Kompleksowe Zarządzanie Stresem: Od Rozpoznania do Budowania Odporności Psychicznej
Kompleksowe Zarządzanie Stresem: Od Rozpoznania do Budowania Odporności Psychicznej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie „Kompleksowe Zarządzanie Stresem” jest skierowane do wszystkich, którzy doświadczają chronicznego stresu, czują się przeciążeni nadmiarem obowiązków lub chcą proaktywnie dbać o swój dobrostan psychiczny. Jest idealne dla osób, które pragną dogłębnie zrozumieć mechanizmy stresu i opanować szeroki wachlarz strategii radzenia sobie z nim.
● Pracowników i specjalistów na każdym stanowisku, którzy chcą efektywniej funkcjonować w środowisku wysokiej presji.
● Liderów i menedżerów, którzy chcą nie tylko zarządzać własnym stresem, ale także wspierać swój zespół w budowaniu odporności i zdrowej atmosfery pracy.
● Przedsiębiorców i freelancerów, dla których zarządzanie stresem jest kluczowe dla uniknięcia wypalenia zawodowego i utrzymania długoterminowej efektywności.
● Osób poszukujących głębszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym i pragnących poprawić jakość swojego życia.
● Każdego, kto chce zbudować trwałą odporność psychiczną.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji17-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia „Kompleksowe Zarządzanie Stresem: Od Rozpoznania do BudowaniaOdporności Psychicznej” jest przygotowanie uczestników do rozpoznawania źródeł i
objawów stresu, stosowania skutecznych technik jego redukcji, zarządzania emocjami w
sytuacjach stresowych oraz wdrażania strategii długoterminowych w celu budowania
odporności psychicznej i utrzymania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje mechanizmyfizjologiczne i psychologiczne stresu | Kryteria weryfikacji Wymienia minimum trzy objawystresu fizycznego i psychicznego; wyjaśnia różnicę między eustresem a dystresem | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje główne źródłastresu w życiu zawodowym i prywatnym | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej trzyosobiste źródła stresu i przypisuje im odpowiednie sytuacje wyzwalające | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje techniki oddechowe irelaksacyjne w celu redukcji stresu | Kryteria weryfikacji Dobiera właściwą technikęrelaksacyjną do określonej sytuacji; opisuje jej przebieg | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża elementy uważności(mindfulness) do codziennego funkcjonowania | Kryteria weryfikacji Wskazuje minimum dwa sposobyzastosowania uważności w pracy lub w życiu prywatnym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje technikirestrukturyzacji poznawczej do zmiany negatywnych wzorców myślowych | Kryteria weryfikacji Opisuje proces zmianyperspektywy w podanym przykładzie sytuacji stresowej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zarządza emocjami wsytuacjach stresowych | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej trzystrategie regulacji emocji i dopasowuje je do kontekstu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wyjaśnia pojęcie odpornościpsychicznej i jej kluczowe elementy | Kryteria weryfikacji Wskazuje minimum trzy czynnikiwpływające na odporność psychiczną | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Planuje działania w zakresiework-life balance | Kryteria weryfikacji Opracowuje minimum trzykonkretne działania wspierające równowagę praca–życie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzy indywidualny planzarządzania stresem | Kryteria weryfikacji Przedstawia plan zawierający conajmniej trzy techniki dopasowane do własnych potrzeb | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Zrozumieć Stres i Jego Wpływ (10:00 – 11:30)
● Czym jest stres? Mechanizmy fizjologiczne i psychologiczne.
● Eustres vs. Dystres: Kiedy stres jest naszym sprzymierzeńcem, a kiedy wrogiem?
● Indywidualne źródła stresu: Rozpoznawanie triggerów w życiu zawodowym i osobistym.
● Sygnały stresu: Jak ciało i umysł komunikują przeciążenie.
● Ćwiczenie: Mapowanie własnych źródeł i objawów stresu.
Moduł 2: Praktyczne Techniki Redukcji Stresu (11:30 – 13:00)
● Techniki oddechowe: Szybkie i skuteczne metody na obniżenie poziomu stresu.
● Relaksacja progresywna Jacobsona: Głębokie rozluźnienie ciała.
● Wprowadzenie do uważności (mindfulness): Skupienie na chwili obecnej i redukcja gonitwy myśli.
● Wizualizacja i techniki afirmacyjne: Tworzenie wewnętrznego spokoju.
● Ćwiczenia: Praktyka wybranych technik relaksacyjnych w czasie rzeczywistym.
Przerwa obiadowa (13:00 - 13:30)
Moduł 3: Zarządzanie Emocjami i Myślami w Stresie (13:30 – 15:00)
● Rola myśli w generowaniu stresu: Jak nasze przekonania wpływają na reakcje.
● Techniki restrukturyzacji poznawczej: Zmiana negatywnych wzorców myślowych.
● Zarządzanie trudnymi emocjami: Akceptacja, ekspresja i regulacja.
● Asertywność jako narzędzie radzenia sobie ze stresem interpersonalnym (krótkie nawiązanie do wcześniejszych warsztatów).
● Ćwiczenie: Analiza trudnych sytuacji i praktyka zmiany perspektywy.
Moduł 4: Budowanie Odporności Psychicznej i Strategie Długoterminowe (15:00 – 17:15)
● Czym jest odporność psychiczna (resilience)? Kluczowe elementy i jak ją rozwijać.
● Strategie zarządzania energią: Jak dbać o zasoby fizyczne i psychiczne.
● Work-life balance: Praktyczne kroki do osiągnięcia równowagi.
● Wyznaczanie realistycznych celów i priorytetów jako prewencja stresu (nawiązanie do zarządzania czasem).
● Rola wsparcia społecznego i budowania zdrowych relacji.
● Tworzenie spersonalizowanego planu zarządzania stresem i budowania odporności: Konkretne kroki do wdrożenia.
● Sesja pytań i odpowiedzi, podsumowanie.
Moduł 5: Walidacja - egzamin - test wiedzy (17:15 - 18:00)
Szkolenie trwa 8 godzin. Podany czas nie uwzględnia przerw, ponieważ godziny dydaktyczne są liczone jako jednostki czystej nauki.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu głównego:
Po zakończeniu szkolenia przewidziana jest walidacja nabytej wiedzy w postaci jednego testu teoretycznego jednokrotnego wyboru (ABCD), którego wynik generowany jest automatycznie.
Warunkiem zaliczenia szkolenia jest uzyskanie co najmniej 80% poprawnych odpowiedzi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Moduł 1: Zrozumieć Stres i Jego Wpływ | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Moduł 2: Praktyczne Techniki Redukcji Stresu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Moduł 3: Zarządzanie Emocjami i Myślami w Stresie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Moduł 4: Budowanie Odporności Psychicznej i Strategie Długoterminowe | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja - egzamin - test wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkolenie ma charakter intensywnego, interaktywnego warsztatu online. Oprócz krótkich wprowadzeń teoretycznych, program opiera się na:
● Dynamicznych dyskusjach grupowych i wymianie doświadczeń.
● Praktycznych ćwiczeniach i symulacjach, które pozwalają od razu zastosować zdobytą wiedzę.
● Analizie przypadków z życia zawodowego i osobistego.
● Sesjach Q&A z Trenerką.
● Indywidualnej pracy nad własnym planem rozwoju i wdrażania strategii.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma szkolenia: Online, na żywo, z interaktywnym udziałem Trenerki.
Platforma: Profesjonalna platforma wideokonferencyjna (np. Zoom), zapewniająca stabilność i komfort komunikacji.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps, kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,(ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.