Rekrutacja i Selekcja Wywiad Behawioralny
Rekrutacja i Selekcja Wywiad Behawioralny
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do:
Rekruterów i specjalistów HR - Osób zajmujących się procesem rekrutacji, które chcą podnieść swoje umiejętności w zakresie przeprowadzania wywiadów behawioralnych oraz oceny kompetencji kandydatów.
Menadżerów i liderów zespołów - Osób odpowiedzialnych za zatrudnianie nowych pracowników, które potrzebują narzędzi do skutecznego prowadzenia rozmów rekrutacyjnych i oceny kandydatów w kontekście ich dopasowania do zespołu i organizacji.
Pracowników działów personalnych - Osób, które w swojej pracy często mają kontakt z procesami selekcji i chcą lepiej przygotować się do oceny potencjalnych pracowników.
Osób przygotowujących się do roli rekruterów - Osób, które planują rozpocząć karierę w rekrutacji i chcą zdobyć podstawową wiedzę oraz praktyczne umiejętności w tym zakresie.
Szkoleniowców i konsultantów HR - Profesjonalistów, którzy pragną wzbogacić swoje metodyki szkoleniowe o nowe podejścia i narzędzia w procesie rekrutacyjnym.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie rozwija praktyczne kompetencje w zakresie przygotowania i prowadzenia procesu rekrutacyjnego z wykorzystaniem wywiadu behawioralnego. Uczestnicy uczą się konstruować profile kompetencyjne, tworzyć pytania behawioralne, prowadzić rozmowy w oparciu o model PRO oraz stosować dodatkowe narzędzia oceny kompetencji kandydatów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady tworzenia opisu stanowiska i profilu kompetencyjnego | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić elementy opisu stanowiska oraz zasady definiowania kompetencji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna założenia i strukturę modelu PRO | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać model PRO, jego elementy oraz logikę pytań behawioralnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady notowania i dokumentowania wywiadu behawioralnego | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać, jakie informacje są kluczowe w arkuszu wywiadu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawowe zasady tworzenia ćwiczeń rekrutacyjnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać etapy tworzenia ćwiczenia oraz jego cele oceny kompetencji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje profil kompetencyjny i arkusz wywiadu | Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie tworzy arkusz na podstawie opisu stanowiska | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy trafne pytania behawioralne w oparciu o model PRO | Kryteria weryfikacji Uczestnik konstruuje co najmniej 3 pytania zgodnie z zasadami modelu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi wstępną rozmowę telefoniczną z kandydatem | Kryteria weryfikacji Uczestnik realizuje symulację rozmowy według listy kontrolnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza wywiad behawioralny z wykorzystaniem arkusza | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje pytania PRO, dokonuje notatek i dokonuje wstępnej oceny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy ćwiczenie rekrutacyjne do oceny wybranej kompetencji | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje ćwiczenie zgodnie z poznanym schematem i omawia jego zastosowanie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje uważność i otwartość w kontakcie z kandydatem | Kryteria weryfikacji Uczestnik utrzymuje kontakt wzrokowy, słucha aktywnie i reaguje z empatią | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik przyjmuje postawę neutralną i bezstronną w ocenie kandydatów | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje język opisowy, unika ocen subiektywnych w notatkach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik podejmuje refleksję nad własnym stylem prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje wnioski na podstawie informacji zwrotnej i wyznacza cele rozwojowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Wprowadzenie:
- Powitanie i przedstawienie się uczestników szkolenia.
- Cele szkolenia.
- Korzyści z udziału w szkoleniu.
- Program szkolenia.
- Kontrakt szkoleniowy.
Moduł 2. Przygotowanie do procesu rekrutacji:
- Standard opisu stanowiska pracy.
- Zasady opisywania kompetencji – punkt wyjścia do skutecznego wywiadu.
- Opracowanie arkusza wywiadu behawioralnego na bazie profilu kompetencyjnego.
- Trening umiejętności tworzenia pytań behawioralnych.
Moduł 3. Wstępna rozmowa telefoniczna z kandydatem:
- Pierwszy kontakt telefoniczny – jak dobrze rozpocząć.
- Budowanie kontaktu z kandydatem.
- Wstępna prezentacja firmy.
- Kontraktowanie kolejnych kroków.
- Lista kontrolna wstępnej rozmowy telefonicznej
Moduł 4. Rozmowa rekrutacyjna:
- Czym jest wywiad behawioralny.
- Model PRO.
- Praca z arkuszem wywiadu – jak notować i co notować by ułatwić ocenę kandydata.
- Model PRO – struktura każdego pytania behawioralnego.
- Model PRO – rodzaje pytań.
- Siatka ocen.
Moduł 5. Dodatkowe narzędzia oceny kompetencji:
- Zasady tworzenia ćwiczeń rekrutacyjnych.
- Praktyczny trening tworzenia ćwiczeń rekrutacyjnych.
Moduł 6. Zakończenie szkolenia:
- Powtórzenie najważniejszych treści szkoleniowych.
- Runda informacji zwrotnych na temat szkolenia.
- Zadania wdrożeniowe.
- Ewaluacja szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Rekrutacja i Selekcja Wywiad Behawioralny Dzień 1 | Prowadzący Adam Walerjańczyk | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Rekrutacja i Selekcja Wywiad Behawioralny Dzień 1 | Prowadzący Adam Walerjańczyk | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 832,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto114,54 PLN
- Koszt osobogodziny netto93,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Walerjańczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Przed rozpoczęciem szkolenia otrzymasz od nas zaproszenie m.in. z instrukcją jak dotrzeć na miejsce szkolenia i z innymi informacjami organizacyjnymi.
- Podczas szkolenia zapewniamy materiały szkoleniowe i wszystkie narzędzia niezbędne do komfortowego udziału w szkoleniu.
- Po szkoleniu otrzymasz od nas: prezentacje, materiały szkoleniowe i multimedia wykorzystywane przez trenera oraz zadania wdrożeniowe i certyfikat.
- Masz również zapewnione e-wsparcie trenera przez 90 dni po szkoleniu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi