Edukator programu Ninanki - kurs
Edukator programu Ninanki - kurs
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Grupa docelowa usługi
Kurs dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego, osób prowadzących zorganizowane zajęcia ruchowe dla dzieci w wieku 3 – 10 lat.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie w innych formach kształcenia prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podstawowym założeniem konstrukcji autorskiego programu edukacji sportowej prof. dr hab. n. med. Krzysztofa Ficka pod nazwą Ninanki jest synteza wielu dziedzin naukowych, a także artystycznych, których efektem będzie uczenie od najmłodszych lat prawidłowych nawyków motorycznych, jak również skierowanie uważności dzieci na świadomość własnego ciała oraz rytmizację ruchu. Synchronizacja muzyki i ruchu wpaja najmłodszym właściwe nawyki chodzenia, prostowania się czy schylania.https://ninanki.pl/
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy uczestnik wyjaśnia pojęcie podstawowych wzorców ruchowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje podstawowe pojęcia motoryczne związane ze wzorcami ruchowymi: chód, przysiad, zginanie tułowia, prostowanie tułowia, rotacja tułowia, pchanie i ciągnięcie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy uczestnik omawia możliwości stosowania ćwiczeń i środków dydaktycznych stosownie do celów kształtowania podstawowych wzorców ruchowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia rolę odpowiedniego doboru rytmu do ćwiczeń usprawniających psychomotorykę dzieci, obniżających napięcie psychofizyczne i emocjonalne oraz stymulujących aktywność poznawczą i ruchową | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia wpływ oddziaływania kolorów i światła na proces wychowawczy i zachowanie dzieci, w szczególności podczas realizacji zadań ruchowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia związek postrzegania zewnętrznego świata i innych ludzi przez pryzmat własnej osoby oraz ekologii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik posługuje się podstawowymi pojęciami muzycznymi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności uczestnik potrafi przeprowadzić diagnozę w zakresie podstawowych wzorców ruchowych | Kryteria weryfikacji Przeprowadzenie badania podstawowych wzorców ruchowych (chód, przysiad, zginanie tułowia, prostowanie tułowia, rotacja tułowia, pchanie i ciągnięcie) z wykorzystaniem arkusza diagnostycznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności uczestnik potrafi opracować i przeprowadzić zajęcia ruchowe zgodnie z zasadami programu edukacyjnego Ninanki | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje ćwiczenia prawidłowych wzorców ruchowych podczas zajęć | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje muzykę do aktywności fizycznych w oparciu o wzorce ruchowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje trening poznawczy dzieci podczas realizacji zadań ruchowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje kolory do kodowania przez dzieci informacji o wzorcach ruchowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik podczas zajęć ruchowych z dziećmi łączy postrzeganie zewnętrznego świata i innych ludzi przez pryzmat własnej osoby oraz ekologii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych uczestnik jest świadomy własnych ograniczeń i wie kiedy zwrócić się do specjalisty z problemami związanymi z wykonywanym zawodem nauczyciela | Kryteria weryfikacji Uczestnik przejawia świadomość własnych ograniczeń i sytuacji konieczności skierowania dziecka do specjalisty | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęAkademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoAkademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Treści modułu kształcenia | Liczba godzin | ||
Zajęcia teoretyczne | |||
1. | BLOK I: WPROWADZENIE DO PROGRAMU NINANKI
| 2 | |
2. | BLOK II: TEORIA RUCHU
| 4 | |
3. | BLOK III: SYNTEZA RUCHU MUZYKI, PLASTYKI I EKOLOGII
| 2 | |
Razem | 8 | ||
Zajęcia praktyczne | |||
1. | BLOK IV: WDRAŻANIE PROGRAMU NINANKI
| 10 | |
Razem | 10 | ||
Praca samodzielna w wybranej placówce oświatowej | |||
1. | WPROWADZANIE PROGRAMU W PLACÓWKACH | 22 | |
Razem | 22 | ||
Ogółem | 40 |
Harmonogram kursu oraz godziny kursu podane są w godzinach dydaktycznych.
1 godzina dydaktyczna to 45 minut zegarowych.
Harmonogram kursu obejmuje:
- 8 godzin dydaktycznych zajęć teoretycznych realizowanych w formie stacjonarnej na AWF Katowice oraz w formie e-learningowej na platformie Moodle (w tym 6 godzin dydaktycznych realizowanych jest w formie e-learningowej),
- 10 godzin dydaktycznych zajęć praktycznych realizowanych stacjonarnie na AWF Katowice,
- 22 godzin dydaktycznych pracy samodzielnej realizowanej w wybranej placówce oświatowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 56,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 56,25 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Julia Walatek
Prywatnie pasjonatka sportu, każdej formy aktywności fizycznej i wszechstronnego kształcenia ruchowego.
Współtwórczyni ruchowych aspektów programu, która w oparciu o teorie przygotowania motorycznego i kształtowania ruchowego kreuje interesujące, angażujące i lubiane przez dzieci ćwiczenia a także gry i zabawy oparte na wzajemnej współpracy. Uczestniczka i prowadząca liczne wydarzenia mające na celu promowanie Programu i zachęcanie do aktywności fizycznej osoby w każdym przedziale wiekowym.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszystkie materiały dla uczestników zostaną zamieszczone na platformie e-learningowej Moodle.
Warunki uczestnictwa
Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego. Osoby prowadzące zorganizowane zajęcia ruchowe dla dzieci w wieku 3 – 10 lat.
Informacje dodatkowe
Celem kursu jest przygotowanie nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej do samodzielnego prowadzenia zajęć z dziećmi w ramach programu Ninanki, który obejmuje obszar rozwoju psychomotorycznego i muzycznego w oparciu o naukę podstawowych wzorców ruchowych, akcentujących koordynację i koncentrację.
https://ninanki.pl/
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia kursu oraz certyfikat Edukatora programu Ninanki
Tytuł Edukatora programu Ninanki jest ważny przez okres 5 lat od daty ukończenia kursu. Po tym okresie należy podjąć działania w celu przedłużenia certyfikatu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Część e-learningowa kursu będzie realizowana na platformie Moodle.
Minimalne wymagania sprzętowe urządzenia Uczestnika:
- Komputer, laptop lub tablet z aktualnym systemem operacyjnym (Windows 10 lub nowszy, macOS 10.14 lub nowszy, aktualny Android lub iOS).
- Procesor min. 1 GHz (zalecany dwurdzeniowy lub lepszy).
- Pamięć RAM: min. 4 GB (zalecane 8 GB lub więcej).
- Rozdzielczość ekranu: co najmniej 1024×768 px.
- Aktualna wersja przeglądarki internetowej: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari (obsługa JavaScript i cookies włączona).
- Kamera internetowa i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne) – wymagane do udziału w zajęciach synchronicznych / wideokonferencjach.
- Słuchawki lub głośniki – dla lepszej jakości dźwięku.
Minimalne wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Stabilne połączenie szerokopasmowe.
- Prędkość pobierania (download) min. 1 Mb/s, prędkość wysyłania (upload) min. 0,5 Mb/s – dla przeglądania materiałów i komunikacji tekstowej.
- Dla wideokonferencji (np. przez Zoom, BigBlueButton, MS Teams w Moodle): zalecane min. 2 Mb/s pobierania i 1 Mb/s wysyłania.
- Niskie opóźnienia (ping) – najlepiej poniżej 150 ms.