Trener Pomocniczy Zastępowania Agresji PLUS. I część Profesjonalnego kursu Trenerskiego. (Uprzednio Profesjonalny Praktyk ART)
Trener Pomocniczy Zastępowania Agresji PLUS. I część Profesjonalnego kursu Trenerskiego. (Uprzednio Profesjonalny Praktyk ART)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Niezbędnik dla pracujących z osobami, zachowującymi się agresywnie. Częstymi uczestnikami są kandydaci na Certyfikowanych Trenerów ART, ponieważ kurs ten jest wymagany do certyfikacji trenerskiej. Ponadto psychologowie, pedagodzy, wychowawcy w placówkach, ośrodkach i zakładach, zarówno dla nieletnich jak i dla dorosłych, trenerzy umiejętności, kierujący zespołami pracowniczymi itp. Wyposaża w kluczowe kompetencje komunikacyjne, umiejętności prospołeczne, kontrolowanie złości i podejmowanie decyzji włączających wartości. Oferuje dodatkową pomoc we wdrożeniu do własnej praktyki. Ukończenie szkolenia pozwala na skuteczne podjęcie roli trenera pomocniczego (drugiego trenera) Treningu Zastępowania Agresji.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji17-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs Profesjonalny Praktyk Zastępowania Agresji Plus (Amity ART®) - służy nabywaniu kluczowych kompetencji radzenia sobie z agresją. Jest wymaganym etapem do uzyskania kwalifikacji Trenera Certyfikowanego ART. Istotnym celem jest też poprawa relacji interpersonalnych, minimalizowaniu stresu i zapobieganiu konfliktom oraz poszerzenie kwalifikacji zawodowych , zwłaszcza w edukacji, służbach mundurowych, opiece zdrowotnej czy zarządzaniu. Są inwestycją w rozwój organizacji i społeczeństwa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje i stosuje strategie radzeniasobie z agresją oraz kontrolowania emocji | Kryteria weryfikacji Omawia psychologiczne i behawioralnedefinicje agresji oraz rozpoznaje formy jej przejawiania | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje sześć podstawowychemocji oraz wdraża kroki kontroli złości ART® | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę sytuacji i stosujestrategie deeskalacyjne, w tym komunikację odważną. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje ćwiczenia z kontrolowaniazłości; uzyskuje spadek Indeksu Złości u co najmniej połowy uczestników | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Dobiera i wykorzystuje umiejętnościprospołeczne w sytuacjach konfliktowych | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednią umiejętnośćprospołeczną do kontekstu sytuacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje pełny komunikat FUKOZ® wtrakcie ćwiczeń | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Inicjuje zachowania odważne i prowadzidialog wspierający budowanie relacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji W trakcie sesji stosuje co najmniej trzykomunikaty odważne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Analizuje dylematy moralne i wdrażawartościowe wzorce postępowania | Kryteria weryfikacji Rozróżnia dylematy i wyzwania moralnew kontekście relacji społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje model ANIMA® do pracy naddylematem moralnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Nawiązuje relacje oparte naposzanowaniu godności i wartości osoby. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Dokumentuje co najmniej pięćepizodów zastępowania agresji w praktyce. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Plan nauczania | |||
Temat zajęć edukacyjnych | Opis treści – kluczowe punkty szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych | Wymiar zajęć (w godzinach lekcyjnych) | |
Ilość godzin teoretycznych | Ilość godzin praktycznych | ||
Podstawy komunikacji nieagresywne j | Omówienie psychologicznych i behawioralnych definicji agresji i ich stosowania; ewolucja agresji: Dialog Odważny; Ćwiczenia komunikacji odważnej; Procedura komunikatu odważnego F(U)KOZ. Ćwiczenia użycia komunikatu odważnego. | 3 | - |
Trening umiejętności prospołecznych | Rodzaje i konstrukcja umiejętności prospołecznych. Znaczenie umiejętności w zastępowaniu agresji. Teoria społecznego uczenia się Alberta Bandury. Modelowanie umiejętności. | 1 | 8 |
Trening kontroli złości | Emocje i uczucia. Ćwiczenie rozróżniania podstawowych emocji, ich rola w zachowaniu. Struktura złości: wyzwalacze, sygnały, monity, reduktory. Przesiewowe badanie pobudzenia złością – Indeks złości. | 1 | 8 |
Trening wnioskowani a moralnego | Ćwiczenie odkrywania wartości życiowych. Rodzaje wartości i rangowanie wartości. Dylematy moralne jako sytuacje bez wyjścia. Behawioralne poszanowanie godności ludzkiej. Poszerzanie horyzontu moralnego z użyciem Amity ANIMA. Zakończenie i ewaluacja. | 1 | 8 |
Praktyka własna | Wykonywanie i monitorowanie używania komunikatów i zachowań odważnych ART w realnych sytuacjach zagrażających agresją. | 10 | |
RAZEM | 6 | 34 |
Lekcje prowadzone są w systemie 45 min.
Podana liczba godzin zawiera rownież proces walidacji,
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Agresja i Trening Zastępowania Agresji. Wykład seminaryjny z ćwiczeniami. | Prowadzący Jacek Morawski | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Agresja i Trening Zastępowania Agresji. Wykład seminaryjny z ćwiczeniami, ciąg dalszy po przerwie | Prowadzący Jacek Morawski | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Trening umiejętności prospołeczny ch. | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Trening umiejętności prospołeczny ch. Ciąg dalszy po przerwie | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Trening Kontroli Złości. | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Trening Kontroli Złości. Ciąg dalszy po przerwie | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Trening Wnioskowani a Moralnego (ANIMA). | Prowadzący Ewa Morawska | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Praktyka własna - wykonywanie umiejętności prospołeczny ch, komunikacja. Walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Praktyka własna - wykonywanie umiejętności prospołeczny ch, komunikacja. Walidacja. Ciąg dalszy po przerwie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Morawska
Jacek Morawski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W pakiecie dla uczestników: Arnold P. Goldstein, Barry Glick, John C. Gibbs: ART Program Zastępowania Agresji. Wydanie poprawione , Instytut Amity, Warszawa 2004, 2018, ISBN 978-83-61913-11-5. Ewa Joanna Morawska, Jacek Morawski: Praktyk Zastępowania Agresji ART. Przewodnik metodyczny. Warszawa 2020 ISBN 978-83-61913-00-9; Ewa Joanna Morawska, Jacek Morawski: Amity ART. 30+ projektów prospołecznych krok po kroku. ISBN 9788361913290; Handouty i kwestionariusze.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- parking, hotel, gastronomia.