Szkolenie -zapobieganie mobbingowi i dyskryminacji – kształtowanie kultury ,szacunku i równości w miejscu pracy.
Możliwość dofinansowania
Szkolenie -zapobieganie mobbingowi i dyskryminacji – kształtowanie kultury ,szacunku i równości w miejscu pracy.
Numer usługi 2025/04/03/120895/2667762
3 000,00 PLN
brutto
3 000,00 PLNnetto
150,00 PLNbrutto/h
150,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników różnych zespołów z każdej branży, stale lub okresowo ze sobą współpracujących.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji22-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu zwiększenie świadomości na temat mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy, ich konsekwencji oraz skutecznych metod przeciwdziałania. Celem szkolenia jest stworzenie przyjaznego i równego środowiska pracy poprzez zwiększenie świadomości, promowanie szacunku oraz wdrażanie skutecznych strategii przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje pojęcia mobbingu i dyskryminacji oraz ich różnice względem konfliktu w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji definiuje mobbing i dyskryminację oraz wskazać różnice na podstawie konkretnych przykładów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje odpowiednie procedury reagowania na przypadki mobbingu i dyskryminacji zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi. | Kryteria weryfikacji wskazuje właściwe działania interwencyjne oraz procedury wewnętrzne obowiązujące w organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Opisuje skutki mobbingu i dyskryminacji dla pracownika oraz organizacji w kontekście psychologicznym, prawnym i ekonomicznym. | Kryteria weryfikacji wymienia i wyjaśnić przynajmniej trzy skutki mobbingu i dyskryminacji dla jednostki i organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje sytuacje mogące świadczyć o mobbingu lub dyskryminacji oraz mechanizmy ich eskalacji w środowisku pracy. | Kryteria weryfikacji analizuje studium przypadku i wskazać możliwe sygnały ostrzegawcze świadczące o naruszeniach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Planuje działania profilaktyczne wspierające kulturę szacunku i równości w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji opracowuje propozycję strategii prewencyjnej, zawierającą konkretne inicjatywy, które mogą być wdrożone w organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje skuteczną komunikację w celu zapobiegania konfliktom. - Wykorzystuje asertywność i umiejętność stawiania granic. -Komunikuje się efektywnie w sytuacjach trudnych i konfliktowych. | Kryteria weryfikacji - Demonstruje techniki skutecznej komunikacji. - Stosuje asertywne techniki komunikacji. - Rozwiązuje symulowane konflikty. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się -Określa rolę liderów i menedżerów w kształtowaniu kultury szacunku i równości. - Tworzy i wdraża polityki antydyskryminacyjne i antymobbingowe. -Promuje różnorodność i inkluzję w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia rolę liderów w budowaniu kultury. - Tworzy elementy polityk antydyskryminacyjnych. - Planuje działania promujące różnorodność. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się -Analizuje przykłady dobrych praktyk z innych organizacji. -Opracowuje indywidualne plany działania. - Ocenia efektywność szkolenia. | Kryteria weryfikacji - Prezentuje analizę dobrych praktyk.- Tworzy indywidualny plan działania. - Ocenia efektywność szkolenia na podstawie analizy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak
Program
Program
Szkolenie trwa 20 godzin dydaktyczne, tj. 15 godzin zegarowych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Przerwy odbywają się koło godziny 12.00 każdego dnia
Przerwa trwa 30 minut
Dzień 1: Rozumienie zjawisk i budowanie świadomości
- Sesja 1: Wprowadzenie i definicje
- Czym jest mobbing i dyskryminacja? - definicje, rodzaje i formy.
- Różnice między mobbingiem, dyskryminacją a konfliktem.
- Aspekty prawne - polskie i międzynarodowe regulacje.
- Sesja 2: Psychologiczne i społeczne aspekty
- Mechanizmy psychologiczne i społeczne leżące u podstaw mobbingu i dyskryminacji.
- Skutki mobbingu i dyskryminacji dla ofiar, świadków i organizacji.
- Studia przypadków i analiza rzeczywistych sytuacji.
- Sesja 3: Rozpoznawanie i reagowanie
- Sygnały ostrzegawcze - jak rozpoznać mobbing i dyskryminację?
- Strategie reagowania dla ofiar, świadków i menedżerów.
- Ćwiczenia praktyczne: symulacje sytuacji i odgrywanie ról.
Dzień 2: Kształtowanie kultury szacunku i równości
- Sesja 4: Komunikacja interpersonalna
- Skuteczna komunikacja jako narzędzie zapobiegania konfliktom.
- Asertywność i umiejętność stawiania granic.
- Komunikacja w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
- Sesja 5: Budowanie kultury organizacyjnej
- Rola liderów i menedżerów w kształtowaniu kultury szacunku i równości.
- Tworzenie i wdrażanie polityk antydyskryminacyjnych i antymobbingowych.
- Promowanie różnorodności i inkluzji w miejscu pracy.
- Sesja 6: Dobre praktyki i podsumowanie
- Przykłady dobrych praktyk z innych organizacji.
- Opracowanie indywidualnych planów działania.
- Podsumowanie szkolenia i ocena efektywności.
Metody szkoleniowe:
- Wykłady interaktywne
- Dyskusje grupowe
- Studia przypadków
- Ćwiczenia praktyczne i symulacje
- Analiza filmów i materiałów wideo
Dodatkowe elementy:
- Możliwość konsultacji indywidualnych z trenerem.
- Dostęp do materiałów szkoleniowych po zakończeniu szkolenia.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- Zwiększenie świadomości na temat mobbingu i dyskryminacji.
- Nabycie umiejętności rozpoznawania i reagowania na te zjawiska.
- Kształtowanie kultury szacunku i równości w miejscu pracy.
- Zmniejszenie ryzyka wystąpienia mobbingu i dyskryminacji w organizacji.
- Poprawa atmosfery w pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 3
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Dzień 1: Rozumienie zjawisk i budowanie świadomości | Prowadzący Nikola Stępniak | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Dzień 2: Kształtowanie kultury szacunku i równości | Prowadzący Nikola Stępniak | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja efektów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Nikola Stępniak
Absolwentka Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa z siedzibą w Poznaniu kończąc studia psychologiczne (licencjat) ze specjalizacją dzieci i młodzieży. W trakcie studiów psychologicznych magisterskich ze specjalizacją kliniczną. Dodatkowo rozpoczynam podyplomowe studia pedagogiczne. Kontynuuję naukę i wciąż poszerzam wiedzę z dziedziny psychologii. Zna metodą Tension & Trauma Releasing Exercises. Ukończyłam kurs Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości dodatkowo Metody projekcyjne w diagnostyce terapii dzieci i młodzieży. Problemy psychoseksualne w praktyce psychoterapeutycznej. Pacjenci z zaburzeniami osobowości NZO, ZOB, Rozwój psychiczny dziecka perspektywa psychoanalityczna, Podstawy genogramu. Doskonale rozumiem, jak skutecznie budować relacje i przekazywać informacje w różnych kontekstach. Regularnie uczestniczę w szkoleniach i konferencjach, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami w psychologii i pedagogice. Moje podejście do szkolenia opiera się na połączeniu wiedzy teoretycznej z praktycznymi narzędziami, co pozwala uczestnikom na szybkie przyswojenie nowych umiejętności i ich skuteczne zastosowanie w życiu codziennym. Jako trener komunikacji, wierzę w indywidualne podejście do każdego uczestnika szkolenia. Obszary, w których się specjalizuje to:
komunikacja, wspieranie i układanie relacji w zespołach, zarządzanie sobą w czasie, sprzedaż jako narzędzie do budowania długotrwałych relacji z klientami , wypalenie zawodowe, stres i techniki walki z nim.
komunikacja, wspieranie i układanie relacji w zespołach, zarządzanie sobą w czasie, sprzedaż jako narzędzie do budowania długotrwałych relacji z klientami , wypalenie zawodowe, stres i techniki walki z nim.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Uczestnicy szkolenia otrzymają bogato ilustrowany skrypt wraz z prezentacją multimedialną.
Adres
Adres
ul. Jana Pawła II 20
75-001 Koszalin
woj. zachodniopomorskie
Kontakt
Kontakt
Monika Rykiel
E-mail
monika.rykiel@iq-consulting.pl
Telefon
(+48) 790 398 403