Storytelling w biznesie - szkolenie
Storytelling w biznesie - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie „Storytelling w biznesie” jest skierowane do osób, które w swojej pracy zawodowej komunikują się z klientami, zespołami lub partnerami biznesowymi i chcą robić to w sposób bardziej angażujący, przekonujący i zapadający w pamięć.
Adresatami szkolenia są w szczególności:
- menedżerowie, liderzy zespołów i osoby odpowiedzialne za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną,
- przedstawiciele handlowi, specjaliści ds. marketingu i PR,
- trenerzy, konsultanci i osoby prowadzące prezentacje lub wystąpienia publiczne,
- przedsiębiorcy i właściciele firm, którzy chcą skuteczniej opowiadać o swojej marce, produktach i usługach,
- wszystkie osoby, które chcą rozwijać kompetencje w zakresie prezentowania treści biznesowych oraz osobistych w sposób angażujący i inspirujący.
Uczestnicy nie muszą mieć wcześniejszego doświadczenia w storytellingu — wystarczy podstawowa praktyka w komunikacji i chęć rozwijania umiejętności prezentacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji06-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego tworzenia i prezentowania historii, które wspierają komunikację biznesową, marketingową i sprzedażową. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili: wzmacniać swój przekaz za pomocą odpowiednio dobranej historii, stosować storytelling, aby budować lepsze relacje z klientami i współpracownikami, przedstawiać swoje doświadczenia zawodowe w atrakcyjny oraz wiarygodny sposób, a także tworzyć narracje, które kształtują pozytywny wizerunek.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia elementy i strukturę skutecznej opowieści biznesowej. | Kryteria weryfikacji • identyfikuje podstawowe elementy opowieści;• wskazuje różnice między popularnymi strukturami narracyjnymi; • dopasowuje strukturę historii do celu komunikacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje funkcje storytellingu w komunikacji biznesowej. | Kryteria weryfikacji • określa sytuacje, w których storytelling wspiera przekonywanie, informowanie i integrowanie;• wyjaśnia, w jaki sposób opowieść wzmacnia przekaz i wpływa na emocje odbiorcy; • wskazuje przykłady zastosowania storytellingu w działaniach firmowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Projektuje prostą narrację dopasowaną do celu biznesowego. | Kryteria weryfikacji • dobiera temat i strukturę opowieści do określonego celu biznesowego;• planuje przebieg historii, wskazując główne punkty narracyjne; • określa emocjonalny i logiczny przekaz historii. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady skutecznego przekazu w opowiadaniu historii. | Kryteria weryfikacji • wymienia zasady zachowania spójności i logiki narracji;• opisuje techniki przyciągania uwagi odbiorcy (język, ton, emocje); • rozróżnia dobre praktyki i najczęstsze błędy w storytellingu biznesowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Ocenia jakość i poprawność opowieści biznesowej pod względem jej celu i odbiorcy. | Kryteria weryfikacji • analizuje zgodność historii z założonym celem komunikacyjnym;• wskazuje elementy wymagające poprawy w przykładowej narracji; • ocenia, czy styl i ton opowieści są dopasowane do grupy odbiorców. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobiera sposób komunikacji i narracji w sposób sprzyjający budowaniu relacji i zaufania. | Kryteria weryfikacji • określa zasady etycznego i empatycznego opowiadania historii w biznesie;• rozróżnia komunikację nastawioną na współpracę od komunikacji konfrontacyjnej; • analizuje przykładowe sytuacje, wskazując działania wspierające pozytywne relacje z odbiorcami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Efektem szkolenia będzie nabycie praktycznych umiejętności projektowania i opowiadania historii dopasowanych do celów organizacji, klientów i odbiorców.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił:
- rozpoznać i zastosować odpowiednią strukturę narracyjną do celu wystąpienia,
- tworzyć spójne, angażujące historie, które przekazują wartości marki lub idei,
- wykorzystywać storytelling do przekonywania, informowania i integrowania odbiorców,
- analizować i interpretować historie biznesowe (case studies), by doskonalić własny styl komunikacji,
- stosować techniki skutecznego przekazu – odpowiedni ton, tempo i akcentowanie kluczowych elementów,
- unikać najczęstszych błędów w opowiadaniu historii w kontekście biznesowym.
SZKOLENIE: 8 godzin zegarowych (w tym 1 godzina teorii oraz 7 godzin zajęć praktycznych).
MODUŁ 1: Wprowadzenie do storytellingu
- Przegląd struktur na przykładach
- Do jakich historii, która struktura będzie najlepsza pod kątem biznesowym
- Co każda historia mieć powinna
MODUŁ 2: Po co opowiadamy?
- Różne rodzaje narracji
- Storytelling jako narzędzie do przekonywania, informowania, integrowania
- Praca warsztatowa
MODUŁ 3: Zastosowanie storytellingu w biznesie
- Jak wykorzystywać modele storytellingowe w biznesie
- Storytelling danych
- Analiza case study i praca własna
- Praca warsztatowa i informacja zwrotna
MODUŁ 4: Sztuka skutecznego przekazu
- Jak zachować spójność
- Jak sposobem mówienia przyciągać uwagę
- Jak akcentować to, co kluczowe, by trafiać w punkt
- Dobre praktyki i najczęstsze błędy: podsumowanie
Podczas szkolenia stosowane będą metody interaktywne oraz aktywizujące uczestników. Szkolenie realizowane jest metodami warsztatowymi, z wykorzystaniem aktywnych form pracy angażujących uczestników w proces uczenia się. W trakcie zajęć stosowane są m.in. ćwiczenia indywidualne i grupowe, analiza case studies, praca nad własnymi przykładami z praktyki zawodowej oraz moderowane dyskusje.
Podane godziny w harmonogramie są godzinami zegarowymi (60 minut). Całe szkolenie trwa 8 godzin zegarowych (1 dzień x 8 godzin - 09:00 - 17:00). Przerwy wliczone są w czas trwania szkolenia. Walidacja wliczona jest w czas trwania szkolenia.
Walidacja prowadzona będzie w formie testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie i zaplanowana jest na ostatnie 15 minut szkolenia.
Metoda weryfikacji obecności – lista obecności. W przypadku specyficznych wymogów Operatora – do pozytywnego ukończenia szkolenia może być wymagane osiągnięcie frekwencji na poziomie 80-100% (w zależności od wymagań poszczególnych Operatorów).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Moduł 1 | Prowadzący Przemysław Kutnyj | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Przerwa | Prowadzący Przemysław Kutnyj | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Moduł 2 | Prowadzący Przemysław Kutnyj | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Przerwa | Prowadzący Przemysław Kutnyj | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł 3 | Prowadzący Przemysław Kutnyj | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Przerwa obiadowa | Prowadzący Przemysław Kutnyj | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Moduł 4 | Prowadzący Przemysław Kutnyj | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Przerwa | Prowadzący Przemysław Kutnyj | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący Przemysław Kutnyj | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 217,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 152,21 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 123,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Przemysław Kutnyj
Od 2007 pracował m.in. dla: Interii, Banku BNP Paribas, firm/instytucji: PANEK, Luxiona, Elitmind, Mobica, LOTOS, PKP Energetyka, Tramwaje Warszawskie, Benefit Systems, Bank BGK; Krajowa Izba Skarbowa, CBA, MSWiA, Money Expert, Royal Bank of Scotland, Luxiona, Ergo Hestia, MSWiA, Samsung, CISCO, GEALAN, BM Rent, Dr. Max., KMD, Luxoft, Polsat Media.
Mistrz Polski w Przemówieniach Humorystycznych. Mistrz w Przemowach na poziomie europejskim. Autor książek: Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych na żywo i online, wyd. PWN; Jak być zabawnym, a nie śmiesznym. Przewodnik po dobrej rozmowie w pracy, w domu, w życiu, wyd. Onepress; Szkoła retoryki, wyd. Onepres, Stortelling, czyli jak opowiadać historie w biznesie..
Specjalizuje się w: wystąpieniach publicznych, prezentacjach, treningach medialnych, szkoleniach ze współpracy w zespole, storytellingu, poprawnej i klarownej polszczyzny. Właściciel firmy DOBRA MOWA (www.dobramowa.com).
Prowadzący posiada aktualne doświadczenie zawodowe w zakresie tematycznym szkolenia, doświadczenie zdobywane na bieżąco, w tym również w ciągu 5 lat przed datą opublikowania usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają książkę trenera jako skrypt, notesy i długopisy.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest opłacenie Szkolenia na dwa tygodnie przed nim.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa stanowi formę kształcenia zawodowego w rozumieniu § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. i jest finansowana w co najmniej 70% ze środków publicznych, wobec czego podlega zwolnieniu z podatku od towarów i usług (VAT).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Klimatyzacja