Kurs Trening Umiejętności Społecznych TUS. Szkolenie dwustopniowe. Online
Kurs Trening Umiejętności Społecznych TUS. Szkolenie dwustopniowe. Online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkoleniu dedykowane jest dla pedagogów, logopedów, terapeutów, nauczycieli, rodziców oraz dla wszystkich osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnościami, powodującymi brak lub ograniczenie możliwości komunikacji i funkcjonowania w społeczeństwie.
„Usługa również adresowana dla uczestników projektu Małopolski pociąg do kariery”, "Kierunek Rozwój"
Usługa dla osób indywidualnych oraz podmiotów gospodarczych.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
przygotowanie uczestników do prowadzenia zajęć rozwijających kompetencje społeczne u dzieci, młodzieży i dorosłych. Szkolenie składa się z dwóch stopni i odbywa się online. Pierwszy stopień wprowadza uczestników w teoretyczne podstawy TUS, a także w metody pracy nad komunikacją, empatią i współpracą w grupie. Drugi stopień poszerza wiedzę o zaawansowane techniki terapeutyczne oraz strategie dostosowania treningu do indywidualnych potrzeb uczestników, zwłaszcza osób z trudnościami społecznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje skuteczne strategie komunikacji interpersonalnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje i opisuje kluczowe elementy efektywnej komunikacji, takie jak aktywne słuchanie, asertywność, oraz dostosowanie komunikatu do odbiorcy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Planuje i wdraża strategie radzenia sobie z emocjami w sytuacjach społecznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje i prezentuje plan zarządzania emocjami w konkretnych sytuacjach stresujących oraz demonstruje jego zastosowanie w symulowanych scenariuszach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przeprowadza analizę konfliktów interpersonalnych oraz wdraża techniki ich rozwiązywania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje oceny przykładowego konfliktu, identyfikuje jego przyczyny i skutki, a następnie przedstawia możliwe rozwiązania oraz ich praktyczne zastosowanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Definiuje i ocenia swoje mocne oraz słabe strony w kontekście umiejętności społecznych | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia autodiagnozę swoich umiejętności społecznych, wskazując obszary wymagające dalszego rozwoju oraz formułuje konkretne kroki doskonalące. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia
- Program szkolenia – część teoretyczna
- I stopień
- Część 1 – Czym są umiejętności społeczne
- Część 2 – Rozwój umiejętności społecznych
- Część 3 – Jak rozwijać umiejętności społeczne
- Część 4 – TUS jako metoda pracy
- Część 5 – Diagnoza i dobór grupy
- Część 6 – Prowadzenie zajęć metodą TUS
- Część 7 – Obszary umiejętności społecznych
- Część 8 – Radzenie sobie z zachowaniami trudnymi
- II stopień
- Część 1 – Czym jest autyzm i zaburzenia ze spektrum
- Część 2 – Rozwój społeczny w spektrum autyzmu
- Część 3 – Diagnoza funkcjonalna sfery społecznej w spektrum autyzmu
- Część 4 – Planowanie terapii osób ze spektrum autyzmu
- Część 5 – Terapia w oparciu o triadę zaburzeń autystycznych
- Część 6 – TUS dla osób w spektrum autyzmu
- Część 7 – Obszary umiejętności społecznych – jak pracować z osobami z ASD
- Część 8 – Reagowanie na zachowania trudne
CZAS TRWANIA:
Szkolenie obejmuje 16 godzin dydaktycznych (45 minut) = 12 godzin zegarowych
Warunki organizacyjne:
Materialy szkoleniowe zostaną przesłane na mail oraz zawieszone na platformie podczas szkolenia.
Przerwy wliczają się do czasu szkolenia.
Wymagania od uczestnika: Uczestnik powinien wykazywać chęć i gotowość do pracy nad sobą oraz doskonalenia swoich umiejętności społecznych.
Szkolenie "Kurs Trening Umiejętności Społecznych (TUS)" będzie przeprowadzane w formie zdalnej na platformie Microsoft Teams, co umożliwi uczestnikom udział z dowolnego miejsca z dostępem do internetu.
Forma zajęć:
- Zajęcia online na żywo – będą prowadzone w czasie rzeczywistym, co pozwoli na bezpośrednią interakcję z prowadzącymi i innymi uczestnikami.
- Webinaria i wykłady – obejmą prezentacje multimedialne, omawiające teoretyczne podstawy TUS oraz praktyczne metody pracy.
- Dyskusje i ćwiczenia praktyczne – uczestnicy będą angażowani w symulacje, analizy przypadków oraz ćwiczenia mające na celu rozwój umiejętności prowadzenia treningów TUS.
- Sesje pytań i odpowiedzi – prowadzący będą odpowiadać na pytania uczestników, zapewniając wsparcie merytoryczne.
Wymagania techniczne od uczestników:
- Komputer, laptop lub tablet z dostępem do internetu.
- Zainstalowana aplikacja Microsoft Teams (lub dostęp do niej przez przeglądarkę).
- Mikrofon i kamera – zalecane, aby aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach praktycznych oraz dyskusjach Na 3 dni przed spotkaniem uczestnik dostanie inforamcję na temat logowania oraz dostęp do platformy.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do:
- Psychologów, pedagogów, terapeutów i innych specjalistów zajmujących się wsparciem dzieci, młodzieży i dorosłych w obszarze rozwoju społecznego.
- Nauczycieli, wychowawców oraz osób pracujących w szkołach i ośrodkach wychowawczych.
- Rodziców i opiekunów dzieci z trudnościami w zakresie umiejętności społecznych, którzy chcą rozwijać wiedzę i umiejętności w tym zakresie.
- Osób pracujących z osobami ze spektrum autyzmu, ADHD, czy zaburzeniami emocjonalnymi, gdzie trening umiejętności społecznych stanowi część terapii.
WALIDACJA:
Walidacja to proces potwierdzenia zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyczny sposób. W tym kontekście jest to etap kończący szkolenie, mający na celu sprawdzenie, czy uczestnik opanował wymagany zakres treści dotyczący m.in.:
- umiejętności społecznych,
- metod pracy TUS (Trening Umiejętności Społecznych),
- diagnozy i prowadzenia zajęć z osobami w spektrum autyzmu,
- radzenia sobie z trudnymi zachowaniami.
Na czym polega walidacja w tym szkoleniu? Proces walidacji składa się z testu teoretycznego- 10-15 pytań zamkniętych
Na jakiej podstawie odbywa się zaliczenie? Zaliczenie następuje na podstawie:
- Obecności na zajęciach – uczestnictwo we wszystkich częściach wykładowych (łącznie 19 modułów)- minimum 80%
- Aktywnego udziału – zadawanie pytań, udział w dyskusjach, ćwiczeniach (jeśli przewidziane).
- Warunki niezbędne do zdobycia kwalifikacji/kompetencji – zaliczenie testu wiedzy na min. 80%
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Część 1 – Czym są umiejętności społeczne Część 2 – Rozwój umiejętności społecznych Część 3 – Jak rozwijać umiejętności społeczne (wykład na żywo, wideokonferencja, czat) | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 przerwa | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Część 4 – TUS jako metoda pracy Część 5 – Diagnoza i dobór grupy (wykład na żywo, wideokonferencja, czat) | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Część 6 – Prowadzenie zajęć metodą TUS Część (wykład na żywo, wideokonferencja, czat) | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 przerwa | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Część 7 – Obszary umiejętności społecznych Część 8 – Radzenie sobie z zachowaniami trudnymi (wykład na żywo, wideokonferencja, czat) | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Część 1 – Czym jest autyzm i zaburzenia ze spektrum Część 2 – Rozwój społeczny w spektrum autyzmu (wykład na żywo, wideokonferencja, czat) | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 przerwa | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Część 3 – Diagnoza funkcjonalna sfery społecznej w spektrum autyzmu Część 4 – Planowanie terapii osób ze spektrum autyzmu (wykład na żywo, wideokonferencja, czat) | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Część 5 – Terapia w oparciu o triadę zaburzeń autystycznych Część 6 – TUS dla osób w spektrum autyzmu (wykład na żywo, wideokonferencja, czat) | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 przerwa | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Część 7 – Obszary umiejętności społecznych – jak pracować z osobami z ASD Część 8 – Reagowanie na zachowania trudne (wykład na żywo, wideokonferencja, czat) | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Grażyna Raczyńska
Justyna Tomczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypt w wersji elektronicznej
Informacje dodatkowe
"zaakceptowano Regulamin dla instytucji szkoleniowych"
1 godzina= 45 min zajęć dydaktycznych
*Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
*Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Podstawa zwolnienia z VAT: art. 113 ust. 1 i 9 Ustawa o podatku od towarów i usług
"Warunkiem kwalifikowalności kosztów szkolenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zaplanowanych zajęć."
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Warunki techniczne: komputer lub smartfon z dostępnem do internetu oraz kamerką.
platforma: Microsoft Teams
Minimalne wymagania sprzętowe:
- Komputer: Wsparcie dla systemu operacyjnego Windows, macOS lub Linux. Możliwe jest również korzystanie z aplikacji mobilnej na urządzeniach z systemem Android lub iOS.
- Procesor: W miarę możliwości procesor Intel Core i3 lub równoważny.
- Pamięć RAM: Co najmniej 4 GB RAM.
- Karta graficzna: Zintegrowana karta graficzna lub dedykowana karta graficzna dla lepszej jakości transmisji wideo.
- Dysk twardy: Wolne miejsce na dysku twardym dla ewentualnego pobierania materiałów szkoleniowych.
- Kamera internetowa: Wbudowana kamera internetowa lub zewnętrzna kamera USB w celu uczestnictwa w sesjach wideo.
- Mikrofon: Wbudowany mikrofon lub zewnętrzny mikrofon USB dla udziału w rozmowach głosowych.
Minimalne wymagania łączeniowe:
- Szybkość łącza internetowego: Stabilne połączenie internetowe z przepustowością wystarczającą do transmisji wideo i dźwięku. Zalecana prędkość to co najmniej 1 Mbps dla sesji wideo w jakości standardowej i 2 Mbps dla sesji wideo w jakości HD.
- Ping: Niski czas odpowiedzi (ping), aby uniknąć opóźnień w transmisji dźwięku i obrazu.
- Technologia: Preferowane jest połączenie kablowe (Ethernet) zamiast połączenia Wi-Fi dla większej stabilności.
Podstawą do rozliczenia usługi będzie wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.