Przygotowanie pedagogiczne
Przygotowanie pedagogiczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Oferta adresowana jest do Wszystkich zainteresowanych pracą w charakterze nauczyciela , którzy nie posiadają jeszcze pełnych kwalifikacji pedagogicznych w rozumieniu stosownych przepisów - zgodność uzyskanych uprawnień z dokumentami:
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi550
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
KarieraAbsolwent studiów podyplomowych jest w sposób praktyczny przygotowany do realizacji zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela wychowawcy.
Perspektywy zawodowe
• nauczyciel, wychowawca, pedagog w szkole lub innej placówce edukacyjnej
• pracownik instytucji administracji publicznej zajmujących się edukacją;
• pracownik organizacji pozarządowych związanych z oświatą;
• ekspert w sektorze szkoleniowym i edukacyjnym.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza zdobyta podczas studiów podyplomowych obejmuje znajomość fundamentalnych zagadnień z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz innych dyscyplin pokrewnych. Absolwent zdobywa wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, uwzględniając aspekty biologiczne, psychologiczne i społeczne. Istotnym elementem jest także znajomość współczesnych teorii wychowania, nauczania i uczenia się, które pozwalają na efektywne planowanie i realizowanie działań pedagogicznych. Wiedza ta obejmuje również zasady projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych, co jest szczególnie ważne w kontekście różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów, w tym osób z zaburzeniami rozwoju. Ponadto, absolwent zna strukturę systemu edukacji, instytucji wychowawczych oraz normy etyczne związane z zawodem nauczyciela i pedagoga. | Kryteria weryfikacji Kryteria weryfikacji1. WIEDZA • Znajomość terminologii pedagogicznej i teorii wychowania. • Zrozumienie procesów edukacyjnych i systemu edukacji. • Wiedza o rozwoju człowieka i metodach diagnozowania potrzeb edukacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności zdobywane przez uczestników studiów podyplomowych są ściśle związane z praktycznym zastosowaniem zdobytej wiedzy. Absolwent potrafi wykorzystywać teoretyczne podstawy pedagogiki i psychologii do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych oraz tworzenia odpowiednich strategii działań. Umiejętności obejmują również przygotowywanie programów nauczania, planów wychowawczych czy resocjalizacyjnych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów. Rozwinięte kompetencje komunikacyjne pozwalają na skuteczną interakcję z osobami z różnych środowisk oraz rozwiązywanie konfliktów w grupie. Dodatkowo, absolwent posiada umiejętności organizacyjne, potrafi pracować w zespole oraz podejmować refleksję nad własnym rozwojem zawodowym. | Kryteria weryfikacji 2. UMIEJĘTNOŚCI• Diagnozowanie sytuacji pedagogicznych. • Projektowanie działań edukacyjnych. • Umiejętności komunikacyjne i organizacyjne. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne są fundamentem etycznej i odpowiedzialnej pracy pedagoga. Absolwent posiada świadomość swojej roli w społeczności, jest gotów do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywność i wytrwałość w realizacji zadań edukacyjnych. Jest również odpowiedzialny za ciągłe doskonalenie swoich kompetencji, uznając znaczenie kształcenia ustawicznego. Uczestniczy w życiu kulturalnym, pielęgnując dziedzictwo narodowe, i angażuje się w działania wspierające rozwój edukacyjny swoich podopiecznych. Ma także umiejętność pracy w zespole, pełnienia różnych ról w grupie oraz zarządzania dylematami etycznymi w procesie pedagogicznym. | Kryteria weryfikacji 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE• Samoocena i refleksja nad własnymi kompetencjami. • Zaangażowanie w działania zawodowe. • Etyka zawodowa i współpraca w zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
LP. | Nazwa przedmiotu | E/Z po sem. | Godziny zajęć | ECTS | |||
Razem | w tym | ||||||
| w. | warszt. | ćw. | ||||
1 | Psychologia ogólna | Z_I | 20 | 10 |
| 10 | 3 |
2 | Psychologia rozwojowa | Z -I | 20 | 10 |
| 10 | 3 |
3 | Psychologia społeczna | Z -II | 20 | 10 |
| 10 | 3 |
4 | Psychologia wychowawcza z elementami psychologii różnic indywidualnych | E -III | 20 | 10 |
| 10 | 3 |
5 | Komunikacja interpersonalna i kultura języka | Z-III | 10 |
|
| 10 | 2 |
6 | Pedagogika ogólna z elementami pedagogiki specjalnej | Z-I | 20 | 10 |
| 10 | 2 |
7 | Diagnostyka pedagogiczna | Z-II | 10 | 5 |
| 5 | 2 |
8 | Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | E-II | 10 | 5 |
| 5 | 2 |
9 | Prawo oświatowe i organizacja oświaty | Z-I | 10 | 10 |
|
| 2 |
10 | Etyka i rozwój zawodowy nauczyciela | Z-I | 10 | 5 |
| 5 | 2 |
11 | Metody aktywizujące rozwój i uczenie się | Z-III | 20 |
|
| 20 | 2 |
12 | Współpraca z rodziną i środowiskiem lokalnym | Z-I | 10 |
|
| 10 | 2 |
13 | Emisja i higiena głosu | Z-II | 30 |
| 30 |
| 2 |
14 | Dydaktyka ogólna | Z-I | 30 | 10 |
| 20 | 3 |
15 | Dydaktyka przedmiotu nauczania w szkole podstawowej | E-II | 30 | 10 |
| 20 | 3 |
16 | Dydaktyka przedmiotu nauczania w szkole ponadpodstawowej | E_III | 30 | 10 |
| 20 | 3 |
17 | Dydaktyka przedmiotów zawodowych | Z-II | 20 | 10 |
| 10 | 2 |
18 | Metodyka pracy z uczniem zdolnym | Z -III | 15 | 5 |
| 10 | 2 |
19 | Profilaktyka i terapia pedagogiczna w zakresie niepowodzeń szkolnych | Z-III | 15 | 5 |
| 10 | 2 |
20 | Technologie informacyjne i media w procesie dydaktycznym | Z-I | 20 |
| 20 |
| 2 |
21 | Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej | Z-III | 20 | 10 |
| 10 | 3 |
22 | Seminarium | Z-III | 10 |
|
| 10 | 4 |
| Razem |
| 400 | 135 | 50 | 215 | 54 |
23 | Praktyka | Z | 150 |
|
|
| 6 |
Liczba godzin (bez praktyki), ECTS -semestralnie
| E – 4 | 400 |
|
|
| 54 | |
Liczba egzaminów i zaliczeń
| Z -18 | E/Z |
|
|
|
| |
Liczba godzin, punkty ETCS -ogółem
|
| 550 |
|
|
| 60 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 6,55 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 6,55 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Słuchacze studiów podyplomowych otrzymują materiały do zajęć w formie elektronicznej lub papierowej. Materiały dla uczestników występują jako plik dokumentów przygotowanych w dowolnym formacie ( prezentacje, opracowania i inne).
Warunki uczestnictwa
Rekrutacja na studia rozpoczyna się od wypełnienia formularza dostępnego na stronie: https://olsztyn.vistula.edu.pl/studia-podyplomowe-2025/
Pracownik dziekanatu przed rozpoczęciem zajęć informuje mailowo o zebraniu się grupy i uruchomieniu kierunku oraz podaje szczegółowe informacje organizacyjne oraz terminy zjazdów.
Nie pobieramy opłaty wpisowej.
Faktury VAT są wystawiane na życzenie i przesyłane mailowo zgodnie z Zasadami wystawiania faktur za usługi edukacyjne umieszczonymi na stronie: https://olsztyn.vistula.edu.pl/ksiegowosc/
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wi-Fi, laboratorium komputerowe, dostęp do zasobów czytelni czasopism i czytelni głównej, dostęp do zasobów biblioteki