Pułapki w zakresie fuzji i przejęć (M&A) i jak je omijać? Kurs Zaawansowany
Pułapki w zakresie fuzji i przejęć (M&A) i jak je omijać? Kurs Zaawansowany
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Osób, które mają już doświadczenie w procesach M&A (zwłaszcza w ich wybranych obszarach, takich jak wycena czy due diligence) i które chciałyby uzyskać całościową wiedzę
- Osób, które spodziewają się prowadzić/uczestniczyć w rozbudowanym procesie M&A w swojej branży i chciałyby jak najlepiej przygotować się do tego zadania
- Ekspertów w zakresie finansów i strategii (w tym CFO, dyrektorom i managerom finansowym), które w maksymalnie krótkim czasie chciałyby uzyskać wiedzę odnośnie najczęstszych błędów popełnianych w M&A i najskuteczniejszych narzędzi i rozwiązań wykorzystywanych w tych transakcjach
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji27-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Pułapki w zakresie fuzji i przejęć (M&A) i jak je omijać? Kurs Zaawansowany" przygotowuje uczestników do uniknięcia błędów w zaawansowanych procesach (M&A) poprzez praktyczne zastosowanie kluczowych koncepcji oraz wykorzystania narzędzi w zakresie fuzji i przejęć.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie pułapek związanych z fuzją i przejęciami | Kryteria weryfikacji • identyfikuje koncepcje wartości przejmowanej spółki• omawia EBITDA jako podstawowa miara w M&A • definiuje M&A • charakteryzuje wartości pre/post money w transakcjach | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje w swojej pracy narzędzia do wykorzystania w M&A | Kryteria weryfikacji • wykorzystuje prognozy finansowe w procesie przejęć• korzysta z szacowania wartości spółek • wykorzystuje kluczowe obszary w umowie nabycia udziałów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
Przygotowanie do zajęć
- Zapoznanie się z grupą i ustalenie oczekiwań
- Omówienie wyników ankiety sprzed zajęć:
- Branże i powiązane z nimi studia przypadków
- Najistotniejsze zagadnienia zdaniem uczestników
Zaawansowane pojęcia w M&A i ich praktyczne wykorzystanie
- EBITDA jako podstawowa miara w M&A – możliwe korekty i alternatywy EBITDA wykorzystywane w różnych branżach
- Zaawansowane koncepcje wartości przejmowanej spółki (enterprise value/equity value + korekty)
- Jak poprawnie stosować wycenę mnożnikową (prawidłowy wybór grup porównywalnych, korekty do mnożników, błędy)
- Jak krytycznie podejść do otrzymywanych prognoz finansowych i jak stosować je w prosty sposób w modelach dochodowych
- Jak traktować dług w fuzjach i przejęciach na przykładzie LBO (Leveraged Buy-Out)
Proces i pułapki w procesie M&A
- Najlepsze narzędzia do wykorzystania w M&A
- Jak rozmawiać z poszczególnymi uczestnikami procesu (prawnicy, doradcy finansowi, dostawcy narzędzi, audytorzy)
- Podstawowe błędy i problemy w podziale na 4 etapy M&A
- Specyficzne wyzwania w poszczególnych branżach (ankieta)
- 5 kluczowych obszarów w umowie nabycia udziałów („SPA”) – najczęstsze problemy na praktycznych przykładach i dyskusja nad ich rozwiązaniami w breakout rooms
2 studia przypadków związane z branżami uczestników
- Lektura otrzymanych materiałów (poza zajęciami)
- Praca w grupach (breakout rooms)
- Prezentacja wyników w grupie, z aktywnym uczestnictwem pozostałych uczestników
Otwarta dyskusja i podsumowanie zdobytej wiedzy
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 17 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Przygotowanie do zajęć cz. 1 - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przygotowanie do zajęć cz.2 - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Zaawansowane pojęcia w M&A i ich praktyczne wykorzystanie cz. 1 - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Zaawansowane pojęcia w M&A i ich praktyczne wykorzystanie cz. 2 - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Proces i pułapki w procesie M&A cz.1 - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Proces i pułapki w procesie M&A cz.2 - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 2 studia przypadków związane z branżami uczestników - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Otwarta dyskusja i podsumowanie zdobytej wiedzy - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Lipkowski | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 062,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,16 PLN
- Koszt osobogodziny netto146,47 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Lipkowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |