Zielone Kompetencje: Elektromobilność i Infrastruktura Ładowania w Projektach Publicznych i Unijnych
Zielone Kompetencje: Elektromobilność i Infrastruktura Ładowania w Projektach Publicznych i Unijnych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
- przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw
- osoby prywatne
- pracownicy administracyjni, biurowi i koordynatorzy projektów,
- osoby zaangażowane w przygotowanie, wdrażanie lub rozliczanie projektów finansowanych ze środków UE,
- osoby odpowiedzialne za planowanie działań z zakresu elektro mobilności, efektywności energetycznej, transportu niskoemisyjnego.
Szkolenie koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu wiedzy z zakresu elektro mobilności i zrównoważonego transportu w kontekście realizacji projektów unijnych. Uczestnicy poznają podstawy działania samochodów elektrycznych i infrastruktury ładowania, zasady ich uwzględniania w projektach (EFRR, KPO, FEnIKS), a także aspekty środowiskowe, formalne i finansowe. Program kładzie nacisk na rozwój kompetencji niezbędnych do przygotowania dokumentacji projektowej zgodnej z politykami klimatycznymi UE oraz zasadami ESG i GOZ.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji02-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do planowania i wdrażania projektów unijnych obejmujących pojazdy elektryczne, stacje ładowania oraz działania na rzecz redukcji śladu węglowego w transporcie. Szkolenie wzmacnia umiejętność integrowania komponentów ekologicznych i cyfrowych z dokumentacją projektową i raportowaniem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje zasady działania oraz eksploatacji pojazdów elektrycznych (EV) | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo wskazuje i opisuje kluczowe elementy układu napędowego EV. Wyjaśnia zasady ładowania i eksploatacji EV | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawy planowania infrastruktury ładowania | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje podstawowe elementy infrastruktury ładowania (np. stacje AC/DC, przyłącza, lokalizacja) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik wskazuje wymogi formalne oraz wskaźniki środowiskowe w projektach unijnych (KPO, FEnIKS) | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo identyfikuje podstawowe wymogi formalne obowiązujące w projektach finansowanych z KPO i FEnIKS (np. zasada DNSH, zielone kryteria kwalifikowalności) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik wyróżnia zasady stosowania elektromobilności w kontekście projektów unijnych w tym wymogi, możliwości technologiczne oraz ich wpływ na cele projektowe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje elementy komponentu elektromobilności możliwe do wdrożenia w projektach UE (np. stacje ładowania, flota EV). Stosuje obowiązujące wytyczne unijne przy planowaniu zadań związanych z elektromobilnością. Dokonuje analizy kosztów wdrożenia komponentu EV z uwzględnieniem kosztów inwestycyjnych, eksploatacyjnych i zewnętrznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uczestnik ma świadomość znaczenia elektromobilności dla realizacji celów klimatycznych i polityk zrównoważonego rozwoju Współpracuje efektywnie w zespole realizującym projekty „zielone” | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje powiązania między elektro mobilnością a celami klimatycznymi (np. redukcja emisji, poprawa jakości powietrza). Uzasadnia potrzebę wdrażania ekologicznych rozwiązań w projektach współfinansowanych przez UE | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie planuje decyzje dotyczące wdrażania ekologicznych rozwiązań w projektach | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje kryteria środowiskowe wpływające na decyzje projektowe.Podejmuje decyzje projektowe z uwzględnieniem aspektów środowiskowych, zgodnych z zasadą zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Walidacja | Kryteria weryfikacji Uzyskanie 80% pozytywnych odpowiedzi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Elektro mobilność w kontekście polityk UE (4 godz. dyd.)
- Wprowadzenie do elektro mobilności i roli transportu zeroemisyjnego w politykach UE
- Przegląd dokumentów strategicznych: KPO, FEnIKS, Europejski Zielony Ład
- Znaczenie elektro mobilności dla realizacji celów klimatycznych
Moduł 2: Pojazdy elektryczne i infrastruktura ładowania – podstawy (4 godz. dyd.)
- Typy pojazdów EV, akumulatory i systemy napędowe
- Rodzaje ładowarek (AC/DC), czas ładowania i aspekty eksploatacyjne
- Normy techniczne, bezpieczeństwo i efektywność
Moduł 3: Komponent elektro mobilności w projektach unijnych (4 godz. dyd.)
- Jak opisać działania, cele, rezultaty i koszty w projektach z komponentem EV
- Integracja z dokumentacją projektową i przetargową (SIWZ, KPO, FEnIKS)
- Studium przypadku: przykładowy komponent EV w projekcie UE
Moduł 4: Zrównoważony rozwój i środowisko w projektach (3 godz. dyd.)
- ESG, GOZ, LCA – wprowadzenie do metod oceny środowiskowej
- Wymogi formalne i środowiskowe w projektach UE
- Wskazania do zapisów projektowych i przetargowych
Moduł 5: Podsumowanie (1 godz. dyd.)
- Podsumowanie efektów uczenia się
- Dyskusja nt. zastosowania wiedzy w praktyce zawodowej
Warunki organizacyjne:
Szkolenie: Zielone Kompetencje: Elektro mobilność i Infrastruktura Ładowania w Projektach Publicznych i Unijnych jest kursem o charakterze teoretycznym i praktycznym, przeprowadzanym w całości w wymiarze 16 godzin dydaktycznych.
Tryb szkolenia: Szkolenie prowadzone będzie w trybie godzin dydaktycznych (45 minut). Zaplanowano 16 godzin dydaktycznych zajęć (12 godzin zegarowych czasu usługi ), w ostatnim dniu na koniec zajęć przeprowadzony zostanie test walidacyjny (którego czas trwania nie wliczono w czas trwania usługi). Szkolenie będzie realizowane w formie stacjonarnej, co pozwoli na interaktywną pracę uczestników oraz zapewni komfortowe warunki nauki.
Miejsce realizacji szkolenia:
Szkolenie odbędzie się w sali szkoleniowej z dostępem do szybkiego Internetu oraz klimatyzację, zapewniając wygodę i sprzyjającą nauce atmosferę.
Materiały szkoleniowe :
Każdy uczestnik otrzyma zestaw materiałów w formie elektronicznej, umożliwiających samodzielną pracę z poznanymi narzędziami po zakończeniu szkolenia.
Przerwy:
Przewidzianych jest 6 przerw po 10 minut, NIE wliczające się w czas trwania usługi. W trakcie szkolenia przewidziane są przerwy na kawę, co zapewni uczestnikom możliwość regeneracji i integracji w grupie. Organizacja szkolenia ma na celu stworzenie optymalnych warunków do nauki i praktycznego przyswojenia wiedzy, co przełoży się na efektywność uczestników w ich codziennej pracy.
Liczba uczestników:
Minimalna liczba uczestników w grupie wynosi 2, maksymalna liczba uczestników w grupie wynosi 15 osób.
W opinii usługodawcy szkolenie „Zielone Kompetencje: Elektro mobilność i Infrastruktura Ładowania w Projektach Publicznych i Unijnych” wpisuje się w obszary i podobszary technologii, pod względem spełniania kryterium powiązania z Programem Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030 tj:
obszar technologiczny – technologie dla ochrony środowiska - 3.5 Technologie ochrony powietrza (technologie ograniczania emisji z transportu);
obszar technologiczny – logistyka i transport - 6.2 Technologie dla transportu pasażerskiego (nowoczesne środki transportu, stacje ładowania i tankowania (elektryczne, wodorowe, CNG/LNG).
Ponadto usługa wpisuje się w Regionalną Strategię Innowacji Województwa Śląskiego 2030 w zakresie:
Cel strategiczny regionu: Województwo śląskie regionem odpowiedzialnej transformacji gospodarczej; Cel główny: Inteligentne Śląskie – innowacyjna i inteligentna transformacja gospodarcza zapewniająca przewagę konkurencyjną regionu na arenie międzynarodowej; Cel szczegółowy RSI C1. Zwiększenie zdolności podmiotów regionalnego ekosystemu innowacji do generowania i wdrażania innowacji oraz nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Działania D.1.2. Wdrażanie innowacji w przedsiębiorstwach.
Szkolenie koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu wiedzy z zakresu elektro mobilności i zrównoważonego transportu w kontekście realizacji projektów unijnych. Uczestnicy poznają podstawy działania samochodów elektrycznych i infrastruktury ładowania, zasady ich uwzględniania w projektach (EFRR, KPO, FEnIKS), a także aspekty środowiskowe, formalne i finansowe. Program kładzie nacisk na rozwój kompetencji niezbędnych do przygotowania dokumentacji projektowej zgodnej z politykami klimatycznymi UE oraz zasadami ESG i GOZ.
Cele szczegółowe:
- Zrozumienie podstaw działania pojazdów elektrycznych i infrastruktury ładowania,
- Umiejętność identyfikacji obszarów zastosowania elektro mobilności w projektach publicznych,
- Znajomość zasad GOZ, ESG i LCA w projektach UE,
- Praktyczna umiejętność tworzenia zapisów projektowych, analiz środowiskowych i harmonogramów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł 1: Elektromobilność w kontekście polityk UE | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł 1: Elektromobilność w kontekście polityk UE | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:10 | Godzina zakończenia 18:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:40 | Godzina zakończenia 18:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł 2: Pojazdy elektryczne i infrastruktura ładowania – podstawy | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:50 | Godzina zakończenia 20:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Moduł 2: Pojazdy elektryczne i infrastruktura ładowania – podstawy | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Przerwa | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł 3: Komponent elektro mobilności w projektach unijnych | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:40 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł 3: Komponent elektro mobilności w projektach unijnych | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:20 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł 4: Zrównoważony rozwój i środowisko w projektach | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:25 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Moduł 5: Podsumowanie | Prowadzący Rafał Kochan | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:25 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 325,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 325,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Kochan
wewnętrzną komunikację oraz produktywność i zaangażowanie zespołu.
PRAKTYK BIZNESU
Jako jeden z czterech ekspertów, w listopadzie 2014 roku został zaproszony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej,
Departamentu Rynku Pracy, do stworzenia katalogu kompetencji kluczowych dla pracowników publicznych służb zatrudniania.
Równocześnie w projekcie tym współtworzył zestawienie luk kompetencji dla powyższej grupy pracowników. Figuruje w Bazie Trenerów Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz posiada uprawnienia do prowadzenia szkoleń modułowych dla
pracowników Instytucji Rynku Pracy. Szkolenia prowadzi od 2004 roku, czego efektem jest ponad 5 000 godzin szkoleń, warsztatów i sesji konsultingowych.
Zakres tematyczny szkoleń:
Zarządzanie własną karierą i przedsiębiorczość na rynku pracy
, Komunikacja interpersonalna oraz trening umiejętności i kompetencji społecznych, nadzór nad projektami finansowanymi ze środków publicznych lub unijnych (np. POIiŚ, FEnIKS, KPO), wytyczne UE i krajowe w zakresie finansowania publicznego
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje: materiały w formie elektronicznej
UWAGI DODATKOWE:
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. To znaczy osoba prowadząca usługę, nie dokonuje werykacji efektów uczenia się uczestników usługi. Trener przygotowuje walidację, zaprojektował efekty uczenia się, kryteria werykacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom. Nie ingeruje w jakiekolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania. Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i werykacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej. Osobom, które nie otrzymają dofinansowania co najmniej 70% na realizację ww. usługi rozwojowej ze środków publicznych do kwoty netto zostanie doliczona stawka VAT 23%. Istnieje możliwość zwolnienia usługi z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r.w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (DZ.U.2013, poz. 1722 z późn. zm.), w przypadku, gdy uczestnik otrzyma dofinansowanie na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. Warunkiem zwolnienia jest dostarczenie do firmy szkoleniowej stosownego oświadczenia na co najmniej 1 dzień roboczy przed szkoleniem. W innej sytuacji należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Warunki uczestnictwa
Usługodawca zapewnia dostępność do usługi rozwojowej osobą z szczególnymi potrzebami zgodnie z Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027 – Standard Szkoleniowy. Jeśli ktoś z zainteresowanych potencjalnych uczestników usługi rozwojowej ma szczególne potrzeby bardzo prosimy o kontakt z naszym biurem: mailowo, telefonicznie lub osobiście. Jeśli będzie zachodzić potrzeba usługodawca zapewni asystenta osobom tego wymagającym, tłumacza migowego, przygotowania specjalnych materiałów zgodnie z wymogami jasnego języka (w zależności o zgłoszonych potrzeb)
Informacje dodatkowe
W przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych cena netto = brutto (ma zastosowanie zw w przypadku finansowania minimum 70% ze środków publicznych). 1 godzina dydaktyczna to 45 minut. Zarówno w trakcie trwania szkolenia, jak i po jego zakończeniu istnieje możliwość zadawania pytań emailowo, na które eksperci odpowiedzą od razu lub podczas kolejnego spotkania. Po zakończeniu kursu Uczestnik otrzyma imienny Certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia wraz z informacją o zakresie i liczbie godzin z podziałem na część teoretyczną oraz praktyczną. Informacja o zwolnieniu z VAT: Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 roku. Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć. Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi