Zarządzanie i automatyzacja procesów w administracji publicznej
Zarządzanie i automatyzacja procesów w administracji publicznej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Grupa docelowa usługi
Podyplomowe studia na kierunku Zarządzanie i automatyzacja procesów w administracji publicznej to dobry wybór dla osób wiążących swoje plany życiowe z obszarem wsparcia procesów biznesowych w sektorze publicznym. W szczególności są to studia stworzone z myślą o osobach, pragnących poszerzyć swoją wiedzę oraz rozwinąć swoje możliwości zawodowe, aspirujących na stanowiska menedżerskie w sektorze administracji publicznej. Studia przeznaczone są zarówno dla osób już pracujących, w sektorze publicznym, jak i dla osób wiążących swoją przyszłość z tego rodzaju stanowiskami, którzy pragną podnieść kwalifikacje w zakresie zarządzania procesowego w tym w szczególności automatyzacji procesów biznesowych w administracji publicznej.
- Minimalna liczba uczestników14
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi152
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zarządzanie i automatyzacja procesów w administracji publicznej" potwierdza przygotowanie do efektywnego zarządzania procesami w jednostkach administracji publicznej, w tym do projektowania, optymalizacji oraz automatyzacji procesów zgodnie z najnowszymi standardami i wymaganiami sektora. Uczestnicy usługi będą przygotowani do wdrażania nowoczesnych metod zarządzania, transformacji cyfrowej oraz zarządzania zespołami procesowymi w administracji publicznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- Charakteryzuje podstawy prawne działania urzędów. - Analizuje koncepcje zarządzania publicznego. | Kryteria weryfikacji Wiedza:- wskazuje najważniejsze akty prawne regulujące działalność urzędów; - opisuje obowiązki wynikające z przepisów prawa dla zarządzających urzędami. - porównuje różne koncepcje zarządzania stosowane w administracji publicznej; - ocenia przydatność wybranych koncepcji w kontekście specyfiki jednostek administracji publicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- Projektuje procesy biznesowe w urzędach. - Stosuje narzędzia automatyzacji procesów. | Kryteria weryfikacji Umiejętności:- definiuje cele procesów biznesowych; -tworzy schematy procesów z zastosowaniem odpowiednich narzędzi modelowania; - analizuje i ocenia efektywność zaprojektowanych procesów. -dobiera odpowiednie narzędzia automatyzacji do specyfiki procesów; - implementuje wybrane narzędzia w urzędach; -monitoruje i ocenia efektywność wdrożonych rozwiązań. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- Organizuje pracę zespołów w zarządzaniu procesowym. - Podejmuje decyzje w zarządzaniu zmianą w administracji publicznej. | Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne: -planuje zadania i rozdziela je między członków zespołu; - komunikuje się skutecznie z członkami zespołu w procesie zmian; - motywuje zespół do wdrażania nowych rozwiązań procesowych. -identyfikuje obszary wymagające zmian; -opracowuje strategie wprowadzania zmian; -ocenia skuteczność podjętych działań. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia przygotowują do samodzielnego zarządzania oraz automatyzacji procesów w administracji publicznej.
Program zapewnia praktyczne i teoretyczne umiejętności w zakresie nowoczesnego zarządzania i transformacji cyfrowej.
Program zajęć na kierunku Zarządzanie i automatyzacja procesów w administracji publicznej:
NOWOCZESNE ZARZĄDZANIE URZĘDEM (60 godz.)
- Podstawy prawne działania urzędów (4 godz. Zajęcia online)
- Koncepcje zarządzania publicznego (8 godz. Zajęcia online)
- Zarządzanie procesowe (8 godz. Zajęcia online)
- Zarzadzanie zmianą w administracji publicznej (8 godz. Zajęcia online)
- Metody narzędzia wyceny procesów (8 godz. Zajęcia online)
- Zespoły w zarządzaniu procesowym (8 godz. Zajęcia online)
- Metody i narzędzia doskonalenia procesów (16 godz. Zajęcia online)
MODELOWANIE I AUTOMATYZACJA PROCESÓW (76 godz.)
- Transformacja cyfrowa w urzędach (8 godz. Zajęcia online)
- Architektura informacyjna urzędu (16 godz. Zajęcia online)
- Projektowanie, modelowanie i analiza procesów biznesowych (20 godz. Zajęcia online)
- Narzędzia automatyzacji procesów (20 godz. Zajęcia online)
- System kontroli zarządczej w instytucjach publicznych (12 godz. Zajęcia online)
PROJEKT AUTOMATYZACJI/ OPTYMALIZACJI PROCESU (16 godz.)
- Seminarium projektowe – projekt procesowy (16 godz.)
Liczba godzin: 152 (minimum 30 punktów ECTS)
Liczba semestrów: 2
Zajęcia odbywają się w dniach: sobota, niedziela.
Sposób walidacji:
Walidacja obejmuje:
- egzamin końcowy z kluczowych modułów;
- przygotowanie i prezentację projektów przed komisją.
Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi wraz z 30 minutową przerwą, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. Przerwa nie jest wliczana do ogólnej liczby zajęć dydaktycznych.
Prowadzący zajęcia: Osoby z doświadczeniem w zarządzaniu procesami w administracji publicznej oraz w automatyzacji procesów. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, które uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz rozwiązywaniem przykładów praktycznych.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z przepisami określonymi przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 37,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 37,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Robert Marchewka
Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej. Trzydzieści lat doświadczenia w branży IT. W tym czasie praca jako informatyk w biznesie, prowadzenie kursów w zakresie korzystania z oprogramowania biurowego i specjalistycznego, nauczyciel informatyki w szkołach średnich. Od ponad dwudziestu lat związany z administracją samorządową. Początkowo jako pracownik Wydziału Informatyki w Urzędzie Miejskim w Świdnicy, następnie komórek zajmujących się rozwojem miasta a obecnie pracownik Biura Cyfryzacji Miasta zajmującego się cyfryzacją różnych sfer funkcjonowania miasta Świdnicy i innych JST.
dr hab. Artur Jacek Kożuch
Zainteresowania naukowe: zarządzanie publiczne, w szczególności w kontekście usprawniania działalności jednostek sektora finansów publicznych poprzez adaptację i wdrażanie nowoczesnych systemów rachunku kosztów, budowania systemów kontrolingowych, wykorzystania rachunkowości i analizy finansowej w procesach decyzyjnych, a także kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego.
Autor ponad 100 publikacji w tym zakresie.
W latach 1995-2003 pracownik Urzędu Kontroli Skarbowej.
Posiada dyplom Certyfikowanego Audytora Sektora Finansów Publicznych (CGAP).
dr hab. Krzysztof Krukowski
Michał Kossowski
Posiada wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu koncepcji oraz narzędzi zarządzania procesami, a także prowadzenia szkoleń i warsztatów w obszarze BPM na różnych poziomach organizacji: od wdrożenia architektury procesów i metody zarządzania procesami, poprzez modelowanie i optymalizację wybranych procesów, aż po ich pomiar i generowanie dokumentacji procesowej. Współtworzył program Certyfikacji procesowej wraz z ZBP. Przeprowadził kilkadziesiąt projektów doradczych w instytucjach z branży finansowej w Polsce, Austrii i Hiszpanii. Jego specjalizacją są metody i techniki modelowania.
Magda Pietrzyk
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Zarządzanie i Marketing. Ukończyła studia podyplomowe na kierunkach „Rachunkowość dla kandydatów na dyplomowanych księgowych” oraz „Audyt bezpieczeństwa systemów informatycznych”. Posiada certyfikat księgowy wydany przez Ministerstwo Finansów, certyfikat Audytora Bezpieczeństwa Systemów Informatycznych oraz certyfikat Project Managera (PRINCE2 Foundation).
Przez wiele lat związana z sądownictwem, gdzie w latach 2012- 2017 brała udział we wdrożeniu Zintegrowanego Systemu Rachunkowości i Kadr w sądach powszechnych. W projekcie pełniła funkcję Administratora Wiodącego w obszarze Rachunkowości Finansowej oraz Administratora w obszarze Rachunkowości Budżetowej. Była współodpowiedzialna za wdrożenie, utrzymanie i rozwój systemu. Prowadziła szkolenia w zakresie obsługi nowo wdrażanych rozwiązań oraz obsługi zaawansowanych funkcjonalności systemu.
Od roku 2019 pracuje w Urzędzie Miejskim w Świdnicy, początkowo jako Pełnomocnik Prezydenta ds. Informatyzacji Urzędu a obecnie jako Kierownik Biura Cyfryzacji Miasta. W latach 2022 - 2023 kierowała projektem wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego obejmującego systemy do obsługi podatków i opłat, system do zarządzania dokumentami i sprawami oraz eUrząd, przyczyniając się do digitalizacji procesów urzędowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Opracowania autorskie, akty prawne, konspekty, prezentacje, zadania. Przygotowywane do każdego modułu przez prowadzących, zamieszczane w formie elektronicznej na portalu UWSB Merito.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem studiów podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu filia w Opolu, może zostać każda osoba w wykształceniem wyższym (licencjackim, inżynierskim lub magisterskim). O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Aby skorzystać z dofinansowania studiów podyplomowych:
1. Podpisać umowę wsparcia z regionalnym partnerem projektu (dla. woj. opolskiego liderem projektu jest OCRG);
2. Przesłać formularz zgłoszeniowy za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych. Proszę pamiętać o wpisaniu ID wsparcia (nadanego podczas podpisywania umowy) w przeciwnym razie zapis na studia zostanie odrzucony;
3. Następnie samodzielnie
dokonać zapisu na studia podyplomowe na uczelni
poprzez formularz online dostępny na stronie: www.merito.pl/rekrutacja/krok14. Po zapisie online proszę o kontakt z Biurem Rekrutacji w celu zweryfikowania poprawności wygenerowanych dokumentów. Kontaktując się proszę o podanie hasła: BUR
Informacje dodatkowe
Cena usługi nie zawiera wymaganej opłaty końcowej w kwocie - 95 zł (opłata uwzględnia wydanie świadectwa oraz końcowe rozliczenie studiów).
Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi.
Szczegółowe informacje na stronie: www.merito.pl/opole/
Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają godziny usługi.
Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni
Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Realizacja zajęć w formie hybrydowej - część zjazdów w formie stacjonarnej, część zdalnie (online, w czasie rzeczywistym).
Zajęcia zdalne prowadzone są za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams w formie pracy zespołowej wykorzystującej czaty, spotkania i rozmowy w wielu oknach, przypięte kanały oraz integrację zadań z aplikacjami. Uczestnicy korzystają z aplikacji Teams w ramach Microsoft Office 365 bezpłatnie. Z aplikacji Teams można korzystać: poprzez przeglądarkę, aplikację instalowaną na komputerze lub mobilną na telefon. Minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe