kurs: rozliczanie czasu pracy kierowcy zawodowego - Rzeszów
kurs: rozliczanie czasu pracy kierowcy zawodowego - Rzeszów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Transport i logistyka
- Grupa docelowa usługi
prawo jazdy kat. B, wykształcenie średnie
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji04-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 39g ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńprawo jazdy - świadectwo kwalifikacji zawodowej C,C+E, C1,C1+E
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego rozliczenia i monitorowania czasu pracy kierowców w firmie transportowej. Obsługa tachografów oraz oprogramowania do odczytu, przetwarzania danych i analiz czasu pracy kierowców.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Umiejętność obsługi komputera i wykorzystania internetu. Umiejętne poruszanie się w przepisach prawnych z zakresu przewozu drogowego. Umiejętności matematyczne Umiejętność czytania ze zrozumieniem i pisania. Sprawność motoryczna Planowanie i organizowanie pracy Wywieranie wpływu/przywództwo Komunikacja ustna Współpraca w zespole Rozwiązywanie problemów | Kryteria weryfikacji wykonuje czynności biurowe związane z prowadzeniem transportu drogowego; prowadzi dokumentację z rozliczenia czasu pracy kierowcy; nadzoruje stan techniczny taboru; planuje trasę przejazdu oraz przestrzeganie czasu odpoczynku przez kierowców; | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dodatkowe pliki
Program
Program
40 godziny zajęć teoretycznych (lekcyjnych)
Ten blok programowy obejmuje następujące zagadnienia:
- Przepisy normujące czas pracy kierowców
- Ustawa o czasie pracy kierowców
- Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85
- Rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym
- Rozporządzenie Rady (WE) nr 2135/98 z dnia 24 września 1998 r. zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz dyrektywę
88/599/EWG dotyczącą stosowania rozporządzenia (EWG) nr 3829/85 i (EWG) nr 3821/85
Dyrektywa 2002/15/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego
- Konwencja AETR – umowa europejska dotycząca pracy załóg wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe. AETR na zastosowanie poza granicami RP oraz poza granicami krajów Unii Europejskiej
- Ustawa z dnia 26 czerwca 1970 r. – Kodeks pracy (DzU Nr 120, poz. 1268 z 2000 r. z późn. zm.)
- Zakres obowiązywania poszczególnych ustaw w rozbiciu na ruch krajowy, na obszarze Unii Europejskiej oraz w krajach poza Unią Europejską
- Stosowanie rozporządzeń unijnych i polskich
- Stosowanie konwencji AETR
- Czas prowadzenia pojazdu na podstawie AETR
- Całkowity okres prowadzenia pojazdu (dzienny, tygodniowy, dwutygodniowy) na podstawie AETR
- Przerwy w prowadzeniu pojazdu na podstawie AETR
- Odpoczynek (dzienny, tygodniowy) na podstawie AETR
- Skrócenie odpoczynków tygodniowych
- Przewozy drogowe na obszarze Unii Europejskiej
- Objaśnienie podstawowych definicji z przepisów regulujących czas pracy na obszarze UE, m.in. przewóz drogowy, kierowca, tydzień, przerwa, odpoczynek, inna praca, dzienny okres odpoczynku itp.
- Czas pracy kierowców – czynniki składające się na ogół czasu pracy kierowców
- Czas dyżuru
- Czas prowadzenia pojazdu:
- dzienny okres prowadzenia pojazdu;
- tygodniowy okres prowadzenia pojazdu; • dwutygodniowy okres prowadzenia pojazdu.
- Przerwa w prowadzeniu pojazdu (przerwa ciągła i podzielona)
- Odpoczynek (dzienny, podzielony, skrócony)
- Odpoczynek tygodniowy (regularny i podzielony)
- Normy pracy załogi
- Wykorzystanie odpoczynku w pojeździe
- Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
- Świadectwo działalności kierowcy na podstawie rozporządzenia nr 561/2006 oraz konwencji AETR
- Towarzyszenie pojazdowi na promie, w pociągu
- Rozliczenie czasu pracy kierowcy podczas dojazdu do miejsca postoju pojazdu objętego czasem pracy lub powrotu z tego miejsca, jeśli pojazd nie znajduje się ani w miejscu zamieszkania kierowcy, ani w bazie pracodawcy (dojazd samochodem nieobjętym czasem pracy, kiedy kierowca prowadzi lub jest wieziony przez innego kierowcę)
- Wyłączenia ze stosowania przepisów czasu pracy kierowców
- Sankcje prawne za naruszenia przepisów czasu pracy
- Odpowiedzialność kierowcy za naruszenia przepisów czasu pracy
- Tachografy (podział)
- Obowiązki kierowcy i pracodawcy w zapewnieniu dbałości o sprawność tachografów
- Tachograf analogowy
- Tachograf cyfrowy
- Rejestracja zapisów pracy członków załogi
- Dobór i stosowanie wykresówek
Dokumentowanie odpoczynków tachografem analogowym
- Dokumentowanie odpoczynków tachografem cyfrowym
- Używanie tachografu cyfrowego – obsługa, zapisy
- Zrzut danych z tachografu cyfrowego i karty kierowcy
- Legalizacja, sprawdzenie tachografów
- Rejestracja zapisów tachografu – czas prowadzenia, prędkość
- Wykresówka
- Obsługa przełącznika grup czasowych – selektora tachografu
- Dobór wykresówki
- Wypełnianie wykresówki
- Zapisy automatyczne aktywności kierowcy
- Zapisy manualne aktywności kierowcy
- Przechowywanie wykresówek
- Piktogramy tachografu cyfrowego
- Wydruki z tachografu cyfrowego
- Karty do tachografu i zakres ich dostępu do danych zapisanych
- Prawa i obowiązki kontrolującego
- Prawa i obowiązki warsztatów
- Obsługa tachografu cyfrowego
- Wyświetlacz – podstawowe elementy
- Sporządzanie wydruków
- Czas UTC
- Symbolika piktogramów
- Części składowe wydruku
- Podmioty uprawnione do kontroli
- Kontrola drogowa czasu pracy rejestrowanego za pomocą tachografu analogowego – wykresówki do kontroli
- Dokumentowanie okresu, w którym nie prowadzono pojazdu
- Sytuacje awaryjne – uszkodzenie tachografu, wykresówki, karty kierowcy
- Dokumentowanie czasu pracy podczas zmiany pojazdu
- Wymagania dotyczące konstrukcji tachografu
- Informacje wydrukowane na wykresówkach
- Kontrole okresowe tachografów
- Znaki zatwierdzenia typu
- Rozliczenie godzin nadliczbowych
- Praca w porze nocnej
- Kary za naruszenia przepisów
- Wybrane wysokości kar z taryfikatora będącego załącznikiem do ustawy o transporcie drogowym.
- Wybrane wysokości kar określone w rozporządzeniu prezesa Rady Ministrów w sprawie wysokości grzywien
- Uzyskiwanie karty kierowcy
- Załączniki do wniosku o wydanie karty kierowcy
- Koszty kart do tachografów
- Zawieszenie lub odrzucenie wniosku
- Instrukcja wypełnienia formularza wniosku o wydanie karty kierowcy
- Szkolenie kierowców
- Kwalifikacja wstępna
- Kwalifikacja uzupełniająca
Szkolenia okresowe
- Terminy uczestnictwa w szkoleniach okresowych w zależności od terminu nabycia uprawnień do kierowania pojazdami
- Formy szkolenia okresowego
- Badania lekarskie
- Badania psychologiczne
- Obowiązki pracodawców w zakresie kierowania kierowców na szkolenia i badania
- Warunki zaliczenia testów końcowych
Blok 2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz towarów
Ten blok programowy obejmuje następujące zagadnienia:
- Słownik pojęć ustawowych niezbędnych do zrozumienia zapisów ustawy, służących również do interpretacji zapisów związanych z wykonywaniem transportu drogowego i przewozów na potrzeby własne
- Warunki uzyskania licencji, dokumentacja niezbędna do uzyskania licencji, ważność licencji, ważność licencji wspólnotowej, wymogi dobrej reputacji, niekaralność, posiadanie certyfikatu kompetencji zawodowych, wymagana sytuacja finansowa, spełnienie warunków określonych w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. „Prawo o ruchu drogowym”
- Licencja i wypisy z licencji
- Organy wydające licencję na krajowy przewóz rzeczy oraz organ wydający licencję na międzynarodowy przewóz rzeczy
- Cofanie licencji, naruszenia i niewywiązywanie się z warunków określonych w licencji
- Informacja o liczbie wydanych licencji oraz liczebności floty wykonującej transport drogowy w latach 1999–2006
- Zezwolenia zagraniczne:
- Karnet EKMT
- Bilateralne i tranzytowe przewozy ładunków
- Źródła pozyskiwania zezwoleń CEMT/EKMT
- Kategorie przyznawania zezwoleń: EURO 1, EURO 2 + S, EURO 3 + S, EURO 4 + S
- Rodzaje przewozów rzeczy
- Zwolnienia z obowiązku uzyskania zezwolenia
- Certyfikaty poświadczające spełnienie przez pojazd wymagań do uzyskania zezwolenia CEMT/
EKMT
- Warunki powodujące nieważność zezwoleń EKMT
- Warunki techniczne pojazdów – budowa i wyposażenie
- Ogranicznik prędkości – obowiązek wyposażenia i zwolnienia z obowiązku montażu ogranicznika
- Dopuszczenie pojazdu do ruchu
- Dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe
- Charakterystyka techniczna pojazdów przy przewozach drogowych, np. maksymalna masa całkowita, maksymalny nacisk osi, masa ciągnięta, maksymalne obciążenie urządzenia sprzęgającego pojazdu samochodowego itp.
- Przewóz ładunków – zasady, normy, warunki
- Urządzenia służące do mocowania ładunku
- Rozmieszczenie ładunków na pojeździe – wymiary
- Przewóz drewna dłużycowego
- Wystawanie ładunku poza obrys pojazdu z przodu, z tyłu, z boku
- Oznaczanie ładunków wystających z przodu, tyłu i boku pojazdu
9. Wykaz niezbędnych aktów prawnych regulujących w Polsce certyfikację kompetencji zawodowych w transporcie drogowym :
-Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE,
-Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
-Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 stycznia 2012 r. w sprawie uzyskiwania certyfikatów kompetencji zawodowych w transporcie drogowym (Dz. U. poz. 96),
-Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 19 stycznia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. poz. 97).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 zajęcia teoretyczne | Prowadzący WOJCIECH BORATYN | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 zajęcia teoretyczne | Prowadzący WOJCIECH BORATYN | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 zajęcia teoretyczne | Prowadzący TOMASZ GIERCZAK | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 zajęcia teoretyczne | Prowadzący WOJCIECH BORATYN | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 zajęcia teoretyczne | Prowadzący WOJCIECH BORATYN | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 zajęcia teoretyczne | Prowadzący WOJCIECH BORATYN | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 87,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 87,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
WOJCIECH BORATYN
Zarządzanie transportem - 13 lat doświadczenia
szkolenia w zakresie kwalifikacji wstępnej i okresowej - 11 lat.
Szkolenia w zakresie uzyskiwania certyfikatu kompetencji zawodowych w transporcie drogowym (certyfikat CPC) - doświadczenie 12 lat.
Szkolenia w zakresie uzyskiwania uprawnień w do obsługi maszyn do robót ziemnych (koparki, ładowarki), koparko-ładowarki.
Praca w szkole (nauczyciel przedmiotów zawodowych - diagnostyka oraz budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych) -wykształcenie wyższe techniczne oraz w zakresie transportu drogowego oraz pedagogiczne.
TOMASZ GIERCZAK
Okres Pracy: 2011-2024
Prywatny Ośrodek Szkolenia Kierowców „Wiraż” Wacław Ochota Chłopice 69
Prowadzenie szkoleń dla kierowców oraz kandydatów na kierowców w zakresie kwalifikacji wstępnej,
Dodatkowe szkolenie i kursy:
Specjalistyczne szkolenia oraz kursy w zakresie budowy oraz naprawy pojazdów samochodowych oraz zarządzania serwisem
Półroczny specjalistyczny kurs zakończony egzaminem państwowych przygotowujący do pracy w ITD
Uprawnienia diagnosty samochodowego
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
notes, długopis
Warunki uczestnictwa
wykształcenie średnie
prawo jazdy kat. B
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi