Lean Green Belt (edycja 17)
Lean Green Belt (edycja 17)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Liderzy i managerowie średniego i wyższego szczebla
Dyrektorzy pionów
Przedsiębiorcy i właściciele firm
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji24-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi66
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest doskonalenie kompetencji zarządczych i przywódczych w obszarze Lean / Kaizen / Ciągłego doskonalenia oraz przygotowanie kadry managerskiej do podjęcia działań optymalizacyjnych w swojej organizacji. Do programu mogą zostać zakwalifikowane osoby nie pełniące funkcji managerskich pod warunkiem, że wykazują zainteresowanie objęciem takiej roli w przyszłości.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje marnotrawstwa oraz wartość dodaną w procesie | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje co najmniej 3 rodzaje marnotrawstwa w procesie | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wiedza: Wylicza potencjał do wzrostu efektywności | Kryteria weryfikacji Przedstawia obliczenia oszczędności w oparciu o dane z procesu | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Wiedza: Projektuje stan przyszły procesu i planuje eksperymenty PDCA | Kryteria weryfikacji Przedstawia logiczny plan eksperymentu PDCA zgodny z diagnozą | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętności: Mapuje i diagnozuje stan obecny wybranego procesu | Kryteria weryfikacji Przedstawia kompletną mapę procesu z identyfikacją punktów krytycznych | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętności:Moderuje sesje Problem Solving z użyciem narzędzi Lean | Kryteria weryfikacji Prowadzi sesję rozwiązywania problemów z użyciem np. 5 Why, Ishikawy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Umiejętności:Projektuje system zarządzania efektywnością pracy | Kryteria weryfikacji Definiuje KPI i przedstawia plan spotkań boardmeeting | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Wspiera pracowników w adaptacji do zmian organizacyjnych | Kryteria weryfikacji Analizuje reakcje pracowników i proponuje działania wspierające | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Uwzględnia oczekiwania pracowników wobec lidera i organizacji | Kryteria weryfikacji Identyfikuje oczekiwania pracowników i przekłada je na działania lidera | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Buduje konsensus zespołowy wokół działań usprawniających | Kryteria weryfikacji Uzasadnia i przedstawia działania prowadzące do zaangażowania zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program
Moduł 0 (Wprowadzajacy)
KICK OFF – JAK ZACZĄĆ
- Moduł projektowy, pozwalający na rozpoczęcie działań w celu usprawnienia procesu i zdobycia certyfikatu Lean GreenBelt ®
- Zrozumienie przebiegu programu rozwojowego LGB
- Praktyczne wskazówki dotyczące następnych kroków
- Wytyczne do wyboru procesu, który zapewni możliwości nauki metody w życiu realnym oraz da potencjał na wygenerowanie oszczędności
- Dobór zespołu – charakterystyka członków zespołu, którzy wraz z liderem będą wytrwale dążyli do sukcesu
- Budowanie harmonogramu prac projektowych
- Kontrakt 5R dla zespołu projektowego
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność budowania zespołu w oparciu o 5R – Kierunek, Ramy, Role, Reguły, Relacje
- Zrozumienie roli lidera w budowaniu efektywnych i zaangażowanych zespołów
ZADANIE PRAKTYCZNE:
- Wypełnienie Karty Inicjatywy
- Wybór procesu do usprawnienia
- Dobór zespołu oraz 5R dla zespołu projektowego
Moduł 1
PODSTAWY LEAN
- Świadomość roli pracowników i liderów w ciągłym doskonaleniu procesów
- Lean vs. Narzędzia lean vs. Kultura Lean vs. Strategia Lean
- 5 elementów Strategii Lean
- Wartość dodana, marnotrawstwo oczywiste oraz marnotrawstwo ukryte
- Uprawomocnienie do identyfikowania i eliminacji marnotrawstwa
- 9 typów marnotrawstwa
- Nauka kwestionowania Status Quo
- Jak angażować pracowników w codzienną identyfikację marnotrawstw oraz poszukiwanie rozwiązań problemów?
- One Step Ahead – rekonesans przed analizą
OBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność identyfikacji marnotrawstwa oraz wartości dodanej w procesie
- Zrozumienie warunków docelowych, na których opiera się kultura Ciągłego Doskonalenia
ZADANIE PRAKTYCZNE:
- Identyfikacja najczęściej występujących marnotrawstw w organizacji
Moduł 2
DIAGNOZA STANU OBECNEGO – CZĘŚĆ 1
- Lean 3D – diagnoza, dopasowanie, doskonalenie
- Budowanie konsensusu z zespołem
- Mapowanie procesu:
- Identyfikacja portfolio procesów / matryca rodziny produktów
- SIPOC
- VSM / Makigami
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność identyfikowania obszaru z potencjałem do wzrostu efektywności
- Zdolność do identyfikacji wąskich gardeł mających wpływ na efektywność procesu
- Umiejętność dopasowania rodzaju mapowania do specyfiki branży
ZADANIE PRAKTYCZNE:
Stworzenie mapy wybranego procesu wraz z bazowymi pomiarami (Voice of Customers vs. stan obecny) i identyfikacją wartości dodanej i marnotrawstw
Moduł 3
DIAGNOZA STANU OBECNEGO – CZĘŚĆ 2
- Szczegółowa analiza efektywności i jakości procesów i zespołów
- Dobór odpowiednich narzędzi do wykorzystania w trakcie diagnozy:
- Analiza Cycle Time vs. Takt Time
- Audyt pracy standaryzowanej
- SWCS/SWS
- Ocena efektywności wykorzystania zasobów ludzkich
- MOS/ODIL
- Span of Control – efektywność struktury organizacyjnej
- Analiza przerwań
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność wyliczania potencjału do wzrostu efektywności procesu i zespołu
- Umiejętność doboru narzędzi analitycznych do specyfiki branży i procesu
ZADANIE PRAKTYCZNE:
Przeprowadzenie kompleksowej diagnozy stanu obecnego na wybranym procesie z wykorzystaniem wybranych narzędzi analitycznych
Moduł 4
EKSPERYMENTY PDCA
- Metodologiczne podejście do rozwiązywania problemów
- Dobór najlepszego podejścia do problemów wynikających z analizy procesu
- Schemat FPR – Fakty, Przyczyny, Rozwiązania
- Eksperymenty PDCA
- Wybrane narzędzia Problem Solving: 5x Dlaczego, Diagram Ishikawy, FTA, Burza mózgów, PVA
- Metodyka moderowania zespołów rozwiązywania problemów
- Stworzenie planu wdrożeń wraz z oceną ich materialnego wpływu na proces
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność wyboru najskuteczniejszego podejścia w zależności od typu problemu
- Umiejętność projektowania stanu przyszłego i przeprowadzania eksperymentów zgodnie z cyklem PDCA
ZADANIE PRAKTYCZNEE:
- Zaprojektowanie stanu przyszłego wraz z eksperymentami w oparciu o pełen cykl PDCA
Moduł 5
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
- Geneza zmian organizacyjnych
- Emocje towarzyszące zmianie
- Ja w zmianie
- Organizacja w zmianie
- Zespół w zmianie
- Etapy procesu zmiany (wyparcie, opór, próby, akceptacja)
- Etapy formowania zespołu
- Zarządzanie konfliktem
- Sposoby wyrażania oporu – reakcja na stres
- Mapa kluczowych interesariuszy
- Matryca agentów zmiany oraz matryca ryzyka zmiany
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Świadomość złożoności procesu i dynamiki zmian organizacyjnych: kontekst racjonalny, emocjonalny i relacyjny
- Rozwój umiejętności i warsztatu pracy w zakresie efektywnego i skutecznego przeprowadzania zmian w organizacji
ZADANIE PRAKTYCZNE:
- Przeprowadzenie analizy kluczowych interesariuszy oraz planu przeprowadzenia ich przez zmianę
Moduł 6
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PROCESEM
- Siła zarządzania wizualnego
- Utrzymanie zmiany poprzez regularną identyfikację
- i rozwiązywanie problemów w procesie
- Problemy zamiast pomysłów
- Boardmeetingi – Efektywne spotkania zespołowe
- Cykl Cel – Wynik – Kaizen
- Jak stale mierzyć, czy przeprowadzane eksperymenty przynoszą oczekiwane rezultaty
- Weryfikacja eksperymentów PDCA
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność zaprojektowania i uruchomienia systemu zarządzania efektywnością pracy
- Poznanie standardu pracy lidera w oparciu o spotkania typu Boardmeeting
ZADANIE PRAKTYCZNE:
- Przygotowanie tablicy do Boardmeetingów pokazującą cykl PDCA
- Przygotowanie prezentacji do certyfikacji
Egzamin teoretyczny
Obrona pracy projektowej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 30 Kick off - Jak zacząć? | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 30 Podstawy Lean Management +Pre-work | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 30 Podstawy Lean Management | Prowadzący Małgorzata Panasiuk | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 30 Konsultacje indywidnulne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 30 Diagnoza Stanu Obecnego cz. 1 + Pre-work | Prowadzący Małgorzata Panasiuk | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 30 Diagnoza Stanu Obecnego cz. 1 | Prowadzący Monika Barańska | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 30 Konsultacje indywidnulne | Prowadzący Łukasz Baj | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 30 Diagnoza Stanu Obecnego cz. 2 +Pre-work | Prowadzący Joanna Jędryka-Barszcz | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 30 Konsultacje grupowe z opiekunem programu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 30 Diagnoza Stanu Obecnego cz. 2 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 30 Konsultacje indywidnulne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 30 Precertyfikacje | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 30 Precertyfikacje | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 30 Precertyfikacje | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 30 Precertyfikacje | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 30 Eksperymenty PDCA +Pre-work | Prowadzący Łukasz Baj | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 30 Eksperymenty PDCA | Prowadzący Łukasz Baj | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 30 Konsultacje indywidnulne | Prowadzący Łukasz Baj | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 30 Zarządzanie Zmianą + Pre-work | Prowadzący Małgorzata Panasiuk | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 30 Konsultacje indywidnulne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 30 Efektywne Zarządzanie Procesem + Pre-work | Prowadzący Małgorzata Panasiuk | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 30 Konsultacje indywidnulne | Prowadzący Łukasz Baj | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 30 Konsultacje grupowe z opiekunem programu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 30 Eksperymenty PDCA | Status | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 30 Eksperymenty PDCA | Status | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 30 Egzamin online | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 30 Egzamin poprawkowy online | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 30 Obrony online termin I | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 30 Obrony online termin II | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 30 Obrony online termin III | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 9 836,31 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 997,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 149,04 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 121,17 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Panasiuk
w polskich oraz międzynarodowych organizacjach. Doświadczenie zdoby te w zarządzaniu obszarami
HR w różnych branżach, modelach biznesowych pomaga jej w tworzeniu usług HR które odpowiadają
na potrzeby biznesu. Tworzy, wdraża i doskonalį procesy HR, zarządza zespołami, prowadzi projekty
rozwojowe dla kadry liderskiej. W ramach ciągłego doskonalenia procesów specjalizuje się m.in.
w obszarach: kompetencje menedżerskie i przywódcze, komunikacja, kultura organizacyjna, procesy
HR. Psycholog, coach, certyfikowany konsultant narzędzi diagnostycznych (Lumina Learning, Hogan
Assessment, Thomas International), certyfikowany Scrum Master i Product Owner.
Od 2023 Trener realizujący certyfikowane Programy Rozwojowe (Leadership Executive Program, MBA
Powerful Leadership, Lean Green Belt, First Time Leader) – wspiera liderów w rozwoju osobistym,
rozwoju przywództwa oraz doskonaleniu procesów i organizacji. Konsultant w projektach związanych
z obszarem HR – mapuje i analizuje procesy, projektuje i wdraża efektywne rozwiązania. Od 2021
Konsultant Lumina Learning - prowadzi indywidualne sesje feedbackowo-coachingowe z liderami oraz
C-level oraz warsztaty zespołowe wspierające rozwój komunikacji, odporności na stres, budowanie
własnego stylów przywództwa. W latach 2017-2024 w roli Head of HR zarządzała obszarami oraz
zespołami w Leanpassion, Altkom Software & Consulting, Sollers Consulting.
Joanna Jędryka-Barszcz
usług wspólnych GBS/BPO. Współpracowała z międzynarodowymi firmami, gdzie jako konsultant
Zmiany Organizacyjnej była odpowiedzialna za adopcję w globalnych projektów transformacyjnych
(m.in. SAP Ariba, ServiceNow, ERP).
Fascynują ją psychologiczne i społeczne aspekty funkcjonowania człowieka w organizacji, począwszy
od efektywności indywidualnej, przywództwo, przez budowanie zespołowości, i szeroko pojętą kulturę
organizacyjną. Jej silne strony to komunikacja i budowanie zaangażowania interesariuszy na wszystkich
poziomach organizacji.
Asia ukończyła studia magisterskie na kierunku Filologia Angielska, podyplomowe
studia: Transition Manager Academy; Psychologia Pozy tywna w Praktyce: Trener Umiejętności
Psychospołecznych; ponadto jest certyfikowanym Menedżerem Zmiany Organizacyjnej
(PROSCI), coachem (Ericsson Proffesional Coach), oraz Lean Black Belt (Leanpassion).
Łukasz Baj
Obecnie trener Akademii Lean Black Belt, Lean Green Belt oraz Lean Leadership . Od ponad roku prowadzi transformację zgodnie ze Strategią Lean dla GEFCO Polska . W ostatnich latach realizował kluczowe projekty optymalizacyjne w zakresie Lean Management m.in. dla: Carlsberg Shared Services, mBank S.A., mLeasing S.A.,Ultimo S.A., Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, BNP Paribas S.A.,
ZF Polpharma S.A., KGHM Polska Miedź S.A., MWiK Bydgoszcz, GXO. Wcześniej, przez 12 lat związany z KGHM Polska Miedź S.A. łącząc funkcje managera 80-cio osobowego zespołu z funkcją trenera
wewnętrznego W ramach ciągłego doskonalenia procesów specjalizuje się w następujących obszarach: Strategia Lean , Przywództwo Lean Leadership , Zarządzanie wizualne , Zarządzanie przez
cele , Problem Solving/Rozwiązywanie kompleksowych problemów biznesowych .
Monika Barańska
Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie jako menadżer doskonalenia w ramach systemów doskonalenia WCM, LEAN MANAGEMENT, TPM w dużych międzynarodowych firmach branży farmaceutycznej, spożywczej i samochodowej, metalowej tj. Scania Production Słupsk, Unilever, Polpharma, Astra Zeneca, Nyborg-Mawent.
Od 2021 wspiera małe i średnie firmy branży metalowej, budowlanej, meblowej, tekstylnej i edukacyjnej, gdzie głównym celem współpracy jest zwiększanie efektywności operacyjnej oraz wzrost zaangażowania pracowników w usprawnianie procesów.
Od 2002 trener z zakresu ciągłego doskonalenia oraz umiejętności miękkich, tj. podstaw filozofii, narzędzi twardych oraz przywództwo, zarządzanie wizualne, zarządzanie przez cele, problem solving, zasady pracy zespołowej i efektywnej komunikacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszystkie materiały dla uczestników szkolenia zapewnia Leanpassion Sp. z o.o.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do internetu