Szkolenie Akademia HR : Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Szkolenie Akademia HR : Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
- zespoły HR,
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do tworzenia strategii procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, w tym uwzględniający kwestie „zielonej gospodarki”. Wdrażanierozwiązań gwarantujących rozwój organizacji oparty o analizę potrzeb różnych grup interesariuszy oraz aktywne włączenie w procesy rozwojowe wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników, dając im jednocześnie możliwość czerpania korzyści z realizacji celów firmy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju i potrafi je przełożyć na grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przekłada założenia zrównoważonego rozwoju na grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przekłada potrzeby rozwojowe organizacji na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Formułuje wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń „zielonej gospodarki”. | Kryteria weryfikacji Wymienia wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń „zielonej gospodarki”. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje, jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występujące na nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Opisuje aktualną sytuację na rynku pracy i występujące na nim trendy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje, jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występujące na nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykonuje pełną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca, kadra menedżerska i pracownicy, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w zakresie wykorzystania procesów HR. Włącza te grupy oraz partnerów społecznych w proces kreowania polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Wykonuje pełną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca, kadra menedżerska i pracownicy, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w zakresie wykorzystania procesów HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Włącza różne grupy interesariuszy oraz partnerów społecznych w proces kreowania polityki personalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje poziom satysfakcji pracowników z programów i procesów HR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju. Wdraża wnioski z tych badań kształtując nowe rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje poziom satysfakcji pracowników z programów i procesów HR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wdraża wnioski z badań satysfakcji kształtując nowe rozwiązania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki. Dostosowuje ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy. | Kryteria weryfikacji Monitoruje wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dostosowuje strategię HR do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Właściwie objaśnia planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaru HR i pozyskuje dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. | Kryteria weryfikacji Właściwie objaśnia planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaru HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Pozyskuje wsparcie dla planowanych do wdrożenia procesów HR wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Opracowuje rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wprowadza w życie rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje firmowy kodeks etyczny, formułujący wartości ważne dla kultury organizacyjnej, przekładające się na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Kryteria weryfikacji Opracowuje założenia firmowego kodeksu etycznego, formułującego wartości ważne dla kultury organizacyjnej, przekładające się na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje partnerskie relacje między HR a głównymi grupami współpracowników z firmie – w tym z Zarządem. | Kryteria weryfikacji Inicjuje powstanie i utrzymanie partnerskich relacji między HR a głównymi grupami współpracowników z firmie – w tym z Zarządem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwija w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej, postawy odpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy. | Kryteria weryfikacji Opisuje i szerzy w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej, postawy odpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tłumaczy zasady zrównoważonego rozwoju w ramach firmy, ze szczególnym odniesieniem do procesów HR. | Kryteria weryfikacji Opisuje i szerzy zasady zrównoważonego rozwoju w ramach firmy, ze szczególnym odniesieniem do procesów HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje do tworzenia strategii procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, w tym uwzględniający kwestie „zielonej gospodarki”. Wdrażanie rozwiązań gwarantujących rozwój organizacji oparty o analizę potrzeb różnych grup interesariuszy oraz aktywne włączenie w procesy rozwojowe wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników, dając im jednocześnie możliwość czerpania korzyści z realizacji celów firmy.
---
Grupę docelową usługi stanowią:
- zespoły HR,
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
---
Program:
1. Doskonalenie procesów HR dla efektywności organizacyjnej:
- Nowe trendy kształtowania polityki personalnej w organizacji.
- Analiza procesu HR i ich wykorzystanie w kreowaniu polityki personalnej.
2. Czym jest potencjał w organizacji?
- Korzyści znajomości potencjału zasobów ludzkich w kontekście realizacji celów
- strategicznych.
- Wpływ potencjału jednostki na budowanie efektywnego, różnorodnego zespołu.
- Etapy rozwoju kompetencji pracownika a zachowania menedżera/eksperta.
3. Zarządzanie potencjałem pracowników:
- Kompetencje przyszłości w kontekście potrzeb strategicznych rozwoju organizacji.
- Rola komunikacji w budowaniu relacji między HR, a głównymi grupami współpracowników z firmie.
- Modele komunikacji wspierające rozmowy diagnozujące potencjał pracowników – praca pytaniami m.in. GOLD, CIZ, GROW itp.
4. Rozwój pracowników – narzędzia i metody:
- Badanie satysfakcji z pracy – tworzenie scenariuszy rozmów rozwojowych z pracownikiem (doskonalenie zdobytych umiejętności w miejscu pracy, zadanie wdrożeniowe).
- Przygotowanie mapy potencjału dopasowany do konkretnej organizacji.
- Zarządzanie pracownikami w oparciu o potencjał na rzecz osiągania celów firmy.
5. Zarządzanie potencjałem pracowników w oparciu o metodykę FRIS®:
- Jak sprawiać, by zespoły były skuteczniejsze, a osobiste sukcesy pracowników jeszcze
- większe? Rozwój w oparciu o indywidualne predyspozycje.
- Potencjał różnorodności – jak budować zespoły ze zróżnicowanym potencjałem?
- Praktyczne przykłady wykorzystania metodyki FRIS w zarządzaniu zespołem i realizacji projektów.
6. Komunikacja i współpraca w zespole opartym na FRIS:
- Skuteczna komunikacja między osobami o różnych stylach myślenia i działania.
- Budowanie zaufania i współpracy w zespole poprzez zrozumienie i akceptację różnorodności.
- Ćwiczenia praktyczne: scenariusze komunikacyjne i role-play z wykorzystaniem różnych stylów FRIS.
- Wykorzystanie różnorodności w procesie podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów.
7. Korzyści wynikające z różnorodności w podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów:
- Techniki integracji różnych punktów widzenia i perspektyw w procesie decyzyjnym.
- Analiza przypadków: studia sytuacji decyzyjnych z perspektywy różnych stylów myślenia i działania.
8. Jak planować i projektować rozwój pracowników w organizacji?
- Programy rozwojowe – czy i kiedy szkolenia działają?
- Projektowanie procesów rozwojowych.
- Programy talenckie w organizacji.
9. Przygotowanie mapy potencjału dopasowany do Twojej organizacji.
10.Style zarządzania według Blancharda
11.Funkcje zarządzania zespołem:
- planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrolowanie
- delegowanie zadań oraz feedback
12.Walidacja usługi
---
Forma prowadzenia zajęć: szkolenie o charakterze warsztatowym, prowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi, tj. praca z case study, ćwiczenia grupowe, prezentacja, symulacje.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności
Wyposażenie sali szkoleniowej i warunki organizacyjne: sala wyposażona jest w stoły i krzesła z możliwością ich przestawiania na czas zadań grupowych lub indywidualnych. Wyposażona jest w rzutnik (potrzebny na czas prezentacji) oraz przestrzeń do prezentowania zadań przez uczestników przed grupą.
Szkolenie jest realizowane w godzinach zegarowych. Przerwy i czas walidacji są wliczone w czas usługi rozwojowej
Szkolenie składa się z 9 godzin 15 minut zajęć praktycznych oraz 5 godzin 45 minut zajęć teoretycznych, szczegółowa plan zajęć znajduje się w harmonogramie.
Program szkolenia jest dostosowany do określonej w karcie grupy docelowej, celu usługi i czasu jej trwania.
Warunkiem uzyskania certyfikatu/zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci: analizy dowodów i deklaracji oraz testu teoretycznego.
Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.
Usługa nie wynika z obowiązku przeprowadzenia szkoleń na zajmowanym stanowisku pracy wynikających z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu BHP, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy); nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills); nie jest tożsama z usługą, która została wcześniej sfinansowana w ramach dofinansowania z innych źródeł.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wiktoria Danielewska
Absolwentka dwóch uczelni - Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Łączy w sobie myślenie strategiczne, podejście procesowe, doświadczenie biznesowe, pasję do pracy oraz otwartość i szacunek do każdego człowieka. Od 2017 roku jako CEO Man on the Moon – Agencji rekrutacyjnej i CPO Brand New Galaxy/Assembly realizująca działania doradcze i edukacyjne z obszaru HR. W ramach tej współpracy, prowadziła różnorodne spotkania edukacyjne skierowane do menedżerów oraz zespołu HR. W szczególności, tematyka spotkań obejmowała: • Procesy HR i zarządzanie talentami • Umiejętności menedżerskie i przywódcze • Edukacja zespołu HR w zakresie najnowszych trendów, narzędzi, procesów. Posiada co najmniej 120 godzin doświadczenia w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia. Adres e-mail: rozwoj@senseconsulting.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma na szkoleniu: materiały szkoleniowe: skrypt, prezentację, ćwiczenia, notes, długopis, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, certyfikat.
Warunki uczestnictwa
Warunki niezbędne do nabycia kompetencji w ramach usługi:
- Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej, potwierdzone przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście obecności.
- Udział w walidacji oraz potwierdzone na etapie walidacji nabycia przewidzianych dla usługi efektów uczenia się poprzez pozytywne zaliczenie testu.
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności (dotyczy usług stacjonarnych) i/lub raportem z logowania (dotyczy usług mieszanych oraz usług zdalnych w czasie rzeczywistym).
- Przynależność do grupy docelowej usługi.
Informacje dodatkowe
- Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo.
- Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce
- Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi