Zielone kompetencje w zawodzie dla Piaskarz- Malarz w przemyśle energii odnawialnych. Obieg zamknięty oraz ekologiczne podejście do antykorozji powłok malarskich.
Zielone kompetencje w zawodzie dla Piaskarz- Malarz w przemyśle energii odnawialnych. Obieg zamknięty oraz ekologiczne podejście do antykorozji powłok malarskich.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Program szkolenia został opracowany dla osób chcących wykonywać zawód Malarz- Piaskarza w branży energii odnawialnych w sposób ekologiczny, w oparciu o obieg zamknięty oraz cyfrowe rozwiązania.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji09-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi88
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zielone kompetencje w zawodzie dla Piaskarz- Malarz w przemyśle energii odnawialnych. Obieg zamknięty oraz ekologiczne podejście do antykorozji przygotowuje do samodzielnego wykonywania procesu antykorozji podczas napraw m.in powierzchni wiatraków, konstrukcji utrzymującej panele słonecze z naciskiem na rozwiązania ekologiczne oraz odnawialne materiały a także rozwiązania cyfrowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - obsługuje oczyszczarkę strumieniowo- ścierną oraz sprężarkę uwzględniając zasady zrównoważonego wykorzystywania surowców tym obiegu zamkniętego dla ścierniwa | Kryteria weryfikacji -Obsługa oczyszczarki strumieniowo-ściernej-sprężarki:Kryterium weryfikacji: Uczestnik prawidłowo uruchamia, obsługuje i wyłącza oczyszczarkę zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. Weryfikacja: Obserwacja praktycznej demonstracji obsługi oraz ocena uczestnika podczas symulowanych zadań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się - posługuje sie narzędziami ręcznymi do czyszczenia powierzchni znając zasady ekologicznego podejścia do korzystania z narzędzi w tym oczyszcza narzędzia celem ich ponownego użycia | Kryteria weryfikacji Posługiwanie się narzędziami ręcznymi do czyszczenia powierzchni:Kryterium weryfikacji: Uczestnik skutecznie stosuje różne narzędzia ręczne do czyszczenia powierzchni. Weryfikacja: Praktyczne zadania, w których uczestnik używa narzędzi do czyszczenia z różnym stopniem skomplikowania. Dba o utrzymanie czystości narzędzi - ich wytrzymałość. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się - kontroluje i ocenia warunki klimatyczne zezwalające na prace antykorozyjne | Kryteria weryfikacji Kontrola i ocena warunków klimatycznych zezwalających na prace antykorozyjne:Kryterium weryfikacji: Uczestnik potrafi samodzielnie ocenić warunki atmosferyczne i zidentyfikować, czy są odpowiednie do prac antykorozyjnych. Weryfikacja: Testy teoretyczne, ocena warunków atmosferycznych podczas ćwiczeń praktycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się - przygotowuje niezbędny ubiór piaskarza przemysłowego zgodny z bhp stosując zasadę zrównoważonego wykorzystywania art. BHP | Kryteria weryfikacji Przygotowanie niezbędnego ubioru piaskarza przemysłowego zgodnego z BHP:Kryterium weryfikacji: Uczestnik przygotowuje odpowiednią odzież ochronną i sprzęt zgodny z normami BHP. Weryfikacja: Ocena ubioru i sprzętu podczas praktycznych ćwiczeń, sprawdzenie zgodności z wytycznymi BHP. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się - charakteryzuje rodzaje oraz mechanizmy korozji z wyszczególnieniem elementów wiatraków oraz konstrukcji wsporczej paneli | Kryteria weryfikacji Charakteryzacja rodzajów oraz mechanizmów korozji:Kryterium weryfikacji: Uczestnik poprawnie identyfikuje i opisuje różne rodzaje korozji oraz zna ich mechanizmy. Weryfikacja: Testy pisemne, prezentacje ustne, rozpoznawanie korozji podczas praktycznych ćwiczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się - przeprowadza samodzielnie proces czyszczenia powierzchni oraz nakładania powłok malarskich - z jak najmniejszym możliwym zużyciem materiałów | Kryteria weryfikacji Przeprowadzenie samodzielnego procesu czyszczenia powierzchni oraz nakładania powłok malarskich:Kryterium weryfikacji: Uczestnik skutecznie i zgodnie z zasadami wykonuje proces czyszczenia i malowania powierzchni. Weryfikacja: Ocena wydajności podczas praktycznych zadań, sprawdzenie jakości wykonania prac, sprawdzenie ilości zużytych materiałów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się - ocenia stopień czystości powierzchni | Kryteria weryfikacji Ocena stopnia czystości powierzchni:Kryterium weryfikacji: Uczestnik skutecznie ocenia stopień czystości powierzchni zgodnie z przyjętymi standardami. Weryfikacja: Porównanie oceny uczestnika z profesjonalnymi standardami czystości powierzchni. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się - pracuje zarówno samodzielnie jak i w grupie | Kryteria weryfikacji Praca zarówno samodzielnie, jak i w grupie:Kryterium weryfikacji: Uczestnik efektywnie współpracuje z innymi oraz potrafi pracować samodzielnie. Weryfikacja: Obserwacje podczas działań grupowych i indywidualnych, ocena umiejętności komunikacyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się - rozróżnia zabrudzenia powierzchni oraz wskazuje możliwe najlepsze rozwiązania uwzględniając zieloną gospodarkę oraz zrównoważony rozwój | Kryteria weryfikacji Rozróżnianie zabrudzeń i wad powierzchni:Kryterium weryfikacji: Uczestnik dokładnie identyfikuje różnice między zabrudzeniami a wadami powierzchni oraz wypracowuje plan naprawczy. Weryfikacja: Testy wizualne, ocena podczas praktycznych zadań, rozpoznawanie różnic w materiałach szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się - dobiera ścierniwo do zastosowania obiegu zamkniętego | Kryteria weryfikacji Uczestnik widząc element do przeprowadzenia antykorozji potrafi dobrać ścierniwo, które może być stosowane w obiegu zamkniętym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się - określa materiały/ odpady do ponownego użycia | Kryteria weryfikacji - Uczestnik spośród przedstawionych materiałów potrafi określić, które z nich nadają się do ponownego użycia bądź innego zastosowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się - opisuje elementy piaskarni do stworzenia obiegu zamkniętego | Kryteria weryfikacji - Uczestnik potrafi wymienić niezbędne elementy piaskarni aby mógł być zastosowany obieg zamknięty | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się - rozróżnia kategorie odpadów oraz miejsca ich magazynowania | Kryteria weryfikacji - uczestnik rozróżnia kategorie odpadów oraz magazynuje je w określony sposób i w miejscach, jakie są zgodne z bezpieczeństwem ekologicznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się - wymienia aplikacje oraz możliwości przechowywania danych oraz tworzenia obliczeń w formie cyfrowej | Kryteria weryfikacji - uczestnik posługuje się aplikacjami cyfrowymi podczas pracy aby ją zaplanować: wielkość zużycia materiałów, czas pracy, wydajność oraz ocena bezpieczeństwa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik uzasadnia znaczenie zielonych miejsc pracy oraz troski o środowisko naturalne podczas realizacji zadań zawodowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo uzasadnia jakie znaczenie mają zielone miejsca pracy oraz troski o środowisko naturalne podczas realizacji zadań zawodowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uczestnik komunikuje się efektywnie, pracuje w grupie | Kryteria weryfikacji Uczestnik efektywnie komunikuje się z prowadzącym oraz członkami zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Sposób organizacji zajęć teoretycznych:
Szkolenia teoretyczne odbywają się w odpowiednio wyposażonej sali szkoleniowej o pow. 35m2 (ilość uczestników – max. 10),
prowadzony jest wykład na podstawie prezentacji multimedialnej, podczas której Inspektor przedstawia i tłumaczy kolejno każdy slajd oraz odpowiada na pytania uczestników.
Sposób organizacji zajęć praktycznych :
Zajęcia praktyczne odbywają się w formie pracy indywidualnej oraz grupowej. Uczestnicy wspólnie przygotowują stanowiska pracy oraz profile ćwiczeniowe, następnie każdy z nich uczy się technik poprawnego przygotowania powierzchni .
Baza lokalowa, w której odbywać będą się zajęcia praktyczne zawierać będzie oddzielne stanowisko do nauki dla każdej z osób. Stanowisko do nauki praktycznej będzie wyposażone w niezbędne sprzęty i narzędzia tj.: oczyszczarka strumieniowo-ścierna, kompresor, papier ścierny, nożyki, taśma klejąca, piasek , maski, kombinezon, okulary , filtry, rękawice.
Zakres tematyczny:
LP | TEMAT ZAJĘĆ | TREŚĆ SZKOLENIA | LICZBA GODZ. TEOR. | LICZBA GODZ. PRAKT. |
1. | Podstawy zielonych kompetencji w dziedzinie antykorozji. Cele zabezpieczeń antykorozyjnych i teoria korozji |
-Obiekty wymagające zabezpieczenia antykorozyjnego - Elementy wymagające zabezpieczenia antykorozyjnego - Estetyka pracy malarza - piaskarza - Podejście ekonomiczne - Podejście ekologiczne w antykorozji - Zagrożenia w pracy malarza- piaskarza( BHP) - Mechanizm korozji - Rodzaje i stopnie korozji | 2 | |
2. | Rodzaje zabezpieczeń antykorozyjnych oraz rodzaje farb ( + BHP przy pracy z farbami) oraz ich wpływ na środowisko, możliwości zmniejszenia wpływu na środowisko | - Ochrona katodowa - Ochrona barierowa- powłoki - Ochrona anodowa -Podział farb ze względu na typ żywicy - Podstawowe składniki farb - Pigmenty - Rozpuszczalniki - Rodzaje farb - Skuteczne użytkowanie farb w sposób jak najmniejszego wykorzystania - Omówienie parametrów materiałów w sposób by ograniczyć straty w materiale oraz energii | 2 | |
3. | Przygotowanie podłoża zgodnie z ISO 8501 ( + BHP podczas czyszczenia powłoki)- metody obiegu zamkniętego przy piaskowaniu- elementy piaskarni | - Kolejność prac piaskarza: od stworzenia miejsca do piaskowania do kontroli czystości powierzchni. - Wady podłoża ( omówienie wraz z fotografiami) - Stopnie skorodowania stali - Stopnie czystości - Metody oczyszczenia powierzchni: ręczne i mechaniczne - Odpowiednie dobranie ciśnienia do wydajnej pracy - Rodzaje ścierniwa- które można wykorzystywać wielokrotnie - Kontrola warunków klimatycznych | 1 | |
4. | Aplikacja powłok antykorozyjnych ( + BHP podczas nakładania powłok) z szczególnym uwzględnieniem materiałów nowoczesnych na bazie wody. | - Rodzaje aplikacji systemów antykorozyjnych - Nowe ekologiczne farby bez wykorzystywania rozpuszczalnika - Przygotowanie do malowania - Metody aplikacji farb w tym natrysk hydrodynamiczny - Kolejność prac - Dobór odpowiednich akcesoriów do malowania przemysłowego
| 1 | |
5. | Badania i Inspekcje oraz wady powłok a także skuteczna ich naprawa z optymalnym wykorzystaniem materiałów oraz zminimalizowaniem odpadów | - Badania niszczące - Badania nieniszczące - Pomiary - Urządzenia do prowadzenia inspekcji - Rodzaje wad powłoki -Przyczyny powstawania wad ( Omówienie wraz z fotografiami). - Metody napraw w sposób ekologiczny a jak najmniejszym wykorzystaniem materiałów. | 1 | |
6. | BHP- prawidłowe zabezpieczenie osobiste oraz minimalizowanie odpadów | - BHP podczas prac piaskarza - BHP podczas prac malarza przemysłowego - Zabezpieczenia siebie i innych | 1 | |
7. | Przygotowania sprzętu oraz miejsca do oczyszczania strumieniowego- budowa piaskarni do wykorzystania obiegu zamkniętego oraz minimalizowania zużycia ścierniwa | Uczestnicy będą od podstaw montowali cały sprzęt do piaskowania – podłączali węże, dysze, kompresor, hełm piaskarski, ustawiali odpowiednie ciśnienie i przepustowość celem optymalnego wykorzystania ścierniwa oraz uczyli się obiegu zamkniętego | 3 | |
8 | Oczyszczanie ręczne- używanie narzędzi oraz dbanie o ich wielokrotne wykorzystanie | Metody wielorazowego wykorzystania narzędzi- podejście ekologiczne Oczyszczanie ręczne szczelin oraz konstrukcji z rdzy płatowej, szlifowanie ostrych krawędzi. | 5 | |
9. | Oczyszczanie strumieniowo- ścierne- nauka precyzyjnego ustawienia piaskarki i sprężarki by ograniczyć zużycie ścierniwa oraz paliwa | Przystąpienie do pracy na skorodowanych elementach stali w kombinezonach ochronnych | 8 | |
10 | Zabezpieczenie trudno dostępnych miejsc- użycie materiałów celem wieloletniego zabezpieczenia elementów | Oczyszczenie z pozostałości po piaskowaniu, zastosowanie inhibitorów korozji, zabezpieczenie miejsc trudno dostępnych- nauka ochrony wieloletniej przed korozją | 8 | |
11 | Kontrola powierzchni przygotowanej do malowania- wady po piaskowaniu | Kontrola powierzchni przygotowanej do malowania. Po oczyszczaniu należy kontrolować stopień czystości, zanieczyszczenia jonowe, zatłuszczenia oraz zapylenia. Nauka metod ekologicznego poprawienia wad powierzchni np. poprzez użycie samej wody. Nauka kontroli warunków klimatycznych pozwalających na rozpoczęcie malowania. | 8 | |
12 | Malowanie ręczne | Malowanie wyprawkowe- ręczne przy użyciu wałków / pędzli, użycie wypełniacza spoin.- minimalizacja zużycia materiału- obliczenia teoretycznego zużycia | 16 | |
13 | Przygotowanie sprzętu do malowania- ustawienia pompy, minimalizacja zużycia materiałów | Aspekty ustawień pompy celem wydajnej pracy z niskim zużyciem farby Podłączenie pompy, dobór pistoletu i dysz, sprawdzenie gotowości do pracy. | 8 | |
14 | Malowanie natryskowe- pozytywny wpływ dobrego zabezpieczenia na środowisko | Nauka malowania w sposób zoptymalizowany celem wieloletniej ochrony przed korozją- Malowanie natryskowe w kombinezonach zabezpieczających – nauka prawidłowej techniki aplikacji powłok. Segregacja odpadów po pracy | 16 | |
15 | Kontrola jakości powłok, praktyczne poprawki wad powłok bez konieczności wymiany całej powłoki | Ocena wizualna, mierzenie grubości mokrej i suchej powłoki, test przyczepności | 8 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto9 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,23 PLN
- Koszt osobogodziny netto110,23 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jarosław Mateja
Dawid Neclaw
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu
-materiały szkoleniowe ( notes, długopis, katalogi, materiały BHP niezbędne podczas zajęć praktyczych)
Warunki uczestnictwa
- ukończony 18 rok życia
- brak przeciwskazań zdrowotnych do odbycia kursu.
Informacje dodatkowe
Możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- darmowy parking, nawiew, ogrzewanie