Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z pojazdami nauki jazdy, ze szczególnym zwróceniem uwagi na nietypowe sytuacje drogowe.
Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z pojazdami nauki jazdy, ze szczególnym zwróceniem uwagi na nietypowe sytuacje drogowe.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Grupa docelowa usługi
- Instruktorzy nauki jazdy
- Egzaminatorzy WORD
- pracownicy ośrodków szkolenia kierowców (OSK)
- Koordynatorzy szkoleń praktycznych w ośrodkach szkolenia kierowców
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie wiedzy i umiejętności uczestników w zakresie rozpoznawania i unikania zagrożeń prowadzących do szkód komunikacyjnych, w tym szczególnie w nietypowych sytuacjach drogowych. Uczestnicy zdobędą wiedzę prawną i praktyczną, a także umiejętności przewidywania i zapobiegania zdarzeniom drogowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje statystyki zdarzeń drogowych z udziałem pojazdów nauki jazdy | Kryteria weryfikacji Interpretuje dane statystyczne dotyczące szkód z OC i AC w różnych regionach Polski.Wskazuje charakterystyczne przyczyny zdarzeń drogowych w zależności od lokalizacji i pory dnia. Omawia wpływ lokalnych uwarunkowań na częstotliwość występowania szkód. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje nietypowe sytuacje drogowe prowadzące do szkód komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji Wymienia i klasyfikuje nietypowe sytuacje drogowe (np. szkody parkingowe, z dziurą, z przedmiotami ruchomymi).Opisuje mechanizmy powstawania szkód w kontekście różnych typów uczestników ruchu drogowego. Rozpoznaje sytuacje potencjalnie niebezpieczne na podstawie przykładów z praktyki. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Ocenia ryzyko wystąpienia szkody komunikacyjnej podczas szkolenia praktycznego | Kryteria weryfikacji Wskazuje działania instruktora, które mogą zapobiec zdarzeniom drogowym.Analizuje przypadki szkód wynikających z zaniedbań instruktora lub egzaminatora. Omawia wpływ decyzji instruktora na bezpieczeństwo jazdy. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Ustala sprawcę zdarzenia drogowego na podstawie analizy przypadku | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę sytuacji drogowej na podstawie opisu zdarzenia.Wskazuje sprawcę zdarzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami. Uzasadnia swoje stanowisko w oparciu o konkretne przykłady. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Dokumentuje szkody komunikacyjne zgodnie z obowiązującymi procedurami | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposób rejestracji szkody oraz właściwą polisę (OC, AC).Opisuje procedurę zgłoszenia szkody w kontekście pojazdów nauki jazdy. Rozróżnia typy szkód i przypisuje je do odpowiednich kategorii ubezpieczeniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Implementuje wiedzę o odpowiedzialności za szkody w pracy instruktora nauki jazdy | Kryteria weryfikacji Omawia zakres odpowiedzialności instruktora za szkody powstałe podczas szkolenia.Wskazuje działania minimalizujące ryzyko odpowiedzialności cywilnej. Przedstawia sposoby wdrażania zdobytej wiedzy w codziennej pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęTSL Szkolenia Monika Kaptur
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoTSL Szkolenia Monika Kaptur
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Wstęp.
Przedstawienie statystyki dotyczącej zdarzeń drogowych z udziałem pojazdów nauki jazdy (z podziałem na szkody z OC, AC) dla danych regionów w Polsce.
W analizie porównawczej skupimy się na podaniu charakterystycznych/powtarzających się dla danych miejscowości przyczynach zdarzeń drogowych oraz ich umiejscowieniu w czasie występowania (dotyczy pory dnia).
Po przeprowadzeniu analizy statystycznej zwrócimy uwagę na sytuacje, w których instruktor nadzorujący szkolenie może uniknąć danego zdarzenia poprzez przewidywanie wystąpienia zagrożeń.
W trakcie rozpoczęcia wykładu rozmówcy zostaną zapytani o nietypowe sytuacje drogowe, w których brali udział.
Przedstawienie sposobu rejestracji szkód i wskazaniu z jakich polis odbywają się zgłoszenia.
Omówienie sytuacji nietypowych - stanowiących przyczynę zdarzeń drogowych z udziałem pojazdów nauki jazdy
Szkody parkingowe:
- osiedla,
- sklepy,
- teren prywatny,
Szkody z „dziurą”:
- jezdnia,
- parking,
- wjazdy/wyjazdy
- prywatna posesja
Szkody z przedmiotami ruchomymi
- gałąź,
- element reklamy,
- element budynku,
Szkody nagłe – inni uczestnicy ruchu drogowego:
- pieszy,
- rowerzysta,
- hulajnoga,
- skuter,
- motocykl,
- inny pojazd
Szkody wymuszenie:
- wyprzedzanie,
- omijanie,
- wymijanie
Szkody zwierzęta:
- domowe
- dzikie
Szkody z zaniedbań:
- instruktor,
- egzaminator.
Szkody przy załadunku/wyładunku
- wsiadanie,
- wysiadanie,
- załadunek,
- rozładunek.
Szkody przyczepka:
- pojazdem
- bez pojazdu
Sposoby radzenia sobie z różnymi sytuacjami mającymi bezpośredni wpływ na wystąpienie szkody komunikacyjnej.
W tej sekcji skupimy się na pracy instruktora nauki jazdy w odniesieniu do wielości sytuacji, w których może dojść do uszkodzenia pojazdu w trakcie prowadzonych zajęć praktycznych.
Omówimy konkretne kazusy, które biorąc pod uwagę nasze doświadczenie w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych będą podstawą do poszerzenia horyzontów w zakresie przewidywania zagrożeń.
Ponadto w tym module zaplanowano ćwiczenia polegające na ustalaniu sprawcy zdarzenia drogowego na podstawie konkretnych przykładów.
Zakończenie.
Podsumowanie zebranych wiadomości i ich implementacja na potrzeby zawodu instruktora nauki jazdy. Omówienie kwestii odpowiedzialności za szkody.
Po kursie uczestnik przystępuje do egzaminu walidacyjnego.
Podane godziny szkolenia są godzinami zegarowymi. W trakcie szkolenia przewidziano 15-minutową przerwę, która nie jest wliczona w czas usługi rozwojowej.
Szkolenie przeprowadzone jest w grupie, w ogrzewanej/klimatyzowanej sali.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Zajęcia teoretyczne. | Prowadzący Robert Włodarczyk | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Przerwa. | Prowadzący Robert Włodarczyk | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Egzamin. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 333,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 333,33 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 350,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 350,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 50,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Robert Włodarczyk
Na przestrzeni pracy z jego inicjatywy zostało zrealizowanych szereg projektów na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym jak również programów dedykowanych do Ośrodków Szkolenia Kierowców wspierających kierowców.
Z jego inicjatywy powstały programy: BEZPIECZNA FLOTA – kompleksowa pomoc poszkodowanym w zdarzeniach drogowych, SZKODA APP – dokumentowanie miejsce zdarzenia, POK – prawna opieka kierowcy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Teczka, notes, długopis.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe