Controlling obszaru sprzedaży, marketingu i obsługi klienta
Controlling obszaru sprzedaży, marketingu i obsługi klienta
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla:
- pracowników zajmujących się oceną skuteczności w działach sprzedażowych, marketingowych i obsługi klienta
- analityków planujących sprzedaż w kanałach offline i online
- dyrektorów sprzedaży i marketingu
- osób przygotowujących się do pracy w działach analiz sprzedażowych, controllingu.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji13-05-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Controlling obszaru sprzedaży, marketingu i obsługi klienta" przygotowuje uczestników do efektywnego zarządzania sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta w organizacji, poprzez mierzenie działań i ich skuteczności z wykorzystaniem wskaźników, metod kalkulacji ceny oraz zarządzania prowizjami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie controllingu w obszarach: sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta | Kryteria weryfikacji • identyfikuje sposoby planowania kosztów i rentowności działań performance marketingu• definiuje w jaki sposób planować sprzedaż sezonową • omawia miary i wskaźniki w obszarach marketingu online, sprzedaży, obsługi klienta • charakteryzuje w jaki sposób kalkulować jednostkowy koszt pozyskania klienta lub sprzedaży usług | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik efektywnie zarządza w swojej organizacji obszarami sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta | Kryteria weryfikacji • przygotowuje budżet działań marketingowych w kanałach cyfrowych• analizuje zapotrzebowanie na telemarketerów w oparciu o plan sprzedaży • tworzy kalkulacje ceny sprzedaży • wdraża sworzenie systemu premiowego dla sprzedawców • planuje sprzedaż sezonową • ocenia skuteczności działań performance marketingu oraz skuteczności działań komunikacyjnych i PR * stosuje miary i wskaźniki oceny skuteczności działań sprzedażowych • dokonuje ceny skuteczności działań komunikacyjnych i PR • charakteryzuje się świadomością konieczności ciągłej aktualizacji wiedzy w zakresie controllingu w obszarze sprzedaży, marketingu i obsługi klienta | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik komunikuje się ze zróżnicowanymi odbiorcami | Kryteria weryfikacji • identyfikuje odbiorców z różnych obszarów• omawia zagrożenia związane z niewłaściwym sposobem komunikowania się • komunikuje się w sposób jasny, zwięzły i przystępny | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
- Controlling działań sprzedażowych, marketingu i obsługi klienta – funkcja i zadania
- Ocena skuteczności działań performance marketingu w poszczególnych kanałach cyfrowych – wskaźniki i miary (finansowe i operacyjne)
- Przygotowanie budżetu na działania marketingowe w podziale na kanały cyfrowe
- Ocena skuteczności działań komunikacyjnych i PR.
- Podstawowe miary i wskaźniki oceny skuteczności działań sprzedażowych w kanale offline i online
- Planowanie zapotrzebowania na telemarketerów na podstawie planu sprzedażowego
- Główne miary i wskaźniki obsługi klienta
- Model rozliczania efektywności działania call center – kalkulacja kosztu pozyskania klienta i sprzedaży usługi
- Metody kalkulacji ceny sprzedaży usługi lub produktu
- Zasady i metody budowania prowizji dla handlowców
- Planowanie sprzedaży sezonowej.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 17 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Controlling działań sprzedażowych, marketingu i obsługi klienta- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Ocena skuteczności działań performance marketingu w poszczególnych kanałach cyfrowych - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Przerwa | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przygotowanie budżetu na działania marketingowe w podziale na kanały cyfrowe- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Ocena skuteczności działań komunikacyjnych i PR- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Przerwa | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Podstawowe miary i wskaźniki oceny skuteczności działań sprzedażowych w kanale offline i online- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Przerwa | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Planowanie zapotrzebowania na telemarketerów na podstawie planu sprzedażowego- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Główne miary i wskaźniki obsługi klienta- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Model rozliczania efektywności działania call center - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Przerwa | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Metody kalkulacji ceny sprzedaży usługi lub produktu- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Przerwa | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Zasady i metody budowania prowizji dla handlowców- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Przerwa | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Planowanie sprzedaży sezonowej- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący dr Anna Sperska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 259,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 650,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto191,74 PLN
- Koszt osobogodziny netto155,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Anna Sperska
Jako niezależny konsultant prowadziła również procesy restrukturyzacyjne przedsiębiorstw oraz zespołów sprzedażowych, wdrażała systemy controllingu, wspierała przedsiębiorstwa w procesie tworzenia strategii, a także realizowała projekty badawcze.
Od 2019 roku łączy praktykę biznesową z pracą akademicką w Katedrze Biznesu Międzynarodowego Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego.
Absolwentka programu Management w ICAN Institute, studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (Zarządzanie Marketingowe na Rynku B2B) oraz Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim. Stopień doktora w dziedzinie Ekonomia i Finanse uzyskała w 2019 roku na Uniwersytecie Gdańskim.
Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym oraz zarządzaniu sprzedażą i marketingiem ze szczególnym uwzględnieniem controllingu oraz finansowych aspektów sprzedaży.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
- Szkolenie jest częścią Akademii Controllingu: https://www.academyofbusiness.pl/trainings/akademia-controllingu/
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.