Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
- Dla absolwentów studiów na kierunku psychologia, którzy planują uzyskać uprawnienia do pracy w przedszkolu, szkole i placówce oświatowej oraz posiadają tytuł magistra psychologii.
- Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r.w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U.2023.2102).
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji20-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi268
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych niezbędnych do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa oraz przygotowanie uczestników do kompleksowej realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych, dydaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych w przedszkolach, szkołach oraz placówkach systemu oświaty.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZACharakteryzuje system oświaty, opisuje rolę nauczyciela-psychologa | Kryteria weryfikacji W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:Opisuje system oświaty: organizację i funkcjonowanie systemu oświaty, podstawowe zagadnienia prawa oświatowego, krajowe i międzynarodowe regulacje dotyczące praw człowieka, dziecka, ucznia oraz osób z niepełnosprawnościami, znaczenie pozycji szkoły jako instytucji edukacyjnej, funkcje i cele edukacji szkolnej, modele współczesnej szkoły, pojęcie ukrytego programu szkoły, alternatywne formy edukacji, zagadnienie prawa wewnątrzszkolnego, podstawę programową w kontekście programu nauczania oraz działania wychowawczo-profilaktyczne, tematykę oceny jakości działalności szkoły lub placówki systemu oświaty; | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia rolę nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela: etykę zawodową nauczyciela,nauczycielską pragmatykę zawodową – prawa i obowiązki nauczycieli, zasady odpowiedzialności prawnej opiekuna, nauczyciela, wychowawcy i za bezpieczeństwo oraz ochronę zdrowia uczniów, tematykę oceny jakości pracy nauczyciela, zasady projektowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego, rolę początkującego nauczyciela w szkolnej rzeczywistości, uwarunkowania sukcesu w pracy nauczyciela oraz choroby związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela; F.1.W3. wychowanie w kontekście rozwoju: ontologiczne, aksjologiczne i antropologiczne podstawy wychowania; istotę i funkcje wychowania oraz proces wychowania, jego strukturę, właściwości i dynamikę; pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole – regulacje prawne, formy i zasady udzielania wsparcia w placówkach systemu oświaty, a także znaczenie współpracy rodziny ucznia i szkoły oraz szkoły ze środowiskiem pozaszkolnym; | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIStosuje poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne w pracy z uczniemprogramowej i dostosowuje go do potrzeb edukacyjnych uczniów | Kryteria weryfikacji Stosuje poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne: zasady dokonywania diagnozy,opiniowania i orzekania, doradztwo edukacyjno-zawodowe oraz zasady współpracy przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty z poradnią psychologiczno-pedagogiczną; | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEWykorzystuje zdobytą wiedzę psychologiczną do analizy zdarzeń pedagogicznych. Poszukuje najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniówanalizy zdarzeń pedagogicznych. Poszukuje najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów | Kryteria weryfikacji wyciąga wnioski z obserwacji pracy klasy, zachowań i postaw dzieci i młodzieży,funkcjonowania i aktywności w czasie lekcji lub zajęć poszczególnych uczniów, z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych zajęcia warsztatowe dla uczniów o charakterze odpowiadającym roli nauczyciela psychologa w placówce systemu oświaty, w tym integracyjne, psychoprofilaktyczne i rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne oraz umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy; F.3.U3. analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno- -pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia psychologiczno-pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PRZYGOTOWANIA W ZAKRESIE PEDAGOGICZNYM (56 godz.)
- Organizacja i funkcjonowanie systemu oświaty (16 godz.)
- Rola i koncepcje pracy nauczyciela (10 godz.)
- Wychowanie w kontekście rozwoju (10 godz.)
- Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów (10 godz.)
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkołach i placówkach systemu oświaty (10 godz.)
PODSTAWY DYDAKTYKI I EMISJA GŁOSU (60 godz.)
- Podstawy dydaktyki ogólnej (12 godz.)
- Współczesne koncepcje nauczania i organizacja procesu kształcenia (12 godz.)
- Projektowanie działań edukacyjnych z uwzględnieniem potrzeb i możliwości uczniów (16 godz.)
- Emisja głosu i kultura języka w pracy nauczyciela (20 godz.)
METODYKA PRACY NAUCZYCIELA PSYCHOLOGA W PRZEDSZKOLACH, SZKOŁACH I PLACÓWKACH SYSTEMU OŚWIATY (108 godz.)
- Diagnoza i rola monitorowania procesu dydaktyczno-wychowawczego (12 godz.)
- Wspieranie rozwoju dziecka na poszczególnych etapach rozwojowych (16 godz.)
- Metodyka prowadzenia działań edukacyjnych (16 godz.)
- Interwencja kryzysowa i mediacje (16 godz.)
- Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej (16 godz.)
- Wspomaganie nauczycieli i rodziców w działaniach wychowawczych (16 godz.)
- Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne (16 godz.)
PRAKTYKA ZAWODOWA (120 godz.)
- Praktyka w przedszkolu (40 godz.)
- Praktyka w szkole podstawowej (40 godz.)
- Praktyka w szkole ponadpostawowej (40 godz.)
PROJEKT (8 godz.)
Seminarium: Projekt edukacyjny, Studium przypadku
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Spotkanie wprowadzające z opiekunem merytoprycznym | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 22,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 22,20 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji elektronicznej
Przedstawiona powyżej cena obejmuje obecnie obowiązującą promocje w czesnym oraz obejmuje system płatności 10 rat.
Istnieje możliwość dodania ceny na życzenie - w systemie płatności 1, 2 i 15 rat.
W tym celu prosimy o kontakt z biurem rekrutacji wskazanym powyżej rekrutacjasp@gdansk.merito.pl
Warunki uczestnictwa
Szczegóły pod linkiem https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/zasady-rekrutacji
Dodatkowo wymagany zapis na studia poprzez stronę uczelni
https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1
Informacje dodatkowe
Zjazdy realizowane co 3 tygodnie w piątki od 16.30 do 20:00, w sobotę i niedzielę od 7.45 do 14.30 lub 16.00.
https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/przygotowanie-pedagogiczne-dla-psychologow-0
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe