AI dla Nauczycieli: Jak zaoszczędzić nawet 80% czasu pracy w domu? Czas – Automatyzacja Przygotowania Lekcji i Oceniania
AI dla Nauczycieli: Jak zaoszczędzić nawet 80% czasu pracy w domu? Czas – Automatyzacja Przygotowania Lekcji i Oceniania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracodawców, pracowników placówek oświatowych, osób bezrobotnych chcących podnieść kompetencje, nauczycieli szkół podstawowych i średnich oraz wykładowców akademickich, edukatorów prowadzących zajęcia dodatkowe, korepetycje lub kursy online, autorów materiałów dydaktycznych, osób prowadzących blogi edukacyjne, kanały YouTube, platformy e-learningowe którzy chcą usprawnić proces planowania lekcji, oceniania i personalizacji nauczania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Uczestnikami mogą być zarówno osoby z podstawową znajomością narzędzi cyfrowych, jak i ci, którzy chcą rozwinąć swoje kompetencje technologiczne na bardziej zaawansowanym poziomie. Kurs szczególnie odpowiada na potrzeby dydaktyków, którzy szukają sposobów na oszczędność czasu, automatyzację rutynowych zadań oraz zwiększenie efektywności pracy.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji02-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji w codziennej pracy dydaktycznej. Uczestnicy nauczą się, jak z pomocą AI szybko przygotowywać materiały edukacyjne, automatyzować ocenianie oraz personalizować proces nauczania. Szkolenie ma na celu nie tylko zwiększenie efektywności pracy, ale także poprawę jakości edukacji i relacji z uczniami lub studentami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna możliwości i ograniczenia narzędzi AI w edukacji oraz zasady ich etycznego wykorzystania. | Kryteria weryfikacji Poprawna identyfikacja zastosowań, ryzyk i zasad etycznych w teście teoretycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi stworzyć z pomocą AI konspekt lekcji i wygenerować do niego spersonalizowane materiały. | Kryteria weryfikacji Zgodność konspektu z tematem, poprawne promptowanie, adekwatność materiałów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi wdrożyć AI do pracy dydaktycznej, promując uczciwość i samodzielność uczniów. | Kryteria weryfikacji Zaplanowanie działań edukacyjnych z jasnymi zasadami użycia AI. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: AI jako Asystent w Projektowaniu Lekcji i Materiałów Dydaktycznych
- Wprowadzenie do AI w Praktyce Nauczycielskiej: Czym jest AI i jak może stać się Twoim osobistym asystentem. Omówienie etycznego i odpowiedzialnego użycia AI w klasie.
- Szybkie generowanie konspektów i scenariuszy lekcji: Jak używać AI do tworzenia kompleksowych planów lekcji, uwzględniających cele, metody i aktywności.
- Tworzenie spersonalizowanych materiałów dydaktycznych: Generowanie fiszek, quizów, zadań, scenariuszy do ról, a nawet całych tekstów źródłowych dostosowanych do poziomu uczniów i tematu.
- Warsztat: Generowanie Konspektu Lekcji i Materiałów z AI. Uczestnicy pracują z narzędziami generatywnej AI (np. ChatGPT, Gemini, Copilot, Perplexity AI) w celu stworzenia konspektu lekcji na wybrany temat oraz wygenerowania do niego kilku spersonalizowanych ćwiczeń lub fiszek.
Moduł 2: Automatyzacja Oceniania Wypracowań, Sprawdzianów i Kartkówek
- AI w ocenie prac pisemnych: Jak wykorzystać AI do analizy gramatyki, stylu, spójności, argumentacji i oryginalności wypracowań. Generowanie wstępnych ocen i szczegółowych komentarzy.
- Automatyczne sprawdzanie testów i kartkówek: Omówienie narzędzi do automatycznej korekty testów wielokrotnego wyboru, a także zaawansowanych funkcji oceny odpowiedzi otwartych.
- Personalizowany feedback dla uczniów: Jak AI może generować konstruktywne uwagi dla każdego ucznia, wskazując mocne strony i obszary do poprawy.
- Warsztat: Automatyzacja Oceniania Wypracowań i Testów. Uczestnicy korzystają z narzędzi AI (np. wbudowane funkcje w platformach edukacyjnych jak Turnitin, czy narzędzia do oceny tekstu z AI – demonstracja) do symulacji oceny przykładowych wypracowań i testów, ucząc się generowania komentarzy i wstępnych punktacji.
Moduł 3: AI w Optymalizacji Pracy, Danych i Kreatywności Nauczyciela
- AI w tworzeniu estetycznych prezentacji i materiałów wizualnych: Jak używać AI do szybkiego projektowania angażujących prezentacji, grafik, infografik i materiałów promocyjnych dla szkoły.
- Zarządzanie czasem i planowanie pracy z AI: Jak AI może pomóc w organizacji kalendarza, priorytetyzacji zadań i automatyzacji rutynowych czynności administracyjnych.
- AI w personalizacji nauczania i wsparciu uczniów: Jak wykorzystać AI do identyfikacji indywidualnych potrzeb uczniów, tworzenia spersonalizowanych ścieżek nauki i materiałów wyrównawczych.
- Wyzwania, etyka i przyszłość AI w edukacji: Omówienie kwestii związanych z bezpieczeństwem danych, uprzedzeniami algorytmów, wpływem na rolę nauczyciela i przygotowaniem uczniów do pracy w świecie z AI.
- Warsztat: Generowanie Prezentacji i Planowanie Pracy z AI. Uczestnicy tworzą krótki zarys prezentacji edukacyjnej za pomocą narzędzi AI (np. Gamma, Tome, Canva z funkcjami AI). Następnie, wykorzystują AI do stworzenia planu tygodniowego pracy, uwzględniając automatyzację zadań.
Szkolenie obejmuje 20 godzin dydaktycznych, z czego 5h to teoria, natomiast 15h to zajęcia praktyczne. 1 godzina dydaktyczna to 45 min.
Aby ukończyć szkolenie, uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% godzin szkoleniowych oraz pozytywnie zdać test (poprawne odpowiedzi w co najmniej 80%).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Moduł 1 | Prowadzący Krzysztof Badura | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Moduł 2 | Prowadzący Krzysztof Badura | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Moduł 3 | Prowadzący Krzysztof Badura | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 390,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 390,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 119,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 119,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Badura
Jest autorem uznanych publikacji, m.in. „AI Compass: Jak obrać właściwą drogę?” oraz „UXUI Design Optimized. Manual Book & Workbook”, które pomagają zarówno początkującym, jak i zaawansowanym specjalistom zrozumieć i stosować najnowsze trendy w AI i projektowaniu interfejsów. Jako redaktor naczelny Product Design Magazine przyczynił się do rozwoju polskiej sceny designu interfejsów, dostarczając branży wysokiej jakości merytoryczne treści i inspiracje.
Podczas swoich szkoleń uczestnicy zyskują nie tylko solidne podstawy teoretyczne, ale przede wszystkim praktyczne umiejętności pozwalające na wdrażanie nowoczesnych rozwiązań AI i designu w projektach. Uczy, jak łączyć kreatywność z technologią oraz jak skutecznie współpracować z zespołami i klientami, aby osiągać wymierne i trwałe efekty.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje po szkoleniu następujące materiały / pomoce szkoleniowe:
a) opracowanmateriały edukacyjne -skrypt szkoleniowy w wersji online
b) prezentacja która była wyświetlana podczas szkolenia.
Wszystkie materiały zostaną wysłane uczestnikom szkolenia w wersji elektronicznej ma adres mailowy podany przez uczestnika podczas rejestracji.
Warunki uczestnictwa
Aby skorzystać ze szkolenia, uczestnik powinien znać podstawy obsługi komputera.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10),
Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja)
- Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji)
- Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD)
- kamera, mikrofon oraz głośniki lub słuchawki - wbudowane lub zewnętrzne
Aplikacja Clikmeeting/ZOOM lub inna w zależności do platformy szkoleniowej. Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom drogą mailową najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną opublikowane w karcie usługi nie później niż w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.