Szkolenie Animator Czasu Wolnego z elementami kwalifikacji zielonych
Szkolenie Animator Czasu Wolnego z elementami kwalifikacji zielonych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych prowadzeniem i organizacją różnego rodzaju zajęć rekreacyjnych, sportowych oraz artystycznych. Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu animacji czasu wolnego, a także nauczą się planowania, przygotowania i przeprowadzania ciekawych i atrakcyjnych zajęć dla różnych grup wiekowych.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji10-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Animator czasu wolnego" przygotowuje uczestników szkolenia do organizowania i prowadzenia różnego rodzaju aktywności rekreacyjnych, artystycznych i sportowych w celu zapewnienia rozrywki i relaksu dla różnych grup wiekowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Moduł 1: Wyjaśnia cele i zadania animacji czasu wolnego. Opisuje zadania i odpowiedzialność animatora czasu wolnego. Zastosowuje metody pracy z grupą w kontekście animacji czasu wolnego. Skutecznie komunikuje się interpersonalnie w kontekście animacji czasu wolnego. Stosuje techniki animacyjne i zabawy integracyjne w pracy z grupą. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje cele animacji czasu wolnego oraz definiuje zadania i odpowiedzialność animatora.Rozróżnia różne podejścia i metody pracy stosowane w animacji czasu wolnego, a także identyfikuje normy zawodowe. Charakteryzuje metody pracy z grupą, rozróżnia techniki animacyjne oraz przeprowadza przykładowe ćwiczenia animacyjne. Charakteryzuje zasady skutecznej komunikacji interpersonalnej, rozróżnia bariery komunikacyjne i praktykuje techniki aktywnego słuchania. Charakteryzuje różne techniki animacyjne, planuje i organizuje zabawy integracyjne oraz przeprowadza je, monitorując zaangażowanie uczestników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 2:Planuje i organizuje różnorodne aktywności rekreacyjne, artystyczne i sportowe dla różnych grup wiekowych. Przygotowuje materiały i narzędzia potrzebne do prowadzenia zajęć. Wybiera odpowiednie techniki animacyjne i stosuje je w pracy z grupą. | Kryteria weryfikacji Planuje i organizuje aktywności dostosowane do różnych grup wiekowych, uwzględniając ich specyficzne potrzeby i zainteresowania.Przygotowuje wszystkie niezbędne materiały i narzędzia do prowadzenia zajęć, zapewniając ich dostępność i adekwatność do planowanych aktywności. Wybiera techniki animacyjne odpowiednie do rodzaju aktywności oraz specyfiki grupy i skutecznie je stosuje podczas zajęć. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 3:Przeprowadza zajęcia w sposób przystępny i interesujący dla uczestników. Wykorzystuje różnorodne techniki animacyjne i metody pracy z grupą. Radzi sobie z trudnymi sytuacjami podczas prowadzenia zajęć i skutecznie rozwiązuje problemy. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza zajęcia, które są angażujące i dostosowane do potrzeb uczestników, zapewniając ich aktywny udział.Wykorzystuje różnorodne techniki animacyjne i metody pracy z grupą, dostosowane do specyfiki zajęć i uczestników. Skutecznie radzi sobie z trudnymi sytuacjami podczas zajęć, podejmując odpowiednie działania, które prowadzą do rozwiązania problemów i utrzymania pozytywnej atmosfery. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 3:Przeprowadza zajęcia w sposób przystępny i interesujący dla uczestników. Wykorzystuje różnorodne techniki animacyjne i metody pracy z grupą. Radzi sobie z trudnymi sytuacjami podczas prowadzenia zajęć i skutecznie rozwiązuje problemy. | Kryteria weryfikacji Efekt współpracy z innymi animatorami i specjalistami w dziedzinie rekreacji, kultury i sportu jest obserwowalny poprzez udział w projektach wspólnych oraz wymianę wiedzy i doświadczeń.Komunikacja z zespołem jest efektywna, co objawia się otwartym dzieleniem się pomysłami, aktywnym słuchaniem i odpowiednim reagowaniem na opinie innych. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych jest widoczne w sposób, w jaki uczestnik buduje relacje w zespole, rozwiązuje konflikty i efektywnie współpracuje z innymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Moduł 4: Współpracuje z innymi animatorami i specjalistami w dziedzinie rekreacji, kultury i sportu.Komunikuje się skutecznie z zespołem, dzieląc się pomysłami i doświadczeniami. Doskonali umiejętności interpersonalne i komunikacyjne. | Kryteria weryfikacji Efekt współpracy z innymi animatorami i specjalistami w dziedzinie rekreacji, kultury i sportu jest obserwowalny poprzez udział w projektach wspólnych oraz wymianę wiedzy i doświadczeń.Komunikacja z zespołem jest efektywna, co objawia się otwartym dzieleniem się pomysłami, aktywnym słuchaniem i odpowiednim reagowaniem na opinie innych. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych jest widoczne w sposób, w jaki uczestnik buduje relacje w zespole, rozwiązuje konflikty i efektywnie współpracuje z innymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Moduł 1: Wprowadzenie do animacji czasu wolnego
- Cele i zadania animacji czasu wolnego
- Zadania i odpowiedzialność animatora czasu wolnego
- Metody pracy z grupą
- Komunikacja interpersonalna
- Techniki animacyjne i zabawy integracyjne
Moduł 2: Planowanie i organizacja aktywności czasu wolnego
- Zaplanowanie i zorganizowanie różnorodnych aktywności rekreacyjnych, artystycznych i sportowych dla różnych grup wiekowych
- Przygotowanie materiałów i narzędzi potrzebnych do prowadzenia zajęć
- Wybór odpowiednich technik animacyjnych
Moduł 3: Prowadzenie zajęć czasu wolnego
- Przeprowadzenie zajęć w sposób przystępny i interesujący dla uczestników
- Wykorzystanie różnych technik animacyjnych i metod pracy z grupą
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas prowadzenia zajęć i rozwiązywanie problemów
Moduł 4: Współpraca i praca w zespole
- Współpraca z innymi animatorami i specjalistami w dziedzinie rekreacji, kultury i sportu
- Komunikacja z zespołem oraz dzielenie się pomysłami i doświadczeniami
- Doskonalenie umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych
Moduł 5: Kreatywność i rozwijanie umiejętności artystycznych
- Tworzenie oryginalnych pomysłów na nowe aktywności i angażowanie w nie uczestników
- Rozwijanie swojej kreatywności i umiejętności artystycznych
- Poznanie różnych dziedzin kultury, rekreacji i sportu
Kwalifikacje zielone:
Ekologia i ochrona środowiska: Podstawowe pojęcia dotyczące ekosystemów, bioróżnorodności, zmian klimatycznych i zrównoważonego rozwoju.
Edukacja ekologiczna: Metody przekazywania wiedzy o środowisku naturalnym w sposób przystępny dla różnych grup wiekowych.
Zrównoważony turystyczny: Zasady zrównoważonego turystyki, minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko podczas wycieczek i aktywności na świeżym powietrzu.
Permakultura: Podstawowe zasady permakultury i możliwości jej zastosowania w praktyce.
Organizacja zajęć na świeżym powietrzu: Planowanie i prowadzenie różnorodnych aktywności rekreacyjnych na łonie natury, takich jak:
- Gry i zabawy terenowe
- Warsztaty przyrodnicze
- Wycieczki edukacyjne
- Akcje sprzątania lasów i parków
Dodatkowe informacje:
- Szkolenie prowadzone jest w trybie godzin dydaktycznych (45 minut).
- Czas trwania szkolenia: 40 godzin dydaktycznych (plus dodatkowo przerwy).
- Szkolenie będzie prowadzone w grupach maksymalnie 12 osobowych.
- Każda osoba będzie miała przydzielone stanowisko do praktycznych zajęć.
- kurs prowadzony będzie w formie warsztatowej, zakładającej aktywny udział Uczestników i przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych
- Podczas szkolenia przeprowadzane będą regularne weryfikacje postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia się poprzez ankiety i testy.
- Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin potwierdzający nabycie kwalifikacji zawodowych. EGZAMIN ICVC - składa się z części pisemnej, zawierającej 16 pytań zamkniętych z czterema wariantami odpowiedzi. Aby otrzymać wynik pozytywny należy odpowiedzieć poprawnie na 12 pytań, czyli uzyskać 75%. Egzamin jest oceniany przez podmiot prowadzący walidację .
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 25 Moduł 1: Wprowadzenie do animacji czasu wolnego | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 25 przerwa | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 25 Moduł 1: Wprowadzenie do animacji czasu wolnego | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 25 Moduł 2: Planowanie i organizacja aktywności czasu wolnego | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 25 przerwa | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 25 Moduł 2: Planowanie i organizacja aktywności czasu wolnego | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 25 Moduł 3: Prowadzenie zajęć czasu wolnego | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 25 przerwa | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 25 Moduł 3: Prowadzenie zajęć czasu wolnego | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 25 Moduł 3: Prowadzenie zajęć czasu wolnego | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 25 przerwa | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 25 Moduł 3: Prowadzenie zajęć czasu wolnego | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 25 Moduł 4: Współpraca i praca w zespole | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 25 przerwa | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 25 Moduł 4: Współpraca i praca w zespole | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 25 Moduł 4: Współpraca i praca w zespole | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 25 przerwa | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 25 Moduł 4: Współpraca i praca w zespole | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 25 Moduł 5: Kreatywność i rozwijanie umiejętności artystycznych | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 25 przerwa | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 25 Moduł 5: Kreatywność i rozwijanie umiejętności artystycznych | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 25 Moduł 5: Kreatywność i rozwijanie umiejętności artystycznych | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 25 przerwa | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 25 Moduł 5: Kreatywność i rozwijanie umiejętności artystycznych | Prowadzący Magdalena Kosztyła | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 25 egzamin zewnętrzny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto170,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto170,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Kosztyła
Magdalena uwielbia pracować z ludźmi – uczyć ich, inspirować i wspierać w rozwijaniu ich pasji oraz umiejętności. Zawsze otwarta na potrzeby innych, chętnie angażuje się w działania społeczne i edukacyjne. Obecnie poszerza swoje kompetencje, szkoląc się w zawodzie terapeuty zajęciowego, by jeszcze skuteczniej łączyć kreatywność z pomocą drugiemu człowiekowi.
Jej praca to połączenie serca, talentu i misji – wspierać, rozwijać i budować przestrzeń, w której każdy może poczuć się ważny i twórczy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały edukacyjne dla Uczestników:
- książka
Warunki uczestnictwa
Ukończone 18 lat
Informacje dodatkowe
Terminy i godziny zajęć ustalone będą w porozumieniu z uczestnikami.
Szkolenie jest skoncentrowane na praktyce, dlatego uczestnicy będą mieli wiele okazji do ćwiczenia swoich umiejętności i zdobywania doświadczenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe