania SI
- Przykłady ćwiczeń wspomagających SI
- Strategie dostosowania środowiska domowego i szkolnego
- Współpraca z rodzicami i nauczycielami w zakresie wsparcia SI
Blok 6: Podsumowanie i ewaluacja
- Test wiedzy i analiza przypadków
- Omówienie trudności w pracy z dziećmi z zaburzeniami SI
- Certyfikacja i zakończenie szkolenia
Forma szkolenia:
- Zajęcia prowadzone w formie wykładów, prezentacji multimedialnych oraz interaktywnych ćwiczeń.
- Możliwość aktywnego udziału w dyskusjach i analizie przypadków.
- Wsparcie materiałami szkoleniowymi w formie plików PDF i nagrań edukacyjnych.
CZAS TRWANIA:
Szkolenie obejmuje 16 godzin dydaktycznych (45 minut) = 12 godzin zegarowych
Warunki organizacyjne:
Materiały szkoleniowe zostaną przesłane na mail oraz zawieszone na platformie podczas szkolenia.
Przerwy nie wliczają się do czasu szkolenia.
Wymagania od uczestnika: Uczestnik powinien wykazywać chęć i gotowość do pracy nad sobą oraz doskonalenia swoich umiejętności społecznych.
Szkolenie będzie przeprowadzane w formie zdalnej na platformie Microsoft Teams, co umożliwi uczestnikom udział z dowolnego miejsca z dostępem do internetu.
Forma zajęć:
- Zajęcia online na żywo – będą prowadzone w czasie rzeczywistym, co pozwoli na bezpośrednią interakcję z prowadzącymi i innymi uczestnikami.
- Webinaria i wykłady – obejmą prezentacje multimedialne, omawiające teoretyczne podstawy TUS oraz praktyczne metody pracy.
- Dyskusje i ćwiczenia praktyczne – uczestnicy będą angażowani w symulacje, analizy przypadków oraz ćwiczenia mające na celu rozwój umiejętności prowadzenia treningów TUS.
- Sesje pytań i odpowiedzi – prowadzący będą odpowiadać na pytania uczestników, zapewniając wsparcie merytoryczne.
Wymagania techniczne od uczestników:
- Komputer, laptop lub tablet z dostępem do internetu.
- Zainstalowana aplikacja Microsoft Teams (lub dostęp do niej przez przeglądarkę).
- Mikrofon i kamera – zalecane, aby aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach praktycznych oraz dyskusjach Na 3 dni przed spotkaniem uczestnik dostanie inforamcję na temat logowania oraz dostęp do platformy.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do:
- Psychologów, pedagogów, terapeutów i innych specjalistów zajmujących się wsparciem dzieci, młodzieży i dorosłych w obszarze rozwoju społecznego.
- Nauczycieli, wychowawców oraz osób pracujących w szkołach i ośrodkach wychowawczych.
- Rodziców i opiekunów dzieci z trudnościami w zakresie umiejętności społecznych, którzy chcą rozwijać wiedzę i umiejętności w tym zakresie.
- Osób pracujących z osobami ze spektrum autyzmu, ADHD, czy zaburzeniami emocjonalnymi, gdzie trening umiejętności społecznych stanowi część terapii.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej / rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 przerwa | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Układy sensoryczne i ich funkcje / rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Układy sensoryczne i ich funkcje / rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 przerwa | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Przegląd podstawowych systemów sensorycznych / rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Zaburzenia Integracji Sensorycznej / współdzielenie ekranu, chat | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 przerwa | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Diagnoza i podstawy terapii SI / rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Diagnoza i podstawy terapii SI / rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 przerwa | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Praktyczne strategie wspierania SI / współdzielenie ekranu | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Tomczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypt w wersji elektronicznej
Informacje dodatkowe
Informujemy, iż jesteśmy zwolnieni z podatku VAT na podstawie: art. 113 ust. 1 i 9 Ustawa o podatku od towarów i usług.
- "Zaakceptowano Regulamin dla instytucji szkoleniowych"
- „Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”.
- 1 godzina= 45 min zajęć dydaktycznych
- Przerwy NIE wliczają się do czasu trwania szkolenia.
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
- Do rozliczenia konieczne jest posiadania minimum 80% obecności na szkoleniu.
1 godzina= 45 min zajęć dydaktycznych
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne: komputer lub smartfon z dostępnem do internetu oraz kamerką.
platforma: Microsoft Teams
Minimalne wymagania sprzętowe:
- Komputer: Wsparcie dla systemu operacyjnego Windows, macOS lub Linux. Możliwe jest również korzystanie z aplikacji mobilnej na urządzeniach z systemem Android lub iOS.
- Procesor: W miarę możliwości procesor Intel Core i3 lub równoważny.
- Pamięć RAM: Co najmniej 4 GB RAM.
- Karta graficzna: Zintegrowana karta graficzna lub dedykowana karta graficzna dla lepszej jakości transmisji wideo.
- Dysk twardy: Wolne miejsce na dysku twardym dla ewentualnego pobierania materiałów szkoleniowych.
- Kamera internetowa: Wbudowana kamera internetowa lub zewnętrzna kamera USB w celu uczestnictwa w sesjach wideo.
- Mikrofon: Wbudowany mikrofon lub zewnętrzny mikrofon USB dla udziału w rozmowach głosowych.
Minimalne wymagania łączeniowe:
- Szybkość łącza internetowego: Stabilne połączenie internetowe z przepustowością wystarczającą do transmisji wideo i dźwięku. Zalecana prędkość to co najmniej 1 Mbps dla sesji wideo w jakości standardowej i 2 Mbps dla sesji wideo w jakości HD.
- Ping: Niski czas odpowiedzi (ping), aby uniknąć opóźnień w transmisji dźwięku i obrazu.
- Technologia: Preferowane jest połączenie kablowe (Ethernet) zamiast połączenia Wi-Fi dla większej stabilności.
Podstawą do rozliczenia usługi będzie wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.