Szkolenie kompleksowe: Revit Architecture I i II wraz z tworzeniem rodzin w Revit
Szkolenie kompleksowe: Revit Architecture I i II wraz z tworzeniem rodzin w Revit
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Budownictwo i projektowanie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są osoby, które chcą rozwijać swoje umiejętności projektowania w środowisku BIM (Building Information Modeling).
Architekci i projektanci: Osoby rozpoczynające pracę w branży, które chcą nauczyć się podstaw projektowania w Revit.
Studenci i absolwenci kierunków architektonicznych lub budowlanych: Osoby poszukujące umiejętności praktycznych w projektowaniu w programie Revit.
Technicy budowlani: Osoby odpowiedzialne za przygotowanie dokumentacji technicznej i projektowej.
Inżynierowie budowlani i konstruktorzy: Osoby zainteresowane narzędziami ułatwiającymi współpracę międzybranżową.
Pracownicy firm projektowych i budowlanych: Osoby wprowadzające narzędzia BIM do swojej organizacji.
Osoby przekwalifikowujące się: Osoby zainteresowane zdobycie, nowych umiejętności w technologii BIM.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu:
- Kierunek–Rozwój
- Małopolski Pociąg do Kariery
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji06-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi69
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielne tworzenia podstawowych modeli architektonicznych w środowisku BIM (od koncepcji po dokumentację) oraz tworzenia rodzin w programie programu Autodesk Revit.Uczestnik zdobywa również umiejętności niezbędne do realizacji kompleksowych projektów w środowisku BIM, z uwzględnieniem współpracy międzybranżowej oraz optymalizacji procesów projektowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się KOMPETECJE SPOŁECZNEUczestnik ocenia znaczenie pracy zespołowej w środowisku BIM i potrafi współpracować z innymi uczestnikami procesu projektowego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje poszczególne kroki pozwalające na stworzenie prawidłowego projektu oraz przydziela im odpowiedni priorytet realizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się WIEDZAUczestnik obsługuje interfejs Revit i dostosowuje ustawienia programu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik konfiguruje interfejs i personalizuje ustawienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIEUczestnik tworzy i edytuje elementy modelu, takie jak ściany, okna, drzwi, schody, dachy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykona model budynku z poprawną strukturą. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIUczestnik stosuje metody parametrycznej edycji obiektów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik Sprawdzenie poprawnie parametryzuje elementy w projekcie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIUczestnik tworzy i zarządza wariantami projektu oraz etapami realizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy różne warianty projektu i prezentuje ich zestawienia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIUczestnik modeluje teren oraz pracuje na importowanych plikach (raster, wektor). | Kryteria weryfikacji Uczestnik importuje pliki i modyfikuje modelu terenu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIUczestnik tworzy zestawienia materiałów i elementów oraz generuje dokumentację techniczną. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotuje zestawienie i umieści go na arkuszu wydruku. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIUczestnik tworzy i modyfikuje rodziny parametryczne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik utworzy rodzinę i zapisuje ją do katalogu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Uczestnik poznaje sposób pracy z podstawowymi i zaawansowanymi funkcjami programu Revit, które wpłyną na:
- przyspieszenie procesu projektowania
- zwiększenie efektywności pracy zespołowej
- przygotowanie do wdrożenia narzędzi BIM w praktyce zawodowej
- realizację bardziej zaawansowanych projektów budowlanych i urbanistycznych.
Usługa realizowana jest w oparciu o metody aktywizujące uczestników tj. ćwiczenia, analiza przypadku, dyskusja grupowa.
Sposób udokumentowania obecności na usłudze rozwojowej:
- SZKOLENIE: lista obecności
- WALIDACJA: zebranie od uczestników potwierdzeń przekazanych mailem, że uczestniczyli w WALIDACJI oraz sporządzenie protokołu z WALIDACJI
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych i
69 godzin.
Godzina dydaktyczna to 45 minut.
Przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi rozwojowej.
Walidacja jest wliczana w czas trwania usługi rozwojowej.
Liczba godzin dydaktycznych zajęć teoretycznych: 5
Liczba godzin dydaktycznych zajęć praktycznych: 62
Liczba godzin dydaktycznych walidacji: 2
Liczba godzin zegarowych usługi rozwojowej: 51 godzin i 45 minut
Zakres tematyczny:
Revit Architecture – Stopień I
Wprowadzenie do interfejsu programu:
• Menu Toolbar
• Przeglądarka projektu
• palety narzędziowe
• pole rysunkowe
Omówienie środowiska programu:
• formaty plików revitowych ( projekt, szablon projektu, rodziny, szablony rodzin)
• ustawienie i personalizacja programu
Projektowanie – założenie struktury wyjściowej projektu:
• założenie siatki osi – wprowadzenie modyfikacji parametrycznych
• wprowadzanie ścian – rozwinięcie modyfikacji, tworzenie własnych styli ścian
• zasada współzależności obiektów
• ściany kurtynowe, sposoby szkicowania i budowy struktury
• wprowadzanie otworów (okna, drzwi, przebicia) modyfikacje, tworzenie własnych styli
• schody i poręcze – wprowadzenie techniki szkicowania
Koordynacja działań, metody pracy na elewacjach, przekrojach oraz widoku 3D projektu:
• modyfikacje parametryczne związane z wysokością obiektów
• modyfikacje proste
• dodawanie kondygnacji
• metody kontroli 3D
Zakładanie stropów, stropodachów oraz dachów:
• rozwinięcie technik szkicowania (powracanie do szkicowania podczas modyfikacji obiektów)
• wprowadzanie elementów do przestrzeni projektu
• tworzenie i modyfikacja styli
Wprowadzenie do zestawień:
• Tworzenie zestawienia pomieszczeń, tabelarycznie i graficznie
• tworzenie przedmiaru materiałów ścian
Wprowadzenie do wizualizacji:
• ustawienie kamer, koordynacja widoku z kamery
• ustawienie renderingów zewnętrznych i wewnętrznych
• przeliczenia świateł (radiocity), wykonanie renderingu zasadniczego
• wykonanie animacji
Tworzenie dokumentacji technicznej:
• tworzenie własnych formatek i formatów arkuszy
• ustawienie widoków do druku
• umieszczanie widoków i zestawień na arkuszach wydruku
Revit Architecture – Stopień II
Warianty projektu (Design options):
• Tworzenie wariantu podstawowego
• Przypisywanie elementów do wariantu
• Tworzenie drugiego wariantu
• Zestawienia elementów z uwzględnieniem wariantów
Etapy (Phases):
• Ustawienia etapów
• Przygotowanie widoków 3D do wyświetlania wybranego etapu
• Zmiana organizacji przeglądarki projektu
• Zestawienia elementów z uwzględnieniem etapów
Dachy:
• Dachy na podstawie brył (Roof by face)
• Dachy „wyciągane” (Roof by extrusion)
• Profil cięcia rzutu (Cut plan profile)
• Dach przeszklony
Systemy kurtynowe:
• Zakładanie podziału siatki
• Przypisywanie szprosów przez edycję typu
• Definiowanie własnego profilu
• Modyfikowanie panelu
• Inne możliwości wykorzystania systemów kurtynowych
Modelowanie terenu:
• Ogólne informacje dotyczące modelowania terenu
• Model terenu na podstawie pliku rastrowego
• True North / Project North
• Model terenu na podstawie pliku wektorowego
• Niwelowanie terenu i obliczanie bilansu mas ziemnych
• Model terenu na podstawie pliku tekstowego
Tworzenie rodzin parametrycznych:
• Kanał wentylacyjny
• Okno z węgarkami
Detale:
• wykonywanie detali przekrojów
• tworzenie detali powtarzalnych
Detekcja kolizji:
• Sprawdzenie poprawności modelu 3D
Podłączanie plików rvt:
• podłączanie plików rvt, tworzenie zestawień z podłączonych plików
Tworzenie rodzin w Revit:
Komponenty tworzone w miejscu
- Tworzenie geometrii bryłowych
- Elementy bryłowe i elementy do wycięcia
Szablony rodzin
- Rodzaje szablonów rodzin
- Kategorie i podkategorie rodzin
Płaszczyzny odniesienia
- Definiowanie początku rodziny
- Definiowanie priorytetów dla płaszczyzn
- Silne i słabe odniesienie
- Kontrolowanie wymiarów za pomocą płaszczyzn odniesienia
Linie odniesienia
- Kontrolowanie kątów za pomocą linii odniesienia
Wymiarowanie płaszczyzn i linii odniesienia
- Dodawanie etykiet do wymiarów
- Sprawdzanie spójności parametrów
Typy rodzin wczytywanych do projektu
- Modelowe
- Płaskie
Typy parametrów
- Parametry wyliczane
- Parametry użytkownika – współdzielone
- Funkcje używane w rodzinach
Rodzaje parametrów: typu i elementu
Zagnieżdżenia rodzin
- Łączenie – przepisywanie parametrów
- Rodziny z wymiennymi komponentami
- Tworzenie typoszeregu – eksportowanie listy
Rodziny opisowe
- Etykiety
- Tabelki rysunkowe
- Opis ogólny
- Rodzina szczegółu
Walidacja jest prowadzona w formie w testu teoretycznego z odpowiedziami generowanymi automatycznie. Test jest skonstruowany w ten sposób, że uczestnik wybierając odpowiedź musi wykonać zadania w programie Revit by poznać właściwą odpowiedź.
WALIDACJA PROCESU KSZTAŁCENIA odbywa się za pośrednictwem testu dostępnego online, którego wynik jest generowany automatycznie, bez udziału człowieka. Agata Łukasik koordynuje przebieg walidacji oraz odpowiada za techniczne przygotowanie uczestnika do walidacji: wysłanie wiadomości e-mail z linkiem do egzaminu i udostępnienie unikalnego kodu egzaminu uczestnikowi kursu oraz poinformowanie uczestnika o wyniku walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Wprowadzenie do interfejsu programu, Omówienie środowiska programu | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Projektowanie – założenie struktury wyjściowej projektu | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Projektowanie – założenie struktury wyjściowej projektu | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Koordynacja działań, metody pracy na elewacjach, przekrojach oraz widoku 3D projektu | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Zakładanie stropów, stropodachów oraz dachów | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Zakładanie stropów, stropodachów oraz dachów | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Wprowadzenie do zestawień | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Wprowadzenie do wizualizacji | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Wprowadzenie do wizualizacji | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Tworzenie dokumentacji technicznej | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Warianty projektu (Design options) | Prowadzący Wojciech Kłosowski | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Etapy | Prowadzący Wojciech Kłosowski | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Dachy | Prowadzący Wojciech Kłosowski | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Systemy kurtynowe | Prowadzący Wojciech Kłosowski | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Modelowanie terenu | Prowadzący Wojciech Kłosowski | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Modelowanie terenu | Prowadzący Wojciech Kłosowski | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Tworzenie rodzin parametrycznych | Prowadzący Wojciech Kłosowski | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Detale | Prowadzący Wojciech Kłosowski | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Detekcja kolizji | Prowadzący Wojciech Kłosowski | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Podłączanie plików rvt | Prowadzący Wojciech Kłosowski | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Komponenty tworzone w miejscu | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Szablony rodzin, Płaszczyzny odniesienia | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Linie odniesienia | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Wymiarowanie płaszczyzn i linii odniesienia | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Typy rodzin wczytywanych do projektu | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Typy parametrów | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Rodzaje parametrów: typu i elementu, Zagnieżdżenia rodzin | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Rodziny opisowe | Prowadzący Norbert Szleząk | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto71,30 PLN
- Koszt osobogodziny netto57,97 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Norbert Szleząk
Wojciech Kłosowski
Skupia się na praktycznym zastosowaniu Revit w codziennej pracy biur projektowych, realizując projekty zarówno w zakresie architektury wnętrz, jak i architektury kubaturowej. W ostatnich 5 latach zrealizował 12 szkoleń Revit Architecture dla 67 osób.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma autorskie skrypty Revit Architecture stopień i I II oraz pliki ćwiczeń z Tworzenia rodzin w formie elektronicznej
Warunki uczestnictwa
- podstawowa znajomość obsługi komputera,
- własne oprogramowanie Revit (walidacja)
- stabilne łącze internetowe (walidacja).
Informacje dodatkowe
Jesteśmy Autoryzowanym Centrum Szkoleniowym Autodesk (ATC)
Uczestnikom autoryzowanych szkoleń CAD zapewniamy oryginalny Międzynarodowy Certyfikat CAD firmy Autodesk, który jest najbardziej wiarygodnym, honorowanym na całym świecie dokumentem potwierdzającym znajomość tego oprogramowania czyli AUTODESK® Certificate of Completion - Revit Architecture level I i II oraz Tworzenie Rodzin
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek–Rozwój
Zawarto umowę z WUP w Szczecinie w ramach Projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
Zawarto współpracę z WUP w Krakowie w ramach Projektu Małopolski Pociąg do Kariery
W przypadku przedsiębiorstw istnieje możliwość zastosowania zwolnionej stawki VAT w przypadku kiedy dana usługa kształcenia zawodowego/przekwalifikowania zawodowego, jest finansowana ze środków publicznych: w co najmniej 70% Wymagamy podpisania oświadczenia przez Przedsiębiorstwo.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Sala komputerowa wraz z oprogramowaniem Revit.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Laboratorium komputerowe