Rytmika i ruch w przedszkolu. Kreatywne metody pracy nauczyciela z dziećmi poprzez muzykę i ruch
Rytmika i ruch w przedszkolu. Kreatywne metody pracy nauczyciela z dziećmi poprzez muzykę i ruch
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są pracownicy placówek przedszkolnych. Szkolenie skierowane jest do osób pragnących pogłębić swoją wiedzę na temat integracji muzyki i ruchu w edukacji przedszkolnej. Uczestnicy dowiedzą się jak wspierać rozwój edukacyjny i emocjonalny poprzez zajęcia muzyczno-ruchowe.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia będzie zdobycie umiejętności integracji muzyki i ruchu przez nauczycieli przedszkolnych, aby skutecznie wykorzystywać je w pracy z dziećmi. Uczestnicy nauczą się tworzyć bezpieczną atmosferę, poznają podstawy rytmiki, rozwiną świadomość ciała i wyrażanie emocji poprzez ruch. Szkolenie obejmie gry integracyjne, ćwiczenia oddechowe, zabawy rytmiczne, improwizację ruchową, taniec i techniki relaksacyjne, wspierając rozwój kreatywności i innowacyjności w edukacji przedszkolnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wprowadza metody i narzędzia muzyczno-ruchowe w procesie dydaktycznym | Kryteria weryfikacji Wymienia, a następnie dobiera odpowiednie metody i narzędzia muzyczne oraz ruchowe w procesie dydaktycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy proste kompozycje ruchowo-muzyczne, które stanowią element zajęć dydaktycznych | Kryteria weryfikacji Prezentuje proste kompozycje ruchowo-muzyczne, wykazując umiejętność łączenia elementów ruchowych i muzycznych w spójną całość | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje umiejętności improwizacyjne w zakresie ruchu i ekspresji ciała | Kryteria weryfikacji Przedstawia działania improwizacyjne w zakresie ruchu i ekspresji w kontekście zajęć dydaktycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat wykorzystania rytmu jako narzędzia edukacyjnego | Kryteria weryfikacji Stosuje rytm, jako narzędzia edukacyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
09:00 – 09:30 | Wprowadzenie i rozgrzewka
- Zapoznanie uczestników z celem i przebiegiem szkolenia.
- Omówienie zasad pracy grupowej.
- Znaczenie rytmiki i ruchu w rozwoju dzieci – tworzenie bezpiecznej i twórczej atmosfery.
09:30 – 10:30 | Podstawy rytmiki w pracy z dziećmi
- Wprowadzenie do podstawowych pojęć muzycznych: rytm, tempo, metrum, akcent.
- Ćwiczenia z instrumentami perkusyjnymi i ciałem: echo rytmiczne, klaskanie, marsze w rytm muzyki.
10:30 – 12:30 | Ruch i ekspresja ciała w połączeniu z muzyką
- Ćwiczenia rozwijające świadomość ciała i wyrażanie emocji przez ruch.
- Taniec swobodny, improwizacja, pantomima, zabawy ruchowe.
- Wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci poprzez ekspresję.
12:30 – 13:00 | Przerwa obiadowa
13:00 – 14:30 | Zabawy muzyczno-ruchowe i koordynacja ruchowa
- Synchronizacja ruchów z muzyką, praca nad koordynacją.
- Zabawy i tańce integracyjne, ćwiczenia poprawiające sprawność motoryczną.
- Wprowadzenie elementów choreografii i podstaw improwizacji.
14:30 – 15:30 | Tworzenie własnych układów ruchowych
- Praca w grupach nad krótkimi układami taneczno-ruchowymi.
- Stymulacja kreatywności – łączenie różnych stylów muzycznych i form wyrazu.
- Prezentacje i omówienie twórczych rozwiązań.
15:30 – 17:00 | Muzyka i ruch w integracji sensorycznej i emocjonalnej
- Zastosowanie rytmu i ruchu w pracy nad rozwojem emocjonalnym dzieci.
- Ćwiczenia rozwijające zmysły i relacje społeczne.
- Techniki oddechowe i relaksacyjne – zastosowanie w codziennej pracy.
17:00 – 17:30 | Podsumowanie szkolenia i wymiana doświadczeń
- Omówienie kluczowych zagadnień i wniosków z zajęć.
- Dzielnie się pomysłami na wykorzystanie rytmiki i ruchu w praktyce.
- Praktyczne wskazówki do wdrożenia w przedszkolu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Wprowadzenie i rozgrzewka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Podstawy rytmiki w pracy z dziećmi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Ruch i ekspresja ciała w połączeniu z muzyką | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Zabawy muzyczno-ruchowe i koordynacja ruchowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Tworzenie własnych układów ruchowych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Muzyka i ruch w integracji sensorycznej i emocjonalnej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Podsumowanie szkolenia i wymiana doświadczeń | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto899,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto899,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto56,19 PLN
- Koszt osobogodziny netto56,19 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają kompletny zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które zostały starannie przygotowane z myślą o maksymalnym wsparciu procesu nauki – zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. W skład pakietu wchodzą szczegółowe skrypty szkoleniowe, zawierające najważniejsze treści merytoryczne z zakresu omawianej tematyki, a także liczne wskazówki i przykłady możliwe do zastosowania w codziennej pracy zawodowej. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma również imienny certyfikat, potwierdzający zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji. Dokument ten może stanowić cenne uzupełnienie CV oraz istotny atut w ubieganiu się o zatrudnienie lub awans. Dzięki otrzymanym materiałom uczestnicy zyskają trwały dostęp do wiedzy i narzędzi, które pozwolą im skutecznie wykorzystywać zdobyte umiejętności także po zakończeniu kursu.
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
wykształcenie minimum średnie
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dolączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.