Program rozwojowy dla Liderów, Managerów i Kadry Zarządzającej. Poziom pierwszy - kompetencje fundamentalne. SZKOLENIE INDYWIDUALNE ONLINE - 2 DNI.
Program rozwojowy dla Liderów, Managerów i Kadry Zarządzającej. Poziom pierwszy - kompetencje fundamentalne. SZKOLENIE INDYWIDUALNE ONLINE - 2 DNI.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
SZKOLENIE JEST WARSZTATEM INDYWIDUALNYM 1:1 UCZESTNIKA Z TRENEREM BIZNESU.
Szkolenie dedykowane jest dla managera, lidera, lidera technicznego, kierownika, brygadzisty i innego stanowiska koordynującego pracę innych osób.
Szkolenie także okaże się cenne dla sukcesora, osoby przygotowującej się na awans, zastępcy i osoby okazjonalnie pełniącej obowiązki lidera zespołu.
Osoba z długim stażem w kierowaniu zespołem również znajdzie w szkoleniu dużą wartość dodaną, wzbogaci swój narzędziownik i zdobędzie inspiracje do nowych metod działania.
Dlatego "Poziom pierwszy - kompetencje fundamentalne" to program szkolenia idealny dla kandydata na liderów, dla lidera świeżo po awansie, oraz dla osoby pełniącej formalnie lub mniej formalnie funkcje kierowniczą od wielu lat, jednak pracującej do tej pory bardziej intuicyjnie, niż zgodnie ze sztuką zarządzania zasobami ludzkimi. Kompetencje fundamentalne są bazą i z perspektywy wiedzy o zarządzaniu, i z perspektywy narzędziownika lidera.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji07-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Program rozwojowy dla Lidera, Managera i Kadry Zarządzającej.Poziom pierwszy - kompetencje fundamentalne (szkolenie indywidualne) przygotowuje uczestnika do zarządzania zasobami ludzkimi w sposób metodyczny i zgodny z aktualnymi trendami biznesowymi. Jest pierwszym etapem zaawansowania w wiedzę o zarządzaniu, uposaża w większą świadomość, narzędzie oraz umiejętności.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Omawia style kierowania zespołem. | Kryteria weryfikacji Zna i rozróżnia główne style kierowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje style kierowania w zachowaniach swoich i innych przełożonych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje myślenie oparte na faktach oraz myślenie krytyczne, pracuje z przekonaniami ograniczającymi tak u siebie, jak u pracowników. | Kryteria weryfikacji Odróżnia przekonania od faktów i umiejętnie zamienia przekonania ograniczające na neutralne lub wspierające. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Swobodnie zamienia ocenę na ciekawość, umie to zrobić metodycznie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Pracuje świadomie z obszarem swojej (nie)kompetencji, wie jak zaangażowanie będzie się kształtowało podczas nabierania kompetencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia do informacji zwrotnej. | Kryteria weryfikacji Potrafi dawać informację zwrotną korzystając przynajmniej z kilku modeli i używa ich zamiennie w zależności od okoliczności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje fazy życia zespołu, dobierając działania do potrzeb chwili. | Kryteria weryfikacji Omawia zachowania i procesy, jakie zachodzą na różnych etapach „życia” zespołu, który prowadzi lub którego jest członkiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Tworzy przestrzeń do rozwoju potrzebną grupie na daną chwilę, zgodnie z etapem rozwoju grupy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Świadomie buduje autorytet liderski. | Kryteria weryfikacji Umiejętnie buduje własne exposé na różne okazje i sytuacje, korzystając z jego reguł. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Swobodnie potrafi rozróżnić i zastosować modele do exposè, takie jak poznane MoSCoW, 5W i Dlaczego, po co, jak, i co. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie ma charakter indywidualny pracy 1:1 Trenera z Uczestnikiem. Dlatego realizacja szkolenia jest gwarantowana zaraz po zgłoszeniu się Uczestnika na szkolenie, a termin jest dedykowany wyłącznie dla jednego uczestnika wydarzenia. Praca indywidualna daje Uczestnikowi lepsze dopasowanie przekazywanej wiedzy do jego potrzeb i pełne skupienie Trenera na indywidualnych aspektach pracy Uczestnika.
K L U C Z O W E W T Y M S Z K O L E N I U B Ę D Ą :
- Style kierowania.
- Komunikacja bazująca na faktach.
- Praca z przekonaniami.
- Rola, zadania i funkcje oraz organizacja w czasie.
- Codzienne wspieranie zespołu informacją zwrotną.
- Świadome prowadzenie zespołu przez proces grupowy w dążeniu do pełnej współpracy.
- Exposé szefa i komunikaty w sytuacjach trudnych.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA:
Moduł I Jaki/a jestem, a jaki/a chcę być jako Lider?
- Style kierowania z koncentracją na zadaniach i zespole. Plusy i minusy oraz najbardziej adekwatne umiejscowienie danego stylu.
- Mój aktualny przewodni styl. Próba osadzenia siebie w wygodnej dla nas pozycji.
- Mój styl docelowy. Jakim szefem chcę być, po co i dlaczego.
Uczestnik tego modułu zapozna się z najbardziej popularnymi podziałami stylów kierowania m.in. Lewina, Lipitta i White'a, i uświadomi sobie (dzięki badaniu kwestionariuszem) swój przewodni styl oraz styl, do którego podświadomie dąży, być może uznając go za swój wzorzec. Moduł pomaga umiejscowić się w swoim stylu zarządzania na tu i teraz oraz zdefiniować swój kierunek rozwoju.
Moduł II Stawać się Liderem w sposób przemyślany i dojrzały.
- Umiejętność pracy w polu wpływu, w oparciu o fakty, z dystansem do przekonań i nawykiem pracy z przekonaniami ograniczającymi.
- Zamiana oceny na ciekawość. Jak to robić?
- Akceptacja dla (nie)świadomej (nie)kompetencji na aktualnym etapie rozwoju.
Ten moduł jest bogaty w ćwiczenia. Praca na sachemach odróżnienia przekonań od faktów, przeformułowanie przekonań ograniczających w neutralne lub wspierające i koncentracja na podejmowaniu decyzji w oparciu o dane. Utrwalanie umiejętności zamiany oceny na ciekawość. Moduł pierwszy wraz z modułem drugim pozwala poczuć większy komfort w nowych realiach, dając sobie prawo do nieświadomej niekompetencji, by krok po kroku pracować nad dążeniem do świadomej kompetencji z wszystkimi jej etapami po drodze.
Moduł III Do czego Lider jest potrzebny swojemu zespołowi?
- Rola i zadania na dziś w obszarach głównych funkcji: organizowania, delegowania, motywowania i rozliczania.
- Dostosowanie pory dnia do kaloryczności spotkania zespołowego.
- Trzy formy wsparcia: chwalenie, mentorowanie i korygowanie, jako konieczne rozłożenie uważności na zespół. Regularna informacja zwrotna. Sprawdzone techniki na różne okazje i z różnym rezultatem.
W tym module Uczestnik zdefiniuje swoje zadania i uściśli swoją rolę w ujęciu podstawowych swoich funkcji. Nauczy się dawać informację zwrotną, korzystając ze wsparcia przynajmniej kilku modeli, jak FUKO, SBI, pomaga /przeszkadza, czy metoda Zet, umiejętnie dobierając metodę do okoliczności.
Moduł IV Zasoby w dyspozycji Lidera i ich aktualna wydajność?
- Fazy życia zespołu B. Tuckama.
- Zachowania ludzkie, które są naturalnym procesem podczas tworzenia się grupy i inne w każdej z faz.
- Nieodzowne uwstecznianie się zespołu do wcześniejszych faz podczas zmian personalnych.
- Wpływ etapu rozwoju zespołu na rezultaty jego pracy, czyli ich wahająca się wydajność.
- Kluczowa i wspierająca rola menedżera w prowadzeniu
Ten moduł pomaga zrozumieć zachowania i procesy. Uzbraja w wyrozumiałość i cierpliwość do zachowań, jakie obserwujemy na różnych etapach życia zespołu. Umiejętność ta pozwala skierować wysiłki liderskie na wsparcie w procesie, podążanie za grupą, tworzenie przestrzeni potrzebnej na daną chwilę i towarzyszenie grupie w jej docieraniu się.
Moduł V Jak Cię widzą, tak Cię piszą, profesjonalne Exposé szefa.
- Wychodzenie z pozycji autorytetu stanowiskowego, czyli formalnego.
- Budowanie nieformalnego autorytetu w postaci ciągu zdarzeń i procesów.
- Exposé szefa, wyczekiwane przez zespół częściej, niż się tego spodziewamy.
Moduł ma na celu uświadomienie różnicy między autorytetem formalnym a nieformalnym, który wpływa na motywację zespołu do pracy. Kluczowym w tym module jest budowanie własnego Exposé na różne okazje korzystając z modeli MoSCoW, 5W i Dlaczego, po co, jak, i co. Umiejętność ta przećwiczona na szkoleniu ma dodać odwagi i zachęcić do częstszej komunikacji, większej transparentności z minimalizowaniem niedopowiedzeń. W efekcie to zaproszenie swojego zespołu do regularnej rozmowy, bez ryzyka utraty relacji.
Zakończenie Pomost w przyszłość.
- Podsumowanie obu dni szkoleń.
- Domknięcie zaparkowanych tematów.
- Plan konkretnych działań do wdrożenia zaraz po udziale w szkoleniu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Moduł I -Jaki/a jestem, a jaki/a chcę być jako Lider? | Prowadzący Joanna Kominiak | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Moduł II -Stawać się Liderem w sposób przemyślany i dojrzały. | Prowadzący Joanna Kominiak | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Moduł III - Do czego Lider jest potrzebny swojemu zespołowi? | Prowadzący Joanna Kominiak | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Moduł III - Do czego Lider jest potrzebny swojemu zespołowi? | Prowadzący Joanna Kominiak | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Moduł IV - Zasoby w dyspozycji Lidera i ich aktualna wydajność? | Prowadzący Joanna Kominiak | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Moduł V - Jak Cię widzą, tak Cię piszą, profesjonalne Exposé szefa. | Prowadzący Joanna Kominiak | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Zakończenie - Pomost w przyszłość. | Prowadzący Joanna Kominiak | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Weryfikacja kompetencji. Post test z wynikiem generowanym automatycznie. | Prowadzący Joanna Kominiak | Data realizacji zajęć 11-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:35 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:25 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto241,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto241,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Kominiak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja zostanie dostarczona do uczestnika w formacie PDF online.
Ćwiczenia w formie dokumentu PDF do wydruku, lub Word do uzupełnienia będą rozdawane uczestnikowi na szkoleniu zgodnie z harmonogramem postępu szkolenia. Jeśli jakieś ćwiczenia będą mogły być wykonane online na tablicy wspólnej online, to uczestnik otrzyma link z dostępem do platformy podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Nie wymaga się od uczestnika posiadania żadnego dokumentu potwierdzającego jego kwalifikacje, doświadczenie czy charakter pracy ani poziomu wykształcenia.
Niezbędna jest możliwość udziału w szkoleniu w formie zdalnej z włączonym mikrofonem oraz kamerą, która pozwoli uczestnikowi i prowadzącemu na kontakt wzrokowy nawzajem podczas całego szkolenia.
Cel główny usługi zostanie osiągnięty pod warunkiem:
- aktywnego udziału uczestnika w zajęciach mających charakter praktyczny,
- do osiągnięcia celu głównego oczekiwana będzie praca na przykładach określonych przez prowadzącego i wykonywanie ćwiczeń zleconych przez prowadzącego podczas spotkania;
- aktywne słuchanie i analiza przypadków omawianych podczas szkolenia,
- omówienie przykładów własnych uczestnika, w celu zrozumienia i trwałego przyswojenia treści,
- pozytywnego przejścia przez test teoretyczny (75% odpowiedzi poprawnych), z wynikiem generowanym automatycznie na koniec szkolenia.
Koszt walidacji jest już uwzględniony w cenie.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona jest z podatku VAT jeśli przedsiębiorca/uczestnik uzyska min. 70% dofinansowania ze środków publicznych*, w przeciwnym wypadku należy do podanej ceny netto doliczyć 23% VAT.
*Wg rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2018, poz. 701)
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzyma odpowiednie zaświadczenie.
Warunkiem otrzymania zaświadczenia oraz refundacji kosztów jest uczestniczenie w co najmniej 80% części zajęć usługi rozwojowej i zaliczenie zajęć w postaci pozytywnego wyniku walidacji przeprowadzonej według testu wiedzy. Pozytywny wynik oznacza uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym.
Szkolenie trwa 12 godzin zegarowych. Dwa dni x 6 godzin. W trakcie każdego dnia szkoleniowego zaplanowane są 3 przerwy (2 x 15 minut, 1 x 30 minut). Harmonogram przerw zostanie dostarczony przed spotkaniem.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie prowadzone za pośrednictwem platformy ZOOM lub TEAMS.
Ważne by uczestnik posiadał urządzenie spełniającym podstawowe wymagania sprzętowe:
- komputer stacjonarny, laptop z systemem Windows 8.1. lub nowszym posiadające procesor jednordzeniowy 1GHZ lub wyższy,
- głośnik i mikrofon: wbudowane, podłączane przez USB lub bezprzewodowe,
- kamerę: wbudowaną, podłączaną przez USB lub bezprzewodową,
- parametry: co najmniej 2 GB pamięci RAM,
- łącze sieciowe o prędkości min. 5 MB/s,
- dowolna przeglądarka internetowa: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox lun inna,
- niezbędne oprogramowanie z dostępem odczytu dokumentów zapisanych w formie: pdf, Word.
Szkolenie ma charakter indywidualny pracy 1:1 Trenera z Uczestnikiem. Dlatego realizacja szkolenia jest gwarantowana zaraz po zgłoszeniu się Uczestnika na szkolenie, a termin jest dedykowany wyłącznie dla jednego uczestnika wydarzenia. W razie potrzeby zmiany dat szkolenia na inne, bardziej dopasowane do własnego harmonogramu - uprzejmie proszę o zapisanie się na usługę i kontakt celem edycji daty wydarzenia.