ZARZĄDZANIE EFEKTYWNOŚCIĄ i ENERGIĄ OSOBISTĄ
ZARZĄDZANIE EFEKTYWNOŚCIĄ i ENERGIĄ OSOBISTĄ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami w/w programu szkoleniowo– wdrożeniowego są pracownicy, całe zespoły danej firmy oraz menedżerowie zarządzający zespołami pracowniczymi.
Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników biurowych, specjalistów, techników, menedżerów, oraz wszystkich tych, którzy chcieliby rozwijać swoje umiejętności radzenia sobie ze stresem, budowania równowagi i oporności psychicznej oraz przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu w tym także osoby wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy.
Usługa również adresowana jest dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji02-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do budowania harmonii wewnętrznej i zarządzania swoimi zasobami energii w cyklu dobowym i długoterminowym, co pozwoli uczestnikom ponieść efektywność osobistą, a dzięki temu realizować swoje cele i zadania z większą energią, entuzjazmem i przy mniejszym wysiłku.Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili stosować wybrane metody regenerowania, oszczędzania i ukierunkowania własnych zasobów energetycznych, minimalizować stres oraz koszty emocjonalne i energetyczne
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi przeciwdziałać chronicznemu stresowi | Kryteria weryfikacji Poprawnie klasyfikuje przyczyny chronicznego stresu. Wykazuje zdolność do oceny wpływu długotrwałego stresu na zdrowie psychiczne (np. rozwój zaburzeń emocjonalnych, depresja). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi zastosować techniki przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu i zarządzania własną energią | Kryteria weryfikacji Stosuje różne metody radzenie sobie ze stresem adekwatnie do sytuacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi budować własną odporność psychiczną na stres i inne sytuacje trudne. | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki redukcji stresu w tym techniki relaksacyjneoraz stosuje skutecznie zasady work-life balance w praktyce. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zarządzanie energią a efektywność osobista i zespołowa
- Nowe spojrzenie na zarządzanie energią życiową
- Cztery potrzeby energetyczne
- Bezpieczeństwo – równowaga – samorealizacja – uznanie
Zarządzanie działaniami kluczem do wejścia na wyższy poziom efektywności
- Jak zarządzanie strumieniem spraw odciąża umysł i redukuje stres?
- Pięć etapów zarządzania strumieniem spraw
- Co wymaga gromadzenia i jakie narzędzia do tego wykorzystać?
- Jakie decyzje trzeba podjąć w stosunku do każdej wpływającej sprawy?
- W jaki sposób segregować sprawy?
- Jak monitorować postępy
- Wg. jakiego klucza wybierać zadania do wykonania?
Mindfulness czyli praktyka uważności na co dzień
- Co oznacza życie „tu i teraz”?
- Czym jest praktyka uważności i jak może pomóc w redukcji stresu i poprawić efektywność osobistą
- Ćwiczenia praktyczne wybranych technik z zakresu „mindfulness”
- Trening Jacobsona i relaksacja
- Stan flow
Sponsorowanie energii archetypowych
- Trzy rodzaje energii archetypowych metodą S. Gilligana
- Moc wewnętrzna – radość – współczucie
Od wizualizacji do kotwiczenia stanu zasobnego energetycznie
- Wizualizacja w praktyce
- Rodzaje wizualizacji
- Kotwice mentalne i emocjonalne
Joga śmiechu jako narzędzie osiągania równowagi energetycznej
- Czym jest „joga śmiechu”?
- Joga śmiechu i oddychanie
- Joga śmiechu a inteligencja emocjonalna
- Joga śmiechu a kreatywność
- Relaksacja w jodze śmiechu
Długofalowy model zarządzania energią życiową wg modelu W.Eichelbergera.
- Dobowy cykl energetyczny
- Zarządzanie życiowymi i dobowymi zasobami energii
- Mindfulness i energia.
- Model 8 O i 4P.
Zakończenie warsztatów i Indywidualne Plany Działania
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie. Zarządzanie energią, a efektywność osobista i zespołowa | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Zarządzanie działaniami kluczem do wejścia na wyższy poziom efektywności | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Zarządzanie działaniami kluczem do wejścia na wyższy poziom efektywności cd. | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Mindfulness czyli praktyka uważności na co dzień | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Mindfulness czyli praktyka uważności na co dzień cd. | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Sponsorowanie energii archetypowych | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Od wizualizacji do kotwiczenia stanu zasobnego energetycznie. Joga śmiechu. | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Długofalowy model zarządzania energią życiową wg modelu W.Eichelbergera. | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący Jacek Kopeć | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Puzia
20–letnie doświadczenie w doradztwie i szkoleniach z zakresu Przywództwa i HR Development. Specjalizuje się tematyce: zarządzania zmianą, zwinnego zarzadzania i przywództwa w świecie VUCA, oraz zwiększania efektywności biznesowej: osobistej, zespołów, liderów (poprzez: kształtowanie współpracy zespołowej i przepływu informacji w firmie, zarządzanie wynikami, zarządzania zadaniami i priorytetami, budowania zaangażowania, budowania odporności liderów i pracowników, radzenia sobie ze stresem i presją czasu, radzenia sobie z nadmiarem informacji, rozwiązywania problemów z zastosowaniem krytycznego myślenie, prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami).
Specjalizuje się także w mapowaniu i optymalizowaniu procesów, określaniu celów i wskaźników KPI, kanban. Prowadzi audyty organizacyjne i procesowe przy użyciu narzędzi lean management. Posiada także doświadczenie w doradztwie i szkoleniach z zakresu HR Development (m.in.: tworzenia modeli kompetencyjnych, prowadzenia audytów kompetencyjnych metodą AC/DC oraz 360 stopni, zarządzania procesami szkoleniowo-rozwojowymi).
Absolwentka Psychologii (UŁ) . Ukończyła Podyplomowe Studia ZZL (UŁ) i Podyplomowe Studia z Lean Management (SGH).
Od 2009 Vice Prezes Zarządu w Respect sp. z o.o.
Jacek Kopeć
Ukończył studia medyczne na Śląskiej Akademii Medycznej oraz studia podyplomowe z zakresu coachingu managerskiego w Collegium Civitas według programu akredytowanego przez ICF.
Posiada certyfikaty z zakresu zarządzania i marketingu Management Center Europe, Bruksela, Belgia oraz certyfikat coacha wydany przez Center for Management and Organization Effectiveness, w zakresie stosowania metody Eight Step Coaching Model. Jest też certyfikowanym instruktorem jogi śmiechuJ.
Kilkanaście lat pracował w branży farmaceutycznej. Zanim poświęcił się zawodowo pracy coacha, konsultanta i trenera biznesu, jego ścieżka rozwoju zawodowego prowadziła przez działy sprzedaży i marketingu, oraz rozwoju zasobów ludzkich w dużych, międzynarodowych korporacjach takich jak Aventis i Pfizer.
Posiada dwudziestoletnie doświadczenie jako executive coach , zajmując się również coachingiem sprzedaży i coachingiem życiowym.
Równolegle pracuje jako trener i konsultant biznesu prowadząc szkolenia z zakresu komunikacji i wywierania wpływu, inteligencji emocjonalnej, sprzedaży i negocjacji, sztuki prezentacji i wystąpień publicznych, wzmacniania charyzmy osobistej, zarządzania energią życiową i stresem oraz przywództwa i zarządzania zespołem.
Jako trener i wykładowca stale współpracuje z Uniwersytetem Humanistycznospołecznym SWPS.
Jest zapalonym narciarzem alpejskim i miłośnikiem gór. W styczniu 2015r. zdobył szczyt Kilimandżaro.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkoleń otrzymują materiały szkoleniowe zawierające treści prezentowane podczas szkolenia w postaci podręczników, prezentacji, zadań i testów stosowanych do indywidualnego wykorzystania. Na koniec szkolenia uczestnicy otrzymują od trenera zadanie wdrożeniowe, którego celem jest pomoc w transferze nowo rozwijanych kompetencji na stanowisku pracy.
Dodatkowo, w przeciągu 1-2 tygodni po szkoleniu uczestnicy otrzymują również tzw. materiały poszkoleniowe, które zawierają wszystkie wypracowane przez grupę uczestników kluczowe pomysły, usprawnienia, nowe metody pracy oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas warsztatu. Materiały poszkoleniowe stanowią wsparcie dla utrwalenie procesu rozwojowego, a także wdrożeniowego.
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.
Szkolenie z w/w tematyki może zostać poprowadzone również w formie zdalnej.
Informacje dodatkowe
Proponowane przez nas programy rozwojowe realizowane są w oparciu o naszą metodyką TO BE czyli Training Oriented on Business Efficiency.
Programy rozwojowo – wdrożeniowe TO BE to:
- Standard nastawiony na efektywność biznesową i realizację celów organizacji
- Programy angażujące ludzi do zmiany i ciągłego doskonalenia efektywności swojej pracy
- Wysokoefektywna inwestycja w rozwój pracowników
- Nowoczesne i innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
- Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu
TO BE to efektywne programy rozwojowo – wdrożeniowe oparte o:
- Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
- 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
- Podejście Kaizen i Lean Management
Respect jest obecnie jedną z kilku firm szkoleniowych w kraju certyfikowaną w metodologii SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo), proces certyfikacji został zakończony w 2015.
Adres
Adres
W przypadku zamkniętych grup szkoleniowych (ten sam pracodawca dla wszystkich uczestników szkolenia) decyzja o wyborze miejsca realizacji usługi, każdorazowo podejmowana jest zgodnie z życzeniem i sugestiami zleceniodawcy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Uwzględnienie wymagań dla osób ze szczególnymi potrzebami