Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia w Katowicach
Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia w Katowicach
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa kursu Trenera TUS:
- pedagodzy i pedagodzy specjalni,
- nauczyciele i wychowawcy (w szkołach, świetlicach, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, domach dziecka),
- psycholodzy i psychoterapeuci (w tym dziecięcy),
- terapeuci zajęciowi, terapeuci pedagogiczni i logopedzi,
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- specjaliści wspierający rozwój dzieci, młodzieży i dorosłych,
- osoby pracujące z grupami edukacyjnymi, wychowawczymi i terapeutycznymi,
- osoby chcące zdobyć nowe kwalifikacje i prowadzić zajęcia TUS w praktyce.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji15-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego planowania, prowadzenia i ewaluacji zajęć Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) z dziećmi i młodzieżą, z uwzględnieniem zasad pracy grupowej, etyki trenera oraz indywidualnych potrzeb uczestników.Uczestnicy nauczą się analizować potrzeby grup, projektować scenariusze zajęć, dobierać metody i techniki pracy oraz stosować strategie wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna podstawy teoretyczne Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), jego cele, założenia i strukturę zajęć. | Kryteria weryfikacji Wskazuje cele, założenia i elementy struktury TUS. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna etapy prowadzenia i zasady pracy grupowej w TUS. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia etapy zajęć oraz zasady skutecznej pracy z grupą. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna podstawowe zasady diagnozowania i doboru uczestników zajęć TUS. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kryteria doboru uczestników i sposoby rozpoznawania potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna elementy planowania i realizacji zajęć TUS. | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy scenariusza zajęć i etapy pracy z grupą. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna techniki i metody pracy stosowane w TUS. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia podstawowe techniki (modelowanie, odgrywanie ról, gry i ćwiczenia). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna zasady etyki pracy trenera TUS oraz współpracy z rodzicami i specjalistami. | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady etyczne i sposoby efektywnej komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I
1.Trening Umiejętności Społecznych – dlaczego warto?
– czym jest TUS i jakie umiejętności rozwija?
– kluczowe zasady i cele TUS I i II stopnia
– uczenie przez doświadczenie – skuteczna metoda pracy
– praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
2.Tworzenie efektywnych grup TUS
– jak dobrać uczestników – optymalna liczebność, wiek, podobne potrzeby
– jak stworzyć grupę, która dobrze współpracuje?
3.Emocje na start
– jak uczyć rozpoznawania i wyrażania emocji?
– emocje jako fundament efektywnej komunikacji
4.Zarządzanie emocjami i stresem
– skuteczne techniki pracy z emocjami
– jak pomagać dzieciom w radzeniu sobie ze stresem?
5.Komunikacja – klucz do sukcesu
– rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci
– znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
– nauka słuchania, a style zachowań
Dzień II
1.Trudne sytuacje? Zawsze znajdzie się rozwiązanie
– jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami?
– konflikty w grupie – jak je rozwiązywać?
– narzędzia do pracy z agresją i wycofaniem
2.Pozytywne wzmocnienia w praktyce
– techniki pozytywnego wzmocnienia zachowań
– skuteczna motywacja w pracy z dziećmi.
3.Praca własna trenera TUS – doskonalenie umiejętności
– jak oceniać swoje działania?
– co zrobić, aby być lepszym trenerem?
4.Kreatywne narzędzia do pracy z grupą
– tworzenie angażujących materiałów do TUS?
– gry, karty pracy, ćwiczenia, case study – twoje narzędzia sukcesu
5. Zakończenie
Podsumowanie warsztatów, dyskusja, ewaluacja, test podsumowujący zdobytą wiedzę.
UWAGA - Szkolenie trwa 15h dydaktycznych
Charakter zajęć:
- 50% zajęć teoretycznych – wykład interaktywny, prezentacje multimedialne, analiza przypadków.
- 50% zajęć praktycznych – warsztaty, ćwiczenia grupowe, odgrywanie ról, symulacje.
Metody pracy:
- Metody aktywizujące: praca w grupach, burza mózgów, zadania problemowe.
- Metody interaktywne: dyskusje moderowane, analiza przypadków, ćwiczenia praktyczne.
Szkolenie skierowane jest do pedagogów, nauczycieli, psychologów, terapeutów, logopedów oraz innych specjalistów pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w obszarze rozwoju społeczno-emocjonalnego. Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi – zostały ujęte w harmonogramie jedynie informacyjnie.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Zapoznanie się, integracja oraz przedstawienie programu szkolenia | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Ustalenie kontraktu i poznanie cyklu Kolba | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Kluczowe zasady i cele TUS I i II stopnia – badanie potrzeb, dobór uczestników, dobór grup, praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, pozytywne wzmocnienia | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:05 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Rola emocji w treningu umiejętności społecznych (rozpoznawanie emocji u siebie i innych, regulacja emocji, techniki pracy z emocjami, radzenie sobie ze stresem, praca metodą Kolba) | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:05 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Ewaluacja zajęć | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Integracja, podsumowanie dnia wcześniejszego | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Tworzenie angażujących scenariuszy z wykorzystaniem cyklu Kolba | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Komunikacja oraz rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Konflikty i trudne sytuacje | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:05 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Narzędzia komunikacyjne i do pracy z trudnymi zachowaniami | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:05 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Samodzielne zaprojektowanie zajęć TUS i tworzenie scenariuszy zajęć w oparciu o cykl Kolba | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Ewaluacja i pożegnanie | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie – udostępniany uczestnikom po zakończeniu szkolenia (do samodzielnego rozwiązania online) | Prowadzący Joanna Pomagruk | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 106,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 106,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Pomagruk
Trener posiada doświadczenie zawodowe zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1) Teczka trenera TUS
2) Prezentacja
Informacje dodatkowe
- Szkolenie obejmuje 15 godzin dydaktycznych (45 min każda) co odpowiada 11 godzinom i 15 minutom zegarowych.
- Przerwy nie są wliczane do liczby godzin dydaktycznych – zostały ujęte w harmonogramie wyłącznie informacyjnie.
- Przerwy trwają łącznie 30 minut dziennie, co daje 1 godzinę zegarową w całym szkoleniu.
- Warunkiem ukończenia szkolenia i otrzymania zaświadczenia jest uczestnictwo w minimum 80% zajęć.
- Obecność uczestników monitorowana jest poprzez listy obecności.
- Walidacja efektów uczenia się odbywa się w formie testu z automatycznie generowanym wynikiem. W związku z tym nie jest wymagane wskazanie osoby przeprowadzającej walidację.
- Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT (art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT).