„Jak radzić sobie z TRUDNYMI EMOCJAMI?”
„Jak radzić sobie z TRUDNYMI EMOCJAMI?”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób, które:
● chcą lepiej rozumieć swoje emocje i nauczyć się świadomie je wyrażać,
● doświadczają silnych lub powtarzających się trudnych emocji i pragną opanować sposoby ich regulacji,
● chcą poprawić relacje interpersonalne poprzez rozwój inteligencji emocjonalnej,
● pragną zwiększyć poczucie własnej wartości i samoakceptacji,
● poszukują narzędzi do radzenia sobie w sytuacjach stresu i napięcia emocjonalnego.
Warsztat jest idealny dla:
● osób pracujących w środowisku wymagającym wysokiej odporności emocjonalnej,
● liderów, menedżerów i przedsiębiorców,
● osób pragnących wzmocnić swoją odporność psychiczną i zdolność do konstruktywnego reagowania na wyzwania,
● wszystkich, którzy chcą poprawić swoje zdrowie psychiczne i dobrostan.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia „Jak radzić sobie z TRUDNYMI EMOCJAMI?” jest przygotowanieuczestników do świadomego rozpoznawania, akceptowania i regulowania trudnych emocji w
życiu zawodowym i prywatnym, z wykorzystaniem narzędzi psychologicznych i
komunikacyjnych, w celu poprawy dobrostanu, jakości relacji oraz budowania odporności
emocjonalnej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowerodzaje emocji i ich funkcje | Kryteria weryfikacji Wymienia minimum 5 emocjipodstawowych i określa ich rolę | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła iwyzwalacze własnych trudnych emocji | Kryteria weryfikacji Podaje co najmniej 3 osobistewyzwalacze emocji oraz określa, w jakich sytuacjach się pojawiają | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozpoznaje sygnały emocjiw ciele | Kryteria weryfikacji Wskazuje 3–5 sygnałówsomatycznych odpowiadających konkretnym emocjom | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Nauczy się jak stosować techniki akceptacjiemocji | Kryteria weryfikacji Dobiera właściwą technikę(nazywanie, uznanie, odpuszczenie) do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Posługuje się modelamikomunikacji emocji (np. komunikat „JA”) | Kryteria weryfikacji Formułuje komunikat w modelu„JA” w oparciu o podany scenariusz | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna technikikonstruktywnego uwalniania napięcia emocjonalnego | Kryteria weryfikacji Dobiera technikę (oddech, ruch,ekspresja twórcza) do konkretnego przykładu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna strategiewzmacniania odporności emocjonalnej na co dzień | Kryteria weryfikacji Wymienia minimum 2 rutynywspierające równowagę emocjonalną | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Wprowadzenie do pracy z emocjami (10:00 – 11:00)
● Wprowadzenie do warsztatów, kontrakt, cele i zasady pracy.
● Czym są emocje – definicje psychologiczne i biologiczne.
● Rola emocji w życiu człowieka – od sygnałów ostrzegawczych po wskaźniki potrzeb.
● Mity na temat emocji i ich wpływu na nasze reakcje.
● Krótka autodiagnoza: jak reaguję na emocje (ankieta startowa).
Moduł 2: Rozpoznawanie i rozumienie trudnych emocji (11:00 – 12:15)
● Rodzaje trudnych emocji (gniew, lęk, smutek, wstyd, poczucie winy, frustracja).
● Źródła i wyzwalacze emocji – zewnętrzne i wewnętrzne.
● Reakcje ciała na różne emocje – sygnały somatyczne.
● Ćwiczenie: „Mapa moich emocji” – identyfikowanie i lokalizowanie w ciele.
Moduł 3: Mechanizmy radzenia sobie z emocjami (12:30 – 14:00)
● Style radzenia sobie z emocjami: tłumienie, unikanie, wyrażanie, regulacja.
● Konsekwencje zdrowotne i relacyjne niekonstruktywnych strategii.
● Regulacja emocji w ujęciu psychologicznym i neurobiologicznym.
● Techniki akceptacji emocji: nazywanie, uznanie, odpuszczanie.
● Ćwiczenie: „Od rozpoznania do akceptacji” – praktyka akceptującej obserwacji emocji.
Przerwa obiadowa (14:00 – 14:30)
Moduł 4: Narzędzia konstruktywnego wyrażania i uwalniania emocji (14:30 – 16:00)
● Komunikowanie emocji w sposób bezpieczny dla siebie i innych (model komunikatu „JA”).
● Techniki deeskalacji napięcia: oddech, ruch, ekspresja twórcza.
● Ćwiczenia oddechowe wspierające regulację układu nerwowego.
● Ćwiczenie: „Trzy sposoby wyrażenia tej samej emocji” – praca w parach.
Moduł 5: Wzmacnianie odporności emocjonalnej na co dzień (16:00– 17:15)
● Budowanie zasobów wewnętrznych (samoakceptacja, empatia dla siebie).
● Rola rutyn wspierających równowagę emocjonalną.
● Tworzenie własnej „apteczki emocjonalnej” – zestawu technik dopasowanych do siebie.
● Ćwiczenie: „Plan reagowania na trudne emocje” – indywidualny plan działania.
Moduł 6: Walidacja - test teoretyczny (17:15 – 18:00)
Szkolenie trwa 8 godzin dydaktycznych, godzina dydaktyczna wynosi 45 minut. Podany czas nie uwzględnia przerw, ponieważ godziny dydaktyczne są liczone jako jednostki czystej nauki.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu głównego:
Po zakończeniu szkolenia przewidziana jest walidacja nabytej wiedzy w postaci jednego testu teoretycznego jednokrotnego wyboru (ABCD), którego wynik generowany jest automatycznie.
Warunkiem zaliczenia szkolenia jest uzyskanie co najmniej 80% poprawnych odpowiedzi.
Z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. losowych) harmonogram szkolenia może zostać nieznacznie zmieniony. Wszystkie informacje dostępne w jednostce szkolącej zostaną przekazane Operatorowi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł 1: Wprowadzenie do pracy z emocjami | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Moduł 2: Rozpoznawanie i rozumienie trudnych emocji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł 3: Mechanizmy radzenia sobie z emocjami | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Moduł 4: Narzędzia konstruktywnego wyrażania i uwalniania emocji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Moduł 5: Wzmacnianie odporności emocjonalnej na co dzień | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Moduł 4: Walidacja - test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkolenie ma charakter intensywnego, interaktywnego warsztatu online.
Oprócz krótkich wprowadzeń teoretycznych, program opiera się na:
● Dynamicznych dyskusjach grupowych i wymianie doświadczeń.
● Praktycznych ćwiczeniach i symulacjach, które pozwalają od razu zastosować zdobytą wiedzę.
● Analizie przypadków z życia zawodowego i osobistego.
● Sesjach Q&A z Trenerką.
● Indywidualnej pracy nad własnym planem rozwoju.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma szkolenia: Online, na żywo, z interaktywnym udziałem Trenerki.
Platforma: Profesjonalna platforma wideokonferencyjna (np. Zoom), zapewniająca stabilność i komfort komunikacji.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps, kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,(ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.