Technologie AI i cyfrowe media - studia podyplomowe
Technologie AI i cyfrowe media - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Grupa docelowa usługi
Absolwenci studiów wyższych, co najmniej I stopnia, zainteresowani wykorzystywaniem sztucznej inteligencji w mediach cyfrowych, marketingu internetowym oraz public relations.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji20-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe.
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie słuchacza do profesjonalnego wykorzystywania narzędzi AI w tworzeniu treści tekstowych, graficznych, video i audio. Absolwent będzie umiał projektować kampanie content marketingowe, tworzyć posty, blogi, reklamy, podcasty, awatary, reelsy, grafiki i video z wykorzystaniem AI – oferując usługi komunikacyjne, PR i marketingowe dla firm, agencji lub jako freelancer.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WiedzaSłuchacz po ukończeniu studiów zna: - zasady działania sztucznej inteligencji – w tym modeli językowych (ChatGPT, Copilot, Gemini, Claude), narzędzi do generowania treści, obrazów, video i audio. - różnice między wersjami modeli AI, w tym bezpłatnymi i płatnymi (np. GPT-3.5 vs GPT-4), oraz wie, jak dobrać odpowiednie narzędzie do konkretnego zadania. - metody tworzenia treści z wykorzystaniem AI – od promptów, przez tworzenie treści SEO, postów social media, aż po scenariusze video i kampanie reklamowe. Dodatkowo: -posiada wiedzę o narzędziach do generowania i edycji grafiki – Midjourney, DALLE, Firefly, Leonardo.ai, Canva, Microsoft Designer, Upscale, mockupy. -rozumie zasady montażu i edycji video z pomocą AI – CapCut, Opus.pro, Runway, Descript, Fliki, Sora, Pictory. -zna technologie syntezy mowy (Text-to-Speech, AI dubbing) i ich zastosowania w tworzeniu treści dźwiękowych (podcasty, video, spoty reklamowe). -zna aspekty prawne i etyczne związane z klonowaniem głosu, użyciem awatarów, deepfake audio oraz AI w komunikacji – w kontekście m.in. EU AI Act. -rozumie zasady działania nowoczesnego newsroomu i zna rolę dziennikarza oraz strategii PR w ekosystemie nowych mediów. -zna współczesne modele komunikacji – integrujące PR, media relations, social media i content marketing. -zna kanały i formaty medialne (blogi, newslettery, media firmowe), które wspierają strategię komunikacyjną organizacji. | Kryteria weryfikacji Zadania do wykonania podczas zajęć, sprawdzane i oceniane przez prowadzącego; przygotowanie pracy końcowej zaliczającej tok studiów, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się UmiejętnościSłuchacz po ukończeniu studiów umie : - tworzyć skuteczne prompt'y (polecenia) do generowania treści z AI – dostosowane do celów biznesowych i marketingowych. - pisać treści SEO, e-maile sprzedażowe, posty na social media, teksty blogowe, scenariusze video i claimy reklamowe – z pomocą narzędzi AI. - generować i edytować grafiki i zdjęcia AI, przygotowując unikalne materiały wizualne na potrzeby kampanii lub identyfikacji wizualnej. -tworzyć i montować video z AI, m.in. wykorzystując dubbing, teksty do video, dodawanie napisów, automatyczne skróty (reels/stories), korekcję dźwięku i obrazu. - stworzyć mówiącego awatara lub dubbing AI w wielu językach, z wykorzystaniem własnego głosu lub zdjęcia. - zastosować narzędzia AI audio do tworzenia podcastów, spotów, reklam i treści edukacyjnych – z wysoką jakością dźwięku. - rozpoznawać deepfake audio i potrafi ocenić ryzyka związane z AI audio, zna też podstawy ochrony głosu jako elementu tożsamości. - zaprojektować strategię content marketingową z wykorzystaniem AI – od analizy grupy docelowej po realizację treści i automatyzację procesów. - współpracować z mediami i tworzyć własne kanały komunikacji – np. newsletter, blog, medium eksperckie lub firmowe. - efektywnie współpracować w branży PR z klasycznymi i nowymi mediami, w tym dziennikarzami, blogerami, influencerami oraz redakcjami cyfrowymi. - wykorzystywać narzędzia AI w praktyce zawodowej lub freelancerskiej – m.in. na platformach typu Fiverr, Upwork, YouTube czy podcasty. | Kryteria weryfikacji Zadania do wykonania podczas zajęć, sprawdzane i oceniane przez prowadzącego; przygotowanie pracy końcowej zaliczającej tok studiów, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Skuteczne generowanie treści za pomocą AI
Wprowadzenie do AI - jak korzystać z modeli językowych i czym się różnią?
AI od Google, Microsoftu, OpenAI i Anthropic - Gemini, Copilot, ChatGPT, Perplexity
Różnice między ChatGPT 3.5 a ChatGPT4 - wersja bezpłatna czy płatna?
Jak stworzyć własnego asystenta AI?
Pisanie skutecznych promptów/poleceń; posty na social media
Inne zastosowania AI:
Jak generować dokumenty, tabelki, diagramy, memy czy dokumenty Excel
Jak stworzyć strategię marketingową? (grupa docelowa, claim, pomysł na nazwę)
Copywriting/mailing (frameworki AIDA, BAB, PAS, FAB)
Jak napisać skrypt do rolki/filmu na yt]
Jak stworzyć nagłówki i treści reklam w Meta Ads czy Google Ads?]
Jak automatycznie zrobić notatki i podsumować spotkanie? (Zoom, Fireflies)
Pisanie dłuższych treści pod SEO - na bloga, czy stronę www:NeuronWriter,
Copymate
AI w kieszeni, czyli co warto mieć na smartfonie? Urządzenie mobilne a AI - polecenia głosowe (łączę z telefonem)
2. Grafiki/zdjęcia - jak generować niepowtarzalne grafiki i zdjęcia dzięki AI
Midjourney - generowanie obrazów i grafik
DALLE - generowanie obrazów i zdjęć w ChatGPT4
Alternatywy do generowania grafik:
Adobe Firefly
Microsoft Desinger - jak tworzyć grafiki m.in. na Linkedin
Canva i jej magic tools
Bing
Leonardo.ai
Upscale - narzędzie po poprawiania jakości zdjęcia
Mockupy - makiety produktowe, ebooki czy prezentacje
3. Video i audio - tworzenie materiałów audio i filmów przy wsparciu narzędzi AI
HeyGen - Twój awatar mówiący w dowolnym języku
d-id.com - tworzenie mówiącego awatara z własnego zdjęcia
Automatyczne dodawanie lub transkrypcja napisów w video (HappyScribe, Headliner)
Descript - montaż video, dodawanie napisów, korekta obrazu i dźwięku, korekcja kierunku wzroku przy nagrywaniu
CapCut - montaż video ze wsparciemAI
Opus.pro - automatyczna zamiana długiego video w stories/rolki/stories + napisy
Edycja video i możliwości “text to video” w aplikacji Runway
Inne narzędzia do tworzenia video z AI:
Fliki, Sora, Pictory
4. Dźwięk AI
Synteza mowy Text-To-Speech na przykładzie Eleven Labs; Przedstawienie technologii TTS (Text-To-Speech).
AI Dubbing - Speech-to-Speech; Wyjaśnienie technologii dubbingu AI i zmiany barwy głosu, przykłady zastosowań.
Wykorzystywanie dźwięku AI do tworzenia podcastów i filmów; narzędzia AI pomagające uzyskać studyjną jakość brzmienia.
VO vs AI, czyli jak sztuczna inteligencja wkracza do branży voice-over, szanse i zagrożenia.
Wizerunek audialny - czy sklonowany głos podlega ochronie prawnej; przegląd kwestii prawnych związanych z klonowaniem głosu, omówienie EU AI Act i innych regulacji.
AI in action - wykorzystywanie AI w biznesie na przykładzie platform Fiverr i Upwork. Przykłady, jak AI jest wykorzystywane na platformach freelancerskich, jakie usługi są najczęściej oferowane.
Deep fake audio - rozpoznawanie klonów głosu AI. Jak działają deep fake audio, jakie są metody ich rozpoznawania, zagrożenia związane z ich używaniem.
5. Multimedialny newsroom – funkcjonowanie, zadania dziennikarza
6. Współczesny PR, czyli połączenie media realtions, public relations, social media i marketingu
7. Współpraca PR z klasycznymi i nowymi mediami
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 41,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 41,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Studenci będą pracować na materiałach tekstowych, filmowych i dźwiękowych przygotowanych przez osoby prowadzące zajęcia.
Do ich dyspozycji będą też depesze agencyjne, nagrania radiowe, fotografie, filmiki, które służyć będą do ćwiczeń, przekształceń z użyciem sztucznej inteligencji.
Warunki uczestnictwa
Rekrutacji na studia podyplomowe Technologie AI i cyfrowe media dokonuje się poprzez założenie konta w systemie rekrutacyjnym na stronie www.e-rekrutacja.san.edu.pl.
Po założeniu i zalogowaniu się do swojego konta kandydat należy :
- uzupełnić swoje dane
- wybrać kierunek studiów podyplomowych
- dodać zdjęcie w formacie dowodowym - 36 mm (szer.) x 45 mm (wys.)
- uiścić opłatę wpisową w wysokości 100 zł
- dodać dokumenty i podpisać umowę.
W terminie 7 dni od daty rekrutacji należy dostarczyć oryginały wymaganych dokumentów do Biura Rekrutacji w Łodzi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Student musi posiadać komputer i dostęp do internetu – uczelnia korzysta z platformy szkoleniowej Teams.
Oprogramowanie zaawansowane prezentowane będzie przez prowadzących, natomiast studenci mogą korzystać z oprogramowania powszechnie dostępnego.
W ramach studiów przewidziane są też wizyty studyjne w rozgłośni radiowej i lokalnej telewizji.