„Jak radzić sobie z TRUDNYMI EMOCJAMI?”
„Jak radzić sobie z TRUDNYMI EMOCJAMI?”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób, które:
● chcą lepiej rozumieć swoje emocje i nauczyć się świadomie je wyrażać,
● doświadczają silnych lub powtarzających się trudnych emocji i pragną opanować sposoby ich regulacji,
● chcą poprawić relacje interpersonalne poprzez rozwój inteligencji emocjonalnej,
● pragną zwiększyć poczucie własnej wartości i samoakceptacji,
● poszukują narzędzi do radzenia sobie w sytuacjach stresu i napięcia emocjonalnego.
Warsztat jest idealny dla:
● osób pracujących w środowisku wymagającym wysokiej odporności emocjonalnej,
● liderów, menedżerów i przedsiębiorców,
● osób pragnących wzmocnić swoją odporność psychiczną i zdolność do konstruktywnego reagowania na wyzwania,
● wszystkich, którzy chcą poprawić swoje zdrowie psychiczne i dobrostan.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji17-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia „Jak radzić sobie z TRUDNYMI EMOCJAMI?” jest przygotowanieuczestników do świadomego rozpoznawania, akceptowania i regulowania trudnych emocji w
życiu zawodowym i prywatnym, z wykorzystaniem narzędzi psychologicznych i
komunikacyjnych, w celu poprawy dobrostanu, jakości relacji oraz budowania odporności
emocjonalnej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowerodzaje emocji i ich funkcje | Kryteria weryfikacji Wymienia minimum 5 emocjipodstawowych i określa ich rolę | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła iwyzwalacze własnych trudnych emocji | Kryteria weryfikacji Podaje co najmniej 3 osobistewyzwalacze emocji oraz określa, w jakich sytuacjach się pojawiają | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozpoznaje sygnały emocjiw ciele | Kryteria weryfikacji Wskazuje 3–5 sygnałówsomatycznych odpowiadających konkretnym emocjom | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Nauczy się jak stosować techniki akceptacjiemocji | Kryteria weryfikacji Dobiera właściwą technikę(nazywanie, uznanie, odpuszczenie) do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Posługuje się modelamikomunikacji emocji (np. komunikat „JA”) | Kryteria weryfikacji Formułuje komunikat w modelu„JA” w oparciu o podany scenariusz | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna technikikonstruktywnego uwalniania napięcia emocjonalnego | Kryteria weryfikacji Dobiera technikę (oddech, ruch,ekspresja twórcza) do konkretnego przykładu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna strategiewzmacniania odporności emocjonalnej na co dzień | Kryteria weryfikacji Wymienia minimum 2 rutynywspierające równowagę emocjonalną | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Wprowadzenie do pracy z emocjami (10:00 – 11:00)
● Wprowadzenie do warsztatów, kontrakt, cele i zasady pracy.
● Czym są emocje – definicje psychologiczne i biologiczne.
● Rola emocji w życiu człowieka – od sygnałów ostrzegawczych po wskaźniki potrzeb.
● Mity na temat emocji i ich wpływu na nasze reakcje.
● Krótka autodiagnoza: jak reaguję na emocje (ankieta startowa).
Moduł 2: Rozpoznawanie i rozumienie trudnych emocji (11:00 – 12:15)
● Rodzaje trudnych emocji (gniew, lęk, smutek, wstyd, poczucie winy, frustracja).
● Źródła i wyzwalacze emocji – zewnętrzne i wewnętrzne.
● Reakcje ciała na różne emocje – sygnały somatyczne.
● Ćwiczenie: „Mapa moich emocji” – identyfikowanie i lokalizowanie w ciele.
Moduł 3: Mechanizmy radzenia sobie z emocjami (12:30 – 14:00)
● Style radzenia sobie z emocjami: tłumienie, unikanie, wyrażanie, regulacja.
● Konsekwencje zdrowotne i relacyjne niekonstruktywnych strategii.
● Regulacja emocji w ujęciu psychologicznym i neurobiologicznym.
● Techniki akceptacji emocji: nazywanie, uznanie, odpuszczanie.
● Ćwiczenie: „Od rozpoznania do akceptacji” – praktyka akceptującej obserwacji emocji.
Przerwa obiadowa (14:00 – 14:30)
Moduł 4: Narzędzia konstruktywnego wyrażania i uwalniania emocji (14:30 – 16:00)
● Komunikowanie emocji w sposób bezpieczny dla siebie i innych (model komunikatu „JA”).
● Techniki deeskalacji napięcia: oddech, ruch, ekspresja twórcza.
● Ćwiczenia oddechowe wspierające regulację układu nerwowego.
● Ćwiczenie: „Trzy sposoby wyrażenia tej samej emocji” – praca w parach.
Moduł 5: Wzmacnianie odporności emocjonalnej na co dzień (16:00– 17:15)
● Budowanie zasobów wewnętrznych (samoakceptacja, empatia dla siebie).
● Rola rutyn wspierających równowagę emocjonalną.
● Tworzenie własnej „apteczki emocjonalnej” – zestawu technik dopasowanych do siebie.
● Ćwiczenie: „Plan reagowania na trudne emocje” – indywidualny plan działania.
Moduł 6: Walidacja - test teoretyczny (17:15 – 18:00)
Szkolenie trwa 8 godzin dydaktycznych. Podany czas nie uwzględnia przerw, ponieważ godziny dydaktyczne są liczone jako jednostki czystej nauki.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu głównego:
Po zakończeniu szkolenia przewidziana jest walidacja nabytej wiedzy w postaci jednego testu teoretycznego jednokrotnego wyboru (ABCD), którego wynik generowany jest automatycznie.
Warunkiem zaliczenia szkolenia jest uzyskanie co najmniej 80% poprawnych odpowiedzi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł 1: Wprowadzenie do pracy z emocjami | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Moduł 2: Rozpoznawanie i rozumienie trudnych emocji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł 3: Mechanizmy radzenia sobie z emocjami | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Moduł 4: Narzędzia konstruktywnego wyrażania i uwalniania emocji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Moduł 5: Wzmacnianie odporności emocjonalnej na co dzień | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Moduł 4: Walidacja - test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkolenie ma charakter intensywnego, interaktywnego warsztatu online.
Oprócz krótkich wprowadzeń teoretycznych, program opiera się na:
● Dynamicznych dyskusjach grupowych i wymianie doświadczeń.
● Praktycznych ćwiczeniach i symulacjach, które pozwalają od razu zastosować zdobytą wiedzę.
● Analizie przypadków z życia zawodowego i osobistego.
● Sesjach Q&A z Trenerką.
● Indywidualnej pracy nad własnym planem rozwoju.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma szkolenia: Online, na żywo, z interaktywnym udziałem Trenerki.
Platforma: Profesjonalna platforma wideokonferencyjna (np. Zoom), zapewniająca stabilność i komfort komunikacji.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps, kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,(ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.