Moderator Design Thinking z elementami AI – szkolenie
Moderator Design Thinking z elementami AI – szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które w organizacjach pełnią lub w najbliższym czasie obejmą funkcje związane z rozwojem innowacji i zarządzaniem projektami, lub planują karierę w tym obszarze w szczególności:
- Specjaliści i menedżerowie ds. innowacji, R&D, rozwoju produktów/usług, UX/CX, marketingu lub HR-L&D odpowiedzialni za inicjowanie i moderowanie procesów twórczych oraz wdrażanie nowych rozwiązań.
- Kierownicy projektów, scrum masterzy, product ownerzy i członkowie zespołów projektowych, którzy chcą stosować Design Thinking w praktyce biznesowej lub administracji publicznej.
- Pracownicy jednostek sektora publicznego (np. urzędów, instytucji kultury, placówek ochrony zdrowia), odpowiedzialni za projektowanie usług publicznych skoncentrowanych na użytkowniku.
- Osoby planujące karierę trenerską lub konsultingową w obszarze innowacji i potrzebujące ustrukturyzowanej metodyki Design Thinking.
- Studenci i absolwenci, którzy chcą wyróżnić się na rynku pracy, zdobywając praktyczne komp
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji07-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi19
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia warsztatów i projektów metodą Design Thinking ze wsparciem sztucznej inteligencji celem generowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w różnych sektorach gospodarki. Szkolenie przygotowuje uczestników do pełnienia specjalistycznej roli Moderatora Design Thinking na rynku, w przedsiębiorstwach lub instytucjach publicznychEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje pięć etapów procesu Design Thinking i definiuje własne predyspozycje do roli moderatora | Kryteria weryfikacji charakteryzuje i porównuje etapy Design Thinking (Empatia, Definiowanie potrzeb, Generowanie i selekcja pomysłów, Prototypowanie, Testowanie, Wdrażanie) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji analizuje studium przypadku warsztatu i projektu Design Thinking identyfikując czynniki sukcesu i ryzyka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji diagnozuje własne predyspozycje do pracy w roli moderatora Design Thinking | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje warsztat/projekt Design Thinking definiując KPI, brief i skład zespołu | Kryteria weryfikacji przygotowuje i prezentuje cel warsztatu oraz min. 2 mierzalne KPI | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji tworzy kompletny brief projektowy (zakres, grupa docelowa, ograniczenia, wskaźniki sukcesu, ramowy harmonogram) | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji dobiera i przedstawia skład interdyscyplinarnego zespołu (min. 4 role) | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje i prezentuje minimum 3 aktualne trendy/sygnały zmian oraz integruje je w planie warsztatu lub projektu | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza kompleksowy etap Empatii w Design Thinking | Kryteria weryfikacji dobiera i uzasadnia jakościowe/ilościowe narzędzia badania potrzeb odbiorców | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wykonuje badanie odbiorców z użyciem min. 1 narzędzia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji realizuje desk research i przedstawia analizę min. 3 alternatywnych rozwiązań/usług konkurencyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wizualizuje potrzeby użytkowników (persona, mapa empatii lub inny artefakt) w formie graficznej umożliwiającej dalszą pracę zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji konfiguruje i wykorzystuje min. 1 narzędzie AI do analizy danych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji przygotowuje i wdraża plan moderacji etapu obejmujący role, harmonogram, zasoby, narzędzia, rekrutacja odbiorców do badań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza kompleksowy etap Definiowania potrzeb w w Design Thinking | Kryteria weryfikacji opracowuje min. 2 niezaspokojone potrzeby na podstawie danych z etapu Empatii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji stosuje AI do pogłębienia analizy i interpretacji wyników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji opracowuje wyzwanie projektowe („How might we…”) uwzględniające wybranego odbiorcę, cel oraz min. 1 aktualny trend/innowację branżową | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji przygotowuje i wdraża plan moderacji etapu obejmujący role, harmonogram, zasoby, narzędzia, ocenę zgodności wyzwania z celem i KPI projektu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza kompleksowy etap Generowania i selekcji pomysłów w Design Thinking | Kryteria weryfikacji stosuje min. 2 techniki burzy mózgów i uzasadnia ich dobór do problemu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji generuje min. 10 innowacyjnych pomysłów w odpowiedzi na sformułowane wyzwanie projektowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji stosuje narzędzie AI do generowania i analizy pomysłów oraz poszukiwania innowacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji tworzy zestaw min. 2 kryteriów oceny pomysłów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji przeprowadza analizę pomysłów z użyciem macierzy decyzyjnej oraz uzasadnia wybór 1-2 najlepszych pomysłów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji przygotowuje i wdraża plan moderacji etapu obejmujący role, harmonogram, zasoby, narzędzia, energizery, konsultacje eksperckie, kryteria sukcesu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza kompleksowy etap Prototypowania i testowania pomysłów w Design Thinking | Kryteria weryfikacji tworzy minimalny zestaw funkcji prototypu oraz tworzy interaktywny prototyp innowacyjnego rozwiązania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji opracowuje scenariusz testów, uwzględniając cele, hipotezy, metody weryfikacji, metryki oraz kryteria sukcesu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji przeprowadza testy z co najmniej jednym odbiorcą, rejestrując obserwacje i informacje zwrotne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji pozyskuje dane z testów i weryfikuje realizację celów projektu oraz założonych KPI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje narzędzia sztucznej inteligencji do analizy danych z testów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji opracowuje rekomendacje do dalszych iteracji rozwiązania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji przygotowuje i wdraża plan moderacji etapu obejmujący role, harmonogram, zasoby, projekty eksperymentów oraz źródła pozyskania uczestników do testów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża rozwiązania i zarządza projektem Design Thinking | Kryteria weryfikacji opracowuje i przedstawia kartę wdrożenia (cele SMART, 3-5 KPI, kamienie milowe, budżet, zasoby osobowe) | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji tworzy indywidualny cel zawodowy i wybiera po min. 1 narzędziu z każdego etapu Design Thinking adekwatnym do tego celu | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje min. 3 najczęstsze błędy w projektach Design Thinking i tworzy strategie ich uniknięcia | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji integruje min. 1 narzędzie AI do własnego celu zawodowego przedstawiając miarodajne korzyści | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji przygotowuje i prezentuje harmonogram oraz plan zarządzania własnym warsztatem lub projektem Design Thinking w formie narzędzia Project Canvas | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik moderuje współpracę zespołu projektowego podczas warsztatu/projektu Design Thinking. | Kryteria weryfikacji ustala i komunikuje zasady współpracy (role, kanały komunikacji, zasady pracy), a następnie egzekwuje ich stosowanie podczas pracy zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wydaje jednoznaczne, zrozumiałe instrukcje zadaniowe i potwierdza zrozumienie przez uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji facylituje współpracę: aktywizuje wszystkich członków zespołu, podsumowuje ustalenia i komunikuje postęp prac. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji w symulowanej sytuacji trudnej diagnozuje zachowanie i dobiera właściwą interwencję (mediacyjną/porządkującą), a następnie wdraża ją wobec uczestnika. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji opracowuje indywidualną ścieżkę rozwoju kompetencji moderatorskich adekwatną do celu zawodowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozstrzyga dylematy etyczne związane z realizacją zadań moderatora design thinking | Kryteria weryfikacji rozwiązuje konflikty | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji w sytuacjach kryzysowych wybiera otwartą rozmowę jako kluczowe narzędzie negocjacyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Moduł I: Podstawy Design Thinking
- Etapy metody Design Thinking
- Studium przypadków warsztatów i projektów Design Thinking
- Dopasowanie predyspozycji i kompetencji do pracy metodą Design Thinking
Moduł II: Planowanie warsztatu i projektu Design Thinking
- KPI w warsztatach i projektach Design Thinking
- Tworzenie briefu projektowego
- Budowanie zespołu i rekrutacja uczestników
- Trendy i sygnały zmian w Design Thinking
Moduł III: Empatia
- Narzędzia do badania potrzeb odbiorców
- Desk research oraz analiza alternatywnych rozwiązań
- Wizualizacja danych i potrzeb odbiorców
- Zastosowanie sztucznej inteligencji w badaniach użytkowników
- Moderowanie i zarządzanie etapem Empatii
Moduł IV: Definiowanie potrzeb
- Narzędzia do identyfikowania niezaspokojonych potrzeb odbiorców
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji do analizy danych
- Formułowanie wyzwań projektowych uwzględniających trendy i innowacje
- Moderowanie i zarządzanie etapem Definiowania potrzeb
Moduł V Generowanie i selekcja pomysłów
- Narzędzia do generowania i selekcji pomysłów
- Techniki wspierające kreatywność
- Zastosowanie sztucznej inteligencji w generowaniu i ocenie pomysłów
- Moderowanie i zarządzanie etapem Generowania i selekcji pomysłów
Moduł VI: Prototypowanie i testowanie innowacji
- Narzędzia do tworzenia i testowania prototypów
- Projektowanie scenariuszy testów
- Cykl: buduj, testuj, ucz się z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
- Analiza danych i informacji zwrotnych od odbiorców
- Moderowanie i zarządzanie etapem Prototypowania i Testowania
Moduł VII: Wdrażanie i zarządzanie projektem Design Thinking
- Karta wdrożenia
- Dobór narzędzi Design Thinking do własnego projektu zgodnego z celem zawodowym
- Najczęstsze błędy i jak ich unikać
- Zastosowanie sztucznej inteligencji
Moduł VIII: Moderowanie zespołu: współpraca i komunikacja
- Rola i zadania moderatora
- Wydawanie skutecznych instrukcji
- Praca z trudnymi uczestnikami
- Standardy współpracy i komunikacji
- Projektowanie ścieżki rozwoju.
Moduł IX: Egzamin - Fundacja My Personality Skills
JEDNA GODZINA SZKOLENIA ODPOWIADA GODZINIE ZEGAROWEJ.
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
W trakcie szkolenia przewidziane są krótkie przerwy, dostosowane do tempa i dynamiki pracy grupy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Moduł I | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Moduł II | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Moduł III | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Moduł IV | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Moduł V | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Moduł VI | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Moduł VII | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Moduł VIII | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Moduł IX Egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 263,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 263,16 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 276,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 276,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 138,37 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 138,37 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Kaliszewski
Ekspert Design Thinking z ponad 12-letnim doświadczeniem.
Ostatnia aktualizacja wiedzy na temat Design Thinking odbyła się w sierpniu 2025.
Uczy pasjonatów tej metody prowadzić własne warsztaty i procesy, celem tworzenia realnych innowacji. Pomaga firmom wdrażać procesy oparte o Design Thinking.
W Allegro współtworzył i wdrożył proces zarządzania nowymi produktami, integrując elementy Design Thinking, Lean Startup i Business Case. Stworzył Innovation Hub – zespół Allegro odpowiedzialny za realizację programów proinnowacyjnych skierowanych do pracowników Allegro. Zaowocowały one kilkoma wdrożeniami i POC. Zaprojektował oraz wykładał przedmiot „Design Thinking & UX Research” na Uniwersytecie Warszawskim. Opiekuje się zespołami startupowymi w ramach różnorodnych programów inkubacyjnych organizowanych m.in. przez Szkołę Pionierów Innowacji PFR, Centrum Innowacji Politechniki Warszawskiej, Huge Thing. Współpracuje ze startupami, MŚP i korporacjami, dzieląc się wiedzą i dobrymi praktykami generowania innowacji.
Jego priorytetem i misją jest dostarczanie realnej wartości poprzez Design Thinking.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma:
- Notatnik i długopis
- Wydrukowane narzędzia
- Wydrukowany skrypt szkolenia
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust.1 pkt. 14 Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Adres
Adres
Miejsce realizacji spełnia wszystkie warunki do profesjonalnego przeprowadzenia szkolenia, łatwy dojazd
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- lokalizacja dobrze skomunikowana, bliskość hoteli i wyżywienia dla przyjezdnych