Tworzenie aplikacji mobilnych zgodnych z WCAG przy wsparciu sztucznej inteligencji AI- Szkolenie.
Tworzenie aplikacji mobilnych zgodnych z WCAG przy wsparciu sztucznej inteligencji AI- Szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest dla:
- Web i mobile developerów, którzy chcą nauczyć się tworzyć aplikacje zgodne ze standardami dostępności WCAG
- Specjalistów UX/UI oraz projektantów aplikacji mobilnych
- Osób pracujących przy projektach z zakresu dostępności cyfrowej i usług publicznych
- Programistów oraz freelancerów tworzących aplikacje na zlecenie dla instytucji lub klientów prywatnych
- Uczestników projektów rozwojowych wspierających cyfryzację i dostępność usług online
Wymagania wstępne: podstawowa znajomość pracy z systemem operacyjnym i obsługi internetu. Komputer o wymaganych parametrach sprzętowych oraz dostęp do internetu (parametry podane w karcie usługi)
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji31-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do projektowania i tworzenia aplikacji mobilnych w języku React Native zgodnych ze standardem dostępności WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) 2.2 z wykorzystaniem narzędzi AI wspomagających proces projektowania i audytowania dostępności aplikacji mobilnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Tworzy dostępne aplikacje mobilnezgodne z WCAG 2.2 w React Native | Kryteria weryfikacji Projektuje i wykonuje aplikację mobilnąspełniającą wymagania WCAG 2.2 w zakresie kontrastu, nawigacji i opisów alternatywnych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia AI dowspierania procesów audytu i projektowania aplikacji mobilnych | Kryteria weryfikacji Integruje narzędzie AI do analizydostępności aplikacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Samodzielnie przeprowadza audytaplikacji mobilnych pod kątem zgodności z WCAG 2.2 | Kryteria weryfikacji Wykonuje audyt dostępności aplikacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Interpretuje wyniki audytu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje raport z rekomendacjamizmian | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby użytkowników zniepełnosprawnościami w aplikacjach mobilnych | Kryteria weryfikacji Wskazuje wymagania dotyczącedostępności dla różnych typów niepełnosprawności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje aplikacje mobilne dopublikacji w sklepach mobilnych z zachowaniem wymagań dostępności | Kryteria weryfikacji Buduje paczkę instalacyjną aplikacji zkompletem ustawień dostępności i wymaganych deklaracji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje idee dostępnościcyfrowej oraz standardy WCAG 2.2 | Kryteria weryfikacji Opisuje idee dostępności cyfrowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia i interpretuje wytycznestandardów WCAG 2.2 | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia jest dostosowany do potrzeb uczestników usługi oraz głównego celu usługi i jej charakteru oraz obejmuje zakres tematyczny usługi. Uczestnik posiada stały dostęp do platformy LMS z materiałami, checklistami, testami i nagraniami. Szkolenie zawiera część teoretyczną (6h ), praktyczną ( 32h) oraz walidację (2 h).
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową w formule live online ze stałym wsparciem trenera na czacie podczas kursu.
Przerwy nie są wliczone w ogólny czas usługi rozwojowej.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Warunki organizacyjne:
Usługa zostanie przeprowadzona w całości wewnątrz aplikacji EduOrganizer. To nowoczesne, kompleksowe narzędzie umożliwia uczestnikom wygodny dostęp do materiałów szkoleniowych, transmisji na żywo, testów oraz indywidualnej komunikacji z trenerem – bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania czy tworzenia kont w innych systemach. Cały proces szkoleniowy – część teoretyczna oraz praktyczna odbywa się w jednym, intuicyjnym środowisku. Gwarantujemy wysoki poziom organizacji, bezpieczeństwa danych oraz komfort nauki w przyjaznej i interaktywnej formie.
Program ramowy:
Dzień 1 – Wprowadzenie do dostępności i WCAG w aplikacjach mobilnych (8h)
1. Wprowadzenie do idei dostępności cyfrowej (Accessibility)
2. Standardy WCAG 2.2 – omówienie i interpretacja wytycznych
3. Przykłady aplikacji mobilnych zgodnych i niezgodnych z WCAG
4. Podstawy React Native – przygotowanie środowiska pracy (VS Code, Expo)
5. Tworzenie pierwszej aplikacji mobilnej w React Native
Dzień 2 – Tworzenie komponentów dostępnych WCAG (8h praktycznych)
1. Tworzenie UI/UX z dostępnością w centrum – projektowanie z perspektywy użytkowników z niepełnosprawnościami
2. Techniki zapewniania dostępności komponentów (tekst, obrazy, przyciski, formularze)
3. Wykorzystanie narzędzi do testowania dostępności (React Native Accessibility, Accessibility Inspector)
4. Praktyczne ćwiczenia: przystosowanie aplikacji do czytników ekranu (VoiceOver, TalkBack)
Dzień 3 – Wsparcie sztucznej inteligencji AI w projektowaniu aplikacji dostępnych (8h)
1. Przegląd narzędzi AI wspierających dostępność (np. Microsoft AI for Accessibility, ChatGPT, narzędzia predykcyjne)
2. Wykorzystanie AI do generowania opisów alternatywnych (alt text), testów dostępności, wykrywania błędów UX
3. Tworzenie prototypów aplikacji wspieranych przez AI (np. Figma + AI, automatyzacja testów)
4. Praktyczne ćwiczenia: integracja AI z projektem React Native
Dzień 4 – Audytowanie aplikacji mobilnych pod kątem WCAG (8h)
1. Samodzielne audytowanie aplikacji przy wsparciu AI (praktyka z narzędziami open source i komercyjnymi)
2. Automatyzacja testów dostępności (ci/cd)
3. Przygotowanie raportu zgodności z WCAG
4. Praktyczne case study: analiza aplikacji dostarczonej przez trenera
Dzień 5 – Warsztat końcowy i projekty uczestników (6h) Walidacja (2h)
1. Realizacja własnego mini-projektu dostępnej aplikacji mobilnej
2. Konsultacje indywidualne z trenerem (praca w grupach)
3. Walidacja
Dostawca Usług zapewnia rozdzielność funkcji pomiędzy procesem kształcenia a walidacją.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 34 1. Wprowadzenie do idei dostępności cyfrowej (Accessibility) | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 34 Standardy WCAG 2.2 – omówienie i interpretacja wytycznych | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 34 Przerwa | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 34 3. Przykłady aplikacji mobilnych zgodnych i niezgodnych z WCAG | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 34 Przerwa | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 34 4. Podstawy React Native – przygotowanie środowiska pracy (VS Code, Expo) | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 34 Przerwa | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 34 5. Tworzenie pierwszej aplikacji mobilnej w React Native | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 34 1. Tworzenie UI/UX z dostępnością w centrum – projektowanie z perspektywy użytkowników z niepełnosprawnościami | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 34 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 34 2. Techniki zapewniania dostępności komponentów (tekst, obrazy, przyciski, formularze) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 34 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 34 3. Wykorzystanie narzędzi do testowania dostępności (React Native Accessibility, Accessibility Inspector) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 34 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 34 4. Praktyczne ćwiczenia: przystosowanie aplikacji do czytników ekranu (VoiceOver, TalkBack) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 34 1. Przegląd narzędzi AI wspierających dostępność (np. Microsoft AI for Accessibility, ChatGPT, narzędzia predykcyjne) | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 34 Przerwa | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 34 2. Wykorzystanie AI do generowania opisów alternatywnych (alt text), testów dostępności, wykrywania błędów UX | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 34 Przerwa | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 34 3. Tworzenie prototypów aplikacji wspieranych przez AI (np. Figma + AI, automatyzacja testów) | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 34 Przerwa | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 34 4. Praktyczne ćwiczenia: integracja AI z projektem React Native | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 34 1. Samodzielne audytowanie aplikacji przy wsparciu AI (praktyka z narzędziami open source i komercyjnymi) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 34 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 34 2. Automatyzacja testów dostępności (ci/cd) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 34 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 34 3. Przygotowanie raportu zgodności z WCAG | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 34 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 34 4. Praktyczne case study: analiza aplikacji dostarczonej przez trenera | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 34 1. Realizacja własnego mini-projektu dostępnej aplikacji mobilnej | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 34 Przerwa | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 34 2. Konsultacje indywidualne z trenerem (praca w grupach) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 34 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 34 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dawid Sławiński
Łukasz Piekarek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Materiały szkoleniowe: Dostęp do panelu LMS z materiałami PDF, checklistami, szablonami kodu
- Przykłady kodu React Native dostosowane do WCAG 2.2
- Dostęp do narzędzi AI (w wersjach testowych / open source)
Warunki uczestnictwa
Wymagana jest obecność min 80% lub inna, zgodna ze wskazaniami Operatora
Podczas zapisywania na usługę uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie swojego wizerunku.
Szkolenia online będą nagrywane tylko i wyłącznie na potrzeb udokumentowania prawidłowego przebiegu szkolenia i jego archiwizacji. Nie udostępniamy nagrań ze szkolenia ze względu na ochronę danych osobowych oraz widocznego na nagraniach wizerunku osób trzecich (osoby prowadzącej oraz innych uczestników szkolenia).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Szkolenie prowadzone będzie w języku polskim. Godzina szkolenia = godzina dydaktyczna.
Język programowania w którym tworzone będą aplikacje podczas kursu to React Native.
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
3) W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Zakup licencji został dofinansowany w ramach projektu „Inwestycje w usługi rozwojowe” nr FERS.01.03-IP.09-0025/23.
Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus – Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w szkoleniu:
Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Usługa zostanie przeprowadzona w całości wewnątrz aplikacji
EduOrganizer
To nowoczesne, kompleksowe narzędzie umożliwia uczestnikom wygodny dostęp do materiałów szkoleniowych, transmisji na żywo, testów oraz indywidualnej komunikacji z trenerem – bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania czy tworzenia kont w innych systemach. Cały proces szkoleniowy – część teoretyczna oraz praktyczna odbywa się w jednym, intuicyjnym środowisku. Gwarantujemy wysoki poziom organizacji, bezpieczeństwa danych oraz komfort nauki w przyjaznej i interaktywnej formie.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy wraz z dostępem do panelu LMS.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer z systemem Windows/Mac/Linux, 8 GB RAM.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, mikrofon i dostęp do przeglądarki internetowej. Wymagane jest również posiadanie kamery.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Uczestnik powinien korzystać z stabilnego łącza internetowego (min. 10 Mbps)
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów. Edytor kodu i środowisko pracy zostanie udostępnione Uczestnikom przez organizatora.
Materiały są udostępniane za pomocą dostępu do panelu LMS z materiałami PDF, checklistami, szablonami kodu.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.
Informacje dotyczące warunków technicznych (egzaminy):
Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Uczestnik jest zobowiązany posiadać komputer z dostępem do stabilnego łącza internetowego (min. 10 Mbps), wyposażony w kamerę, głośnik i i mikrofon.
Podczas zapisywania na usługę uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie swojego wizerunku.
Szkolenia online będą nagrywane tylko i wyłącznie na potrzeb udokumentowania prawidłowego przebiegu szkolenia i jego archiwizacji. Nie udostępniamy nagrań ze szkolenia ze względu na ochronę danych osobowych oraz widocznego na nagraniach wizerunku osób trzecich (osoby prowadzącej oraz innych uczestników szkolenia).
Usługa została stworzona na podstawie licencji EduOrganizer zakupionej w ramach projektu ,,USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 – wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii” nr FERS.01.03-IP.09-0025/23