Kierownik Działu Kadr i Płac
Kierownik Działu Kadr i Płac
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pracy
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami niniejszej usługi szkoleniowej mogą być uczestnicy różnych projektów m.in. projektu: Małopolski Pociąg do kariery; Nowy start w Małopolsce z Euresem; Kierunek - Rozwój
Kurs skierowany jest do zatrudnionych na stanowiskach kadrowo-płacowych oraz osób mających wiedzę i doświadczenie z zakresu kadr i płac oraz prawa pracy. Idealnie sprawdzi się też dla księgowych, właścicieli małych firm, przedsiębiorców lub managerów, którzy chcą poznać i pogłębić tajniki kadrowo-płacowe i czuć się dobrze w obszarze prawa pracy, zarządzania zasobami ludzkimi.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji11-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi89
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po zakończeniu kursu uczestnik zostanie wyposażony/przygotowany do samodzielnego objęcia lub kontynuacji pracy na stanowisku Kierownika działu kadr i płac.Uczestnik po ukończeniu kursu będzie charakteryzował, rozróżniał, definiował i uzasadniał wiedzę z zakresu kadr i płac, prawa pracy oraz z zarządzania zasobami ludzkimi.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje, analizuje i interpretuje przepisy prawa pracy oraz zasady zarządzania kadrami i płacami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje i wyjaśnia kluczowe pojęcia z zakresu kadr i płac, interpretuje przepisy prawa pracy oraz przygotowuje dokumentację kadrową. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje, organizuje i koordynuje pracę zespołu kadrowo-płacowego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zarządza i koordynuje zadania w zespole kadrowo-płacowym, opracowuje plany zatrudnienia oraz rozwiązuje problemy kadrowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje i wdraża procedury związane z badaniem trzeźwości oraz organizacją pracy zdalnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i opisuje procedury związane z badaniem trzeźwości, opracowuje i wdraża dokumentację kadrową, rozwiązuje sytuacje problemowe dotyczące pracy zdalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin szkoleniowych w przeliczeniu 1h=45 minut.
88 h dydaktycznych
Moduł I: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W DZIALE KADR I PŁAC
Rekrutacja i selekcja pracowników
Modele polityki rekrutacyjnej w firmie:
- Jak przygotować się do procesu rekrutacji – analiza potencjału kandydata
- Scenariusze rozmów rekrutacyjnych
- Podstawy Assessment Center
- Błędy poznawcze w rekrutacji – jak ich uniknąć?
- Rodo w rekrutacji
- Onboarding (adaptacja)
- Kompetencje przyszłości i ich rola w zarządzaniu potencjałem
- Identyfikacja talentów i obszarów do pracy – techniki doskonalenia umiejętności
Motywowanie pracowników
- Zarządzanie przez cele
- Motywowanie przez zaufanie
- Teorie zarządzania D. McGregora oraz K. Blancharda
- Teoria marchewkija prof. A. Bliklego
- Motywujące delegowanie zadań
Ocena i rozwój Rodzaje ocen
- Bieżący feedbach – modele przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej
- Zasady rozmowy podsumowującej
- Przygotowanie do rozmów rocznych
- Narzędzia coachingowe wykorzystywane w trakcie rozmów podsumowujących
- Projektowanie działań rozwojowych po ocenie
Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
- Czym jest mobbing i dyskryminacja
- Obowiązki pracodawcy
- Polityka antymobbingowa
- Konflikt a mobbing
MODUŁ II: TRUDNE PRZYPADKI NA LIŚCIE PŁAC
- Skutki zakwestionowania przez ZUS umowy o dzieło i uznanie jej za umowę o pracę
- Skutki zakwestionowania przez ZUS umowy o dzieło i uznanie jej za umowę o zlecenia
- Korekty na liście na płac z tytułu wpłat do PPK
- Rozliczanie nadpłaty wynagrodzenia zwracanej przez pracownika w wyniku sprawy sądowej o zwrot nienależnego świadczenia/bezpodstawnego wzbogacenia
- Odprowadzanie i korygowanie przez pracodawcę składek i podatku dochodowego od świadczenia, od którego błędnie składki nie zostały pobrane
- Status składkowo-podatkowy świadczeń przekazywanych pracownikom na urlopach wychowawczych i macierzyńskich
- Dokonywanie potrąceń z wynagrodzenia za pracę i z zasiłków
- Wyrównanie zasiłku chorobowego z racji wypadku uznanego dopiero po pewnym czasie w postępowaniu powypadkowym
- Status składkowo-podatkowy świadczeń po śmierci pracownika wypłacanych członkom jego rodziny
MODUŁ III: ZWIĄZKI ZAWODOWE W ZAKŁADZIE PRACY
- Podstawy prawne funkcjonowania związków zawodowych
- Katalog osób uprawnionych do zrzeszania się w organizacji związkowej
- Obowiązki pracodawcy względem związków zawodowych. Jakie informacje pracodawca powinien przekazać organizacji związkowej?
- Współdziałanie pracodawcy ze związkami zawodowymi
- RODO a współpraca pracodawcy ze związkami zawodowymi
- Rola związków zawodowych
- Przywileje związkowe, w tym szczególna ochrona reprezentantów związkowych
- Wybrane orzecznictwo dotyczące związków zawodowych
MODUŁ IV: RESTRUKTURYZACJA ZATRUDNIENIA – ZWOLNIENIA GRUPOWE
- Na czym polega restrukturyzacja zatrudnienia?
- Katalog przyczyn uzasadniających redukcję zatrudnienia.
- Kryteria doboru pracowników w zakresie podjęcia działań polegających na rozwiązaniu umowy o pracę .
- Ochrona przed zwolnieniami grupowymi
- Procedura przeprowadzania zwolnień grupowych
- Porozumienie w sprawie zwolnień grupowych
- Zastosowanie przepisów o zwolnieniach grupowych przy zwolnieniach indywidualnych
- Odprawy z tytułu zwolnień grupowych i indywidualnych
- Jakie obowiązki ma pracodawca przy zwolnieniach grupowych?
- Sytuacja pracowników po restrukturyzacji zatrudnienia
- Wybrane orzecznictwo
MODUŁ V: RODO PRZY PRACY ZDALNEJ
- Rodo a praca zdalna
- Rodzaje przetwarzanych danych osobowych
- Zagrożenia dla poufności danych osobowych w toku pracy zdalnej
- Zasady prawidłowego przetwarzania danych osobowych podczas wykonywania zdalnie obowiązków służbowych
- Dokumentacja pracy zdalnej
- Procedura ochrony danych osobowych
- Kontrola pracownika zdalnego
MODUŁ VI: WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
- Cechy dobrego mówcy a trójkąt retoryczny Artystotelesa czyli jak zbudować autorytet mówcy
- Elementy składowe dobrego przygotowania do przemówienia
- Narzędzia podnoszące atrakcyjność wystąpienia a dobre praktyki w stosowaniu środków wizualnych
- Istota komunikacji werbalnej i niewerbalnej w wystąpieniach publicznych – gestykulacja, ruch sceniczny, kontakt wzrokowy
- 3Z czyli jak zjednać sobie zróżnicowaną osobowościowo publikę
- Praca z głosem i poprawna wymowa
- Techniki radzenia sobie ze stresem podczas przemówień publicznych
MODUŁ XVII: TWORZENIE REGULAMINÓW W ZAKŁADZIE PRACY
- Limity zatrudnienia przy tworzeniu regulaminu pracy
- Limity zatrudnienia przy tworzeniu regulaminu wynagradzania
- Treść regulaminu pracy i wynagradzania
- Tryb wprowadzenia regulaminów i konsultacje
- Na co zwrócić uwagę w regulaminach po zmianach z dnia 26 kwietnia 2023 r.
- Analiza i omówienie przykładowych regulaminów
MODUŁ XVIII: ODPOWIEDZIALNOŚĆ PORZĄDKOWA I MATERIALNA PRACOWNIKÓW
- Zasady pociągnięcia do odpowiedzialności porządkowej pracowników
- Procedura karania
- Katalog kar porządkowych
- Podwójne karanie pracowników
- Częste błędy przy karaniu pracowników, które kończą się w sądzie
- Dokumentowanie karania
- Powierzenie i rozliczenie pracownika z powierzonego mienia
- Dokumentowanie powierzenia mienia
- Odpowiedzialność za powierzone mienie
- Odpowiedzialność za szkodę w mieniu pracodawcy
- Odpowiedzialność za szkodę w mieniu osoby trzeciej
- Zasady i granice odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez pracownika
MODUŁ IX: ZAKAZ KONKURENCJI
- Zawieranie umów o zakazie konkurencji w trakcie trwania stosunku pracy oraz po jego zakończeniu
- Elementy umowy o zakazie konkurencji i jej forma
- Odszkodowanie i inne obowiązki pracodawcy
MODUŁ X: BADANIE TRZEŹWOŚCI
- Wdrożenie badania trzeźwości
- Sprzęt do badania trzeźwości
- Dokumentacja niezbędna do wdrożenia badania trzeźwości
- Badanie trzeźwości a czas pracy
- Planowane zmiany w zakresie dokumentacji pracowniczej i wprowadzenie części E akt osobowych
MODUŁ XI: PRACA ZDALNA
- Uchylenie telepracy, skutki i przepisy przejściowe
- Nowa definicja pracy zdalnej
- Trzy formy pracy zdalnej: stała, na wniosek, okazjonalna, możliwość pracy hybrydowej
- Zlecanie i cofnięcie pracy zdalnej
- Grupa pracowników uprzywilejowana w zakresie wnioskowania o wykonywanie pracy w formie zdalnej
- Praca zdalna okazjonalna
- Wprowadzenie pracy zdalnej: dokumenty niezbędne do wdrożenia, regulamin, konsultacje, warunki zatrudnienia
- Uprawnienia i obowiązki pracownika oraz pracodawcy przy pracy zdalnej: BHP, ocena ryzyka, zwrot kosztów, elektroniczne dokumenty, zakaz dyskryminacji, możliwość kontroli, wypadki przy pracy
- Finansowanie pracy zdalnej: ekwiwalent, ryczałt, opodatkowanie, oskładkowanie świadczeń
Walidacja 1 h dydaktyczna
W trakcie zajęć przewidziane są przerwy ustalane indywidualnie przez trenera z uczestnikami na początku każdych zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Zarządzanie zasobami ludzkimi w Dziale Kadr i Płac Forma: rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Agnieszka Żarecka | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Zarządzanie zasobami ludzkimi w Dziale Kadr i Płac Forma: rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Agnieszka Żarecka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Zarządzanie zasobami ludzkimi w Dziale Kadr i Płac Forma: rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Agnieszka Żarecka | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Zarządzanie zasobami ludzkimi w Dziale Kadr i Płac Forma: rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Agnieszka Żarecka | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Wystąpienia publiczne Forma: rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Agnieszka Żarecka | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 RODO w pracy zdalnej Forma: rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Agnieszka Żarecka | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Trudne przypadki na liście płac Forma: rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Iwona Nowak-Przybylska | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Trudne przypadki na liście płac Forma: rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Iwona Nowak-Przybylska | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Związki zawodowe Forma: rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Beata Kozakowska-Burdzińska | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Restrukturyzacja zatrudnienia-zwolnienia grupowe Forma: rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Beata Kozakowska-Burdzińska | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Praca zdalna + kontrola trzeźwości Forma: rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Odpowiedzialność mat. i porządkowa pracowników; Zakaz konkurencji; Regulaminy i kontrole w zakładzie pracy Forma: rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 67,42 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 67,42 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Żarecka
(nabyte w ostatnich 5 latach)
Beata Kozakowska-Burdzińska
Magister ekonomii kierunek Finanse i Bankowości – ścieżka Rachunkowość w Szkole Głównej Handlowej.
Posiada licencję Ministerstwa Finansów oraz certyfikat Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, kontynuuje zdobywanie uprawnień z zakresu ACCA.
Wiedza i doświadczenie to ponad 25 letnia praktyka zawodowa na stanowiskach zarządczych wyższego szczebla Manager, Dyrektor HR, Główna Księgowa, Dyrektor ds. Finansów w firmach, produkcyjnych, budowlanych, handlowych i usługowych. Autorka wielu publikacji w formie artykułów branżowych i książek z zakresu finansów, księgowości i kapitału ludzkiego.
Wykładowca w WSB MERITUM w Warszawie na studiach podyplomowych Kadry i Płace, opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Rachunkowość w praktyce i Rachunkowość dla zaawansowanych.
(nabyte w ostatnich 5 latach)
Iwona Nowak-Przybylska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator zapewnia zorganizowanie egzaminu ex-ante oraz ex-post/walidacja jeżeli program danego uczestnika tego wymaga.
Kurs trwa 72 godzin zegarowych, w przeliczeniu 1h=45 min i po odjęciu przerw, kurs trwa 88 h dydaktycznych, oraz 45 min czyli 1h dydaktyczna na walidację. Łącznie kurs trwa 89 h dydaktycznych.
Usługa nie podlega opodatkowaniu VAT. Perfecta Instytut Kadr i Płac jest zwolniony z podatku na podstawie art. 43 pkt 26 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Uczestnik otrzymuje zestaw książek: Odpowiedzialność porządkowa i materialna, Zakaz konkurencji oraz komplet gadzetów kadrowych: notes, długopis, kubek, segregator, pendrive ze wzorami dokumentów, kodeks pracy.
Warunki uczestnictwa
Aby móc uczestniczyć w kursie należy posiadać:
-dostęp do Internetu,
-sprzęt komputerowy, na którym można odbywać spotkania w ramach modułów: komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon (organizator nie zapewnia sprzętu).
Przed rozpoczęciem kursu dostawca usługi wymaga podpisania umowy z uczestnikiem dotyczącej uczestnictwa w szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik, który ukończy z wynikiem pozytywnym kurs uzyska zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych oraz certyfikat potwierdzający uzyskanie kompetencji w zawodzie Kierownik działu kadr i płac kod zawodu: 121201
Zawarto umowę z WUP Toruń w ramach projektu Kierunek-Rozwój.
Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach Projektu Małopolski Pociąg do kariery oraz Nowy start w Małopolsce z Euresem
Dostawca usługi zastrzega sobie prawo do zmiany i modyfikacji terminu poszczególnych zajęć w sytuacjach losowych i niezależnych od organizatora.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Kurs odbywa się online w czasie rzeczywistym na platformie Clickmeeting. Podczas spotkań każdy kursant ma możliwość swobodnej wypowiedzi na czacie oraz możliwosć zadawania pytań trenerom.
Zajecia prowadzone są w sposób interaktywny i warsztatowy. Trenerzy przedstawiają w trakcie zajęć wzory dokumentów, symulacje obliczeń, przepisy prawne.
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule zdalnej w czasie rzeczywistym:
- Komputer stacjonarny lub notebook z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5.
- Monitor o rozdzielczości FullHD.
- Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s.
- Platforma komunikacji – Clikmeeting - Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na minimum 2 dni przed rozpoczęciem usługi
Clickmeeting: Wymagania systemowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera. Pamiętaj, aby korzystać z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej przeglądarki.