STUDIA PODYPLOMOWE Zarządzanie Oświatą
STUDIA PODYPLOMOWE Zarządzanie Oświatą
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Studium przeznaczone jest dla nauczycieli oraz pracowników oświatowej administracji samorządowej, chcących ubiegać się o stanowiska kierownicze w szkołach lub placówkach oświatowo-wychowawczych.
Jest to usługa adresowana do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój"
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji13-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi168
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zdobyta podczas proponowanych studiów podyplomowych wiedza oraz praktyczne umiejętności zarządzania placówką oświatową, w jakie zostanie wyposażony absolwent studiów, pozwolą na sprawne wykonywanie powierzonych zadań wynikających z zajmowanego stanowiska. Pozyskane podczas zajęć kompetencje umożliwią sprawne kierowanie szkołą lub placówką edukacyjną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent posiada wiedzę na temat sprawnego i twórczego zarządzania placówką oświatową | Kryteria weryfikacji definiuje metody systemu zarządzania różnymi placówkami oświatowymi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje zalety i wady metod systemów zarządzania różnymi placówkami oświatowymi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji dokonuje wyboru odpowiedniej metody zarządzania określoną placówką oświatową | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada wiedzę na temat potrzeb wynikających z zasad reformy oświatowej oraz regionalnej polityki edukacyjnej | Kryteria weryfikacji definiuje różnice wprowadzanych reform oświatowych na przestrzeni lat | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji definiuje potrzeby placówek oświatowych wynikające z wdrażania reform na przestrzeni lat | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności w zakresie stosowania innowacyjnych metod organizacji i zarządzania placówkami | Kryteria weryfikacji kreuje nowe metody zarządzania placówką światową | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji definiuje metody organizacji placówki oświatowej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności w zakresie podejmowania decyzji służących poszukiwaniu nowych płaszczyzn działania i aktywności w celu ciągłego podnoszenia jakości kształcenia oraz dostosowywania oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy. | Kryteria weryfikacji charakteryzuje zadania w celu poszukiwaniu nowych płaszczyzn działania i aktywności w celu ciągłego podnoszenia jakości kształcenia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje zadania w celu dostosowywania oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada kompetencje w zakresie sprawnego kierowania szkołą lub placówką edukacyjną | Kryteria weryfikacji definiuje potrzeby placówki oświatowej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje problemy związane z zarządzaniem problemem w placówce oświatowej | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji opracowuje plan skutecznego reagowania na występujące potrzeby placówki oświatowej | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada kompetencje w zakresie bycia liderem placówki oświatowo-wychowawczej na miarę XXI wieku | Kryteria weryfikacji definiuje pojęcie lidera | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji opracowuje metody pracy w zakresie liderowania w placówce oświatowej | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji definiuje metody skutecznego zarządzania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Organizacja, przygotowanie i przebieg konkursu na dyrektora placówki oświatowej
- Wybrane zagadnienia prawa oświatowego
- Współpraca dyrektora szkoły z organem prowadzącym i nadzorującym
- Propedeutyka organizacji systemu oświaty w Polsce
- Finanse w oświacie
- Współpraca dyrektora szkoły ze środowiskiem zewnętrznym
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Public relations współczesnej placówki oświatowej
- Pozyskiwanie środków finansowych ze źródeł zewnętrznych przez placówki oświatowe
- Bezpieczeństwo i higiena pracy
- Rola i zadania dyrektora przedszkola oraz szkoły podstawowej
- Rola i zadania dyrektora szkoły ponadpodstawowej
- Przywództwo edukacyjne
- Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 19,05 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 19,05 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marlena Perzyńska
- Jednolite studia magisterskie, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Olsztynie, filologia polska, specjalność nauczycielska, 1988 r.
- Studia Podyplomowe w zakresie Diagnozy i Tworzenia Programów Edukacyjnych, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, 2000 r.
- Studia Podyplomowe w zakresie Zarządzania Placówką Oświatową, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, 2001 r.
- Studia podyplomowe Liderów Oświaty, Collegium Civitas w Warszawie, 2015
- Studia podyplomowe w zakresie Administracja i zarządzanie finansami publicznymi, Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, 2016 r.
- Studia podyplomowe w zakresie Zarządzanie zasobami w podmiotach leczniczych, Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, 2018 r.
27 lat pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela, wicedyrektora i dyrektora szkoły (1988-2015)
Od 2016 r. praca na stanowisku Naczelnika Wydziału Edukacji i Zdrowia w Starostwie Powiatowym w Działdowie
Odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej i Brązowym Krzyżem Zasługi
Przemysław Ziółkowski
Bożena Ciechanowska
mgr Pedagogiki, ukończona Szkoła Trenerów Biznesu, Szkoła Terapii Poznawczo-Behawioralnej INTEGRAL,kurs Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej
Psychoterapeuta systemowy – Wielkopolska Szkoła Terapii Systemowej
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi:
2010 - nadal - własna działalność o charakterze szkoleniowym, od 2012 - nadal - Prywatna praktyka psychoterapeutyczna,
2018-2021- Dyrektor Poradni ZOE Terapia i Rozwój
Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia z zakresu kompetencji społecznych i biznesowych. Umiejętnie łączy w szkoleniach wiedzę z zakresu zarządzania i psychologii. Współpracuje jako trener z korporacjami, sektorem MMŚP, organizacjami pozarządowymi, szkołami oraz instytucjami. Od 2012 roku prowadzi treningi interpersonalne oraz szkolenia z zakresu poradnictwa psychologicznego. Zrealizowała w tym zakresie pow. 2000 godzin szkoleniowych. Tworzy i realizuje autorskie projekty doskonalące umiejętności liderskie, trenerskie i coachingowe oraz projekty związane z wypracowywaniem standardów obsługi klienta. Dotyczą one kluczowych kompetencji biznesowych tj. skuteczne zarządzanie sobą i ludźmi, budowanie zespołów, motywowanie, negocjowanie, profesjonalna obsługa klienta. Realizuje również szkolenia ukierunkowane na rozwój osobisty.
Bogna Łoś
Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu – studia magisterskie na kierunku historia, specjalność nauczycielska, Nr dyplomu 6941/H z 5 listopada 1987 r.
Doświadczenie zawodowe
Nauczyciel – 1987 – 2000
• 1.09.1987 – 31.08.1991 Internat Zespołu Szkół Chemicznych - wychowawca,
• 18.09.1990 – 19.06.1991 Szkoła Podstawowa w Niewieścinie - nauczyciel historii,
• 1.10.1991-31.08.1992 Szkoła Podstawowa nr 10 w Bydgoszczy– nauczyciel historii,
• 1.09.1992 – 31.10.2000 CKU nr 2 w Bydgoszczy – nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie.
• 01.02.1999 – 23.06.2000 r. Zespół Szkół Technicznych w Bydgoszczy – nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie.
• 01.11. 2000 – 2025 Wizytator – Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy.
Agnieszka Naszko
2006 r. - Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Wydział Humanistyczny na kierunku pedagogika w zakresie psychopedagogiki, tytuł zawodowy magister.
Pedagog zatrudniona na stanowisku dyrektora Branżowej Szkoły I Stopnia Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy, Technikum Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy oraz rozpoczynającego swoją działalność Centrum Kształcenia Zawodowego „Akademia Rzemiosła”. Członek rady Fundacji „Rzemiosło”, wykładowca na kursach pedagogicznych w Kujawsko-Pomorskiej Izbie Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy oraz w Wyższej Szkole Gospodarki na kierunkach: Przygotowanie pedagogiczne oraz Zarzadzanie oświatą. Prelegent na konferencjach oraz wydarzeniach dotyczących kształcenia dualnego. W latach 2020-2022 koordynator projektu „Aktywizacja osób dorosłych w ramach ośrodków edukacji LOWE”. W 2022 r. nagrodzona srebrnym medalem imienia Jana Kilińskiego „za zasługi dla Rzemiosła Polskiego”.
Małgorzata Ossendowska
2000 rok - Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy - pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne
2002 rok – Akademia Bydgoska – administracja i zarządzanie
Doświadczenie zawodowe:
Od 1997r. jestem dyrektorem publicznego Przedszkola nr28 Angielskojęzycznego ,,Mały Poliglota ''w Bydgoszczy . Od 2006r. jestem ekspertem do spraw awansu zawodowego wpisanym na listę MEN . Pełniłam funkcję w komisji interdyscyplinarnej przy Kujawsko -pomorskim Kuratorze Oświaty. Posiadam medal KEN . Otrzymałam kilka nagród Kujawsko-pomorskiego Kuratora Oświaty , Prezydenta Miasta Bydgoszczy i Ministra Edukacji Narodowej . W Latach 2005 -2018 byłam koordynatorem projektów unijnych w ramach projektów Comenius . Brałam udział w delegacjach zagranicznych na kursach doskonalących moje kompetencje w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech i Grecji. Jestem pomysłodawca i współautorem projektu nauczania dzieci od 3 roku życia j. angielskiego w przedszkolu . Od 1999r. w mojej placówce intensywnie nauczamy dzieci j. angielskiego . Aby język obcy był drugim językiem własnym dziecka. Placówka, którą prowadzę była pierwszą w województwie placówką certyfikowaną uczącą dzieci na podstawach planu daltońskiego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiał w wersji cyfrowej uudostępniany uczestnikom w chmurze
Warunki uczestnictwa
Kandydat musi posiadać minimum wykształcenie wyższe, ukończone na poziomie:
- studiów I stopnia nadających tytuł zawodowy licencjata lub inżyniera;
- studiów II stopnia nadających tytuł zawodowy magistra
- jednolitych studiów magisterskich
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
Harmonogram studiów składa się z: 160h dydaktycznych zajęć tj. 120h zegarowych i jednej godziny dydaktycznej walidacji tj. 45 min z jednej godziny zegarowej.
Łącznie 161h dydaktycznych tj. 120 godzin zegarowych i 45 min.
Program studiów podyplomowych realizowany jest w godzinach dydaktycznych.
Harmonogram zajęć w Karcie Usług nie zawiera przerw między zajęciami.
Koszt studiów podyplomowych wskazany w Karcie Usług nie zawiera opłaty wpisowej oraz opłat za przedłużenie terminu ukończenia studiów podyplomowych oraz opłat za wysyłanie dokumentów pocztą tradycyjną.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia prowadzone będą z wykorzystaniem narzędzia w postaci aplikacji MS TEAMS