Zarządzanie w podmiotach leczniczych
Zarządzanie w podmiotach leczniczych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do pracowników podmiotów leczniczych zainteresowanych możliwością zdobycia wiedzy m.in. na temat zarządzania oddziałem, zespołem, prowadzenia dokumentacji oraz formalno-prawnych aspektów funkcjonowania oddziału.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi177
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych w reformowanym obecnie systemie służby zdrowia. Udział w studiach pozwoli na efektywne zarządzania placówkami zdrowia, a także zwiększy wiedzę i kwalifikacje m.in. w zakresie prawnym i finansowym z uwzględnieniem zagadnień dotyczących przekształceń SPZOZ w spółki kapitałowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Prawno-ekonomiczne aspekty funkcjonowania podmiotu leczniczego2. Gospodarowanie finansami w podmiotach opieki zdrowotnej 3. Problematyka zarządzania w organizacjach ochrony zdrowia | Kryteria weryfikacji Opisywanie kluczowych aspektów zarządzania w organizacjach ochrony zdrowia.Rozróżnianie podstawowych zagadnień prawno-ekonomicznych związanych z funkcjonowaniem podmiotu leczniczego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 1. Kompetencje interpersonalne menedżera2. Budowanie zespołu w ochronie zdrowia 3. Etyka w zarządzaniu opieką zdrowotną | Kryteria weryfikacji Prowadzenie efektywnej komunikacji oraz budowanie relacji interpersonalnych w zespole opieki zdrowotnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- PODSTAWY ZDROWIA PUBLICZNEGO (8 godz.)
- SYSTEM OCHRONY ZDROWIA W POLSCE I INNYCH KRAJACH UE (8 godz.)
- PODSTAWY PRAWA MEDYCZNEGO I OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH (16 godz.)
- KOMUNIKACJA Z PACJENTEM I TRUDNYM KLIENTEM (16 godz.)
- ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM W PODMIOTACH LECZNICZYCH (16 godz.)
- ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I AUDIT W PLACÓWKACH LECZNICZYCH (12 godz.)
- ZARZĄDZANIE PERSONELEM W PODMIOTACH LECZNICZYCH (16 godz.)
- PRAWNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA PLACÓWEK LECZNICZYCH (8 godz.)
- SPRZEDAŻ USŁUG MEDYCZNYCH I NEGOCJACJE BIZNESOWE (8 godz.)
- UBEZPIECZENIA W PODMIOTACH LECZNICZYCH (8 godz.)
- BUDOWANIE DOŚWIADCZEŃ KLIENTÓW (8 godz.)
- ZARZĄDZANIE FINANSAMI (8 godz.)
- ZASADY ZARZĄDZANIA PLACÓWKĄ MEDYCZNĄ W OPARCIU O MODEL VBHC – VALUE-BASED HEALTHCARE. LEAN MANAGEMENT HEALTHCARE (8 godz.)
- ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE PLACÓWKĄ LECZNICZĄ (16 godz.)
- UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKIE (16 godz.)
- KONTROLA ZARZĄDCZA (4 godz.)
- ZALICZENIE (1 godz.)
_____
INFORMACJE DODATKOWE:
- Czas trwania studiów (liczbę semestrów): 2 semestry
- Liczbę możliwych do zdobycia punktów ECTS: 30 pkt. ECTS
- Liczbę godzin: 177 godzin (lekcyjnych)
- Harmonogram uwzględnia przerwy.
- Informację o sposobie walidacji: Test końcowy
- Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Szczegółowy harmonogram zajęć może ulec modyfikacjom w zakresie realizowanych przedmiotów oraz osób realizujących zajęcia. Zmianie nie ulegają: terminy zjazdów oraz łączna liczba godzin dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Harmonogram zjazdów zostanie opublikowany na stronie internetowej uczelni i w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
- Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych. Przelicznik: 177 godzin dydaktycznych = 132,75 godzin zegarowych.
ORGANIZACJA ZJAZDÓW:
Zjazdy odbywają się średnio jeden lub dwa razy w miesiącu:
- sobota w godzinach 8:00–18:00,
- niedziela w godzinach 8:00–18:00,
- w wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą odbyć się również w piątek w godzinach 16:00-21:00.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 750,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 750,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 32,49 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 32,49 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Juchniewicz
Joanna Nieżurawska
Prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania, zarządzania projektami, zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania różnorodnością oraz umiejętności menedżerskich. Ma na swoim koncie ponad 2000 godzin szkoleniowych dla różnych Fundacji, Instytucji oraz Uczelni Wyższych.
Autorka książki dotyczącej elastycznych systemów wynagradzania oraz ok. 50 artykułów naukowych z dziedziny zarządzania w j. polskim i j. angielskim.
Była uczestnikiem wielu staży oraz wizyt studyjnych na międzynarodowych uczelniach takich jak: Belgium University Liege (Belgia), Normandy Business School Le Havre (Francja), Polytechnic Institute of Setubal (Portugalia), Politechnika Porto (Portugalia), Uniwersytecie Laurea w Helskinkach (Finlandia) czy w Said Business School w Wielkiej Brytanii. Brała również udział w szkoleniach i job – shadowing w ramach Erasmus Plus: na Sardynii, w Lisbonie czy w Rzymie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas każdego zjazdu uczestnicy programu otrzymują zestaw materiałów dydaktycznych udostępnionych na platformie Microsoft Teams. Treści te są przygotowywane przez wykładowców i dostosowywane do tematyki prowadzonych zajęć.
Platforma Microsoft Teams stanowi główne narzędzie komunikacji Uczelni WSB Merito. Jej celem jest uproszczenie formalności oraz usprawnienie przepływu informacji między studentami a uczelnią. Dzięki niej uczestnicy studiów mają całodobowy dostęp – z dowolnego miejsca na świecie – do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji o zmianach w planie zajęć, ogłoszeń i bieżących aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zapisów na studia podyplomowe można dokonać zgodnie z obowiązującym regulaminem za pośrednictwem strony internetowej Uniwersytetu WSB Merito, wybierając jedną z dostępnych filii:
- Chorzów
- Poznań
- Szczecin
- Warszawa
Rejestracja odbywa się poprzez formularz online dostępny pod adresem: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1, a także poprzez osobiste dostarczenie kompletu wymaganych dokumentów do Biura Rekrutacji wybranej filii uczelni.
Kryteria kwalifikacyjne do udziału w programie:
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia,
- spełnienie warunków określonych w procedurze rekrutacyjnej.
Informacje dodatkowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz opłaty końcowej.
- Usługa kształcenia świadczona przez Uniwersytet WSB Merito jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570). Zwolnienie obejmuje usługi edukacyjne realizowane przez uczelnie wyższe na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
REALIZACJA PROJEKTÓW:
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu realizuje projekty szkoleniowe w ramach współpracy z instytucjami rynku pracy tj.:
- Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu – Kierunek Rozwój,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Małopolski Pociąg do Kariery,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie – Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe,
- Projekt „Zawodowa reaktywacja” – realizowany w Łodzi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik programu zdobywa nową wiedzę oraz praktyczne umiejętności dzięki zajęciom prowadzonym na platformie Microsoft Teams. Komunikuje się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów w czasie rzeczywistym (w trybie synchronicznym), co umożliwia aktywne uczestnictwo i bieżącą interakcję.
Wymagania techniczne:
Aby uczestniczyć w zajęciach online, potrzebne są:
- minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
- komputer wyposażony w głośniki i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne),
- stabilne połączenie z Internetem, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s
- słuchawki (zalecane, choć opcjonalne),
- kamera internetowa (opcjonalna, lecz przydatna podczas aktywnych form zajęć).