Zarządzanie Wielopokoleniowością
Zarządzanie Wielopokoleniowością
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do liderów, menedżerów, pracowników działów HR oraz wszystkich osób zarządzających zespołami wielopokoleniowymi w organizacjach. Szkolenie skierowane jest do uczestników z różnych branż i poziomów zarządzania, którzy pragną lepiej zrozumieć różnorodność pokoleniową w miejscu pracy oraz jej wpływ na komunikację, motywację i współpracę.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie rozwija kompetencje zarządzania zespołami wielopokoleniowymi poprzez poznanie specyfiki pokoleń BB, X, Y i Z, dostosowanie komunikacji i stylu motywowania do ich potrzeb oraz budowanie efektywnej współpracy. Uczestnicy uczą się diagnozować potrzeby pokoleniowe, rozwiązywać konflikty międzypokoleniowe i projektować treści angażujące różnorodne zespoły.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna charakterystykę pokoleń BB, X, Y, Z | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi scharakteryzować każde z pokoleń i wskazać jego mocne strony oraz wyzwania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna bariery komunikacyjne w zespołach międzypokoleniowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać przykładowe bariery oraz ich przyczyny i skutki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna metody rozwiązywania konfliktów międzypokoleniowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać etapy rozwiązywania konfliktu oraz działania profilaktyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna różnice w wartościach i potrzebach poszczególnych pokoleń | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi przyporządkować motywatory do poszczególnych pokoleń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady projektowania przekazu do różnych pokoleń | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać preferowane formy przekazu dla każdego pokolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje pokolenie odbiorcy i dostosowuje komunikację | Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje styl i formę wypowiedzi do charakterystyki pokolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje adekwatną informację zwrotną do przedstawicieli Y i Z | Kryteria weryfikacji Uczestnik konstruuje komunikat zwrotny zgodnie z potrzebami danego pokolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje sytuacje konfliktowe i dobiera metody ich rozwiązywania | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje poznane metody w scenkach z udziałem różnorodnych pokoleń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera narzędzia motywacyjne do potrzeb pokoleń | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje działania motywacyjne z uwzględnieniem różnic pokoleniowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje formy przekazu angażujące różne pokolenia | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy materiały komunikacyjne z uwzględnieniem preferencji pokoleniowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik okazuje otwartość i szacunek wobec różnorodności pokoleniowej | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje postawę dialogu i równowagi w kontaktach międzypokoleniowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie dba o atmosferę współpracy w zespołach z różnorodnością wiekową | Kryteria weryfikacji Uczestnik podejmuje inicjatywy integrujące przedstawicieli różnych pokoleń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik reflektuje nad własnymi przekonaniami nt. różnic pokoleniowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik dzieli się wnioskami i postanowieniami z rundy informacji zwrotnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Wprowadzenie:
- Powitanie i przedstawienie się uczestników szkolenia.
- Cele szkolenia.
- Korzyści z udziału w szkoleniu.
- Program szkolenia.
- Kontrakt szkoleniowy.
Moduł 2. Specyfika różnorodności pokoleniowej:
- Różnorodność pokoleniowa.
- Kim są i dokąd zmierzają przedstawiciele pokolenia BB, X, Y, Z - charakterystyka kontekstu i wyróżników każdego pokolenia.
- Jakie pokolenie reprezentuję i z którym pokoleniem najczęściej pracuję – mapa różnorodności pokoleniowej.
- Mocne strony i zagrożenia w pracy z każdym pokoleniem.
Moduł 3. Komunikacja w zespole wielopokoleniowym:
- Jak rozmawiać, żeby się dogadać, czyli specyfika komunikacji z pokoleniem BB, X, Y, Z.
- Bariery i przeszkody w komunikacji międzypokoleniowej.
- Dostosowanie przekazu do poszczególnych pokoleń.
- Kształtowanie postawy otwartości i uważne słuchanie.
- Dedykowana informacja zwrotna i rola doceniania pracowników pokolenia Y i Z.
Moduł 4. Sytuacje trudne a wielopokoleniowość:
- Konflikty w pracy z przedstawicielami różnych pokoleń – źródła i charakterystyka.
- Metody rozwiązywania konfliktów międzypokoleniowych.
- Profilaktyka konfliktów międzypokoleniowych.
Moduł 5. Motywacja a wielopokoleniowość:
- Rozpoznawanie potrzeb, wartości i oczekiwań odbiorców warunkiem koniecznym skutecznego motywowania w zespołach wielopokoleniowych.
- Co motywuje do działania przedstawicieli poszczególnych pokoleń.
- Metody i narzędzia skutecznego motywowania i angażowania a wielopokoleniowość.
Moduł 6. Atrakcyjne treści dla zespołów wielopokoleniowych:
- Jak przyswajają informacje przedstawiciele poszczególnych pokoleń.
- Dobór formy przekazu do pokolenia.
- Projektowanie treści z uwzględnieniem różnic pokoleniowych.
- Pomocne aplikacje.
Moduł 7. Zakończenie szkolenia:
- Powtórzenie najważniejszych treści szkoleniowych.
- Runda informacji zwrotnych na temat szkolenia.
- Zadania wdrożeniowe.
- Ewaluacja szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zarządzanie Wielopokoleniowością dzień 1 | Prowadzący Katarzyna Preidl | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zarządzanie Wielopokoleniowością dzień 2 | Prowadzący Katarzyna Preidl | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 832,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto114,54 PLN
- Koszt osobogodziny netto93,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Preidl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Przed rozpoczęciem szkolenia otrzymasz od nas zaproszenie m.in. z instrukcją jak dotrzeć na miejsce szkolenia i z innymi informacjami organizacyjnymi.
Podczas szkolenia zapewniamy materiały szkoleniowe i wszystkie narzędzia niezbędne do komfortowego udziału w szkoleniu.
Po szkoleniu otrzymasz od nas: prezentacje, materiały szkoleniowe i multimedia wykorzystywane przez trenera oraz zadania wdrożeniowe i certyfikat.
Masz również zapewnione e-wsparcie trenera przez 90 dni po szkoleniu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi