Transformacja cyfrowa - Studia podyplomowe - Collegium Da Vinci
Transformacja cyfrowa - Studia podyplomowe - Collegium Da Vinci
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są dla:
- absolwentów i absolwentek różnych kierunków studiów wyższych: humanistycznych, społecznych, inżynierskich
- managerów i managerek odpowiedzialnych za zarządzanie procesem transformacji cyfrowej w organizacji
- przedsiębiorców i przedsiębiorczyń, którzy chcą przeprowadzać cyfrową transformację swoich firm
- specjalistów i specjalistek ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, konsultantów i konsultantek, doradców i doradczyń biznesowych
- specjalistów i specjalistek ds. technologii
- pracowników i pracowniczek administracyjnych
- osób z umiejętnościami pracy na narzędziach do komunikacji zdalnej (np. Zoom, Teams, Google Meet) oraz obsługi pakietu biurowego (Google Workspace lub Office365)
- Minimalna liczba uczestników25
- Maksymalna liczba uczestników27
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi194
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych na kierunku Transformacja cyfrowa jest przekazywanie złożone koncepcji technicznych w sposób zrozumiały dla różnych interesariuszy i interesariuszek, wpływanie na zespół by skutecznie zaangażować go w procesy transformacji oraz generować nowe pomysły, które przyczynią się do tworzenia unikalnych rozwiązań i wychodzenia poza utratą konwencję.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Planuje, realizuje i monitoruje projekty transformacji | Kryteria weryfikacji - Opracowuje plan transformacji z uwzględnieniem celów, zasobów, harmonogramu i ryzyk- koordynuje działania zgodnie z założonym planem i reaguje na zmiany w otoczeniu projektu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kreuje wizje transformacji cyfrowej, łącząc cele biznesowe z możliwościami technologii | Kryteria weryfikacji - Formułuje klarowną i inspirującą wizję transformacji, związaną z potrzebami organizacji- Łączy cele strategiczne z konkretnymi technologiami cyfrowymi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Analizuje dane, wyciąga wnioski i podejmuje uzasadnienie decyzji oparte na faktach | Kryteria weryfikacji - Zbiera dane z różnych źródeł- Interpretuje wyniki analizy i identyfikuje kluczowe zależności, trendy oraz zagrożenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe
Studia podyplomowe trwają 9 miesięcy (194 godzin dydaktycznych po 45 min.). Zajęcia są realizowane w trakcie 12 zjazdów, w trybie sobota – niedziela (w godz. 8.30 – 17.00 ).
Zastrzegamy sobie możliwość zmiany formy zajęć 24 h przed rozpoczęciem danego spotkania.
W harmonogramie studiów uwzględniono przerwy między zajęciami, które trwają od 5 do 30 minut.
Program
Wprowadzenie do transformacji cyfrowej (16 godz.)
- Myślenie strategiczne i przedsiębiorcze w procesach transformacji cyfrowej. Obserwacja i analiza trendów.
- Zrozumienie kluczowych rodzajów technologii (CRM, ERP, MA, PDM, MES, APS)
- Case study: kluczowe czynniki sukcesu firmy, która przeszła udaną transformację cyfrową
Zarządzanie zmianą cyfrową w organizacji (16 godz.)
- Liderstwo w kontekście zmiany i transformacji
- Zasady efektywnej komunikacji
- Zarządzanie oporem i motywowanie zespołów do zmian
- Case study: tworzenie scenariusza komunikacji implementacji technologii w korporacji
Wybór i wdrażanie technologii (24 godz.)
- Umiejętność wyboru odpowiednich technologii do celów biznesowych
- Analizy potrzeb funkcjonalnych i organizacyjnych
- Case study: zapytania ofertowego i specyfika wdrożeniowej
Projektowanie efektywnych procesów biznesowych (12 godz.)
- Identyfikacja obszarów do optymalizacji i przebieg analizy procesów biznesowych
- Case study: mapowanie procesów biznesowych metodą BPMN
- Case study: wdrażanie i ewaluacja procesów biznesowych
Innowacyjność i kreatywność w transformacji cyfrowej (16 godz.)
- Rozwijanie umiejętności generowania innowacyjnych pomysłów - warsztaty design thinking, customer experience, customer design
- Kreatywne podejście do rozwiązywania problemów
Sztuczna inteligencja w biznesie (24 godz.)
- Wykorzystanie analizy danych i sztucznej inteligencji do podejmowania decyzji
- Praktyczne zastosowanie analizy danych w transformacji cyfrowej
- Case study: implementacja hiper-automatyzacji komunikacji w obszarze obsługi klienta w branży e-commerce
Rola danych w procesie transformacji cyfrowej (16 godz.)
- Kultura danych i jej wpływ na strategię biznesową
- Metody budowania kultury danych
Zarządzanie projektem transformacji cyfrowej (12 godz.)
- Planowanie, realizacja i monitorowanie projektów transformacji
- Case study: symulacja planowania projektu z wykorzystaniem oprogramowania do zarządzania projektami
- Zarządzanie ryzykiem projektów cyfrowych
Zarządzanie zasobami projektów cyfrowych (16 godz.)
- Planowanie i zarządzanie budżetami projektu
- Metody zarządzania zasobami ludzkimi
- Źródła finansowania projektów cyfrowych
- Case study: zarządzanie budżetem startupu technologicznego
Bezpieczne przechowywanie i przetwarzanie danych (16 godz.)
- Modele utrzymania systemów i aplikacji
- Ochrona danych w procesie cyfrowej transformacji - podstawy prawne, studium przypadku
- Chmura obliczeniowa w projektach IT
- Cyberbezpieczeństwo - zrozumienie zagrożeń, zarządzanie ryzykiem ciągłości działania biznesu
- Case study: analiza incydentu bezpieczeństwa w dużym przedsiębiorstwie i działania naprawcze
Projekt zaliczeniowy - seminarium wdrożeniowe (26 godz.)
Przykładowe projekty:
- optymalizacja procesów biznesowych: przygotowanie projektu identyfikacji, analizy i optymalizacji istniejących procesów w istniejącej firmie
- opracowanie strategii transformacji cyfrowej: przygotowanie kompleksowej strategii obejmującej analizę potrzeb technologicznych, plan wdrożenia i ocenę opłacalności
- organizacja projektu wdrożenia systemu CRM/ERP/MA: przygotowanie planu wdrożenia obejmujące etap analiz biznesowych, wyboru systemu, implementacji, szkoleń pracowników i monitorowanie wyników
- cyberbezpieczeństwa: przygotowanie dokumentu oceniającego w istniejącej firmie wraz z rekomendacjami metod na zwiększenie ochrony przed zagrożeniami
Zaliczenie
- Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Transformacja cyfrowa jest wykonanie projektu zaliczeniowego w 4-osobowych zespołach i obecności na 80% zajęć.
- Absolwenci uzyskują, zgodne z wymogami ustawy, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Zjazd 1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Zjazd 1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Zjazd 2 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Zjazd 2 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Zjazd 3 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Zjazd 3 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Zjazd 4 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Zjazd 4 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Zjazd 5 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Zjazd 5 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Zjazd 6 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Zjazd 6 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Zjazd 7 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Zjazd 7 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Zjazd 8 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Zjazd 8 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Zjazd 9 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Zjazd 9 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Zjazd 10 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Zjazd 10 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Zjazd 11 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Zjazd 11 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Zjazd 12 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 09:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Zjazd 12 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 09:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 8 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 42,53 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 42,53 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Artur Maik
Monika Sieniawska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zamieszczane są przez wykładowców w Wirtualnej Uczelni w formie prezentacji, materiałów PDF, zdjęć oraz linków.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest:
- podsiadanie dyplomu ukończonych studiów wyższych I lub II stopnia.
- zapisanie się na studia poprzez formularz rekrutacyjny rekrutacja.cdv.pl (UWAGA: wypełnienie samego formularza rekrutacyjnego nie jest równoznaczne z zapisaniem się na studia)
- podpisanie umowy online oraz załączenie skanu dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)
- przed zapisaniem się na studia podyplomowe proszę o kontakt telefoniczny/mailowy podyplomowe@cdv.pl tel. 697 230 138.
Informacje dodatkowe
Przed zapisaniem się na studia podyplomowe proszę o kontakt telefoniczny/mailowy podyplomowe@cdv.pl tel. 697 230 138.
Zapraszam na stronę internetową https://cdv.pl/studia-podyplomowe/hr-zrzadzanie/transformacja-cyfrowa/ ,gdzie szczegółowo przedstawiamy KADRĘ, PARTNERÓW oraz PROGRAM.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia realizowane zdalnie, to usługi odbywające się z wykorzystaniem połączeń on-line, realizowane w czasie rzeczywistym, w formie umożliwiającej zrealizowanie opisanego zakresu usługi, jej celów i zadeklarowanych rezultatów. Zajęcia realizowane w formie zdalnej odbywają się przy użyciu platformy GOOGLE MEET, TEAMS lub ZOOM. Link umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny tylko w trakcie zaplanowanych zajęć i przesyłany za pomocą wewnętrznego systemu (Wirtualna Uczelnia) do komunikacji pomiędzy Słuchaczem studiów podyplomowych, a Collegium Da Vinci.
1. Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie (np. Smartphone) do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy. Sprzęt komputerowy powinien być wyposażony w głośnik, kamerę i mikrofon.
2. Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s)
3. Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop.
Adres
Adres
Zajęcia w formie zdalnej będą realizowane przy wykorzystaniu platformy Zoom oraz Google Meet. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany formy zajęć 24 h przed rozpoczęciem danego spotkania.
W budynku uczelni znajduje się kawiarnia/restauracja, szatnia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe