ROZMOWY ROZWOJOWE I CELE, KTÓRE MAJĄ SENS.
ROZMOWY ROZWOJOWE I CELE, KTÓRE MAJĄ SENS.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pełnej kadry menedżerskiej – zarówno początkujących liderów, jak i doświadczonych menedżerów, którzy prowadzą rozmowy z pracownikami dotyczące rozwoju, awansu i celów. Uczestnikami mogą być liderzy zespołów, kierownicy projektów, menedżerowie średniego i wyższego szczebla, odpowiedzialni za rozwój pracowników i planowanie celów.
Oczekiwane przygotowanie uczestników:
Uczestnicy powinni mieć doświadczenie w zarządzaniu zespołem oraz w prowadzeniu rozmów z pracownikami (np. oceniających, zadaniowych lub motywacyjnych). Wskazana jest podstawowa znajomość pojęć związanych z zarządzaniem celami i rozwojem pracowników. Uczestnicy powinni być gotowi do pracy warsztatowej, odgrywania scenek oraz otwartej refleksji nad własnym stylem komunikacji i zarządzania.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa potwierdza przygotowanie uczestnika do prowadzenia rozmów rozwojowych w sposób partnerski i motywujący oraz do zwiększenia odpowiedzialności liderów za rozwój zespołu. Uczestnik po szkoleniu potrafi projektować cele, które budują poczucie sensu i kierunku, a także efektywnie wspierać rozwój swoich współpracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia cele i strukturę rozmów rozwojowych oraz odróżnia je od rozmów oceniających. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje etapy rozmowy rozwojowej,- rozróżnia rozmowę rozwojową i rozmowę oceniającą, - wskazuje przykłady kluczowych pytań w rozmowie rozwojowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia rolę lidera w motywowaniu zespołu poprzez rozmowy rozwojowe | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje korzyści prowadzenia rozmów rozwojowych dla pracownika i organizacji,- identyfikuje sposoby angażowania pracowników w planowanie rozwoju, - rozróżnia strategie radzenia sobie z trudnymi rozmowami (np. z osobą roszczeniową) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia i opisuje modele wyznaczania celów | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje cechy każdego z modeli wyznaczania celów (np. SMART, CLEAR),- rozpoznaje poprawnie sformułowane cele według tych modeli, - identyfikuje błędy w projektowaniu celów (np. cele niejasne lub nierealistyczne) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Moduł 1: Rozmowa rozwojowa – znaczenie i funkcja
- Dlaczego warto prowadzić rozmowy rozwojowe – perspektywa pracownika i organizacji
- Rozmowa rozwojowa vs. rozmowa oceniająca
- Struktura rozmowy rozwojowej – etapy i kluczowe pytania
Moduł 2: Wyznaczanie celów SMART, CLEAR i OKR
- Czym różnią się modele wyznaczania celów?
- Ćwiczenia praktyczne: wyznaczanie celów w parach
- Dyskusja: co działa w środowisku IT?
Moduł 3: Praktyka rozmów rozwojowych
- Odgrywanie scenek z kamerą – rozmowa o rozwoju z pracownikiem
- Model GROW jako wsparcie w planowaniu rozwoju
- Informacja zwrotna rozwojowa jako element rozmowy
Dzień 2
Moduł 4: Trudne rozmowy o awansie, podwyżce i ścieżce kariery
- Jak rozmawiać o awansie w sposób otwarty i uczciwy
- Rozmowa o braku możliwości rozwoju – jak nie demotywować
- Symulacje: rozmowa z osobą roszczeniową, rozmowa z osobą niedocenioną
Moduł 5: Włączanie pracownika w planowanie celów
- Cele zespołowe vs. indywidualne – przełożenie na codzienność
- Ćwiczenie: cele w łańcuchu wartości – jak wpływają na firmę?
- Analiza błędów: cele zbyt ogólne, niejasne, zbyt ambitne
Moduł 6: Zamykanie i wdrożenie
- Indywidualny plan działań rozwojowych po szkoleniu
- Refleksja: co zrobię inaczej od poniedziałku?
- Feedback, ankiety, rozdanie certyfikatów
Szkolenie liczy 16 godzin dydaktycznych. Przerwy (łącznie 60 minut) nie wliczają się do czasu trwania usługi.
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane na podstawie testu teoretycznego zamkniętego.
Oczekiwane przygotowanie słuchaczy:
Uczestnicy powinni mieć doświadczenie w zarządzaniu zespołem oraz w prowadzeniu rozmów z pracownikami (np. oceniających, zadaniowych lub motywacyjnych). Wskazana jest podstawowa znajomość pojęć związanych z zarządzaniem celami i rozwojem pracowników. Uczestnicy powinni być gotowi do pracy warsztatowej, odgrywania scenek oraz otwartej refleksji nad własnym stylem komunikacji i zarządzania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł 1: Rozmowa rozwojowa – znaczenie i funkcja - wykład | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł 2: Wyznaczanie celów SMART, CLEAR i OKR - wykład | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł 2: Wyznaczanie celów SMART, CLEAR i OKR - ćwiczenia | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Moduł 3: Praktyka rozmów rozwojowych - ćwiczenia | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł 4: Trudne rozmowy o awansie, podwyżce i ścieżce kariery - wykład | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł 4: Trudne rozmowy o awansie, podwyżce i ścieżce kariery - ćwiczenia | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł 5: Włączanie pracownika w planowanie celów - ćwiczenia | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Moduł 6: Zamykanie i wdrożenie - wykład | Prowadzący Małgorzata Świerkosz-Hołysz | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto939,72 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto764,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto58,73 PLN
- Koszt osobogodziny netto47,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Świerkosz-Hołysz
Jest certyfikowanym konsultantem MindSonar®, facylitatorem Management 3.0 oraz APMG Agile PM. Wspiera liderów jako coach – indywidualnie i zespołowo.
Z wykształcenia filolog, ukończyła także studia podyplomowe z zarządzania, Akademię Coachingu i Akademię Trenera. Obroniła doktorat dotyczący coachingowego modelu zarządzania kapitałem ludzkim. W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła dla Altkom Akademii ponad 100 szkoleń dla ponad 1000 uczestników w zakresie rozwoju kompetencji menedżerskich i społecznych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np.podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platforma do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie:
https://www.altkomakademia.pl/ogolne-warunki-uczestnictwa-w-szkoleniach/
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi