Zarządzanie stresem – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Zarządzanie stresem – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry specjalistów, kierowników, pracowników biurowych, techników, osób pracujących. Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji25-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez wdrażanie praktyk i technologii oszczędzających zasoby oraz poprawiających efektywność energetyczną, szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego zarządzania stresem w firmach z potencjałem tworzenia zielonych miejsc pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Omawia podstawowe założenia GreenComp i wie, jakie kompetencje są uznawane za zielone w kontekście środowiska pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia znaczenie zielonych kompetencji w środowisku pracy (np. efektywne gospodarowanie zasobami, minimalizacja wpływu na środowisko, świadomość ekologiczna). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia zastosowanie sztucznej inteligencji, automatyzacji i sensorów środowiskowych w zarządzaniu dobrostanem pracowników. | Kryteria weryfikacji Omawia przykłady automatyzacji procesów, które wspierają dobrostan pracowników, np. poprzez eliminację zadań powtarzalnych lub optymalizację obiegu informacji. Omawia typy sensorów środowiskowych (np. CO₂, hałas, natężenie światła) w kontekście monitorowania jakości środowiska pracy i jego wpływu na zdrowie psychiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje technologie cyfrowe (np. aplikacje, dashboardy AI, sensory) do monitorowania i analizy stresu w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje ostępne technologie cyfrowe wspierające monitorowanie stresu (np. aplikacje mobilne, narzędzia AI, sensory środowiskowe), analizuje przykładowe dane pozyskane z jednego z narzędzi cyfrowych (np. dashboard HR, wykresy z aplikacji biofeedback, dane z czujników CO₂). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Projektuje plan wdrożenia zielonych i cyfrowych narzędzi wspierających dobrostan pracowników. | Kryteria weryfikacji Opracowuje strukturę planu wdrożenia, uwzględniając cele, etapy, harmonogram i osoby odpowiedzialne, wskazuje konkretne zielone i cyfrowe narzędzia (np. aplikacje biofeedback, systemy AI do analizy obciążenia, sensory środowiskowe), które zostaną wdrożone. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wykorzystuje właściwe technologie (AI, IoT, biofeedback, automatyzacja) do potrzeb zespołu lub organizacji. | Kryteria weryfikacji Stosuje technologie cyfrowe i zielone (np. system AI do predykcji wypalenia, sensory IoT do pomiaru warunków środowiskowych, urządzenia biofeedback, automatyzacja procesów administracyjnych), omawia potrzeby organizacji lub zespołu w kontekście dobrostanu, obciążenia pracą i jakości środowiska pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Promuje kulturę pracy opartą na zrównoważonym rozwoju, dobrostanie psychicznym i cyfrowej higienie. | Kryteria weryfikacji Promuje kluczowe elementy kultury organizacyjnej sprzyjającej zrównoważonemu rozwojowi i dobrostanowi (np. elastyczność, transparentność, wsparcie psychologiczne, cyfrowa równowaga). Planuje działania edukacyjne lub komunikacyjne zwiększające świadomość ekologiczną i zdrowotną w miejscu pracy. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Analizuje technologie cyfrowe pod kątem ich wpływu na zdrowie psychiczne i środowisko. | Kryteria weryfikacji Wskazuje Wskazać zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki wybranych technologii cyfrowych (np. aplikacje do komunikacji, systemy AI, narzędzia automatyzacji) dla zdrowia psychicznego pracowników (np. przeciążenie poznawcze, uzależnienie od ekranów, stres cyfrowy). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła stresu oraz rozpoznaje symptomy stresu u siebie i innych. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje źródła stresu u siebie lub u innych na podstawie opisu sytuacji lub studium przypadku. Omawia techniki redukcji stresu adekwatne do indywidualnych cech osoby (np. styl myślenia, poziom aktywności, potrzeby emocjonalne). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia redukcji stresu dostosowane do indywidualnych potrzeb. | Kryteria weryfikacji Dokonuje analizy indywidualnych potrzeb osoby doświadczającej stresu (np. preferencje, styl radzenia sobie, ograniczenia). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Projektuje i prowadzi programy oraz warsztaty z zakresu zarządzania stresem w środowisku zawodowym i prywatnym. | Kryteria weryfikacji Analizuje potrzeby uczestników warsztatu lub grupy docelowej w kontekście stresu zawodowego i/lub prywatnego. Tworzy plan warsztatu lub programu, zawierający strukturę, metody pracy, techniki redukcji stresu i sposób ewaluacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 2.1 "Myślenie Systemowe" w zawodzie: Specjalista ds. zarządzania stresem
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju.
Zakres kompetencji 2. Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje podejście do problemu związanego ze zrównoważonym rozwojem ze wszystkich stron uwzględnienie czasu, przestrzeni i kontekstu w celu zrozumienia, jak elementy oddziałują na siebie w ramach systemów i pomiędzy nimi.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie zarządzania stresem i wypalaniem w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie eksploracyjne i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Warunki organizacyjne:
- przerwy wliczone w czas trwania usługi,
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe
Dzień 1:
1. Wprowadzenie do GreenComp i RIS – rola dobrostanu w zielonej transformacji
- 1.1. Zielone kompetencje w ujęciu GreenComp – przegląd ram kompetencyjnych
- 1.2. Czym są zielone miejsca pracy i jak wpływają na stres i wypalenie zawodowe
- 1.3. Powiązanie dobrostanu psychofizycznego z celami zrównoważonego rozwoju (SDG, ESG)
- 1.4. Wprowadzenie do Regionalnych Strategii Innowacji – rola zdrowia psychicznego w innowacyjnych organizacjach
- 1.5. Dobrostan jako zasób strategiczny w organizacjach przechodzących zieloną transformację
2. Źródła stresu i wypalenia w kontekście transformacji cyfrowej i ekologicznej
- 2.1. Nowe stresory środowiska pracy w erze cyfryzacji i ESG
- 2.2. Stres adaptacyjny w obliczu zmian technologicznych i automatyzacji
- 2.3. Zielony stres – jak ekologizacja procesów wpływa na obciążenia psychiczne
- 2.4. Cichy stres energetyczny i mentalne przeładowanie (technostres, infostres)
- 2.5. Metody diagnozy stresu – skale, kwestionariusze, narzędzia cyfrowe
3. AI w służbie dobrostanu – systemy predykcyjne i analiza danych behawioralnych
- 3.1. Sztuczna inteligencja w HR i well-beingu – przegląd narzędzi i możliwości
- 3.2. Modele predykcyjne wypalenia zawodowego – case study z wykorzystaniem AI
- 3.3. Analiza danych z komunikatorów i kalendarzy – cyfrowy ślad stresu
- 3.4. Rekomendacje systemowe AI – jak technologia może sugerować odpoczynek, zmianę rytmu pracy
- 3.5. Etyczne aspekty monitorowania stresu przez AI (RODO, psychologia algorytmiczna)
Dzień 2:
1. Automatyzacja procesów jako narzędzie redukcji stresu decyzyjnego i proceduralnego
- 1.1. Automatyzacja zadań powtarzalnych – eliminacja mikrostresów
- 1.2. Użycie RPA (Robotic Process Automation) w zarządzaniu obciążeniem pracy
- 1.3. Zarządzanie kolejką zadań przez systemy automatyczne – efektywność vs presja
- 1.4. Delegowanie decyzji technologiom – granice autonomii i kontroli
- 1.5. Przypadki wdrożeń: jak automatyzacja poprawiła dobrostan pracowników
2. Sensory środowiskowe i monitoring warunków pracy (CO₂, hałas, temperatura, światło)
- 2.1. Wpływ warunków środowiskowych na dobrostan psychiczny i fizyczny
- 2.2. Systemy sensorów środowiskowych w nowoczesnych biurach i zakładach
- 2.3. Monitoring jakości powietrza, hałasu i oświetlenia a stres
- 2.4. IoT w ergonomii środowiskowej – jak zbierać dane i tworzyć raporty
- 2.5. Green office jako standard – przykłady przestrzeni sprzyjających koncentracji i redukcji stresu.
3.Aplikacje mobilne i technologie biofeedback w indywidualnym zarządzaniu stresem
- 3.1. Wprowadzenie do technologii biofeedback – HRV, GSR, EEG
- 3.2. Aplikacje do samokontroli i regulacji stresu (np. Headspace, Inner Balance, Flowly)
- 3.3. Smartwatche i wearables – co możemy mierzyć i jak interpretować dane
- 3.4. Interfejsy neurofeedback – wstęp do wykorzystania w prewencji wypalenia
- 3.5. Samoświadomość cyfrowa – granice autodiagnozy opartej o dane
Dzień 3:
1. Ergonomia środowiskowa – projektowanie miejsc pracy zgodnie z ESG i GreenComp
- 4.1. Zielona ergonomia – projektowanie biur w zgodzie z człowiekiem i środowiskiem
- 4.2. Przestrzenie regeneracyjne i strefy ciszy – prewencja przeciążenia sensorycznego
- 4.3. Rozmieszczenie technologii a ergonomia cyfrowa – monitory, hałas, światło niebieskie
- 4.4. Zasady ESG i ich wpływ na planowanie środowiska pracy
- 4.5. Biuro jako system – zintegrowane podejście do zdrowia, technologii i środowiska
2. Zielone środowisko pracy jako element prewencji wypalenia (biophilic design, green office)
- 1.1. Biophilic design – rola natury w projektowaniu środowiska pracy
- 1.2. Korzyści z obecności roślin i naturalnych materiałów w miejscu pracy
- 1.3. Green office vs smart office – połączenie ekologii i technologii
- 1.4. Środowisko pracy a neuroplastyczność i procesy adaptacyjne
- 1.5. Ekologiczne rytuały dnia pracy – budowanie zdrowych nawyków
Dzień 4:
1. Studia przypadków – wdrożenia AI i zielonych rozwiązań w firmach (case studies)
- 2.1. Przypadek: zastosowanie AI do monitorowania stresu w korporacji technologicznej
- 2.2. Przypadek: automatyzacja jako narzędzie wsparcia zespołów w produkcji
- 2.3. Przypadek: sensory środowiskowe w open-space – dane vs komfort pracy
- 2.4. Przypadek: zrównoważone biura z elementami biofeedbacku
- 2.5. Analiza porównawcza efektywności wdrożeń – mierniki i KPI
2. Tworzenie planu wdrożenia technologii redukujących stres w organizacji
- 3.1. Mapowanie stresorów i analiza obszarów ryzyka
- 3.2. Dobór odpowiednich narzędzi (AI, sensory, aplikacje) do specyfiki firmy
- 3.3. Planowanie i harmonogram wdrożeń technologicznych
- 3.4. Szkolenie zespołu i zarządzanie zmianą
- 3.5. Ewaluacja skuteczności – mierniki dobrostanu, dane HR, feedback pracowników
3.Egzamin końcowy.
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
potwierdzający:
1. Nabycie kwalifikacji zawodowej:Specjalista ds. zarządzania stresem
2. Nabycie zielonej kompetencji: 2.1 Myślenie systemowe w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby. Wprowadzone rozwiązania i wiedza zdobyta przez uczestników umożliwiają efektywniejsze zarządzanie zasobami, redukcję emisji CO₂ oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju regionu. Uczestnicy poznają podczas szkolenia systemy monitorowania zużycia energii i instalacje odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z priorytetowymi technologiami wspierającymi zrównoważony rozwój w regionie, zgodnie z RIS.
Zielone umiejętności zdobyte podczas szkolenia, takie jak zarządzanie zasobami energetycznymi i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań w placówkach opieki, przyczyniają się do realizacji celów Europejskiej Ramy Kompetencji GreenComp, co wspiera transformację w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki. Kompetencje te umożliwiają uczestnikom nie tylko stosowanie ekologicznych praktyk, ale także promowanie ich wśród współpracowników i społeczności lokalnej.
Szkolenie wspiera wdrażanie priorytetowych technologii i strategii z zakresu zrównoważonego rozwoju wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji województwa śląskiego, poprzez nauczanie praktycznych umiejętności obsługi technologii oszczędzających zasoby, promowanie zielonych polityk oraz rozwijanie kompetencji związanych z efektywnym zarządzaniem zasobami i odpadami.
- Uczestnicy zdobywają umiejętności związane z inteligentnymi systemami monitorowania zużycia energii i instalacją odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z technologiami priorytetowymi RIS. Ponadto kurs umożliwia im wdrażanie polityk proekologicznych w placówkach, co wspiera transformację regionu w kierunku zrównoważonego rozwoju.
- Program szkolenia wspiera cele RIS, rozwijając kompetencje techniczne i organizacyjne niezbędne do wdrażania technologii zgodnych z priorytetami zrównoważonego rozwoju regionu, jak również zachęca uczestników do tworzenia kultury proekologicznej w miejscu pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do GreenComp i RIS – rola dobrostanu w zielonej transformacji | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Źródła stresu i wypalenia w kontekście transformacji cyfrowej i ekologicznej | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 przerwa | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 AI w służbie dobrostanu – systemy predykcyjne i analiza danych behawioralnych | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Automatyzacja procesów jako narzędzie redukcji stresu decyzyjnego i proceduralnego | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Sensory środowiskowe i monitoring warunków pracy (CO₂, hałas, temperatura, światło) | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 przerwa | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Aplikacje mobilne i technologie biofeedback w indywidualnym zarządzaniu stresem | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Ergonomia środowiskowa – projektowanie miejsc pracy zgodnie z ESG i GreenComp | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 przerwa | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Zielone środowisko pracy jako element prewencji wypalenia (biophilic design, green office) | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Studia przypadków – wdrożenia AI i zielonych rozwiązań w firmach (case studies) | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Tworzenie planu wdrożenia technologii redukujących stres w organizacji | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin końcowy | Prowadzący Anna Biś | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 263,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 263,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto328,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto328,95 PLN
- W tym koszt walidacji brutto307,50 PLN
- W tym koszt walidacji netto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto307,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Biś
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu po zakończonej usłudze.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 % podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji.
Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Mikołaja Reja 20, 33300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 601 482 179.Usługa zwolniona z VAT-u (art.113 ust. 1 i 2 ustawy o VAT).
W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb.
Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne, majątek, urodzenie, itp.